Ahoj jsem fungl cerstvej Volvak a hned mě pokouší tak uctivě prosím o radu
Problém je následující : svizna jízda 140 , občasné lehké skubnuti auta ( myslel jsem příčné nerovnosti ) , později častěji a častěji pote hlaska o chybě DSTC následována chybou převodovky ( omezené otacky a nefunkční automat - držel porad 5tku po zpomalení sundal na 3 a při lehkém zrychlení už vyhodil červený trojúhelník s motorem a nutným servisem .
Asistence co přijela chybu smazala a po nastartovani a lehkém proslápnuti vyskakaly všechny ve stejném poradi aniž by se auto hnulo.
Auto odtazeno a modlim se co očekávat . Nemel někdo podobný problém.
iRRes píše:Ahoj jsem fungl cerstvej Volvak a hned mě pokouší tak uctivě prosím o radu
Problém je následující : svizna jízda 140 , občasné lehké skubnuti auta ( myslel jsem příčné nerovnosti ) , později častěji a častěji pote hlaska o chybě DSTC následována chybou převodovky ( omezené otacky a nefunkční automat - držel porad 5tku po zpomalení sundal na 3 a při lehkém zrychlení už vyhodil červený trojúhelník s motorem a nutným servisem .
Asistence co přijela chybu smazala a po nastartovani a lehkém proslápnuti vyskakaly všechny ve stejném poradi aniž by se auto hnulo.
Auto odtazeno a modlim se co očekávat . Nemel někdo podobný problém.
Díky moc
Volvo XC90 D5, 2008
Vyplň si bydliště.
Můžeš přijet.
Bez origo diagnostiky je to vaření z vody.
Tak servis zjistil vadné vstřikování k jednomu z válců . Oprava bratru 25 000 Kč . Rozhodne si k tobě prijedu na kontrolu těch ostatních pokud teda cestou zpět neopravim i ty ostatní
iRRes píše:Tak servis zjistil vadné vstřikování k jednomu z válců . Oprava bratru 25 000 Kč . Rozhodne si k tobě prijedu na kontrolu těch ostatních pokud teda cestou zpět neopravim i ty ostatní
Po pravdě to se mi moc nezdá.Navíc vstřikovač origo je cca 12000Kč
Práce , diagnostika atd mám na fakture + DPH 25%. Jsem jen uživatel tak mě drží za k...e a dokud se nevratim nezbývá než jim věřit . Najezdim tu ještě min. 3000 Km tak doufám ze se do navratu už nic nepodela a pak se dohodneme co dal . Dík
iRRes píše:Práce , diagnostika atd mám na fakture + DPH 25%. Jsem jen uživatel tak mě drží za k...e a dokud se nevratim nezbývá než jim věřit . Najezdim tu ještě min. 3000 Km tak doufám ze se do navratu už nic nepodela a pak se dohodneme co dal . Dík
Ti co si mysleli ze to neni vstrik meli pravdepodobne pravdu. Ze servisu jsem ujel 100km a tytez priznaky , navic i slysitelne susteni v otackach nad levym kolem . Na manual a v ot. do 1800 jsem ujel dalsich 150km potom nasledovalo to co prvne tak rovnou odstavil a dalsi odtah.
Ve Volvu mi rekli ze reklamaci mohu uplatnit kdekoli tak jsem opravdu zvedavy jestli je to tak. At iz dalsi servis prijde na cokoli necham ho odtahnout a pristavit nahradni vuz presto ze jsem vykapal primo ve Skovde rodisti Volva:-)
Nemate nekdo zkusenosti s uplatnovanim zaruk ? Rikala ze diagnostika a veskere ukony vidi vsechny servis kdekoli a pokud dojde ke stejne poruse musi ji bezplatne odstranit. Mam obavu ze tady mi vymeni klidne cely motor a nakonec to bude praskle sani nebo jina kravina.
( auto skubalo jen v otackach nad 1900, lhostejno jestli 1 nebo 6 , vydrzelo dlouho ale nakonec zase cerveny troj o chybe motoru a o jeho zvuk je lehce jiny a na volnobeh docela mlati s autem )
iRRes píše:Ti co si mysleli ze to neni vstrik meli pravdepodobne pravdu. Ze servisu jsem ujel 100km a tytez priznaky , navic i slysitelne susteni v otackach nad levym kolem . Na manual a v ot. do 1800 jsem ujel dalsich 150km potom nasledovalo to co prvne tak rovnou odstavil a dalsi odtah.
Ve Volvu mi rekli ze reklamaci mohu uplatnit kdekoli tak jsem opravdu zvedavy jestli je to tak. At iz dalsi servis prijde na cokoli necham ho odtahnout a pristavit nahradni vuz presto ze jsem vykapal primo ve Skovde rodisti Volva:-)
Nemate nekdo zkusenosti s uplatnovanim zaruk ? Rikala ze diagnostika a veskere ukony vidi vsechny servis kdekoli a pokud dojde ke stejne poruse musi ji bezplatne odstranit. Mam obavu ze tady mi vymeni klidne cely motor a nakonec to bude praskle sani nebo jina kravina.
( auto skubalo jen v otackach nad 1900, lhostejno jestli 1 nebo 6 , vydrzelo dlouho ale nakonec zase cerveny troj o chybe motoru a o jeho zvuk je lehce jiny a na volnobeh docela mlati s autem )
Diky za postrehy D.
Nemyslím,že to se zárukou na mimozáruční opravu bude jednoduché.Pokud vím,tak záruční opravy jdou vidět v listu volva ale mimozáruční už nikoliv.Navíc si nedovedu představit,že jsi zaplatil 40000Kč za opravu něčeho co evidentně špatné nebylo,přijedeš do jiného servisu a oni by ti to měli opravovat zdarma??
Doufam ze je to jako se zarukou na cokoli . Meli odstranit zavadu nechali si zaplatit a nezvladli to. Nemuzu jin prece platit pokusy o opravu auta. Ted mi klidne vymeni motor abych nakonec zjistil ze tam byla praskla hadice . Podobne pokusy jsem zazil u jineho auta kdy postupne vymenili vsechny vstriky aby to nakonec bylo cerpadlo. " 40 000 zbytecne , no aspon mate nove vstriky ne " sem myslel ze budu vrazdit, to ale nebyl autorizak.
Sem stavar o autech vim vicemene tušku ale predstava ze nekomu tece strechou do baraku a ja mu vymenim vchodovy dvere a chci zaplatit mi prijde usmevna
PS: myslim teda opravy v ramci autorizovanych servisu volva
Obávám se, že odpovědnost za kvalitu provedené mimozáruční opravy (v obecné poloze) leží výhradně na tom, kdo opravu provedl a jedině tam lze uplatňovat reklamaci na její kvalitu. Volvo má možnost programu tzv Volvo Extended Warranty, což je ovšem jen poměrně běžná možnost rozšíření standardní záruky. Kromě toho existuje tzv. International Travelers Program, což je ale zase spíše forma asistenční služby (odtah, náhradní auto...). Z toho, co autor píše a jaké má auto (XC90 D5 AWD 2007) se o záruku zjevně nejedná...
Záruka se navíc vztahuje jen na prvního majitele (kromě záruky na korozi - 12 let)
"Přenosnost odpovědnosti za opravu" bych si i z logiky věci uměl představit jen a pouze u záručních oprav a i tak bych to považoval za docela riskantní ze strany výrobce vozidla. Musel by zde být extrémní tlak na znalost technologie oprav, právě proto, aby nějaký "matlal" v Dánsku to nerozhodil a já to po něm v Čechách (pro zákazníka zadarmo, ale jinak zřejmě za nějakou refundaci od Volva) měl opravovat...
S tou znalostí oprav na tom ale možná něco bude, vím, že v mém autě stoprocentně po záruce měnili v autorizáku čelní sklo a když jsem se na auto informoval před nákupem jinde, tak to tam našli. To ale tady stejně nic neřeší, jenom vím, že se to neúspěšně pokoušeli udělat už někde jinde... a zařadili se tak do dlouhé řady průkopníků slepých uliček.
_________________ bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020):C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
Tak jsem po dalsim telefonatu zase chytrejsi. Pry pokud to opravovalo Volvo mame vzit stary vstrik a pokud po promereni v cechach zjisti ze byl oka pokusi se na ne uderit. Realne jde ale pry o to jestli se k tomu ten servis postavi "chlapsky" nebo ne. Pravne asi nelze nic vymahat coz mi proste hlava nebere. Predpokladam ze si Volvo chrani povest znacky a kvalita servisu by mela byt stejna i kdyz si dokazu predstavit jak vypada servis v Recku nebo v Nemecku
Pro me z toho plyne jedine pouceni , pojistit se na delsi cesty tak abych v pripade jakekoli poruchy nechal auto hned odtahnout do servisu kde tem lidem verim a zaroven mel na zbytek cesty nahradni vozidlo . Ted to je bohuzel jen odtah a 5dni kara zdarma a tu navic povezou z cech.
Švedi tvrdi ze na 99% je to vsechno zpusobeno prasklou hadici sani motoru coz napadlo i me jako naprostyho lajka. Pokud to tak opravdu je tak me ta blba hadice se vsema srandama kolem stala 80t. Jeste jsme ukecali ,aby si to auto jeden mechanik vzal domu a cestou mu dal poradne zabrat ,aby byla totalni jistota. Predstava ,ze jedu 600km pro auto ,ktery za mestem zase lehne ,nahlodava moji psychickou odolnost.
Diky vsem za postrehy a omlouvam se pokud moje prispevky zavaneji spis stredoskolskym chatem nez odbornou diskuzi
Přesto bych zvažoval poradu s právním odborníkem ohledně úhrady škody a nákladů, které vznikly, pokud se prokáže, že celá nepojízdnost auta (na samém počátku) byla způsobena VÝHRADNĚ tou prasklou hadicí a následné výměny dílů a práce s tím spojené byly prokazatelně nadbytečné (výměna fungujícího dílu za nový). Určitě by to byl běh na delší trať, se znaleckými posudky a možným soudním sporem, ale 80t nenajdu na ulici... Asi základní byla otázka tzv. legitimace, tedy KOHO případně žalovat. Pokud by se to dalo žalovat tady (v ČR) - tedy pokud by se dala prokázat jakási objektivní odpovědnost Volva jako celku i za jeho servisy a nositelem této odpovědnosti by za Volvo (jako celek) pro ČR bylo české zastoupení, zvážil bych takovou konzultaci, v případě nutnosti vést případný spor venku se asi nedá nic dělat... Možná, že jenom pohrozit by stačilo (před právním řešením musí být vždy učiněn pokus o smír - zde mimosoudní narovnání). To vše platí, pokud servis byl skutečně autorizovaný servis se školeným personálem atd., nikoliv jenom nějaký "garážista", který má na vývěsní ceduli, že opravuje taky Volvo...
V Americe by to bylo sousto... ale nejsme v Americe, že. Určitě by to chtělo mít vše perfektně doložené (nejenom tím, že "mechanik povídal...").
_________________ bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020):C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
Obe opravy jak v Dansku tak Svedsku provedl autorizovany servis Volvo firma Bilia. Vyzadali jsme si puvodni vstrik a nezbyva nez verit ze poslou opravdu ten co vyndali. Naklady jako odtah a hotely me kryje pojistka ale nahradni auto a 3000km jezdeni tam a zpet stejne jako prostoje 4 lidi plus zbytecny vstrik to bych rad nejak vyresil, ale je to pro me naprosta novinka tahle situace. Rozhodim site a treba objevim nekoho v okoli kdo mi s tim pomuze. Jen tak to urcite nechat nechci. Priorita pro me je ted dojet v poradku a hlavne bez dalsiho preruseni domu
bohužel nemohu pomoct. jen si tady plácnu, že už je divný to, že ti vyjela chyba dstc a měnili vstřikovač. už na tomhle bych to postavil. nějakýho právníka neznáš? Ono často stačí poslat dopis podepsanej právníkem.
hayney píše:bohužel nemohu pomoct. jen si tady plácnu, že už je divný to, že ti vyjela chyba dstc a měnili vstřikovač. už na tomhle bych to postavil. nějakýho právníka neznáš? Ono často stačí poslat dopis podepsanej právníkem.
