2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Ahoj všichni volvisté!
Omlouvám se, že se vám sem "cpu" když nemám Volvo, ale v tom je právě ten problém. Kdybych měl Volvo, tak bych asi měl dávno po problému. Mám Ford S-MAX 2.5T, kde je motor Volvo B5254T3 (snad jsem to uvedl správně).
Moje potíž je následující: při udržování konstantní rychlosti, pouze mírném zrychlování nebo brždění motorem auto cuká. Děje se tak jen mezi 1500-2000 otáčkami. Nad nebo i pod (!) touhle hranicí je vše bez cukání. Pokusím se popsat to cukání - nejde o nahodilé, ostré výpadky, jde o zcela pravidelné cukání, kde zvyšující se rychlost, ani zvyšující se otáčky nemají vliv na frekvenci cukání (prostě to cuká pořád stejně). Nejvíce je to znát na 3. a 4. přev. stupeň. Se zvyšujícím se zařezeným rychlostním stupněm, se frekvence cukání zvyšuje, tzn. na 1. a 2. je to takové jakoby "tahání/houpání", na 3. a 4. to připomíná jízdu po hrbolaté silnici s tím rozdílem, že se to neprojevuje směrem nahoru/dolu ale dopředu/dozadu. Je to více patrné když je auto studené (schválně nepíši motor, ale auto, protože si nejsem jistý zda je potíž v motoru).
Další neduhy (netuším, jestli to může s cukáním souviset)
- občas je auto lenivější, zhruba ve 2100 otáčkách jakoby přestane táhnout, jindy zase jede zcela bez problémů a jde okamžitě za plynem
- pokud stojí dlouho na volnoběh, občas poklesnou na okamžik otáčky. Není to znatelné na otáčkoměru, ani nepohasnou světla, jen se na mžik jakoby "přidusí" a pak si vrní dál
- jdou trochu hůře řadit kvalty, převodovka je tam M66 (tuším že také Volvo), ale není to nic tragického
Co se na autě dělalo:
- měněné svíčky, alternátor, čidlo tlaku v sacím potrubí, spojka včetně dvouhmoty (orig.), olej samozřejmě, všechny filtry také
Nikdo si s tím neví rady, na diagnostice to žádnou chybu nenapíše. Ve Fordu ten motor absolutně neznají.
Budu rád za každou radu, připomínku, pomoc ... Plácám se s tím už cca. 1 rok a pořád nic ...
Díky,
Dušan
Omlouvám se, že se vám sem "cpu" když nemám Volvo, ale v tom je právě ten problém. Kdybych měl Volvo, tak bych asi měl dávno po problému. Mám Ford S-MAX 2.5T, kde je motor Volvo B5254T3 (snad jsem to uvedl správně).
Moje potíž je následující: při udržování konstantní rychlosti, pouze mírném zrychlování nebo brždění motorem auto cuká. Děje se tak jen mezi 1500-2000 otáčkami. Nad nebo i pod (!) touhle hranicí je vše bez cukání. Pokusím se popsat to cukání - nejde o nahodilé, ostré výpadky, jde o zcela pravidelné cukání, kde zvyšující se rychlost, ani zvyšující se otáčky nemají vliv na frekvenci cukání (prostě to cuká pořád stejně). Nejvíce je to znát na 3. a 4. přev. stupeň. Se zvyšujícím se zařezeným rychlostním stupněm, se frekvence cukání zvyšuje, tzn. na 1. a 2. je to takové jakoby "tahání/houpání", na 3. a 4. to připomíná jízdu po hrbolaté silnici s tím rozdílem, že se to neprojevuje směrem nahoru/dolu ale dopředu/dozadu. Je to více patrné když je auto studené (schválně nepíši motor, ale auto, protože si nejsem jistý zda je potíž v motoru).
