
Koupil jsem 245 /na tacho 160tkm, reálně možná víc, ale myslím že <300, servis nedoložen/ ... - 3 volvisti ten motor slyšeli a řekli že je úplně v poho.
Po cca 700km, začala při volnoběhu problikávat kontrolka "lambda".
Situace se zhoršovala, při volnoběhu to začalo chcípat a pak svítila už trvale.
Tož jsem se naučil nepříjemnou kontrolku nulovat

Ale druhý den už nenastartovalo. ...postupně odkontrolovány /výměnou za díly z jiného fungujícího vozu/ mj. hall. spínač, el. jednotka, lambda... zkontrolován přívod paliva atd a další.
Nakonec byl vyměněny svíčky /stejně bych je dal nové /, ECT /senzor teploty chl. kap/ a bez zapojeného konektoru "Idle valve“/dále jen IV nebo IAC/ to STARTOVALO, i při cca 5C…
Jezdilo to a ujelo cca 200km / teplý i studený start, na volnoběh jednou blikla „lambda“.. ale OK. Při prudším přidání už byla trochu cítit "díra",.. VOLNOBĚH trochu kolísal a byl subj. níže /nemám otáčkoměr/ než v dobách bezstarostných prvních jízd...občas i řad. páka zavibrovala, ale auto DOBŘE jelo.
// vsuvka bral jsem od počátku "neznačkový" 95 benzín, ale snad nic tragického, na posledních cca 130km jsem doplnil nádrž 98kou – a volnoběh byl subjektivně lepší ... //
No abych to zakončil... po těch krásných 200km jsem šťasten zastavil... Druhý den /při cca 15C/ nastartoval, rozjel, po pul metru to chcíplo a pak už ani ťuk... když jsem to nechal odstát blaflo to a NIC. NESTARTUJE ať tam mám IAC zapojen nebo ne. Když je NEzapojen OBD ukazuje /jak má/ 223... když resetuju, a konektor /IV/ zapojím tak ukáže jen 111...
Na základě dalších konzultací a četby zdejších příspěvků (viewtopic.php?f=6&t=12962 a „V740 - B230F už zase nestartuje“ ) jsem vyměnil FILTR paliva... BOSCH - OEM 13894506. Palivo do něj prokazatelně jde a tlakuje...
Startoval jsem snad 10x? občas to jakoby na pár otáček blafne ..ale NEnaskočí..
Skoro bych řekl, že to je zvuk startu bez benzínu... mám točit dál a dál?
... hypotéza s IAC se mi zdá divná.. píšou, že bez proudu zůstane otevřen jako při 1000-1100 . Když spustím OBD / Control mode 2/ tak IV cvaká…
Napadá Vás co dál?
Tomasss radí: „ vstriky, regul. tlaku pal., zpětný vent. - tesni, neprotejkaj?“, ale jak to nejjednodušeji v provizorních podmínkách zjistit?