2.5 TDI - v zimě po ránu děsně kouřil, teď nic...

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

#1 2.5 TDI - v zimě po ránu děsně kouřil, teď nic...

Příspěvek od Anonymous »

2.5 TDI - dokud byly třeskutý mrazy tak mi můj nafťák po ránu na první otočení sice naskočil, ale vyvalil se fakt šílenej dým, stačilo to hned chcípnout a na druhý hrknutí už vůbec nic, ani malinko kouře.Za jízdy absolutně nekouří, no a teď když je teplejš tak to ranní dýmování úplně přestalo. Motor šlape jako hodinky, nežere olej, spotřeba 6,5 litru, najeto kolem 160 tisíc takže žádná vražda...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#2

Příspěvek od pavel.zelva »

Tak proč to řešíš :shock: ty čekáš zase mrazy nebo co??? :idea: Ne vážně,koukal jsi na žhavičky:?
_________________
850 TDI,96

Anonymous

#3

Příspěvek od Anonymous »

No samo že jsem rád že to přestalo, nicméně chci vědět čim to je způsobený.Na žhavičky jsem nekoukal neb jsem co se aut týče znalec spíše teoretik, mám dvě levý, ani nevim jak bych se na ty žhavičky měl podívat a co bych na nich měl vidět :lol: Na druhou stranu zase neběžim s každou blbostí hned do servisu, chci spíš tak nějak zjistit čim by to mohlo bejt, jestli má někdo poobný problémy...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 96
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Potěhy 1

#4 nafta

Příspěvek od skapetr »

he ten samý problém u mě na tachometru 177 ve zkutečnosti 500tis, ovšem zkutečný problém je 1 žhavící svíčka KO a zřejmě jeden vsřik blbne
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#5

Příspěvek od pavel.zelva »

Tak tak.Chce to začít od toho nejjednodušího a to jsou žhavičky.Jinak to samozřejmě může být(vstřikama,čerpadlem,filtrama,naftou,čidlama atd,atd)No nebudu strašit.Jestli je to ted v poho,tak to neřeš.Oni můžou být všechny žhavičky v poho a stačí,když se jen jedna,dvě opozdí a už je problém na světě.To lze vyzkoušet,když to blbne,tak nažhav 2-3 a pak to musí čapnout na otočení.
_________________
850 TDI,96

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6

Příspěvek od dali »

Mám podobnej problém. Auto v zimě chytalo dobře - na jedno, maximálně dvě převalení motoru, samotný start taky bez kouřových efektů, ale po cca 5 vteřinách se začne valit vodní pára (asi taky normoš, když je vlhkej vzduch) která ale divně smrdí-smrdí to jako po petroleji (jasně, špatně spálená nafta), a když se to trochu ohřeje, začne se to vypalovat a smrdí to podobně jako když někdo hodně šlape na krk katalyzátorovýmu benzínovýmu autu. Subjektivně na ucho jde motor hned na všech 5 a poměrně čistě. Čím větší zima tím dýl a víc to smrdí. Taky to dýl smrdí, když od studena jedu delší dobu na nižší otáčky (město), než když najedu na hlavní a jedu na obvyklých 2500 ot.
Předtím sem měl naftovýho žabožrouta, katalyzátor měl taky, ale takhle nikdy nesmrděl. Jinak tenhle smrad je eště cítit, když to zatepla několikrát krátce provrknu volnoběh až cca 1500 otáček. Pak sem si eště všim, že v létě když to za studena nežhaví, tak to nejlíp chytne, když dám klíček z polohy 1 do polohy start - to to chytne okamžitě, na jedno převalení motoru kdežto když to dám do polohy 2 a chvilinku čekám, potřebuje se to několikrát převalit, než to chytne. Možná to může společně s tím smradem poukazovat na špatně nastavenej předvstřik?
Navíc v létě ten smrad za studena není spojenej s bílým kouřem. V zimě z toho de ta vodní pára, ne klasickej bílej kouř, ale takhle divně smrdí.
Dodal bych eště, že vstřiky zkontrolovaný a OK, žhavičky taktéž.
Už sem to psal v jiným topiku, ale odpovědi od některé z profi hlav se mi nedostalo, tak to tady tapetuju tou slohovkou znovu :evil:

Anonymous

#7

Příspěvek od Anonymous »

No tak to mě hřeje že ostatní jsou na tom hůř nebo stejně :lol: Nechám zkontrolovat vše výše jmenované, no a jestli se na nic nepřijde tak na to dlabu...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#8

Příspěvek od pavel.zelva »

dali píše:Mám podobnej problém. Auto v zimě chytalo dobře - na jedno, maximálně dvě převalení motoru, samotný start taky bez kouřových efektů, ale po cca 5 vteřinách se začne valit vodní pára (asi taky normoš, když je vlhkej vzduch) která ale divně smrdí-smrdí to jako po petroleji (jasně, špatně spálená nafta), a když se to trochu ohřeje, začne se to vypalovat a smrdí to podobně jako když někdo hodně šlape na krk katalyzátorovýmu benzínovýmu autu. Subjektivně na ucho jde motor hned na všech 5 a poměrně čistě. Čím větší zima tím dýl a víc to smrdí. Taky to dýl smrdí, když od studena jedu delší dobu na nižší otáčky (město), než když najedu na hlavní a jedu na obvyklých 2500 ot.
Předtím sem měl naftovýho žabožrouta, katalyzátor měl taky, ale takhle nikdy nesmrděl. Jinak tenhle smrad je eště cítit, když to zatepla několikrát krátce provrknu volnoběh až cca 1500 otáček. Pak sem si eště všim, že v létě když to za studena nežhaví, tak to nejlíp chytne, když dám klíček z polohy 1 do polohy start - to to chytne okamžitě, na jedno převalení motoru kdežto když to dám do polohy 2 a chvilinku čekám, potřebuje se to několikrát převalit, než to chytne. Možná to může společně s tím smradem poukazovat na špatně nastavenej předvstřik?
Navíc v létě ten smrad za studena není spojenej s bílým kouřem. V zimě z toho de ta vodní pára, ne klasickej bílej kouř, ale takhle divně smrdí.
Dodal bych eště, že vstřiky zkontrolovaný a OK, žhavičky taktéž.
Už sem to psal v jiným topiku, ale odpovědi od některé z profi hlav se mi nedostalo, tak to tady tapetuju tou slohovkou znovu :evil:
Tak určitě začni u kontroly předvstřiku.Pak je tam v čerpadle čidlo na teplotu nafty??A pokud to bude na počítači,tak by to mělo ukázat(mohlo),lambda sondu,snímač otáček.Ale chce to na comp v každém případě.
_________________
850 TDI,96
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“