Já se kolem starých aut pohybuju už nějaký ten pátek a můžu potvrdit, že oproti starým benzinům moderní N95 s etanolem způsobuje:
- ocelové nádrže bez vnitřní povrchové úpravy korodují
- staré gumové hadičky a jiné pryžové komponenty paliv. systému bobtnají, stávají se lepkavými, ztrácejí pevnost
- na dně plovákových komor (asi působení cyklického vypařování obsahu po zhasnutí horkého motoru) se kromě obvyklé nečistoty začal objevovat různý sajrajt - zřejmě "vylouhované" pryžové komponenty, laky z nádrží apod.
Když se před deseti lety vytáhlo z kůlny předválečný auto, tak na benzín v jeho nádrži, koupenej za Husáka, to chytilo. Dnes je problém dvouletá odstávka (osobní zkušenosti s mojí hodobóžovou 245 - nepohyblivý plovák v nádrži, zaseklé podávací čerpadlo a palivo propouštějící hadička s hrdým nápisem FUEL 10bar
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
, nebo kamarádův SAAB 900 - pryžová "harmonika" v nádrži měla po vytažení konzistenci mořské medůzy vyvržené na břeh a zaseklé čerpadlo...)
Kratší doba zaručené skladovatelnosti jen potvrzuje tezi, že moderní benzíny jsou pro sváteční auta zhouba, obzvlášť po zimní odstávce - jestli to způsobuje separace jednotlivých částí paliva (a ta nejagresivnější si pak smlsne na pryži a laku
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
), kyslík obsažený v etanolu, nebo obecně snaha ušetřit kde se dá...