Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
kluk1
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberec

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od kluk1 »

Vážení pánové, zakládám diskuzi na téma zvýšení výkonu a konstrukční rozdíly mezi motory D5244T5 a D5244T7 (93kw a 120kw a 136kw) jedná se o poslední generace 5. válcových motorů. Bylo mi tvrzeno že se jedná pouze o změnu software. Děkuji za Vaše příspěvky.
_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od dan2 »

o konstrukcnich rozdilech nevim nic, cestu zvyseni vykonu pres volvo bych asi neresil a zkusil nejakej aftermarket.

kolega ma vyzkouseny chiptuning.cz - demontaz dpf + chip asi pred rokem a pul a je spokojenej.

stoji to par korun a za priplatek to i odbrzdej, takze vis na cem ses.

http://chiptuning.cz/chiptuning.php?id=2284&name=Chiptuning%20Volvo%20S60%202.4%20D%2093kW
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Ortový »

čiptuning je dobrý pre manuálne prevodovky,pri automatoch sa neoplatí riskovať,že to Aisin neznesie (max 350 Nm)
93 a 120 kW sú identické,rozdiel je len v riadiacej jednotke,136 kW je už trochu iný ale v čom presne neviem,viem len o inom turbe (136 kW má chladenie vodou) a dekli na motore... :D :oops:
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

tirika
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od tirika »

Někde jsem našel,že u 136 kW mají hadice od turba větší průměr jsou optimalizované pro lepší proudění vzduchu...
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Ortový »

Wiki píše niečo o vyšších max. otáčkach,miernom znížení zdvihu,zníženom kompresnom pomere,väčšie turbo s väčším plniacim tlakom a s el.servom pre naklápanie lopatiek,vylepšený EGR systém,zrevidované nasávacie a výfukové potrubie,novšia generácia CR s lepšími vstrekovačmi,toto platí pre 136 kW verziu vs 120kW...
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

kluk1
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberec

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od kluk1 »

Ortový píše:čiptuning je dobrý pre manuálne prevodovky,pri automatoch sa neoplatí riskovať,že to Aisin neznesie (max 350 Nm)
93 a 120 kW sú identické,rozdiel je len v riadiacej jednotke,136 kW je už trochu iný ale v čom presne neviem,viem len o inom turbe (136 kW má chladenie vodou) a dekli na motore... :D :oops:
děkuji za vaše odpovědi chlapi. Proč toto téma vzniklo, mám verzi 93kw a rád bych posílil na verzi 120kw, chiptunningu jsem silný odpůrce firma BSR nabízí software za 25tis a tak mne napadlo zda není jednodušší varianta sehnat řídící jednotku 120 kw přeprogramovat imobilizer, znovu naladit vstřiky a je vyhráno s originál software volvo. Jaký je Váš názor?
_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 836
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od ..::Philip::.. »

kluk1 píše:
Ortový píše:čiptuning je dobrý pre manuálne prevodovky,pri automatoch sa neoplatí riskovať,že to Aisin neznesie (max 350 Nm)
93 a 120 kW sú identické,rozdiel je len v riadiacej jednotke,136 kW je už trochu iný ale v čom presne neviem,viem len o inom turbe (136 kW má chladenie vodou) a dekli na motore... :D :oops:
děkuji za vaše odpovědi chlapi. Proč toto téma vzniklo, mám verzi 93kw a rád bych posílil na verzi 120kw, chiptunningu jsem silný odpůrce firma BSR nabízí software za 25tis a tak mne napadlo zda není jednodušší varianta sehnat řídící jednotku 120 kw přeprogramovat imobilizer, znovu naladit vstřiky a je vyhráno s originál software volvo. Jaký je Váš názor?
podle me ztrata casu a penez...
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 422
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Macek2 »

_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

GDPR_user
Ověřený

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od GDPR_user »

kluk1 píše:
děkuji za vaše odpovědi chlapi. Proč toto téma vzniklo, mám verzi 93kw a rád bych posílil na verzi 120kw, chiptunningu jsem silný odpůrce firma BSR nabízí software za 25tis a tak mne napadlo zda není jednodušší varianta sehnat řídící jednotku 120 kw přeprogramovat imobilizer, znovu naladit vstřiky a je vyhráno s originál software volvo. Jaký je Váš názor?
Nějak Tě nechápu.Jsi odpůrce chiptuningu,ale bastlit auto ti problém nedělá???

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1272
Registrován: 15 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Kuko28 »

BSR je docelá známá značka, takže si může dovolit nasadit podobné ceny. Samozřejmě je vždy otázka najít dobrý průnik kvalita vs. cena. Určitě tady když prohledáš fórum najdeš více zkušeností s chipama od různých firem.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Drak3n »

myslim si , ze tato 93kw verzia motora bude mat aj ine konstrukcne prvky ako 136/120kw D5
http://rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=187
ako vidno , rica pracuje na zavodnych volvach , takze budu vediet asi najlepsie co si mozu dovolit(dalej existuje heico , polestar , mte no konkretne na tento motor neponukaju ziadne zvysenie vykonu , asi vedia preco)
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

kluk1
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberec

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od kluk1 »

Vážený Martine, slovo "bastlit", osobně používám technické výrazy, pokud se cítím odborníkem. Ale od první registrace máš vždy problém s mými příspěvky (bohužel nikdy z k praktické radě z Tvé strany nedošlo). Samozřejmě si rád nechám vysvětlit rozdíl mezi ŘJ 93 a 120kw mimo citované rozdílné originální mapy vstřikování volvo o kterou se mi jedná.

Osobně považuji garážové chiptunery za "bastliče" protože zvýšit výkon prodloužením doby vstřiku (který následně při delší jízdě na plný výkon zničí nejen sedla ventilů, ale turbo, DFP a další komponenty) pomocí software staženým od (zaručeného ladiče) za větší zlo než výměnu řídící jednotky originál volvo.

Nejvíce mě dokáže pobavit heslo..vyšší výkon díky chipu, nižší spotřeba... ale mnoho tunerů popírá nejeden fyzikální zákon

Jak se říká nemám dost peněz na levné věci a proto se oprávněně chipu za 6tis od Pepy obávám převážně díky koncepci EURO 4, BSR je věrohodná firma, ale výměna jednotky je dle mého názoru levnější a bezpečná varianta ( kalibrace vstřiků a přeprogramování imobilizeru je rutina).

Aby jsi nebyl neprávem osočován vážený Martine z Frenštátu, předpokládám, že zde ochotně vypíšeš základní konstrukční rozdíly mezi verzí 93kw a 120 kw.

Ostatním uživatelům děkuji za odpovědi.
_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2157
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od karelvolvo »

Neřekl bych že výměna ŘJ bude levná a hlavně bezpečná !! A určitě to nebude rutina !! Já bych volil nějaký čip nebo jinny auto, třeba stačí popřemýšlet jak dlouho chci tohle auto ještě mít?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 562
Registrován: 16 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od scoff »

ridici jednotky se obednava nova primo na vin auta !!!! a je ke kazdemu autu unikatni
auto z jinou jednotkou sice jede ale se spoustou chyb a nefunguje na 100% (bastl)
mezi 93 a 120kw verzi motoru rozdil nejaky zasadni neni
a opravdu by mne zajimalo jak dostanes do rj mapu kdyz je kazda mapa unikatni pro kazde podepsana primo na jeho vin
jednotka z 98% prehrad nejde !!!

a delat neco takoveho je opravdu bastleni a koledovani si o to ze to poskodi neco jineho
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

kluk1
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberec

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od kluk1 »

scoff píše:ridici jednotky se obednava nova primo na vin auta !!!! a je ke kazdemu autu unikatni
auto z jinou jednotkou sice jede ale se spoustou chyb a nefunguje na 100% (bastl)
mezi 93 a 120kw verzi motoru rozdil nejaky zasadni neni
a opravdu by mne zajimalo jak dostanes do rj mapu kdyz je kazda mapa unikatni pro kazde podepsana primo na jeho vin
jednotka z 98% prehrad nejde !!!

a delat neco takoveho je opravdu bastleni a koledovani si o to ze to poskodi neco jineho

To snad nemyslíš vážně...

ke každému autu je unikátní jednotka :D to znamená že na lince v automobilce vyrábí pro každé auto speciální jednotku...ale.. Takže když ti shoří v pc paměť tak musíš taky shánět "unikátní" ...

Mapa pro 93kw má svoje hodnoty (hodnot pro řízení motoru je tisíce, protože je nesčetné množství režimů v kterých může motor pracovat včetně režimů nouzových) každopádně všechny 93kw verze mají jeden typ software pro řízení (mapa) pak už se jen do jednotky dohrávají (ovladače) pro další prvky výbavy (okna, zrcátka, vyhřívání, clima atd... u VW takzvaná komfortní jednotka).

Kdo nepochopil jedná se mi o výměnu jednotky na 120kw protože je osazena software pro vyšší výkon tzn vyšší dávka paliva, jiné hodnoty pro čidla klepání motoru, jiné hodnoty pro snímač vzduchu atd. Tato akce ale nemá význam pokud je ve 120kw verzi použité např větší turbo, jiné vstřikovače, vyšší tlaky na čerpadle atd. Vše ostatní je možné do jednotky dohrát, změnit upravit (bez mechanického zásahu)

Prosím pokud někdo vznesete argument...uvádějte současně odpověď na otázku proč... protože polemiky typu: myslím si, soused radil a kámoš říkal.. to jsme používali když jsme byli ve školce.. buďme trochu na úrovni jako naše kvalitní vozy ;)

Takže prosím znovu o rozdíly mezi motory 93kw a 120kw ... z odpověd "nijaké zásadní" prosím nezasílejte, nebo buďte konkrétní.

Hezký víkend všem
Děkuji
_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)

GDPR_user
Ověřený

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od GDPR_user »

kluk1 píše:
Jak se říká nemám dost peněz na levné věci a proto se oprávněně chipu za 6tis od Pepy obávám převážně díky koncepci EURO 4, BSR je věrohodná firma, ale výměna jednotky je dle mého názoru levnější a bezpečná varianta ( kalibrace vstřiků a přeprogramování imobilizeru je rutina).
čip od BSR bude levnější než jednotka

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3702
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od wickey »

co je nepochopitelne na faktu, ze kazda RJ je nakodovana primo na urcity vin a po prendani do jineho auta se ta puvodni musi v autorizaku odhlasit a prihlasit ta nova, ktera by mela byt shodna, cili kdyz tam proste das jinou s jinou mapou, tak to nejspis fachcit nebude?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 562
Registrován: 16 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od scoff »

jednotka je unikatni sovtverem ktery je nahran dle vinu
z vlastni skusenosti vim ze jednotkya nejde prehrat

a pokud tyto veci umis tak zvladnes nahrat treba i novy klic k autu coz neumi nikdo krom autorizaku !!!!!
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 562
Registrován: 16 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od scoff »

wickey píše:co je nepochopitelne na faktu, ze kazda RJ je nakodovana primo na urcity vin a po prendani do jineho auta se ta puvodni musi v autorizaku odhlasit a prihlasit ta nova, ktera by mela byt shodna, cili kdyz tam proste das jinou s jinou mapou, tak to nejspis fachcit nebude?
presne tak 1 musel bys sehnat jednotku se stejnym cislem !!
2 v autorizaku nahrat novy softver primo dle vinu
3 ten program co to nahrava ti nepovoli jinou verzi nez je ta co je dle vinu v databazi k autu

pokud umis udelat to co pises tak jednotku menit nemusis stahnez zalohu z jineho auta (120kw) a nahrajes ji komplet do sveho :Bravo: :Bravo: :good:
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Ortový »

:) a aj preto sa volvá tolko nekradnú,ako napr. koncern...
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

Matoji
Offline
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: S60 2.4D5 02'
Bydliště: Prievidza-SR

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od Matoji »

no aj u koncernu vedia byť riadne problémy s riadiačkami neboj, jeden známy by vedel rozprávať :D
_________________
S90 D5 AWD Polestar AT, 78 000Km r.v. 2018
S80 II AT 2.4D5, 252 000km r.v 2007

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2384
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od mr1 »

To je ta 93 tak hrozná? Pokud Ti to nestačí, tak to vyměn. Ale takový sprominutím pííítshoviny dělat, jako měnit ŘJ apod, to je fakt hodný někoho ze školky. A rozhodně, například BSR je menší tuzing, jako tyhlety zhovadilosti, o kterých tady přemýšlíš. BSR alesopoň vědí, co dělají. Ty o tom evidentně nevíš nic. Divíš se jak školče, že ŘJ je ušitá na VIN. To mě nějak hlava nebere.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 562
Registrován: 16 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od scoff »

jinak čip od bsr je stejny jak pro 96tak pro 120kw vewerzi a u obou konci vysledek na stejnycnem vykonu coz je u 96kw hodne zajimave :good:
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

kluk1
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberec

Rozdíl a úprava výkonu motor 2.4D 93kw, 120kw a 136kw

Příspěvek od kluk1 »

mr1 píše:To je ta 93 tak hrozná? Pokud Ti to nestačí, tak to vyměn. Ale takový sprominutím pííítshoviny dělat, jako měnit ŘJ apod, to je fakt hodný někoho ze školky. A rozhodně, například BSR je menší tuzing, jako tyhlety zhovadilosti, o kterých tady přemýšlíš. BSR alesopoň vědí, co dělají. Ty o tom evidentně nevíš nic. Divíš se jak školče, že ŘJ je ušitá na VIN. To mě nějak hlava nebere.

He koukám že před 3 roky jsi byl stejné školče jako já :D

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=15993
_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Romulusw