Pani, neviete ako funguje palivove cerpadlo v nadrzi ked je pod kapotou 2,5tdi s rotacnym cerpadlom?
Pribeh:
Kde bolo, tam bolo, nedavno som riesil borca co natankoval benzin miesto nafty. Dobehol som, na mieste som mu vycerpal obe polovice nadrze. A otvoril si prepad, ze mu pomocou dopravneho cerpadla vytlacim zvyšný vzduch a benzin z filtra.
Na moje pocudovanie, po otoceni klucikom do 2. polohy nafta nikde, cerpadlo sa nerozbehlo...
Napojil som ho teda natvrdo (mam urobenu taku servisnu koncovku). cerpadlo zacalo vrcat, naplnil sa obal cerpadla, ale von z nadrze zase ani kvapka.
Nakoniec som pripojil za filter klasicky balonik, benzinonaftu vypumpoval, auto nastartovalo a jazdi normalne mozno uz zopar tisic km. Avsak ani po rozbehnuti motora som z nadrze dopravne cerpadlo bzucat nepocul...
Ostala teda vo mne otazka naco tam to cerpadlo v nadrzi pri 2,5tdi vlastne je, kedy, a ktora riadiaca jednotka ho spusta... okometricky sa mi zdalo cerpadlo a aj zapojenie hadiciek v nom rovnake ako pri D5ke ale moc som to neskumal (bola tma, kusok po polnoci).
S80/V70II 2.5tdi cerpadlo v nadrzi
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1460
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
-
Offline
- Příspěvky: 36
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Otnice
- Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001
S80/V70II 2.5tdi cerpadlo v nadrzi
Ne nemá............
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
S80/V70II 2.5tdi cerpadlo v nadrzi
Dneska jsem se náhodou dozvěděl jak to je. A6 s vačkožroutem (taky rotační čerpadlo) to má úplně stejně. To čerpadlo neni podávací, ale jenom při nastartovaným motoru (čerpadlo sepne až při startování, klíček v druhý poloze nestačí) neustále doplňuje naftu do sacího koše z druhý půlky nádrže. Funguje to tak že sací koš neustále přetéká. Nic z nádrže ven netlačí. Nejspíš to tak má i D5, protože známýmu u ní čerpadlo odešlo, a když měl přes půl nádrže, dalo se s tím normálně jezdit. Pokud by bylo čerpadlo podávací, tak by dojel úplně.
-
Offline
- Příspěvky: 1460
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
S80/V70II 2.5tdi cerpadlo v nadrzi
To by mohlo byt, ze som to jemne bzucanie po nastartovani ani nepocul
Kazdopadne asi nejako fungovalo, lebo o par mesiacov mi majitel tej 2,5TDi volal ze mu to skapalo za jazdy a palubak vypisoval nieco o zamrznutej nafte (bolo tak -15°C). Auto teda dotiahol, skontrolovali sa rozvody, nechalo rozmrznut. a auto nechytalo. nasadil som balonik, odvzdusnil cerpadlo. auto chytilo, no po minutke skapalo. Otvoril som nadrz, lava polka sucha a prava polka sucha...
Zasekol sa jeden plavak ako majitel tankuje casto az po hrdlo. Prekvapilo ma ale, ze v nadrzi nebola ani kvapka nafty. Aspon som povysaval bordel co napadal pri polnej oprvave na ceste, vycistil sitko a bolo hotovo.
D5-ka ma to cerpadlo aj ako podavacie. zapina sa pri otoceni kluciku do pozicie 2. ked odpojis hadicku na raily tak normalne tlaci naftu. Pouzivas to pri vymene palivoveho filtra.
Ak je ale system tesny, tak poskodene podavacie spoznas iba podla dlhsieho ranneho startovania a chyby 2505 nizky tlak paliva. Pripadne este skoci do nudzaku pri silnej akceleracii. Vtedy je urcite namieste skontrolovat spatnu klapku v tom podavacom cerpadle. Ta sa totiz ma pri akceleracii otvara a vysokotlakove cerpadlo si taha naftu priamo z obalu cerpadla, zatial co podavacie len toci naftu po nadrzi a naplna obal cerpadla. Ak je tam bordel tak tadial prepada nafta.
Samozrejme taketo startovanie casto poskodi aj vstrekovace...

Kazdopadne asi nejako fungovalo, lebo o par mesiacov mi majitel tej 2,5TDi volal ze mu to skapalo za jazdy a palubak vypisoval nieco o zamrznutej nafte (bolo tak -15°C). Auto teda dotiahol, skontrolovali sa rozvody, nechalo rozmrznut. a auto nechytalo. nasadil som balonik, odvzdusnil cerpadlo. auto chytilo, no po minutke skapalo. Otvoril som nadrz, lava polka sucha a prava polka sucha...

Zasekol sa jeden plavak ako majitel tankuje casto az po hrdlo. Prekvapilo ma ale, ze v nadrzi nebola ani kvapka nafty. Aspon som povysaval bordel co napadal pri polnej oprvave na ceste, vycistil sitko a bolo hotovo.
D5-ka ma to cerpadlo aj ako podavacie. zapina sa pri otoceni kluciku do pozicie 2. ked odpojis hadicku na raily tak normalne tlaci naftu. Pouzivas to pri vymene palivoveho filtra.
Ak je ale system tesny, tak poskodene podavacie spoznas iba podla dlhsieho ranneho startovania a chyby 2505 nizky tlak paliva. Pripadne este skoci do nudzaku pri silnej akceleracii. Vtedy je urcite namieste skontrolovat spatnu klapku v tom podavacom cerpadle. Ta sa totiz ma pri akceleracii otvara a vysokotlakove cerpadlo si taha naftu priamo z obalu cerpadla, zatial co podavacie len toci naftu po nadrzi a naplna obal cerpadla. Ak je tam bordel tak tadial prepada nafta.
Samozrejme taketo startovanie casto poskodi aj vstrekovace...

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé