2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

Zdravím,

Než se motor ohřeje na běžnou teplotu (někdy i během ní, ale max do 20-ti km jízdy, pak už jede normálně).
Občas vyskočí orange trojúhelník a hláška motor wartung dringend.
Pokud držím nohu na plynu, tak to jede v klidu a nic to nedělá, i při sepnutí turba jede normálně.

Ale...

Jakmile sundám nohu z plynu a auto začne brzdit motorem, tak po dobu té chyby brzdí motor až moc.
Pokud chcípnu a zase nakopnu motor tak se hláška resetuje, a motor jede normálně a po sundání nohy z plynu brzdí tak, jak jsem zvyklej.

Diagnostika mi nic neukázala (origo VIDA).

:kuchta:

naspo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II sport D5 136kW " šeďak"
Bydliště: Vyškov

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od naspo »

těžko říci, projdi EGR, hadice od vzduchu a intercoler zda někde není díra, či nepřisává vzduch
_________________
bylo S80 2,4 D5 manuál - 2004; Mazda 6 GH 103kW r.v. 2009
bylo ....F12 380HP - lowdeck souprava

Jean
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od Jean »

Absolutně není možné, aby na palubáku svítila chyba a originální diagnostika nic neukázala. Takže prvně hledat chybu v diagnostice a pak podle výsledku je možné pokračovat.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od kwiko »

spiatocka cerpadla, presuvnik predvstreku cerpadla, alebo nieco podobne... treba pojazdit s diagnostikou

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

naspo píše:těžko říci, projdi EGR, hadice od vzduchu a intercoler zda někde není díra, či nepřisává vzduch
Tak jsem se do toho pustil, rozebral vše co šlo, a problém bude v tom, že turbo po repasu, zase chčije. V trubkách kolem IC bylo oleje až až. Takže jsem koupil jiné , a o víkendu to poskládám.

GDPR_user

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od GDPR_user »

Jean píše:Absolutně není možné, aby na palubáku svítila chyba a originální diagnostika nic neukázala. Takže prvně hledat chybu v diagnostice a pak podle výsledku je možné pokračovat.
Přesně tak!!!

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

Po výměně turba (pouštělo olej), a vyčištění všech trubek (i po kontrole trhlin), vyčištění sání vzuchu (mechanicky), vyčištění IC, se tento problém hlásí dál.
Poté jsem zašel na diag. znovu a vyhodilo mi to problém následující :
ECM-0039 Boost pressure control - Flow too high
MAF sensor

EGR ventil jsem čistil taky, a dělalo to pořád, tak jsem ho zaslepil, a bohužel pořád stejné. Zkusím ještě vyčistit váhu vzdchu. Jinak nevím co s tím.

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

FerdaS80 píše:Po výměně turba (pouštělo olej), a vyčištění všech trubek (i po kontrole trhlin), vyčištění sání vzuchu (mechanicky), vyčištění IC, se tento problém hlásí dál.
Poté jsem zašel na diag. znovu a vyhodilo mi to problém následující :
ECM-0039 Boost pressure control - Flow too high
MAF sensor

EGR ventil jsem čistil taky, a dělalo to pořád, tak jsem ho zaslepil, a bohužel pořád stejné. Zkusím ještě vyčistit váhu vzdchu. Jinak nevím co s tím.
mohlo by to být tím EGR ventilem, u verze řízení motoru MSA15.8 nejde zaslepit bez rozsvícení kontrolky, prostě řídící jednotka dá pokyn k otevření EGR ventilu a očekává pokles průtoku vzduchu váhou, tím kontroluje, že se otevřel. Jinak to vyhlásí přiliš veliký průtok váhou.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

josef.paur píše:
FerdaS80 píše:Po výměně turba (pouštělo olej), a vyčištění všech trubek (i po kontrole trhlin), vyčištění sání vzuchu (mechanicky), vyčištění IC, se tento problém hlásí dál.
Poté jsem zašel na diag. znovu a vyhodilo mi to problém následující :
ECM-0039 Boost pressure control - Flow too high
MAF sensor

EGR ventil jsem čistil taky, a dělalo to pořád, tak jsem ho zaslepil, a bohužel pořád stejné. Zkusím ještě vyčistit váhu vzdchu. Jinak nevím co s tím.
mohlo by to být tím EGR ventilem, u verze řízení motoru MSA15.8 nejde zaslepit bez rozsvícení kontrolky, prostě řídící jednotka dá pokyn k otevření EGR ventilu a očekává pokles průtoku vzduchu váhou, tím kontroluje, že se otevřel. Jinak to vyhlásí přiliš veliký průtok váhou.
Když jsem tam ventil měl, tak chybu neházel (motor system nachste wart.), ale auto pořád házelo chybu se kterou je ten problém (motor wartung dringend)
Teď jsem zaslepil Egr, auto sice teď hlásí chybu (motor system nachste wart.) ale vůbec nic se neděje vše jede jak má.

Podle mě ta chyba nesouvisí s EGR protože ať už s ním, tak i bez něj, ta chyba pořád skáče.
Já nevím jestli jsem to dobře popsal tak to zkusím ještě jednou.

Jízda bez chyby: (motor wartung dringend)
-Turbo táhne tak jak má
-Vše je ok
-Při sundání nohy z plynu pomalu brzdí motorovou brzdou

Jízda s chybou:
-Turbo táhne jak má
-Při vybliknutí chyby ( pokud znovu nenastartuju a chyba se nevymaže ) tak motor jede aniž bych to poznal že
se něco děje
- Jak mile sundám nohu z plynu, motor začne cca 2x víc brzdit motorovou brzdou než normálně

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

ještě mě napadlo, s tím bržděním motoru, jakou ti ukazuje palubák okamžitou spotřebu?
při jízdě bez plynu a brždění motorem (volný chod) by tam měla být od určitých otáček nula
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

Bohužel nemám palubák (05/99) .. ale , kam tím míříš? čerpadlo ?

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

FerdaS80 píše:Bohužel nemám palubák (05/99) .. ale , kam tím míříš? čerpadlo ?
No nevím jak by to mohlo jednou brzdit motorem víc a podruhé míň, jedině, že by tam šla nafta, takže by se neaktivoval ten volný chod. To může asi dělat cokoli, čidlo na spojce, brzdě, nebo i ten egr ventil.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od z-d-e-n-a »

josef.paur píše:
FerdaS80 píše:Bohužel nemám palubák (05/99) .. ale , kam tím míříš? čerpadlo ?
No nevím jak by to mohlo jednou brzdit motorem víc a podruhé míň, jedině, že by tam šla nafta, takže by se neaktivoval ten volný chod. To může asi dělat cokoli, čidlo na spojce, brzdě, nebo i ten egr ventil.

Moje rec. Videl bych to na problem nekde kolem cerpadla. Co se deje pri brzdeni motorem? Uzavre se privod nafty tim stop ventilem?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

josef.paur píše:
FerdaS80 píše:Bohužel nemám palubák (05/99) .. ale , kam tím míříš? čerpadlo ?
No nevím jak by to mohlo jednou brzdit motorem víc a podruhé míň, jedině, že by tam šla nafta, takže by se neaktivoval ten volný chod. To může asi dělat cokoli, čidlo na spojce, brzdě, nebo i ten egr ventil.

čidlo na spojce ? to mi vyhodilo jako chybu taky, ale vůbec jsem tomu nevěnoval pozornost.. ale to už byla chyba kterou tam mám někde 3 roky a nějak to nedělalo problém, v DEKOM Volvo servisu PCE mi řekli, že je to chyba která pokud nemám automat, tak se jí nemám ani zabývat..

To čerpadlo, dá se někde nějak přeměřit nebo vyzkoušet ?

yoby
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od yoby »

FerdaS80 píše:[V DEKOM Volvo servisu PCE mi řekli, že je to chyba která pokud nemám automat, tak se jí nemám ani zabývat..
Ona u automatu se blbě hledá spojka :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Mas tempomat? Pokud ano,vyzkousej ho jestli ho shodis pri zmacknuti spojky. Ale pochybuju ze to bude tim vypinacem. Ja bych se zkusil zamerit na stopventil na cerpadle. Najdes ho pod vyvodama ke vstrikovacum,je to takovy ventilek a je k nemu priveden jeden kablik s ockem na konci prichyceny k ventilu matickou na 8mm klic (myslim). Zkus to treba jen rozebrat,vycistit a slozit zpatky,treba to pomuze,treba ne. Je to zadarmo :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

