Pro milovníky letadel a létání.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 336
- Registrován: 15 roků
- Vůz: V40 B4184S 1,8 1996
- Bydliště: Kolín
Pro milovníky letadel a létání.
Naposledy upravil(a) hobous dne 26 říj 2016 08:35, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo CITROEN BX 1,6 TRI
Bylo CITROEN ZX 1,6 AURA
Bylo VOLVO V40 1,8 16v B4148S r.v. 1996
Byla YAMAHA XV 535 VIRAGO r.v. 1996
Byla YAMAHA XV 750 VIRAGO r.v. 1993
Byla KAWASAKI VN 800 CLASIC r.v. 2003
Je KAWASAKI VULKAN S 650 r.v. 2016
Bylo CITROEN BX 1,6 TRI
Bylo CITROEN ZX 1,6 AURA
Bylo VOLVO V40 1,8 16v B4148S r.v. 1996
Byla YAMAHA XV 535 VIRAGO r.v. 1996
Byla YAMAHA XV 750 VIRAGO r.v. 1993
Byla KAWASAKI VN 800 CLASIC r.v. 2003
Je KAWASAKI VULKAN S 650 r.v. 2016
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
paráda... ta SU-35 je neuveritelny stroj.. ta věc umí ve vzduchu couvat.. F22 se muze jit zahrabat..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Příspěvky: 667
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Pro milovníky letadel
Ne nadarmo se říkalo, že Rusáci v těchto odvětvích byli někdy daleko před USA.... viz třeba raketoplán BURAN a jiné hračky...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
No no - zrovna Buran je hodně špatný příklad...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
To jo.. buran třeba nepotřeboval posádku .. no mazec.. kdyby nechtěli mít raketoplán dřív než USA, tak by to bylo ok..
nebo TU144.. zase.. myslím, že kdyby s tím tak nespěchali (aby předběhli concorde), tak by to bylo lepší letadlo než Concorde.. takhle to byl nejrychlejší pošťák..
Nebo MiG29.. začalo myslím v r. 1979 a dodnes je to jedno z nejlepších letadel světa..
TU166 - konkurence B1.Lancer a podle mne lepší
TU95 - nejrychlejší vrtulové letadlo světa.. (950km.h)
...a ten suchoj SU-37, co má kombinaci předních (jako grippen nebo eurofigther typhoon), zadních řídících ploch (jako většina letadel) a vektorovatelného tahu motorů (to má třeba F22 raptor) umí udělat ve vzduchu salto, nebo se otočit na fleku.. ten asi ale díky hodně težké pilotáži "schválně" aerodynamicky nestabilního letadla nebude zařazen do služby.. ale to je staré info..
https://www.youtube.com/watch?v=UsyMUAfh6fg
salto to umí i SU35, ale chybí mu ta dravost a některé manévry neumí.. .. ten je vidět na tom hodinovém videu taky..
nebo TU144.. zase.. myslím, že kdyby s tím tak nespěchali (aby předběhli concorde), tak by to bylo lepší letadlo než Concorde.. takhle to byl nejrychlejší pošťák..
Nebo MiG29.. začalo myslím v r. 1979 a dodnes je to jedno z nejlepších letadel světa..
TU166 - konkurence B1.Lancer a podle mne lepší
TU95 - nejrychlejší vrtulové letadlo světa.. (950km.h)
...a ten suchoj SU-37, co má kombinaci předních (jako grippen nebo eurofigther typhoon), zadních řídících ploch (jako většina letadel) a vektorovatelného tahu motorů (to má třeba F22 raptor) umí udělat ve vzduchu salto, nebo se otočit na fleku.. ten asi ale díky hodně težké pilotáži "schválně" aerodynamicky nestabilního letadla nebude zařazen do služby.. ale to je staré info..
https://www.youtube.com/watch?v=UsyMUAfh6fg
salto to umí i SU35, ale chybí mu ta dravost a některé manévry neumí.. .. ten je vidět na tom hodinovém videu taky..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Také ho ani dříve neměli, Buran neuměl nic co by neuměly i raketoplány NASA a nikdy nebyl dotažený do provozuschopného stavu.konstantinos.cz píše:To jo.. buran třeba nepotřeboval posádku .. no mazec.. kdyby nechtěli mít raketoplán dřív než USA, tak by to bylo ok..
Spěchali proto, aby se ukázali že umí postavit takovéto letadlo, ale ve skutečnosti dokázali pouze ukrást konstrukční plány Concordu a protože nebyli schopní dodržet technologie používané na Concordu, tak je ojebali k obrazu svému, hlavně aby to bylo rychle hotové, takže výsledkem byl nebezpečný paskvil....konstantinos.cz píše:nebo TU144.. zase.. myslím, že kdyby s tím tak nespěchali (aby předběhli concorde), tak by to bylo lepší letadlo než Concorde.. takhle to byl nejrychlejší pošťák..
Výsledek ???:
Jejich světová premiéra dopadla naprostou katastrofou - havárie na aerosalónu v Paříži - letadlo zničené a posádka mrtvá.
Nadzvukových letů provedli pouze pár a ještě v období zkoušek a ani nikdy nedosáhli plánovaných parametrů.
Ekonomika provozu byla i na ruské poměry katastrofální.
A nebyl to ani nejrychlejší pošťák, protože z bezpečnostních důvodů nesměl létat nadzvukovou rychlostí...
Concorde je proti tomu naprosto jiná liga - po excelentním a na tu dobu opravdu unikátním vývoji a výrobě následovalo několik desetiletí bezproblémového provozu zakončeného jednou jedinou havárií, v které byl navíc Concorde naprosto nevinně...
Byl jsem osobně přítomen všem třem přistáním Concorde na pražském Letišti RUZYNĚ, a mluvil jsem i s lidmi, kteří měli tu "čest" se osobně seznámit s Tu144.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1921
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
-
Offline
- Příspěvky: 667
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Pro milovníky letadel
Pravdou je, že TU-144 byla kopie concordu a nebyla moc povedená i když NASA si jeden model pořídila a uskutečnila s ním asi 29 letů, ale o tom Buranu.... Kdyby ho Rusaci dotahli do konce byl by opravdu lepší jak raketoplany USA. I samotná NASA to tehdy uznala. Ale vše je kdyby. Každopádně některé jejích letouny jsou dodnes nepřekonané. A nejen letouny.. Oni vůbec v době studené války vynalezli zajímave věci. Takové eraknoplany, eraknolety, to do dnes zůstává rozum stát...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
V paříži to zavinil lidský faktor. Pro předváděcí let myslím nějaké bezpečnostní okruhy rusové vypojili, mělo to něco společného s vyklopenými předními křidýlky a eleveony. Jeden z hlavních inženýrů byl tehdy nemocný a ten "náhradní" něco nevěděl. Něříkám, že 144 bylo super letadlo, říkám, že kdyby s tím tak nespěchali, tak by asi bylo o hodně lepší.. problémy byly hlavně s tvarem křídla a motory.. Křídlo nebyli schopni v tak krátkém čase dobře "naladit". Letoun byl velmi nestabilní v nízkých rychlostech - proto přidali vyklápěcí "uši" do přední části - ale ty tomu moc nepomohli. Motory nebyli zdaleka tak efektivní, jako na Concorde, největší problém byl s rychlostí nasávaného vzduchu a se spotřebou při přídavném spalováním. To myslím byli motory Kuzněcov. Nasa koupila model, dali nové motory, novou avioniku a co si tak pamatuju, byla to létající laboratoř. No Tu-144 dodnes drží několik rekordů.. tak to asi nebylo tak špatné. Nadzvukově s poštou myslím lítal - Moskva - Vladivostok.
Co se týče Concorde, tak to považuju za nejlepší letadlo světa. Nejen tedy letadlo, ale nejlepší stroj. Říkám, že předběhl dobu tak o sto let. Myslím, že do roku 2068 žádné velké dopravní letadlo nadzvukově létat nebude. Dokonalá mašina. To, že jsi byl u přistání ti hodně závidím. Já pořád doufám, že v Anglii zprovozní F-BTSD.
Co se týče Concorde, tak to považuju za nejlepší letadlo světa. Nejen tedy letadlo, ale nejlepší stroj. Říkám, že předběhl dobu tak o sto let. Myslím, že do roku 2068 žádné velké dopravní letadlo nadzvukově létat nebude. Dokonalá mašina. To, že jsi byl u přistání ti hodně závidím. Já pořád doufám, že v Anglii zprovozní F-BTSD.
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Máš sice pravdu v tom, že vynalézali neuvěřitelné věci, ale problém je v tom, že vynalézali věci kolikrát zhovadilé a naprosto nepoužitelné v reálném provozu...Airbus380 píše: Ale vše je kdyby. Každopádně některé jejích letouny jsou dodnes nepřekonané. A nejen letouny.. Oni vůbec v době studené války vynalezli zajímave věci. Takové eraknoplany, eraknolety, to do dnes zůstává rozum stát...
A pokud použitelné, tak pouze pro nějaký jeden konkrétní úkol, který by se dal řešit i jinými (osvědčenými a jednoduššími) postupy/prostředky.
On i ten Ekranoplan nějaké extra využití neměl - maximálně pro armádu (coby rychlý vrhač torpéd, či invazní "plavidlo"), ale i tam velice rychle zastaral...
Další věc je, že rusové si nikdy moc nelámali hlavu s nějakou ekonomikou provozu, takže vyvíjeli a provozovali lecjaké výtvory jenom z propagačních důvodů, stylem: "podívejte se co my všechno dokážeme..."
V západním světě se vždy koukalo i na ekonomiku a návratnost investic, tudíž se do slepých uliček vývoje záměrně nepouštěli - proto můžeš vidět v Rusku věci které nejsou nikde jinde na světě.
A na závěr ještě jeden postřeh: Rusové možná dokážou občas vytvořit velice zajímavé letadlo s nevídanými letovými parametry, ale průser je, že nedokážou udělat velkou sérii ve stejné kvalitě (s kvalitou ostatně mají problém od jaktěživa)!!!
Postaví deset "stejných" letadel, ale oni nejsou stejné, každý kus je originál, na rozdíl od "západních" letadel, kde jsou jednotlivé díly zaměnitelné, totožné, tak u ruských strojů tomu tak nikdy nebylo a není - jejich výrobní tolerance jsou neuvěřitelné !!!
A zatím co vezmeš výškovku z jednoho Herculesa a namontuješ jí na jiného Herculesa, tak u ruských letadel tohle opravdu nehrozí - občas jedině za cenu "dopasování"
Na Ruzyni u ČSA jednou cvičně změřili délku všech IL-62 co tehdy měli a světe div se - přestože se jednalo o naprosto totožné
letouny, rozdíl mezi nejkratším a nejdelším érem byl víc jak 50 cm !!!!!!!
A ještě na závěr - můžeš postavit super letadlo, ale pokud k němu nedokážeš dodávat i náhradní díly, nemáš servis a nebo to dokážeš zajistit pouze v Rusku, tak to letadlo nemá sebemenší šanci na komerční úspěch - je neprodejné.
Když budu potřebovat jakýkoliv díl na 40 let starou Cessnu, nebo Piper, nebo i jiné éra, tak do týdne jej mám v hangáru a mohu si být jistý, že bude pasovat.
Na ruské letadlo budu mít problém sehnat díly i na současné stroje...
Tož asi tak
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
S těma šedesátdvojkama je to dost vtipnéLachtan píše:Máš sice pravdu v tom, že vynalézali neuvěřitelné věci, ale problém je v tom, že vynalézali věci kolikrát zhovadilé a naprosto nepoužitelné v reálném provozu...Airbus380 píše: Ale vše je kdyby. Každopádně některé jejích letouny jsou dodnes nepřekonané. A nejen letouny.. Oni vůbec v době studené války vynalezli zajímave věci. Takové eraknoplany, eraknolety, to do dnes zůstává rozum stát...
A pokud použitelné, tak pouze pro nějaký jeden konkrétní úkol, který by se dal řešit i jinými (osvědčenými a jednoduššími) postupy/prostředky.
On i ten Ekranoplan nějaké extra využití neměl - maximálně pro armádu (coby rychlý vrhač torpéd, či invazní "plavidlo"), ale i tam velice rychle zastaral...
Další věc je, že rusové si nikdy moc nelámali hlavu s nějakou ekonomikou provozu, takže vyvíjeli a provozovali lecjaké výtvory jenom z propagačních důvodů, stylem: "podívejte se co my všechno dokážeme..."
V západním světě se vždy koukalo i na ekonomiku a návratnost investic, tudíž se do slepých uliček vývoje záměrně nepouštěli - proto můžeš vidět v Rusku věci které nejsou nikde jinde na světě.
A na závěr ještě jeden postřeh: Rusové možná dokážou občas vytvořit velice zajímavé letadlo s nevídanými letovými parametry, ale průser je, že nedokážou udělat velkou sérii ve stejné kvalitě (s kvalitou ostatně mají problém od jaktěživa)!!!
Postaví deset "stejných" letadel, ale oni nejsou stejné, každý kus je originál, na rozdíl od "západních" letadel, kde jsou jednotlivé díly zaměnitelné, totožné, tak u ruských strojů tomu tak nikdy nebylo a není - jejich výrobní tolerance jsou neuvěřitelné !!!
A zatím co vezmeš výškovku z jednoho Herculesa a namontuješ jí na jiného Herculesa, tak u ruských letadel tohle opravdu nehrozí - občas jedině za cenu "dopasování"
Na Ruzyni u ČSA jednou cvičně změřili délku všech IL-62 co tehdy měli a světe div se - přestože se jednalo o naprosto totožné
letouny, rozdíl mezi nejkratším a nejdelším érem byl víc jak 50 cm !!!!!!!
A ještě na závěr - můžeš postavit super letadlo, ale pokud k němu nedokážeš dodávat i náhradní díly, nemáš servis a nebo to dokážeš zajistit pouze v Rusku, tak to letadlo nemá sebemenší šanci na komerční úspěch - je neprodejné.
Když budu potřebovat jakýkoliv díl na 40 let starou Cessnu, nebo Piper, nebo i jiné éra, tak do týdne jej mám v hangáru a mohu si být jistý, že bude pasovat.
Na ruské letadlo budu mít problém sehnat díly i na současné stroje...
Tož asi tak
Ale co už.. Concorde se za letu natáhl o 40 cm, ty naděláš
A mimochodem, takový ekranoplán (aneb caspian see monster), jako ground effect vehicle je naprosto bombastické řešení transportu! Teď nevím který, ale asi jeden z těch větších dokázal "uvézt" těžší náklad než Mryia!! Takže na rychlou přepravu po kaspickém moři, bajkalu, nebo středozemním moři to mohla být pecka! Mnohem rychlejší než loď. A tady tahle potvora dokáže lodě i přeskakovat .
S těmi díly je to teda škoda. Ale to je jiná kapitola. Ty letadla jsou lepší. Herkules je nuda Radši bych se svezl tučkem
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Každé trošku rychlejší letadlo se ti za letu natáhne - to je dané třením a teplotní roztažností (cca od 300 km/h a výše)konstantinos.cz píše:S těma šedesátdvojkama je to dost vtipné
Ale co už.. Concorde se za letu natáhl o 40 cm, ty naděláš
A mimochodem, takový ekranoplán (aneb caspian see monster), jako ground effect vehicle je naprosto bombastické řešení transportu! Teď nevím který, ale asi jeden z těch větších dokázal "uvézt" těžší náklad než Mryia!! Takže na rychlou přepravu po kaspickém moři, bajkalu, nebo středozemním moři to mohla být pecka! Mnohem rychlejší než loď. A tady tahle potvora dokáže lodě i přeskakovat .
S těmi díly je to teda škoda. Ale to je jiná kapitola. Ty letadla jsou lepší. Herkules je nuda Radši bych se svezl tučkem
Ekranoplan je opravdu kapitola sama o sobě, nějak jsem nikdy nikde nezaregistroval, že by jej používal někdo jiný než Rusové...
Herkulesy nech na pokoji - na ty nedám dopustit, jedno z mála letadel, kde se nemusím krčit, kde jsem se věčně nemlátil do hlavy když jsem na něm dělal - dělal jsem na spoustě letadel, a na Herkulesech se mi dělalo opravdu dobře - dobře vymyšlené éro
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
OK, herkulesy jsou tvoje.. je to dobrá mašina..Lachtan píše:Každé trošku rychlejší letadlo se ti za letu natáhne - to je dané třením a teplotní roztažností (cca od 300 km/h a výše)konstantinos.cz píše:S těma šedesátdvojkama je to dost vtipné
Ale co už.. Concorde se za letu natáhl o 40 cm, ty naděláš
A mimochodem, takový ekranoplán (aneb caspian see monster), jako ground effect vehicle je naprosto bombastické řešení transportu! Teď nevím který, ale asi jeden z těch větších dokázal "uvézt" těžší náklad než Mryia!! Takže na rychlou přepravu po kaspickém moři, bajkalu, nebo středozemním moři to mohla být pecka! Mnohem rychlejší než loď. A tady tahle potvora dokáže lodě i přeskakovat .
S těmi díly je to teda škoda. Ale to je jiná kapitola. Ty letadla jsou lepší. Herkules je nuda Radši bych se svezl tučkem
Ekranoplan je opravdu kapitola sama o sobě, nějak jsem nikdy nikde nezaregistroval, že by jej používal někdo jiný než Rusové...
Herkulesy nech na pokoji - na ty nedám dopustit, jedno z mála letadel, kde se nemusím krčit, kde jsem se věčně nemlátil do hlavy když jsem na něm dělal - dělal jsem na spoustě letadel, a na Herkulesech se mi dělalo opravdu dobře - dobře vymyšlené éro
Ale Erkanoplány jsou podle mě nedoceněné..
a zadej si na youtube "ground effect vehicle" a zjistíš, že jsou využívány celkem hojně.. japonsko i usa.. jak říkám, jejich efektivita (díky přízemnímu efektu, kdy je vztlak 250%), bezpečnost a potřeba mnohem menšího výkonu oproti klasickému letadlu je super..
musíme na to pivo
Naposledy upravil(a) konstantinos.cz dne 29 bře 2013 00:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
O přízemním efektu mi nemusíš vyprávět - coby plachtař jej znám velice dobře
JJ, na to pivo musíme
JJ, na to pivo musíme
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05
- Bydliště: Chrudim
Pro milovníky letadel
Pekné kousky,ale nikde tam nevidim An-225 , ta se me moooc líbí V současné době je to největší provozu schopné letadlo na světe vetší už byl jen Hughes H4- Hercules ale pouze v rozpětí křídel měl 97.5 metru:-))) AN 225 má 88.4m
Naposledy upravil(a) Dony dne 06 dub 2013 19:02, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
V Mriye jsem byl dokonce i vevnitř (když kdysi dávno měli kvůli závadě neplánované mezipřistání na Ruzyni, tenkrát tam byli i s Buranem na hrbu a s roznejtovaným MiGem vevnitř...), je to neuvěřitelná stodola.
Skopčáckej Hekules - co to má být ???
Skopčáckej Hekules - co to má být ???
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05
- Bydliště: Chrudim
Pro milovníky letadel
Už jsem to opravil, špatne sem to napsal:-) Jo pomatuju si naký starý noviny kde bylo vyfocenejch asi 10 Tater 815 plně naloženejch jak jedou dovnitř to bylo taky na Ruzyni,ale asi jinej datum.Lachtan píše:V Mriye jsem byl dokonce i vevnitř (když kdysi dávno měli kvůli závadě neplánované mezipřistání na Ruzyni, tenkrát tam byli i s Buranem na hrbu a s roznejtovaným MiGem vevnitř...), je to neuvěřitelná stodola.
Skopčáckej Hekules - co to má být ???
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Pro milovníky letadel
byl to Hughes.. a myslim, ze byl taky jediny sveho druhu..
stejne jak Mriya.. sice je na ukrajine jeste jeden trup a kridla hotovy, dokonce obcas antonov premysli, ze ji da dohromady... ale ted nevim, v jake jsou fazi..
Mriya v praze s Buranem pristala kdyz letela myslim z Paris Airshow..
ten martin sonka je superblazen..
stejne jak Mriya.. sice je na ukrajine jeste jeden trup a kridla hotovy, dokonce obcas antonov premysli, ze ji da dohromady... ale ted nevim, v jake jsou fazi..
Mriya v praze s Buranem pristala kdyz letela myslim z Paris Airshow..
ten martin sonka je superblazen..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Když to tak pozoruji, tak mi stačí navštívit Hughese a budu moci říct, že jsem byl ve všech největších letadlech světa
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 661
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05
- Bydliště: Chrudim
Pro milovníky letadel
No tak to se projedeš stojí v muzeu Evergreen Aviation v městě McMinnville v Oregonu.Lachtan píše:Když to tak pozoruji, tak mi stačí navštívit Hughese a budu moci říct, že jsem byl ve všech největších letadlech světa
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Hmm - tak to jsem to tenkrát měl z té Floridy ještě kousek protáhnout
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 4115
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Pro milovníky letadel
Nějak mi v tom porovnávacím obrázku chybí B36, rozpětím by tu 747 dal ikdyž ta tam je možná jen jako reference.
-
Offline
- Příspěvky: 632
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
- Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
- Bydliště: VRZČ
Pro milovníky letadel
I když už přes 2 roky jezdím s kamionem jen mezi letištěma po celé Evropě, v letadlech se nevyznám. Baví mě se ale koukat a je celkem zajímavej pocit, když ve Frankfurtu velký dopraváky přistávají přes dálnici A5 a jsou poměrně nízko. Nad tímhle videem jsem ale čuměl jako blázen, jak nízko se až piloti dokážou dostat (pokud teda půlka není fake). Nejvíc mě dostal pilot č. 2. To už chtělo notnou dávku odvahy vše začíná na 50 vteřině...
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=19448
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=19448
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pro milovníky letadel
Ty průlety samy o sobě fake nebudou, co mě ale fascinovalo, byl ten "frajer" na záběru č.:3 jak se postavil doprostřed dráhy - toho bych považoval za adepta na darwinovu cenu...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 632
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
- Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
- Bydliště: VRZČ
Pro milovníky letadel
To jo no, se divim, že ho to neodfouklo jako pampelišku každopádně před pilotama hluboce smekám, na takhle nízký průlety to chce notnou dávku odvahy...
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé