Ahoj,
v zásadě jsi si odpověděl sám a správně.
Neprozradím nic převratného - celé to funguje asi následovně: přes CAN se vyčte firmware z procesoru palubky. Některé novější dokonce vyžadují výměnu klíčů proto, aby se s námi modul vůbec bavil.
Po nalezení a výměně všech textů a po úpravě fontů se takto upravený image
nahraje zpět do Flash procesoru a procesor v palubce se restartuje.
Co se týká toho, jak se taková palubka chová v autě, resp. jak se jeví Volvu? Skutečně
se mění jen data, nikoli program. Takže
chování palubky je pro Volvo identické a prakticky nedetekovatelné (firmware by museli vyčíst a srovnat s tím, co by v autě mělo být - to se ovšem v praxi neděje, proč taky?).
Ovšem pokud v rámci nějakých oprav dojde na to, že se ve Volvu vykoná "
reload" (t.j. nahrátí firmware takového, jaký byl ve autě ve výrobě, či přesněji při posledním kontaktu s databází Volvo), v takovém případě o změny příjdete.
Takže reload nebo upgrade DIMky ne.
No - a teď: Volvo od roku 1998 do 2011 mělo celkem asi
7 typů procesorů.
Dále pro každou verzi "železa" (hardwarové verze DIMky) existuje typicky až
několik rozdílných firmwarů pro různé výbavy aut. To typicky obnáší různé počty, pořadí a sady textů. Zcela logicky nic z tohoto není nikde popsáno. Takže celá tato aktivita je jeden velký reverse-engineering.
Tak tímto se poslední rok zabývám(e). Pro koncového zákazníka to nakonec vypadá jednoduše, auto se "napíchne" na OBD a za 15 minut je hotovo. Snadný výdělek, že?
Špetka reklamy snad neuškodí?
Snad jsem to popsal aspoň trochu přijatelně.
Pavel