XC90 - automatická převodovka

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Jendaaa
Offline
Příspěvky: 183
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008

XC90 - automatická převodovka

Příspěvek od Jendaaa »

Ahoj všem! Vlastním nyní V70, r.v.01 s motoren 2.5tdi, 103 kw. Rozhodl jsem se nyní pro XC90 2.4 D5, 120kw a zřejmě v automatu. Podle toho co čtu v různých diskuzích, tak mám ale strach z té aut.převodovky...až odejde, tak mě nová vyjde na cca 90tis. Kč a to se mi dávat nechce. Jaké jdou vaše zkušenosti, bojím se zbytečně nebo myslíte, že to přijde vždy? Díky.

GDPR_user

XC90 - automatická převodovka

Příspěvek od GDPR_user »

Jendaaa píše:Ahoj všem! Vlastním nyní V70, r.v.01 s motoren 2.5tdi, 103 kw. Rozhodl jsem se nyní pro XC90 2.4 D5, 120kw a zřejmě v automatu. Podle toho co čtu v různých diskuzích, tak mám ale strach z té aut.převodovky...až odejde, tak mě nová vyjde na cca 90tis. Kč a to se mi dávat nechce. Jaké jdou vaše zkušenosti, bojím se zbytečně nebo myslíte, že to přijde vždy? Díky.
Pokud pojedeš kupovat auto,vezmi si každopádně někoho ,kdo tyto auta dobře zná a ví jak se mají chovat.Je lepší zaplatit něco málo za službu,než následně cpát peníze do oprav.A nyní k převodovce.
Automaty AW jsou dle mého názoru relativně bezproblémové.Pochopitelně to chce pravidelnou výměnu oleje správným způsobem.Bohužel ne všude vědí,jak se tato výměna provádí a nebo se prostě snaží jen zákazníka okrást.Je to smutné,ale bohužel realita.Mnohdy opravdu stačí vyměnit olej,případně vyčistit rozvaděč a solenoidy.Na druhou stranu,i pokud převodovka občas padne do nouzáku,tak sice se sníženým komfortem,ale je schopna najezdit další desítky tisíc km.
Proti tomuhle je manuální převodovka "relativně "bezproblémová. Relativně je záměrně v uvozovkách,neboť např.M66 které se do XC90 montují mají zásadní problém v nedomazávání některých ložisek,kdy následně dojde k přidření ostatních,následně vydření skříně a po zvýšení vůlí může dojít k extremu a tím je prasknutí skříně převodovky.Takže určitě pravidelné výměny oleje,použití kondicioneru životnost převodovky prodlouží.Ale k tomuhle je také potřeba počítat s tím,že opotřebení podléhá také spojka a dvouhmotový setrvačník,který dříve nebo později VŽDY!!! odejde.Takže osobně jsem zastáncem toho,že automat je při dobré údržbě na věky,zatím co dvouhmota chcípne vždy!To co jsem napsal platí ale pouze pro automaty AW.Pokud by jsi náhodou měl vyhlédlou T6-ku tak pryč od toho!!!Jinak pro případně dotazy,nebo pokud by jsi chtěl poradenství při koupi, mi můžeš zavolat na 775148152

pajuša5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brodek u Přerova Luková
Vůz: volvo XC90

XC90 - automatická převodovka

Příspěvek od pajuša5 »

Nesejčkuj pořád :D ,jsem z tebe potažmo z mazlika co tě znám v permanentním stresu :twisted: nevědomost byla tááák sládka :Yahoo!:

Corek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

XC90 - automatická převodovka

Příspěvek od Corek »

280k najeto, převodovka původní.
Pravidelné výměny oleje s proplachem.
Řadí pěkně.

Není tak dobrá jako např. v bmw, ale zase asi nebude tak výserová.


BTW co tu tak vidívám napsáno, tak repas kolem 40tis, né 90tis.
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

GDPR_user

XC90 - automatická převodovka

Příspěvek od GDPR_user »

Corek píše:280k najeto, převodovka původní.
Pravidelné výměny oleje s proplachem.
Řadí pěkně.

Není tak dobrá jako např. v bmw, ale zase asi nebude tak výserová.


BTW co tu tak vidívám napsáno, tak repas kolem 40tis, né 90tis.
Ono je rozdíl repas a repas. :wink:

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé