![Bad :bad:](./images/smilies/bad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Některé modely jsou už z továrny uzpůsobeny na E85 - nedávno jsem přestavěl na LPG Volvo XC60T6 a tam bylo právě kvůli vlastní diagnostice paliva (BA95, 98, E85, E70) nutné naprosto přesné nastavení LPG pro všechny jízdní režimy včetně plného výkonu, aby jednotka nehlásila "přípiš vysoký obsah ethanolu v palivu".jm252485 píše:Pro všechny, kteří se zajímají o alternativu E85 doporučuji následující odkaz:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf
Je to popis odlišného provedení motorů B4181S11 (N95) a B4181S8(E85) - pro S40, V50, C30
V kostce - nejde jen o to, doplnit "zázračnou krabičku", která prodlouží délku vstřiku atd..., ale o řadu dalších věcí:
- jiná hlava válců (tvrzená sedla ventilů - znám z mého Renaulta, měl taky jinou hlavu, označenou GPL (franc. značení pro LPG) a nebylo třeba řešit přimazávání)
- o 30% větší otvory vstřikovačů
- palivové potrubí z nerezových trubek (koroze !)
- ohřívač bloku motoru (pro zimní starty pod -15 st. C)
- jakýsi pulsní generátor - zase kvůli korozi
- jiné podávací čerpadlo (některé díly by E85 mohl rozežírat)
Je otázka, zda toto všechno nám ti, co "přestavby", zejména ty okolo 3000 Kč, nabízejí, řeknou
Určitě by si zájemce měl nějak prověřit, jak je odolné provedení jeho"naturalového "auta vůči zmíněným rizikům. Rozhodně by mi vrtaly hlavou dvě věci - ventilly (sedla) a to palivové potrubí, včetně čerpadla.
Nezanedbatelná je zmínka v sekci o používaném oleji: Service interval 10000 km or 1 year. Takže olej každých 10kkm ? To ta úspora není vskutku zadarmo...
Já v podzemkách parkuju minimálně a vlastně nemusím vůbec. Menší kufr v případě instlace místo rezervy odpadá téměř uplně.Urvanej píše:Ale jo, LPG je zajímavější, dokud nezačneš započítávat nemožnost parkování v parkovacích domech a podzemních garážích, menší kufr, častější tankování, nutné revize, dvojí emise, životnost nádob...
Pak taky můžeš započítat, že kdybys těch 20 klacká na začátku msíto do LPG vrazil do nějakejch akcií, tak má za těch pár let třeba 30.
Prostě si to musí spočítat každej sám.
U mě by vyhrál etanol, kdybych to už s LPG nekoupil.
Stalin píše:Muže nastat nějakej problem s naladěním toho Elotecu když mam nalitej soft od BSR Stage1 ??
S tím bych byl opatrnej. Pokud úprava zvyšuje plnící tlak (jakože od BSR to kromě pedál-tuningu bude hlavní podstata úpravy) tak můžeš narazit na to, že maximální průtok sériových vstřikovačů nebudude stačit aby ten zvýšenej průtok vzduchu ukrmil tak aby to ještě bylo dost bohatý, což u E85 na kterej to běží studenějc nebude takovej průser jako kdyby se to stalo na benzín, ale určitě bude znát že to nejede jak má. Pokud současně namontuješ větší vstřikovače (jenže je to ME7, takže bude třeba to přepsat v jednotce aby nenadávala), je všechno v pořádku.David Patočka píše:nemůže, to nemá s úpravou nic společného
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé