LPG vs. CNG a domaca plnicka

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
pavel.2
Offline
Příspěvky: 416
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 10

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od pavel.2 »

TUNER píše: U systemu s přímym vstřikovánim je to dělané tak,že třeba každý 5 vstřik je vstřik benzinu.právě proto aby se benzinový vstřikovač nepřidřel a chladil se,nezarezl jak píšeš a pokud ti někdo tvrdil že to je problemove,tak s tím asi nemají zkušenosti. Dnešní systemy už i s přímym vstřikovánim fungujou dobře bez problému se vstřikovačema,ale úspora už tam není taková,když to v podstatě spotřebovává i benzin v určitém poměru k LPG.
Já jsem psal : " U systému přímého vstřikování tekutého LPG je problém se vstřikovači auto dovežené s tímto systémem po cca roce má problémy se vstřikovači (vyreznou), méně kvalitní LPG "

tak se jednalo o vstřikovače LPG a ne o vstřikovače benzínu , technik říkal že se jedná o starší auta dovezená na LPG se vstřikovači kapalného LPG dnes se možná už dělají lepší.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 552
Registrován: 17 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od scoff »

to by mne zajimalo jake je prime vstrikovani co vstrikuje tepalny plyn
to si asi z auta vytahnu ten reduktor :jaj:
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12909
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Urvanej »

scoff píše:to by mne zajimalo jake je prime vstrikovani co vstrikuje tepalny plyn
to si asi z auta vytahnu ten reduktor :jaj:
Jsou systémy, který vstřikujou kapalnej LPG a jsou systémy na plynnej. Tak jednoduchá záměna to fakt nejni.
Zvýšená poruchovost je u těch se vstřikováním kapalného, protože LPG v čr má tragickou kvalitu a ty vstřikovače to dlouho nevydrží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od maxwell »

Urvanej píše:
scoff píše:to by mne zajimalo jake je prime vstrikovani co vstrikuje tepalny plyn
to si asi z auta vytahnu ten reduktor :jaj:
Jsou systémy, který vstřikujou kapalnej LPG a jsou systémy na plynnej. Tak jednoduchá záměna to fakt nejni.
Zvýšená poruchovost je u těch se vstřikováním kapalného, protože LPG v čr má tragickou kvalitu a ty vstřikovače to dlouho nevydrží.

Má pravdu předsedo. :green:

Mimochodem už se tu o tom dost mluvilo, někdo tu dokonce byl z nějaké dílny nebo resp. firmy co to montuje.

Jinak jsem našel že to dělá Vialle
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od jirksy »

maxwell píše:a uz ti nekdy zamrznul zplynovac? mne jo,ale -3 stupne jeste neni zima. az se ti to stane, budes ho zahrivat cim budes moct. V zime uprostred lesa je to fakt super.A i kdyz jsem dojel, tak mne popraskala membrana. Oprava sice nebyla nijak draha ale vrtej se v zime v aute. vypustit vodu, vymontovat zplynovac zmrzlyma rukama. shaneni novy membrany atd.
Kazdopadne jsem se poucil, radeji obetuji par korun za benzin.

Ted mam CNG a jsem nadmiru spokojenej.

sorry za diakritiku pisu z pda. :(
Kolik tě stála přestavba? A jak tankuješ?
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od maxwell »

Sorry že odpovídám až teď, nějak mi dává zabrat dvůr a zahrada, to víš jaro je tu, lidi šílí...


Přestavbu jsem nedělal, koupil jsem auto už s CNG, takže kolik to stojí nevím. U CNG jsou také systémy přímého vstřiku a nebo na bázi podtlaku, ty podtlakový jsou levnější, ale taky dost ovlivňuje cenu velikost nebo počet lahví na CNG. Auto jsem kupoval aby bylo větší a cílenňe s CNG protože s LPG sice dobrý ale ty zimy mně vždycky štvali, tady mám klid, a jezdí to taky za míň.

Jak tankuji?

No ve Znojmě máme plničky dokonce dvě, plyn beru při cestě do Znojma, to je stejně skoro každý týden, takže nějak navíc nenajedu jak si každý myslí, protože stejně se bere do plna. Mne to stojí asi 450kč - podle nohy nebo teploty, najedu až 350 km, tak proč jezdit poloprázdný. No a já moc lehkou nohu nemám :evil: to víš Turbo. :evil:
Hrdlo se dává buď pod kapotu a nebo vedle hrdla nádrže, pod víko. Mimo stanic ČESKÉ PLYNÁRNY, kde mají samoobsluhu, mi to naplní pumpaři, takže akorát nadzdvihnu kapotu, toť vše. u české plynnárenské musíš mít kartu na plyn a platí se to bankovním převodem na konci měsíce, no možná i složenkou, nevím. Já platím keš. :green:
CNG PUMPY ZDE

Jinak teď se budou stavět nové další CNG stanice, stát do toho investuje z evropských fondů. Údajně. když se na to člověk podívá, tak se už dá jezdit bez problémů vlastně po celé republice.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Makronis »

No, kamarád si tedka koupil V40 z roku 2001 s 1.6 motorem a už tam bylo i CNG. Řeknu to asi takhle: ten ***** jezdí 1kč/km :D Kdybych s ním nejel tak asi nebudu věřit.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od maxwell »

Ale jo, já ti věřím. Za kačku jsem s tím mým ještě nejel ale jednou jsem se dostal na (tuším) 1.25Kč. Samozřejmě ekonomická jízda na delší trasu.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

zoid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od zoid »

Se budu asi ptát hloupě, ale co je to vlastně dřevoplyn? Nedá se nějako stlačit jako LPG a nacpat do auta? Volva na dřevo jezděj, ale kdo by sebou chtěl tahat tu kotelnu...
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Makronis »

No, jak z názvu vypovídá, je to plyn, který se tvoří ze dřeva (piliny), ale jak přesně, to fakt netuším, myslím že jen vysoká teplota a pára. To byly takové ty staré auta jak měly na předku popelnci (generátor toho plynu), v tom byla ta dřevěná drŤ kdo ví s čím a pka hurá do motoru a frčíme.
Stlačit nevím no, to by je asi už tehdy napadlo, možná je v tom háček.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od maxwell »

Mám pocit že si to pleteteš se sentinelem, to byl popelářský vůz a byl parní. Ten měl ten kotel v předu. No ale možný je vše, nepopírám. Hezký stránky jsou tuhle

http://lpg-cng.ochranamotoru.cz/drevoplynova-vozidla-plavidla-pohon-drevoplyn-drevo-plyn.htm
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

VOLVOzajíc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 12 roků
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

maxwell píše:... nevýhody - U dražšího systému přímého vstřikování tekutého LPG tento problém není, ale je zas drahý na pořízení. Mluvím o nutnosti zahřát motor na benzín, aby se prohřál splynovač. Takže motor jede na benzín a to i několik minut, V létě to jde i bez, ale v zimě při velkých mrazech se na benzín musí startovat. Provoz je skoro srovnatelný ale u LPG je o něco..., no podle ceny LPG v poslední době už poznatelně dražší než u CNG.
Díky za shrnutí. Ta nevýhoda ohledně delšího chodu na benzín u studeného motoru mne zajímá a přemýšlím o její minimalizaci.
Nejdříve jsem pátral po reduktoru, který nebude vyhříván jen vodou, ale i elektřinou. - neuspěl jsem
Dále jsem chtěl najít reduktor s co nejjednodušším tvatem s plánem plácnout na něj topnou fólii a tepelnou izolaci. - neuspěl jsem
Nyní vidím jako nejlepší cestu spáchat si vlastní elktrický předehřev vody pro reduktor. Technicky by to neměl být až takový problém udělat, jen jsem zatím ztroskotal na získání údajů pro alespoň rozumnou dimenzi takového předehřívadla. Tedy jaký tepelný/elektrický výkon je pro takovou srandu potřebný.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12909
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Urvanej »

Co se elektrickýho předehřevu týče v blízkosti hořlavých plynů, mám své obavy, ale toto riziko jsi určitě zvážil.
Co se potřebného výkonu týče, tak to není až tak náročné spočítat. Skupenské teplo výparné pro LPG je zhruba 400kJ/kg. Z požadovaného výkonu motoru (pro klidný běh tak 30kW) si zjistíš průtok LPG (asi 8.5kg/h= 0.0025 kg/s) a prostým násobením (400*0.0025=1kW) pak máš výkon potřebnýho topení. Bulharská konstanta, která zahrne ztráty do okolí už jde jen zhruba odhadnout, a hlavně záleží na konstrukci toho ohřevu.
Kdybych to dělal já, tak bych čerpadlo z ostřikovače zapojil paralelně na reduktor a tlačítkem ho sepnul spolu s jednou žhavící svíčkou (spíš víc na 1kW topnýho výkonu) zapojenou do tohoto vodního mikrooběhu. Napětí na svíčkách nastavil tak, aby výkon na nich byl oproti původnímu výpočtu zhruba tří až pětinásobný !!! a pak podle výsledků experimentu upravoval. V podstatě by se to chovalo jako žhavení u nafťáka...
Z toho je celkem zřejmé, že to neni žádná prča, protože odpařit LPG celkem žere teplo, takže to asi bude důvod, proč se to už nedělá...
Při -20°C navíc máš v nádrži tlak pod 2atmosféry (venku 1atm), takže jen dotlačit plyn k reduktoru už je celkem náročný. Při 0°C už je to cca 3,5 atm.
EDIT: ověření: pokud pojedu výpočet nutnýho průtoku z výhřevnosti PB (47MJ/kg), tak účinnost studenýho motoru dejme tomu 20%, tak 30kW/47MJ/kg*5=0.003kg/s.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 18 kvě 2013 10:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pavel.2
Offline
Příspěvky: 416
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 10

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od pavel.2 »

VOLVOzajíc píše:
maxwell píše:... nevýhoda ohledně delšího chodu na benzín u studeného motoru mne zajímá a přemýšlím o její minimalizaci..
Já jsem startoval na LPG až do -2C pod tuto hodnotu to už nechtělo nastartovat tak jsem to přepínal na BA a po 500m přepnul na LPG za 180tkm (motor měl 300tkm ale kastle schnila ( forman r92), po celou dobu nebyl žádný problém co se týče motoru. Takže bych toto neřešil. ted mám u V740 divný reduktor pokud je vyhřátý delší cestou vypnu motor na cca 5min npak dává cca 20% výkonu, po cca 15minutách se to pozvolna srovná k normálu v aute mám už druhý stejný typ a začíná se to zase projevovat, zjistil jsem že pomůže pokud udržuji teploru reduktoru na cca 40C nebo pokud reduktor postříkám studenou vodou a pak funguje OK
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od raolsa »

VOLVOzajíc píše:Díky za shrnutí. Ta nevýhoda ohledně delšího chodu na benzín u studeného motoru mne zajímá a přemýšlím o její minimalizaci.
Nejdříve jsem pátral po reduktoru, který nebude vyhříván jen vodou, ale i elektřinou. - neuspěl jsem
Dále jsem chtěl najít reduktor s co nejjednodušším tvatem s plánem plácnout na něj topnou fólii a tepelnou izolaci. - neuspěl jsem
Nyní vidím jako nejlepší cestu spáchat si vlastní elktrický předehřev vody pro reduktor.
Na to se vykašli, nemá to cenu. Mě to v zimě přepíná na plyn cca po 1,5 km. V létě asi tak po 600 metrech ráno a cca po 60 metrech odpoledne. :D Teplota přepínání se dá nastavit. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

VOLVOzajíc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 12 roků
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Urvanej píše:Co se elektrickýho předehřevu týče v blízkosti hořlavých plynů, ...
Kdybych to dělal já, tak bych čerpadlo z ostřikovače zapojil paralelně na reduktor a tlačítkem ho sepnul spolu s jednou žhavící svíčkou (spíš víc na 1kW topnýho výkonu) zapojenou do tohoto vodního mikrooběhu.
Kolem hořlavých plynů už je elektriky z auta habakuk myslím. A neuvažuji užití nějakého jiskřícího onoho, ale odporové klasiky s tepelnou izolací v kombinaci s vhodným tvarem předehřívacího udělátoru.

Sám to sice spočítat neumím, ale doufám, že nemáš pravdu ve velikosti potřebného elektrického výkonu/příkonu. Pokud to je opravdu 1kW, tak to mohu odepsat, protože bych asi rychle zničil alternátor.

Já o tom přemýšlím ze strany vody. Tedy kolik el./topného výkonu potřebuji na ohřátí vody na řekněme 50 stupňů pro regulátor... Škoda že nemám domeček s dílničkou, kde bych si to mohl bastlit a pokusem/omylem zkusit spáchat.

Nyní mám představu něčeho obdobného jako je třeba chladič z chemického skla pro výrobu destilované vody. Akorát bych asi raději užil měď stočenou několika otáčkami a to celé zasunuté do většího měděného válečku. Šnek by měl uvnitř něco jako ponorný vařič/patronu a vyplněno by to bylo něčím pro dobrý tepelný přenos(asi vodou). A z vnějšku bych to polepil tepelnou fólií a na ni nějakou tepelnou izolaci. Takže bych měl dva stupně předehřevu (vnitřní patrona/vnější topná fólie) a + nějaký jednoduchý nastavitelný termostat na cca.40-50 stupňů, který by postupně spínal/odpínal nejlépe oba příhřevy v závislosti na aktuální teplotě vody.

2raolsa:
Já nad tím přemýšlím protože zde je zima dlouhá a tuhá... Na rodné Hané bych se na to víš co...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od raolsa »

Taky by jsi si mohl pořídit origo volví nezávislé topení (bufík). :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

VOLVOzajíc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 12 roků
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Super nápad, hlásíš se coby sponzor? :)
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od raolsa »

:lol: To by asi nedopadlo, ale dá se to sehnat za dobrý peníz na Aukru nebo ebay. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

VOLVOzajíc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 12 roků
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Jsem si myslel...
Na ten e-bay juknu. Časem.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

LPG Prokop

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od LPG Prokop »

VOLVOzajíc píše:Díky za shrnutí. Ta nevýhoda ohledně delšího chodu na benzín u studeného motoru mne zajímá a přemýšlím o její minimalizaci.
Nejdříve jsem pátral po reduktoru, který nebude vyhříván jen vodou, ale i elektřinou. - neuspěl jsem
Dále jsem chtěl najít reduktor s co nejjednodušším tvatem s plánem plácnout na něj topnou fólii a tepelnou izolaci. - neuspěl jsem
Nyní vidím jako nejlepší cestu spáchat si vlastní elktrický předehřev vody pro reduktor. Technicky by to neměl být až takový problém udělat, jen jsem zatím ztroskotal na získání údajů pro alespoň rozumnou dimenzi takového předehřívadla. Tedy jaký tepelný/elektrický výkon je pro takovou srandu potřebný.
Tu energii na ten ohřev ale taky budeš muset zaplatit, nebo ne..?? a určitě vyjde dráž, než těch pár minut provozu na benzín... + pořízení toho předehřevu... neřešil bych...

