Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Mám dotaz. Má někdo zkušenosti s jízdou na E85 s motorem B234F ?
Vím, že jsem někde na fóru již četl, že B230F nebo B230FB si s E85 poradí a že není potřeba
do auta montovat to speciální zařízení za 6.000,- Kč. Prý si s tím jednotka poradí sama a auto
jede i na 100% E85 bez problémů. Chci se zeptat, zda má někdo zkušenosti i s B234F, případně jaké?
Ptal se mě na to strýc, který tento motor má a zatím jezdí půl na půl na E85 a bez problémů.
Jen prý vyměnil palivový filtr po 500 km... jinak žádnou úpravu nedělal.
Takže potřebuje vědět, zda si to zařízení tam namontovat nebo ne, když by chtěl jezdit na 100% E85?

Děkuji za rady.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Totéž co B230F, pokud tam má vyblikávačku, tak má opět LH2.4 a jsi na stejnym základu, jako s B230F, FT, FB...
Ale aby to bylo košer, je třeba při změně koncentrace v nádrži rezetovat řj.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Kdyby někdo měl zájem, kupodivu celkem rozumně sepsanej článek o etanolu je na volvo-clubu. Chce to ale mít tak hodinku času na přečtení, je to sakra dlouhej román. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Ještě když už, tak už.
Má někdo zkušenosti, jak drží palivový vedení při dlouhodobym provozu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Hektolitr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 120
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
Bydliště: Semily

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

Ahoj,
otázka zněla sice jinak, ale... Kdo má aspoň trochu rád českou krajinu, ať etanol bojkotuje. Pěstování technických plodin pro výrobu etanolu hrubě huntuje českou ornici, lejeme tak do nádrží to nejcennější, co máme. Česká ornice trpí jak úbytkem ornice jako celku, tak snižováním podílu humusu a intenzivní pěstování technických plodin to jen urychluje. Pokud by se vyráběl ze zemědělských zbytků, neměl bych nic proti, ve skutečnosti se ale osévají lány, které by měly odpočívat, kukuřicí k výrobě biolihu.Těžba ropy je prasárna, výroba biolihu ještě větší prasárna. Stejný omyl jako bioplynové elektrárny. Bojkot, Howgh.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4958
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Ondra. »

tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Hektolitr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 120
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
Bydliště: Semily

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

Ondra. píše:tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
Do nafty mě teda nikdo neurtá! Benál, ten si teda kupuju, to se přiznám. :-)
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A co LPG? :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Hektolitr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 120
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
Bydliště: Semily

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

e.w.i.n.g.1 píše:A co LPG? :-)
Pokud je to otázka na mně - nebyl bych proti, vedlejší produkt při výrobě benzínu. Akorát ta pořizovací cena aparatury...
Urvanej píše:Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
Původní myšlenka je: Máme jakési přebytky, pojďme to zplynovat, spálit, zbytek vrátit na pole. To je hezký nápad. Realita ale vypadá tak, že si vlastník bioplynky pronajme pole, která hnojí seč může, aby na nich vyrostlo co nejvíc přebytků. Ty tisíce kilometrů, co tam ty traktory najezdí - prakticky furt se to hnojí, seče, suší, obrací, balíkuje, silážuje, hnojí... Udusávání půdního horizontu, snížení pórovitosti, přehnojování. A když jim zavoláš, že máš vlečku sajrajtu, tak ti odpoví, že pro takové množství se jim nevyplatí jezdit, vysypejte to někde do strouhy. Klasický případ překroucení vznešené myšlenky tak, aby se na tom daly vytřískat peníze, čemuž je přizpůsoben i způsob přidělování dotací.
Nechci tady rozvíjet OT ani flame, takže se vracím k původnímu: Etanol do auta nelejte, není to ekologická technologie.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Přiznávám se bez mučení, že to zkoušim, ale důvodem neni ekonomie ani ekologie, ale to zapráskaný oktanový číslo :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Honza »

moc se to nezvrhlo vzheldem k tomu že řepka spotřebuje 2x tolik žvin jak pšenice.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Strýcovi jsem poradil, ať jezdí raději na normální benzín nebo ať si tam dá LPG. Já v tom E85 nějakou výraznou úsporu nevidím.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Sarkasmic »

Provoz na etanol přináší jistá rizika pro vstřikování bo je v něm relativně hodně vody a nemaže... Umírají častěji palivový čerpadla,vstřiky a lambda sondy. Některý auta na to sice jezdí,ale nedokážou vyrobit dostatečně bohatou směs a odsírají to ventily... Ale to je ostatně problém i u plynu....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé