Přesně tak, zavřu přihrádku a je klid...
Minulé auto jsem měl taky LPG, takže vím že jedině podle km.
Hlavně aby to jezdilo. , ale už mi vrtaj v hlavě ty ventily...
Když vidím jak někdo něčemu takovému íká profesionální úprava,chce se mi zvracet.
A fakt bych chtěl po každém odložení např. telefonu přepínat si mezi LPG a benzínem.
Jediné co mi od začátku leželo v žaludku byla samolepka LPG na víčku tankování...
Teď už tam není, kdyby něco, tak někde ulítla... , stačí mi ta jedna na zadním okně.
podle mě umístění přepínače není vůbec špatně řešené, sám ho mám v popelníku a otevřu ho jen když chci, protože nemám rád dodělávané věci co kazí originální vzhled tak je pěkně schovaný a s odložením mobilu (na ten má každý držák třeba na skle) popřípadě jiných věcí bych to tak horce neviděl... tlačítka nejdou zmáčknout tak lehce a nepřepne se při každém odložení věci... tohle se stane spíše náhodně. Souhlasím s poměrně divně řešeným tankováním a neříkejte mi, že všude okolo je jen plast nebo guma... sám používám redukci viz poslední obrázek jen mě štve ji pokaždé šroubovat protože tankuju docela často. Líbí se mi, že okolo nádrže foukli trochu pěny... já 2 měsíce zjišťoval co se mi ozývají za kovové zvuky (myslel jsem, že tlumiče) a pak se přišlo na to, že klepe nádrž takže za tohle malé +.
s tim schovanim prepinace nemam absolutne problem... ja jsem si ho nechal taky dat vedle stelovani osvetleni pristrojovky aby byl co nejvic schovanej a nevidel jsem ho. nad schovanim ho v popleniku jsem taky uvazoval, ale je to uz moc narocne tam ty kabely tahnout... Nejvetsi uchylarna je kdyz si to nekdo da na stredovej panel, a kazdej kdo sedne do auta to hned vidi...
jinak to plnici hrdlo je pro me taky novinka, neco takoveho jsem jeste nevidel... Sice oku to neladi, ale srat se porad se sroubovanim redukce je taky peknej vopruz. nejak si taky nemuzu zvyknout na tu montazni penu kolem nadrze, ale dela to cim dal tim vic montazniku...
kazdopadne a to je hlavni co chci napsat, preju aby system fungoval bez problemu a LPG Ti usetrilo spousty penez!
michal_0077 píše:s tim schovanim prepinace nemam absolutne problem... ja jsem si ho nechal taky dat vedle stelovani osvetleni pristrojovky aby byl co nejvic schovanej a nevidel jsem ho. nad schovanim ho v popleniku jsem taky uvazoval, ale je to uz moc narocne tam ty kabely tahnout... Nejvetsi uchylarna je kdyz si to nekdo da na stredovej panel, a kazdej kdo sedne do auta to hned vidi...
jinak to plnici hrdlo je pro me taky novinka, neco takoveho jsem jeste nevidel... Sice oku to neladi, ale srat se porad se sroubovanim redukce je taky peknej vopruz. nejak si taky nemuzu zvyknout na tu montazni penu kolem nadrze, ale dela to cim dal tim vic montazniku...
kazdopadne a to je hlavni co chci napsat, preju aby system fungoval bez problemu a LPG Ti usetrilo spousty penez!
michal_0077 píše:jinak to plnici hrdlo je pro me taky novinka, neco takoveho jsem jeste nevidel...
To je klasické hrdlo které se montuje skrz plech nebo plast. Je ze dvou kusů které se sešroubují dvouma šroubama dohromady a pak to drží v tom plechu (plastu). Tady použili jen ten kus co je viditelný zvenku a udělali nějaký držák do kterého to přišroubovali.
Tom0 píše:
Nádrž toroid průměr 650mm(maximum co jde) a výška ta nejnižší co se dělá 180mm a i tak bude plato kufru zvednuté o cca 2cm.
(budu muset pak udělat nějaké vypodložení) objem 46l (nějakých 38l by se mohlo tankovat).
Je toškoda, že je prostor pro rezervu z důvodu vejfuků tak zůžen dole, jinak by asi nebyl problém tam dát i 240mm výšku.
V praxi to bude každých 300-350km na pumpě, ale síť LPG stanic je u nás dostatečná, takže mi to nevadí.
Ještě mi nabízeli výšku 220mm, která by měla 56l, bylo by to o cca 100km navíc, ale podlaha už byla dost zvedlá, takže raději menší a častěji na pumpě.
Řešení zadního plata: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=85&t=39102
Polystyreny lze nalepit oboustrannou lepící páskou (OBI - Baumax...).
Já jsem měl volbu složitější - max průměr nádrže byl 600 mm a tak jsem dal výšku 220 i za cenu zvednutí plata o cca 3-4 cm. Budu držet palce se spotřebou - obávám se, že udržet tuto motorizaci pod 13 litrů bude chtít hodně lehkou nohu. 46 litrů vodní objem je cca 37 litrů LPG (plnicí tlak by neměl pustit na více než 80% vodního objemu)
Dálkové plnění je takto řešeno také u tovární zástavby Renault Laguna / Megan Scenic, ale přípojka je našroubována tak, že kompletně leží na plechovém podloží. Je tam ale více místa.
_________________ bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020):C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
Tom0 píše:
Nádrž toroid průměr 650mm(maximum co jde) a výška ta nejnižší co se dělá 180mm a i tak bude plato kufru zvednuté o cca 2cm.
(budu muset pak udělat nějaké vypodložení) objem 46l (nějakých 38l by se mohlo tankovat).
Je toškoda, že je prostor pro rezervu z důvodu vejfuků tak zůžen dole, jinak by asi nebyl problém tam dát i 240mm výšku.
V praxi to bude každých 300-350km na pumpě, ale síť LPG stanic je u nás dostatečná, takže mi to nevadí.
Ještě mi nabízeli výšku 220mm, která by měla 56l, bylo by to o cca 100km navíc, ale podlaha už byla dost zvedlá, takže raději menší a častěji na pumpě.
Řešení zadního plata: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=85&t=39102
Polystyreny lze nalepit oboustrannou lepící páskou (OBI - Baumax...).
Já jsem měl volbu složitější - max průměr nádrže byl 600 mm a tak jsem dal výšku 220 i za cenu zvednutí plata o cca 3-4 cm. Budu držet palce se spotřebou - obávám se, že udržet tuto motorizaci pod 13 litrů bude chtít hodně lehkou nohu. 46 litrů vodní objem je cca 37 litrů LPG (plnicí tlak by neměl pustit na více než 80% vodního objemu)
Dálkové plnění je takto řešeno také u tovární zástavby Renault Laguna / Megan Scenic, ale přípojka je našroubována tak, že kompletně leží na plechovém podloží. Je tam ale více místa.
Tak nějak podobně to budu muset taky vyřešit, jen né tak razantně zvedat, u mě to budou jen ty 2cm...
Spotřeba se ukáže časem, na to je ještě brzo. V benzínovém provozu jsem byl celkově průměrně do 11l/100km.
Když už tu řešíte ten plyn na 3,2V6, tak jak to je s ventily na 2,4 I5? Kdy je nechat prověřit, ošetřit, co jejich výdrž, seřízení ... na kolik taková sranda vyjde?
jak casto to nevim... sundani/nandani deklu ventilu je hned zmereni taky a kdyz je vse v poradku tak je hotovo cena hodina prace a tesneni pod viko ventilu....
kdyz neni vsechno v poradku tak je to horsi, sundani rozvodoveho remenu, vyndani vacek, zbrouseni podlozek na magnetce a vsechno znovu smontovat...
s tim intervalem nevim, v realu to vetsina lidi nedela vubec... ja bych nejradsi tak po 30 000km na to koukl ale jak znam svoji lenotu tak myslim ze realita bude tak 60 000km.
Jinak jeden muj kamarad to brousil normalne jemnym smirglem pod olejem... jedina nevyhoda ze musel vacku nasazovat petkrat nez to trefil ... myslim ze je lepsi to zanest do nejake nastrojarny tam to maj hned a presne...
nevim ja jsem to jeste nikdy tento motor rozdelanej nevidel a ani Vidu jsem s timto tematem neotevrel... vesmes auta, ktere znam maji hydrostely a u par starych aut s podlozkama se vacka vyndat musela. Jestli se to u volvo motoru nemusi tak to je jen a jen dobre, tim se to hodne zjednodusuje...
No já sem teda podložky viděl akorát u pár motorů, a tam dycky stačilo vačkou stlačit ventil, podržet, vačkou uhnout a podložku vyndat, případně na to byly spešl udělátka. Proto se ptám, kterej motor je takto dementně řešenej, že to nejde takto. Dost totiž pochybuju o tom, že nějakej takovej vůbec je, ale málo znám, nevim skoro nic, tak nechci umřít blbej
Ono hlavně na tom pětiválci, o kterém mluvíte, není ventilové víko. Je tam dělená hlava. Takže speciálníma měrkama to jde změřit bez demontáže rozvodů, ale nastavení už jedině s kompletní demontáží. Ale napamatuji se, že by to kdy kdo seřizoval. Seřizuje se to při opravě hlavy, když je to rozdělané. Jinak se prostě jezdí.
jo vule ventilu se meri teprve az po oprave zamlacenjech ventilovejch sedel v tom je ten problem... jakej petivalec ma oznaceni L5?
Jak je to na mem motoru 2,5T B5452 T2? Asi se budu muset trosku informovat abych tu nemluvil o voze a vy o koze
Na Tvém motoru je to tak, jak jsem psal. Konstrukčně je celá tato rodina motorů od B4164 po B6304 shodná. Rozdíl jsou motory do 1998 a od 1999. Ty starší mají stejnou koncepci, ale třeba na ventilech mají hydraulické nadzdvihátka. Zaklepané ventilové sedla jsem na Volvu ještě neviděl. Normálně se to neřeší prostě proto, že s tím nebývají problémy. Ne proto, že by se to servisům nechtělo dělat. Za peníze v Praze dům...
když jsem nechal u Jeana přestavět auto na plyn mám V70 II B 5254T2, chtěl jsem nechat zkontrolovat vůle ventilů. Dle Jena no problém, jsou tam 6tky šrouby, které se demontují a je možnost vůle zkontrolovat. Ale k našemu úžasu tam je pouze v odlitku pouze příprava pro šrouby.
Tak na toto zjištění jsem volal do volva a zjišťoval interval kontroly vůle ventilů na motoru
B 5254 T2 r.v. 2005 výš a odpověď zněla.
Servisní intervaly výrobce motoru uvádí do 400000 km Do tohoto nájezdu výrobce kontrolu vůle ventilů nepředepisuje !!!!!! Což svědčí o kvalitě materiálu.
Což i pro mě byl trochu šok
_________________ je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO
kdyz jsem shanel volvo tak jsem koukal v nemecku i s LPG a tam jich hodne bylo uz po generalce hlavy... a nemecka fora o podpalenych ventilech pisou hodne... asi kdyz s tim clovek jezdi po okreskach tak zadny problem. Nejhorsi rychle dlouho po dalnici, ja si to u svych aut radsi zkontroluju... Je to prece motor uz udelanej pod taktovkou Fordu a nektere focusy mivaj spatne vymezene vule uz z vyroby...