Keďže mám doma obidva rozmery Alu kolies origo od Volva, tak som sa zamyslel, aké sú vlastne relevantné výhody a nevýhody 16" a 17" Alu diskov.
Pri obutí na 17-ky v rozmere 225/45 R17 som mal subjektívny pocit, že auto trochu viac "pláva" na nerovnostiach a pri obutí na 16-ky v rozmere 205/55 R16 sa mi subjektívne zdalo auto stabilnejšie. Pneu rovnaké pri obidvoch rozmeroch - Continental ContiSportContact.
Keď si porovnám 16-kové Canaveral a 17-kové Thor, tak tie Thory sú oveľa krajšie a podľa mňa jedny z najkrajších diskov od Volva:-)
Rozdiely v spotrebe ma nezaujímajú.
Čo vy na to, chlapci ?
_________________ XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
ja mam cerstvy prechod zo 16 plechovych na 17tky. co sa tyka pocitov, tak 17" (225/45) ma volant vacsiu tendenciu byt sa so mnou (vdaka kolajam), pri rozbitych zakrutach je to auto trosku viac skakajuce, ale zase mam pocit, ze sa menej nakladana. na mensich dierach a kockach, je to ale o nieco lepsie ako na 16" (205/55), "nezapadnes" do tych dier tolko.
uplne super je to ale v kvalitnych zakrutach, to proste drzi uplne parada.
neviem ako to bude na V70, predsalen ma dlhsi kufor. 16" su ale rozhodne vacsi konfort na nasich cestach, 17" ti zase zdvihnu vykon o +20hp
_________________ teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
Ja som už na nich jazdil minulé leto a túto zimu - v lete tam boli Pirelli, gumy nanič, aj dezén bol cca 5-6mm, takže nič moc a v zime sú mäkšie gumy, kúpil som jazdenky Bridgestone so 7mm dezénom, tak to bolo v pohode.
Čo sa týka prejazdu dier, tak to je pravda, 17-ky sú mäkšie a v zákrutách držia ako pribité, ale vo všeobecnosti sú o niečo tvrdšie ako 16-ky.
_________________ XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
Taky sem přešel ze 16" na 17" auto líp sedí a diky niššimu profilu mi připadá trošku tvrdší. Když jedu ve vyjetejch kolejích tak mi taky připadá že auto ma větší tendenci plavat ale to asi bude vetší šířkou profilu. mám v plánu přejít i na zinmí 17" JJ kola delají auto..
84fe57cf5187efd181.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
Jezdim jen na origo alu kolech, jednak kvuli vzhledu, jednak jsou lehci naz ocelovy kola, kazdy pul kilo uz je znat.
Na v50 vybiram pokud mozno co nejlehci, takze na zimu mam Celeus 8 kg a pneu 205/55/16, na leto Freja 9,8 kg na 205/50/17. Rozdily: vetsi jsou hezci, mirne zhorsuji akceleraci i brzdeni, spotreba se prakticky nemeni diky vetsimu obvodu pneu, pritom stejna sirka vzorku.
Na V40 mam na zimu Spectry 195/55/15 a na leto Cratery na 205/50/16. Rozdily: Cratery se znatelne tezsima pneu zvysujou spotrebu o par deci, a plati to same o akceleraci a brzdeni. Ale vypadaj hustokrute...
Jezdim na vetsich kolech, protoze kola delaji auto, navic je to jedinej zpusob vylepseni vzhledu auta, ktery pouzivam.
Samozrejme nizsi profil u vetsich kol dela podvozek tvrdsi, ale jen mirne, a mne to vyhovuje.
old.fashioned píše:Jezdim jen na origo alu kolech, jednak kvuli vzhledu, jednak jsou lehci naz ocelovy kola, kazdy pul kilo uz je znat.
Na v50 vybiram pokud mozno co nejlehci, takze na zimu mam Celeus 8 kg a pneu 205/55/16, na leto Freja 9,8 kg na 205/50/17. Rozdily: vetsi jsou hezci, mirne zhorsuji akceleraci i brzdeni, spotreba se prakticky nemeni diky vetsimu obvodu pneu, pritom stejna sirka vzorku.
Na V40 mam na zimu Spectry 195/55/15 a na leto Cratery na 205/50/16. Rozdily: Cratery se znatelne tezsima pneu zvysujou spotrebu o par deci, a plati to same o akceleraci a brzdeni. Ale vypadaj hustokrute...
Jezdim na vetsich kolech, protoze kola delaji auto, navic je to jedinej zpusob vylepseni vzhledu auta, ktery pouzivam.
Samozrejme nizsi profil u vetsich kol dela podvozek tvrdsi, ale jen mirne, a mne to vyhovuje.
Pane mistr mohl bych laskavě požádat o pár lekcí závodního ježdění?Nepochybuji totiž o tom,že vystupujete v pořadu TopGear pod krycím jménem STIG .Nedovedu si totiž jinak představit,že někdo jiný pozná kilogram váhy na kole na akceleraci a brždění.I když silně pochybuji o tom,že by to poznal i Stig.
A propos nemyslím,že ocelový disk bude o tolik těžší než AL ve stejném rozěru.
Souhlas s Martinem. Jak se projeví rozdíl váhy auta cca 8kg na akceleraci, brždění a spotřebě ???
Tomu nemůžeš sám věřit.
Kdybys řekl, že je to kvůli rozdílným gumám (zima/leto), tak tomu i věřím, ale váha disku ??
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
8kg neodpružený hmotnosti se určitě do jistý míry projeví, vzhledem k tomu že to je, jak se říká, ca 80kg odpružený. To je poměrně zásadní rozdíl + rozdíl ve váze gumy, což může bejt dalších 8 třeba.
To jestli to ovšem někdo pozná...Těžko říct u takhle těžký káry. Když jsem měl kdysi Kadetta, tak jsem třeba rozdíl mezi 175x14" a 195x15" rozhodně poznal.
Taky si nejsem moc jistej tim, že ocelovej disk je těžší, originál kola totiž nebejvaj speciálně dělaný tak, aby byly co nejlehčí, proto tady jsou aftermarkety jako TD.
kuva chlapi to se svýma herkama krapet necítíte, že vám auto jede hůř, když vemete 80 kg kamaráda (kamarádku) nebo manželku + 2 děti?
debata ocelový kola (btw nemůžete někdo zvážit origo ocelový kolo Volvo 16"?) vs. elektrony je jasná -
i když odhlédneme od rozdílu hmotností samotných kol(vybírám prakticky ty nejlehčí kola co existujou, vyjma hnusných (7,5 kg Cordelia na V50) nebo nedostatkových (9.6 kg Spidery na V50), takže argument o "některých origo kolech, který můžou bejt těžší než ocelový" se neuplatní), přičtěte další nárůst hmotnosti o poklice - cca 1,5 - 2 kg na kolech navíc. Takže najednou podle často se vyskytující poučky (zkušení garážoví soudruzi pravděpodobně mají laboratorně odzkoušen jiný poměr) 1 kg na kolech = 10 kg v autě máte cca 30 - 40 kg navíc, což je jasný, nemusí bejt znát. Taky o tom není zakládající post, je to jen vedlejší debata. Tady jsem vypíchnul estetiku (a co praktičnost při výměně kol, krádež poklic, ev. hérečky před Lidlem?).
Ad V50 (viz výše): rozdíl neni tak patrnej (pneu váží prakticky stejně), ale je trochu znát, na hmotnosti samotných disků je rozdíl cca těch 8 kg.
Ad V40 - znát je to určitě, na hmotnosti pneu i kol (byť nemám Cratery ani Spectry zvážený) je znát výraznej rozdíl už při přezouvání, tipuju 3 - 4 kg na kolo, a je to znát i při jízdě (a bylo by i při silnějším motoru).
Je to jen taková vedlejší debatka, uznávám, ale pro mne zásadní, bo kola mně baví (proč se mám koukat pořád na jedny kola?) a střídám je po 2-3 sezónách s gumama.
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 21 zář 2015 08:21, celkem upraveno 1 x.