LPG Prokop

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od LPG Prokop »

pavel.2 píše:Já jsem startoval na LPG až do -2C pod tuto hodnotu to už nechtělo nastartovat tak jsem to přepínal na BA a po 500m přepnul na LPG za 180tkm (motor měl 300tkm ale kastle schnila ( forman r92), po celou dobu nebyl žádný problém co se týče motoru. Takže bych toto neřešil. ..................
to je ale možné u statrého pdtlakového systému. Dobře udělaný favo startovalo na plyn klidně do -15... moje Granada 2.9i měla benzín úplně vykuchanej a sartovala i v -25st. Studený plyn špatně zplynuje (vlastně prakticky jen propan) a zbylý aerosol zplynuje až v motoru a tím způsobí nabohacení směsi (namísto složitého benzínového sytiče) potřebné pro běh studeného motoru. Navíc nedochází nadměrným množstvím benzínu ve válcích ke smývání olejového filmu a kritické opotřebení studeného motoru se tedy nekoná - to je tajemství těch mnoha favoritů co třeba v taxislužbě na plyn nalítali 400 - 500 tis.km.

U vstřikových systémů je bohatost plynu řízena benzínovou jednotkou a ta při studeném startu sama nabohacuje směs prodloužením doby vstřiku - a tedy i toho plynového - proto tento systém potřebuje pro regulerní provoz dokonale zplynovaný propan-butan, a to nastává při teplotě reduktoru (zplynovače) cca 35st. Nastavit se dá samozřejmě teplota nižší, pak ale může docházet ke zplynování aerosolu plynu až ve vstřikovačícha způsobí to kromě nabohacení směsi a "ujetí" korekcí (násedkem je špatné startování na benzín) zanášení a následné poškození plynových vstřikovačů nečistotami, které by jinak zachytil filtr plynné fáze.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1122
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od Tom0 »

Co vím, tak se dělali i běžně sériově reduktory elektricky vyhřívané a byly používány hlavně v autech bez vodního chladícího okruhu (vzduchem chlazených)...
Myslím např. TATRY 613 a podobné vozy vzduchem chlazené a alternátory to musely zvládnout už v té době...
Naposledy upravil(a) Tom0 dne 21 čer 2013 18:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

VOLVOzajíc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 12 roků
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od VOLVOzajíc »

LPG Prokop píše:
VOLVOzajíc píše: Nyní vidím jako nejlepší cestu spáchat si vlastní elktrický předehřev vody pro reduktor. Technicky by to neměl být až takový problém udělat, jen jsem zatím ztroskotal na získání údajů pro alespoň rozumnou dimenzi takového předehřívadla. Tedy jaký tepelný/elektrický výkon je pro takovou srandu potřebný.
Tu energii na ten ohřev ale taky budeš muset zaplatit, nebo ne..?? a určitě vyjde dráž, než těch pár minut provozu na benzín... + pořízení toho předehřevu... neřešil bych...
Jo v benzínu, dodal by ji alternátor. Bohužel netuším, kolik by jí bylo třeba.

Jinak jsem koukal po bufících na benzín. Cenově se dá sehnat kolem 10, ale to určitě není vše. Jistě je třeba ještě něco + montáž, případně naprogramování, aby si s ním rozumělo autí... no a to netuším jak vyjde.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

jm252485
Offline
Příspěvky: 136
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09

LPG vs. CNG a domaca plnicka

Příspěvek od jm252485 »

Tom0 píše:Co vím, tak se dělali i běžně sériově reduktory elektricky vyhřívané a byly používány hlavně v autech bez vodního chladícího okruhu (vzduchem chlazených)...
Myslím např. TATRY 613 a podobné vozy vzduchem chlazené a alternátory to musely zvládnout už v té době...
Kdysi jsem znal človíčka, co měl 613 Long v LPG a vím, že tam bylo BRC a v podstatě dodělaný vodní okruh pro ohřev reduktoru (výměna tepla se řešila takovými spirálami, které byly zastrčené ve výfukovém potrubí). Nic pro "amatéry" :pardon:
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]