No ona logika těch "myslících strojů" je stejně podivná - DSTC je Dynamic Stability and Traction Control a taky nemá s prasklou hadicí sání na první pohled tak mnoho společného. Zřejmě se jedná o "logiku" a pořadí v jaké se vyhodnocují signály. Trochu to znám z IT, kde právě pořadí vyhodnocování často hraje zcela zásadní roli. Pokud se vyhodnocují "od konce" - zde od kol - tak první je guláš v adhezních podmínkách mezi kolem a silnicí daný nepravidelností chodu motoru a systém si (špatně podle příčiny, dobře podle důsledku) myslí, že auto má tendenci jít do smyku, protože ale jiná čidla zřejmě hlásí, že tomu tak není, vyhodnotí to jako poruchu DSTC.
Ohledně právníka - určitě ano, a určitě by měl to být někdo se znalostí mezinárodního občanského práva. Sázet na dopis by mohlo být úspěšné, pokud by byla šance věc medializovat (a to nejen u nás - ruku na srdce, kolik lidí v ČR si kupuje nová Volva ? (1500 - 1700 ročně, ojetých prvních registrací je okolo 1500 (2012)) - ale pak taky česká závist: Patří mu to, má mít Škoduli, s tou by se to nestalo), protože firma si určitě cení více dobrého jména, než nějakých 3000€
_________________ bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020):C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
Jeste mi nejde na mozek jedna vec. Cela diagnostika v Dansku trvala lehce pres hodinu a vysledek byl ten vstrik. Nejsem v tomhle kovanej, ale abych si byl jistej vadnosti vstriku nemusim ho nahodou dat na stolici a promerit ? Z problemu s jinym autem vim ze ani v praze neni moc firem co tohle umi a ze by zrovna v tomto servise toto zarizeni meli se mi nezda. Nebo proste spolehal na to co vypadlo z pocitace a vzhledem k tomu ze z chyby co volvo vypsalo si myslel ze je chyba v motoru tak vymenil ten vstrik kterej nejvic lital.
A druha vec , nakazuje neco servisum automaticky predavat zakaznikovi vymenene soucastky nebo je nejak uchovavat? Myslim ze jestli budou jen trochu čout pruser , reknou ze ho proste uz vyhodili nebo najdou jinej opravdu vadnej ) to bude boj ještě .
iRRes píše:A druha vec , nakazuje neco servisum automaticky predavat zakaznikovi vymenene soucastky nebo je nejak uchovavat?
.. v autorizaku v "zakazkovom liste" co vypisuje prijimaci technik mas moznost ziadat vratenie dielov, je na to predtlac... samozrejme, ze automaticky Ti to nevyplnia, resp. zaskrtnu NIE a tympadom to uz asi nikdy neuvidis ... , nakolko si vratenie nepozadoval a oni to nemaju kde skladovat....
co je horsie, ze za Tebou pride dalsi s podobnym problemom, zaplati spoustu penez a dostane do svojho auta Tvoje suciastky v tom lepsom pripade aspon vycistene... a tak dalej , atd, dokola...
_________________ VOLVO XC90 T6 2005
AUDI A6 2,6 AVANT 1995
No v tom odkaze je psano, ze to neni tak jednoznacne . Pochopil jsem, ze ty mas dostat vse automaticky a pokud je to jinak musis naopak zaskrtnout, ze danou vec servisu darujes. Ze by jsi ji daroval tim, ze neco prave nezaskrtnes je urcite bezne, ale pravne napadnutelne co jsem tak pochopil. No uvidime.