FerdaS80 píše: To čerpadlo, dá se někde nějak přeměřit nebo vyzkoušet ?
já jsem ještě čerpadlo nevyndaval, ale dá se zjistit spousta věcí s jezdící diagnostikou, plnící tlak turba, váha vzduchu a i to čerpadlo, dávky pro jednotlivý válce, a taky ty korekce rovnoměrnosti chodu. Jezdím u nás do autorizovanýho dieselservisu BOSCH.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

yoby píše:
FerdaS80 píše:[V DEKOM Volvo servisu PCE mi řekli, že je to chyba která pokud nemám automat, tak se jí nemám ani zabývat..
Ona u automatu se blbě hledá spojka :)

Ježiš :lol: kecám, místo automatu jsem chtěl říct tempomat :ROFL:
z-d-e-n-a píše:Mas tempomat? Pokud ano,vyzkousej ho jestli ho shodis pri zmacknuti spojky. Ale pochybuju ze to bude tim vypinacem. Ja bych se zkusil zamerit na stopventil na cerpadle. Najdes ho pod vyvodama ke vstrikovacum,je to takovy ventilek a je k nemu priveden jeden kablik s ockem na konci prichyceny k ventilu matickou na 8mm klic (myslim). Zkus to treba jen rozebrat,vycistit a slozit zpatky,treba to pomuze,treba ne. Je to zadarmo :green:
Tempomat nemám, zkusím tu opravu zadarmo a dám vědět.
josef.paur píše:
FerdaS80 píše: To čerpadlo, dá se někde nějak přeměřit nebo vyzkoušet ?
já jsem ještě čerpadlo nevyndaval, ale dá se zjistit spousta věcí s jezdící diagnostikou, plnící tlak turba, váha vzduchu a i to čerpadlo, dávky pro jednotlivý válce, a taky ty korekce rovnoměrnosti chodu. Jezdím u nás do autorizovanýho dieselservisu BOSCH.
Podívám se po nějakém servisu v okolí.

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

Hotovo, vyřešeno, ( teda zatím to funguje ) .. Tipne si někdo za zlatýho bludišťaka co to bylo ? :ROFL:

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od Urvanej »

Konektor nebo hadička? :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

spínač na brzdovým pedálu ?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

FerdaS80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80 2.5TDI 99'

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od FerdaS80 »

Při čištení toho hliníkového odlitku sání vzduchu, jsem použil nějaké rozpouštědlo a následně nechal přes noc v tech. benzínu, což bylo super, vše bylo krásně čisté.
Ale nejspíš po nějakém čase se ze stěn kam jsem nedosáhl mechanicky a benzín nevyžral, došlo k odloupnutí nějaké špíny ze stěny toho sání a to ucpalo tu malinkou dírku kam je připojená hadička.
Tak jsem to prošťouchnul, vyčistil, a hele.. Jede jak blesk :Yahoo!:

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od z-d-e-n-a »

:good:
Takze dirka pro MAF senzor? Zajimave...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od pepa.paur »

hm, zajímavý, to sací potrubí asi na jedničku s hvězdičkou vyčištěný nebude :D
je mi divný, že diagnostika neukázala chybu toho snímače tlaku v sacím potrubí
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

2,5TDI S80 r.v.99 - Problém motor wartung dringend

Příspěvek od Zeb »

Jean píše:Absolutně není možné, aby na palubáku svítila chyba a originální diagnostika nic neukázala. Takže prvně hledat chybu v diagnostice a pak podle výsledku je možné pokračovat.
Je to možné, potvrdí Marra, asi 2 roky zpět se mi několikrát rozsvítila kontrolka chyby v motoru, po opětovném nastartování zhasla a v diagnostice nic nebylo. Stávalo se tak opakovaně. Když jsem k Marrovi přijel, Krtek vždy nadával, že to TDI smrdí, ať to vypnu a nic nenačetl. Jednou to Marra načetl za chodu a vyměnil nějaký ventil na čerpadle. Od té doby je to ok.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé