Ahoj, potřeboval bych radu.
Mám Volvo XC90 3,2 a neustále se mi kroutí přední kotouče. Na nové stačí ujet cca 5t km a jsou zkroucené. Zkoušel jsem originály i sportovní, je to stejné (je tam už 4 nová sada). Vyměněné jsou všechny ložiska, čepy, teď i silent bloky a nic. Auto jezdí ve velmi mírném režimu, manželka s tím jezdí pro děti do školy a není žádný dravý jezdec. Řeším to už rok a půl u Auto Volf Plzeň a bez úspěchu, neví si s tím rady. Chtějí teď měnit řízení za 30k což mi přijde dost drahá blbost.
Nemáte někdo tušení čím by to mohlo být? Případně doporučení na nějakého specialistu co by mi s tím pomohl?
Díky
Hele kroucení kotoučů je hodně o řidičském návyku. Většina lidí v dnešní době berzdí na poslední chvíli a intenzivně a hlavně na červený. Takhle si to v klidu dobrzdíš ke křižovatce a zůstaneš stát na brzdě, protože jinak ti ten automat furt jede. No a kotouče se chladí, jenže pod destičkama neee. Takhle to uděláš párkrát a si tam, kdes byl, zvlněnej. Chce to takhle dobrdit třeba 5m před křižovatkou a pak pomalinku dojet až k semaforu. Tím se kotouč neustále otáčí a ochlazuje rovnoměrně.
Už jsem tohle řešil na dvou autech a po takovéhle konzultaci se kotouče zázračně přestaly kroutit.
Vim, zní to jako pohádka, ale klidně se zastav, ti to vysvětlim a vokážu osobně , jesi jezdíš do Volfa, tak to ke mě máš už jen další kilometr.
Urvanej píše:Hele kroucení kotoučů je hodně o řidičském návyku. Většina lidí v dnešní době berzdí na poslední chvíli a intenzivně a hlavně na červený. Takhle si to v klidu dobrzdíš ke křižovatce a zůstaneš stát na brzdě, protože jinak ti ten automat furt jede. No a kotouče se chladí, jenže pod destičkama neee. Takhle to uděláš párkrát a si tam, kdes byl, zvlněnej. Chce to takhle dobrdit třeba 5m před křižovatkou a pak pomalinku dojet až k semaforu. Tím se kotouč neustále otáčí a ochlazuje rovnoměrně.
Už jsem tohle řešil na dvou autech a po takovéhle konzultaci se kotouče zázračně přestaly kroutit.
Vim, zní to jako pohádka, ale klidně se zastav, ti to vysvětlim a vokážu osobně , jesi jezdíš do Volfa, tak to ke mě máš už jen další kilometr.
Zajímavý je, že na autě, kde bejvalej majitel s tímto měl problém, já na tomtéž autě ten problém nemám.
Ale jak sem psal výše, opravdu to zní jako pohádka.
Martine nahoď tedy jiné řešení jeho problému?
Mozna ze to prinasi reseni, ale urcite to neresi pricinu - kdyby vsechny auta s automatem bez dodrzovani tohodle pravidla mely zkrouceny kotouce, nedelaly by servisy nic jinyho...dneska jezdi autem vsechno co ma nohy a ruce a tohle dodrzuje tak 1% ridicu. Navic klidnou jizdou po meste se ten kotouc zas tolik neohreje.
Za mne zmerit hazivost naboje a namontovanyho novyho kotouce, zkontrolovat pistky v trmenech jestli nepribrzdujou.
Urvanej píše:Hele kroucení kotoučů je hodně o řidičském návyku. Většina lidí v dnešní době berzdí na poslední chvíli a intenzivně a hlavně na červený. Takhle si to v klidu dobrzdíš ke křižovatce a zůstaneš stát na brzdě, protože jinak ti ten automat furt jede. No a kotouče se chladí, jenže pod destičkama neee. Takhle to uděláš párkrát a si tam, kdes byl, zvlněnej. Chce to takhle dobrdit třeba 5m před křižovatkou a pak pomalinku dojet až k semaforu. Tím se kotouč neustále otáčí a ochlazuje rovnoměrně.
Už jsem tohle řešil na dvou autech a po takovéhle konzultaci se kotouče zázračně přestaly kroutit.
Vim, zní to jako pohádka, ale klidně se zastav, ti to vysvětlim a vokážu osobně , jesi jezdíš do Volfa, tak to ke mě máš už jen další kilometr.
Tímhle to určitě není, 90% s tím jezdí manželka a ta má hoodně klidnej jezdeckej styl. Před tímhle autem jsem měl XC90 2,5T ve stejném režimu a problém nebyl. Navíc se to zkroutí fakt po pár tisících... Něco je tam špatně, ale otázkou je co.
tomasss píše:Mozna ze to prinasi reseni, ale urcite to neresi pricinu - kdyby vsechny auta s automatem bez dodrzovani tohodle pravidla mely zkrouceny kotouce, nedelaly by servisy nic jinyho...dneska jezdi autem vsechno co ma nohy a ruce a tohle dodrzuje tak 1% ridicu. Navic klidnou jizdou po meste se ten kotouc zas tolik neohreje.
Za mne zmerit hazivost naboje a namontovanyho novyho kotouce, zkontrolovat pistky v trmenech jestli nepribrzdujou.
Taky bych to viděl na nějaký problém s házivostí-nevyvážeností náboje. Ale zase pokud mu to dělá vlevo i vpravo, je to už nějaké podezřelé. Možná je problém v brzdové soustavě a brzdí víc vnější respektive vnitřní destičky.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
Tomasss: sám víš na co narážim.
Je třeba vzít v úvahu to, že XC má na svou hmotnost mrňavý brzdy. Taky to neni o závodnim stylu, ale prostě o špatnym způsobu jízdy.
mot: přibržďování nebo jakýkoliv váznutí brzd je symetrický, takže na kroucení má vliv jen v kombinaci s tim, co sem napsal výše...
Zase kdyby byl nevyvážený náboj a s ním i celé kolo, tak by to určitě poznal na volantu a to fest. Pokud je volant v klidu, tak to musí být něco v brzdové soustavě.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
mot píše:Zase kdyby byl nevyvážený náboj a s ním i celé kolo, tak by to určitě poznal na volantu a to fest. Pokud je volant v klidu, tak to musí být něco v brzdové soustavě.
..mal som podobny problem s vibrovanim auta pri brzdeni, kedy volant bol uplne v klude a auto sa pri hlavne jemnom brzdeni islo skoro rozsypat... menili mi kotuce 3x kym prisli na to ze je uvolneny naboj
_________________ VOLVO XC90 T6 2005
AUDI A6 2,6 AVANT 1995
mot píše:Zase kdyby byl nevyvážený náboj a s ním i celé kolo, tak by to určitě poznal na volantu a to fest. Pokud je volant v klidu, tak to musí být něco v brzdové soustavě.
..mal som podobny problem s vibrovanim auta pri brzdeni, kedy volant bol uplne v klude a auto sa pri hlavne jemnom brzdeni islo skoro rozsypat... menili mi kotuce 3x kym prisli na to ze je uvolneny naboj
No mě to taky dělá, spíš ale jakože brní ten volant. Přitom kola vyvážené, desky nové, kotouče jako nové ... pneumatiky fungl nové
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
mot píše:Zase kdyby byl nevyvážený náboj a s ním i celé kolo, tak by to určitě poznal na volantu a to fest. Pokud je volant v klidu, tak to musí být něco v brzdové soustavě.
..mal som podobny problem s vibrovanim auta pri brzdeni, kedy volant bol uplne v klude a auto sa pri hlavne jemnom brzdeni islo skoro rozsypat... menili mi kotuce 3x kym prisli na to ze je uvolneny naboj
Mě fascinuje, že když má člověk problém, tak v servisu např. vymění kotouče, ale nenapadne je zkontrolovat šrouby na nápravě "v okolí".
To je dle mého typický přístup měničů, nebo několika mezičlánků mezi mechanikem a zákazníkem. Takže "technik", nebo jaxe člověk přebírající auto s problémem nazývá, se dohodne na základě svých expertních znalostí se zákazníkem na výměně kotoučů, což se zapíše do protokolu a hotovo. Poučení, do protokolu uvádět odstranění problému, nikoliv následků.
Oni ty mechoši kolikrát nejsou uplně dementní, ale s "technikama" mam jen ty nejhorší zkušenosti.
tomasss píše:Mozna ze to prinasi reseni, ale urcite to neresi pricinu - kdyby vsechny auta s automatem bez dodrzovani tohodle pravidla mely zkrouceny kotouce, nedelaly by servisy nic jinyho...dneska jezdi autem vsechno co ma nohy a ruce a tohle dodrzuje tak 1% ridicu. Navic klidnou jizdou po meste se ten kotouc zas tolik neohreje.
Za mne zmerit hazivost naboje a namontovanyho novyho kotouce, zkontrolovat pistky v trmenech jestli nepribrzdujou.
Nemyslím,že je to řešení,ale pod zbytek bych se podepsal.Polovina servisů ani neví ,co je úchylkoměr a ti co to vědí jej z 50% nemají.Osobně s autem jezdím dost na krev a nikdy!!! opakuji nikdy!!! jsem neměl problémy se zkroucenými kotouči.Také za celou dobu co dělám Volva jsem řešil jedinou reklamaci na kotouče.
tomasss píše:Mozna ze to prinasi reseni, ale urcite to neresi pricinu - kdyby vsechny auta s automatem bez dodrzovani tohodle pravidla mely zkrouceny kotouce, nedelaly by servisy nic jinyho...dneska jezdi autem vsechno co ma nohy a ruce a tohle dodrzuje tak 1% ridicu. Navic klidnou jizdou po meste se ten kotouc zas tolik neohreje.
Za mne zmerit hazivost naboje a namontovanyho novyho kotouce, zkontrolovat pistky v trmenech jestli nepribrzdujou.
Taky bych to viděl na nějaký problém s házivostí-nevyvážeností náboje. Ale zase pokud mu to dělá vlevo i vpravo, je to už nějaké podezřelé. Možná je problém v brzdové soustavě a brzdí víc vnější respektive vnitřní destičky.
No podle mě, když brzdí vnitřní deska vic než vnější tak je to pridrenym trmenem. V žádným případě nechci jakkoliv podceňovat ridicske schopnosti paní (např. moje sestra najezdi v průměru 50 tis km / rok a jezdí líp jak lecktery chlap) ale nemá paní často danou nohu na brzdovem pedálu. Myslím připravená brzdit. Auto nebrzdi, ale desky se uz trou a ohrivaji.
Možná blbost, ale nikdo to tu nezmiňoval...co zajetí nových kotoučů? Kdo je zajíždí? Jestli se na ně dupe hned od začátku tak by bylo jasný, proč se kroutěj...nechci sice nějak pochybovat o manželčině ježdění, ale prostě ženský a zajíždění kotouče nejde k sobě...
smolda píše:Možná blbost, ale nikdo to tu nezmiňoval...co zajetí nových kotoučů? Kdo je zajíždí? Jestli se na ně dupe hned od začátku tak by bylo jasný, proč se kroutěj...nechci sice nějak pochybovat o manželčině ježdění, ale prostě ženský a zajíždění kotouče nejde k sobě...
Po montáži jsem dosti často zajížděl zákazníkům nové kotouče opravdu ostrou jízdou a mnohdy byly kotouče do modra až červena.Ani přes to se kotouče nikd nezvlnily.
No já je tedy zajíždím nejdřív tak 300km zlehka aby se vytvořila pořádná styčná plocha (např. moje nový Zimmermanny mají antikorozní úpravu a ta na tom držela fakt dlouho)...hlavně novej kotouč fakt není hladkej ale drážkovanej od opracovávání z výroby a pak je teprv zajíždím - zahřeju je přibržďováním a pak několik sérií prudkých brždění...třeba dvakrát ze 120 na 90, pak třikrát z 90 na 60 a pak třeba jednou z 60 na 30 a hotovo...a nevlnilo se to ani na felicii ani na volvu ani na ničem jinym.
Dost vážně pochybuju o tom, že se nový neoleštěný kotouče nezkurvěj prudkým "pseudozajížděcím" bržděním hned po namontování
smolda píše:No já je tedy zajíždím nejdřív tak 300km zlehka aby se vytvořila pořádná styčná plocha (např. moje nový Zimmermanny mají antikorozní úpravu a ta na tom držela fakt dlouho)...hlavně novej kotouč fakt není hladkej ale drážkovanej od opracovávání z výroby a pak je teprv zajíždím - zahřeju je přibržďováním a pak několik sérií prudkých brždění...třeba dvakrát ze 120 na 90, pak třikrát z 90 na 60 a pak třeba jednou z 60 na 30 a hotovo...a nevlnilo se to ani na felicii ani na volvu ani na ničem jinym.
Dost vážně pochybuju o tom, že se nový neoleštěný kotouče nezkurvěj prudkým "pseudozajížděcím" bržděním hned po namontování
Proč by se měly zkurvit??? Myslíš jako :
-Pane proč jste přejel to dítě?
-Víte mám nové brzdy a nesmím s nimi brzdit!!!
Nepřipadá ti to postavené na hlavu?
Každý,kdo říká,že se nové kotouče zvlnily protože se s nimi brzdilo jen omlouvá vlasní neschopnost kvalitní montáže.Také montáž kotoučů za 15 minut vypovídá o kvalitě montáže.
nebylo to u volva , ale 2x po sobě jsem měnil na autě brzdy, poprvé Ferodo, podruhé drážkované ATE oboje se skroutili. vykašlal jsem se na to, a ATE jsem dal stočit na soustruh.
Soustružník povídal, že čím dál víc lidí nosí téměř nový kotouče zvlněný a chtej je stočit...
Moje ATE stočil a už 20 000km jsou v pohodě, přitom před tím se zvlnili po necelejch 5 000km.
Nic jiného jsem od stočení na autě neměnil... Takže stačilo aby se vyhřály , stočily a až pak fungujou.
Holt se šidí materiál.