Další neduhy (netuším, jestli to může s cukáním souviset)
- občas je auto lenivější, zhruba ve 2100 otáčkách jakoby přestane táhnout, jindy zase jede zcela bez problémů a jde okamžitě za plynem
- pokud stojí dlouho na volnoběh, občas poklesnou na okamžik otáčky. Není to znatelné na otáčkoměru, ani nepohasnou světla, jen se na mžik jakoby "přidusí" a pak si vrní dál
- jdou trochu hůře řadit kvalty, převodovka je tam M66 (tuším že také Volvo), ale není to nic tragického
Co se na autě dělalo:
- měněné svíčky, alternátor, čidlo tlaku v sacím potrubí, spojka včetně dvouhmoty (orig.), olej samozřejmě, všechny filtry také
Nikdo si s tím neví rady, na diagnostice to žádnou chybu nenapíše. Ve Fordu ten motor absolutně neznají.
Budu rád za každou radu, připomínku, pomoc ... Plácám se s tím už cca. 1 rok a pořád nic ...
Díky,
Dušan
-
Offline
- Příspěvky: 1866
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
2100 ot/min je vrchol točivého momentu 320 Nm tohoto motoru.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1921
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
vrchol kterej trva po 5000 rpmLukášM píše:2100 ot/min je vrchol točivého momentu 320 Nm tohoto motoru.
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
To jsem nevěděl, každopádně nevím, co to pro mě znamená - jestli když to přestane v těhle otáčkách "jakoby táhnout" tak je to OK? Kdyby ano, tak proč to někdy "táhne" dál a někdy ne?
V souvisloti se zmíněnými otáčkami (2100 ot/min) jsem si uvědomil, že když na stojícím autě přidám plyn tak přesně při těhle otáčkách se auto rozechvěje, jakmile jsem nad 2100 ot/min nebo pod, tak je všechno v pohodě.
Svíčky Ford Motorcraft (dle VIN objednané z UK - cena), olej Ford dle specifikace - 5W30
V souvisloti se zmíněnými otáčkami (2100 ot/min) jsem si uvědomil, že když na stojícím autě přidám plyn tak přesně při těhle otáčkách se auto rozechvěje, jakmile jsem nad 2100 ot/min nebo pod, tak je všechno v pohodě.
Svíčky Ford Motorcraft (dle VIN objednané z UK - cena), olej Ford dle specifikace - 5W30
-
Offline
- Příspěvky: 1611
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
nebudu to tie nestastne magnetti malery, alebo vaha vzduchu? (priviedli ma na to tie poklesy volnobeznych otacok).
olej ford 5-w30 je castrol za to budes hnany do pekiel
olej ford 5-w30 je castrol za to budes hnany do pekiel
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Trochu jsem si myslel, že "lezu do jámy lvové", ale za vaše zkušenosti a rady mi to stojí. Rád si nechám poradit a klidně změním značku oleje, svíček, filtru, .... Zapalovací cívky tam jsou Bosch, tuším. A jednotka nedetekuje výpadky zapalování ....
-
Offline
- Příspěvky: 1611
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
olej ti urcite tunajsi servisaci poradia vyhradne mobil a 5-w40 minimalne. w30 je na turbomodor malo v lete, navyse sa kastrol pripeka velmi skoro.geish@ píše:Trochu jsem si myslel, že "lezu do jámy lvové", ale za vaše zkušenosti a rady mi to stojí. Rád si nechám poradit a klidně změním značku oleje, svíček, filtru, .... Zapalovací cívky tam jsou Bosch, tuším. A jednotka nedetekuje výpadky zapalování ....
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
OK, olej bude na výměnu za cca 2500km, tak se zařídím podle zdejších rad. Jaké svíčky?
-
Offline
- Příspěvky: 753
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
mel jsem (podle popisu) stejnej problem na opelu, takze uplne jinej motor.
zarazilo me jak pises o tom, ze ti jdou hur radit kvalty, protoze ja mel to samy u 5ky, z nejakyho duvodu sla hrozne z tuha ale ten problem se ztratou tahu se projevoval na vsech kvaltech, na nekterych vic, na jinych min. podle toho si skoro myslim, jestli neni problem spis v prevodovce?..
u me se to projevovalo, takovou jakoby pravidelnou jemnou ztratou tahu jen u 1400 a 2800 ot. na sedadle spolujezdce skoro neznatelny, ale s nohou na plynu me to pripadalo, jako kdyz se v pravidelnym intervalu 1s nejak meni smes na chudsi a bylo citit jak auto prestava tahnout, pak znovu tahne. nejvic to bylo citit na 3 a 4 lehce do kopecka kdyz motor musel vic tahnout a plyn seslapnutej aby to drzelo tech 1400 nebo 2800 ot. tipoval sem to na neco kolem smesi, protoze ten interval byl pomerne dlouhej na to aby to bylo neco, co souvisi treba s jednou otackou kola nebo cehokoli v motoru/prevodovce. mozna lambda chvilema hazela kraviny, nebo el.skrtici klapka, fakt nevim a nevedel to nikdo protoze diag ok.
zarazilo me jak pises o tom, ze ti jdou hur radit kvalty, protoze ja mel to samy u 5ky, z nejakyho duvodu sla hrozne z tuha ale ten problem se ztratou tahu se projevoval na vsech kvaltech, na nekterych vic, na jinych min. podle toho si skoro myslim, jestli neni problem spis v prevodovce?..
u me se to projevovalo, takovou jakoby pravidelnou jemnou ztratou tahu jen u 1400 a 2800 ot. na sedadle spolujezdce skoro neznatelny, ale s nohou na plynu me to pripadalo, jako kdyz se v pravidelnym intervalu 1s nejak meni smes na chudsi a bylo citit jak auto prestava tahnout, pak znovu tahne. nejvic to bylo citit na 3 a 4 lehce do kopecka kdyz motor musel vic tahnout a plyn seslapnutej aby to drzelo tech 1400 nebo 2800 ot. tipoval sem to na neco kolem smesi, protoze ten interval byl pomerne dlouhej na to aby to bylo neco, co souvisi treba s jednou otackou kola nebo cehokoli v motoru/prevodovce. mozna lambda chvilema hazela kraviny, nebo el.skrtici klapka, fakt nevim a nevedel to nikdo protoze diag ok.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
To cukání je na 3.a 4. stupeň velmi rychlé. Jako když třeba dojíždíš z kopečka na křižovatku, pokoušíš se simulovat ABS a co nejrychleji se snažíš mačkat/pouštět brzdu. Velmi rychlý pohyb vpřed/vzad. Je to perfektně vidět třeba na kalhotech, přívěšku na klíči v zapalování, atd.
Převodovku bych řešil, kdyby se to měnilo s rychlostí, ale ta frekvence je pořád stejná. Při jízdě do kopce, nebo při větším sešlápnutí plynu hned od začátku to necuká (nebo to není znatelné).
Převodovku bych řešil, kdyby se to měnilo s rychlostí, ale ta frekvence je pořád stejná. Při jízdě do kopce, nebo při větším sešlápnutí plynu hned od začátku to necuká (nebo to není znatelné).
-
Offline
- Příspěvky: 1921
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
netaha ti nekde falesnej vzduch? prolina nejaka praskla vzduchova hadice, porouci se váha vzduchu, nebo vylitany turbo.. nepises jestli ti to delalo i pred vymenou svicek
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
OK, bydliště doplněno (Havlíčkův Brod). Origo svíčky - předpokládám origo Volvo? Máte nějaký vyzkoušený eshop kde se dají rozumně pořídit, prosím?
Jinak to cukalo i před výměnou svíček, altíku, spojky ... Má to nalítáno cca. 100tis. km.
Jinak to cukalo i před výměnou svíček, altíku, spojky ... Má to nalítáno cca. 100tis. km.
-
Offline
- Příspěvky: 86
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: praha
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
to cukani mam kdyz zaradim silnejsi prevod.
rozjedu se, dam dva pak tri a jedu presne 50 pri 2000 otackach, ale kdyz pribrzdim motorem a spadnou otacky tak na 1200 +/- a slapnu na plyn tak mi to zacne cukat, je to logicky , tim ale nechci rict ze spatne radis nebo neco podobneho, jen me to napadlo , protoze kamos ma taky silnejsi motor a myslisi ze kdyz ma 2,5 litr tak se to rozjede na cokoli
PS: opravdu to neni to ze bych si myslel ze neumis radit
rozjedu se, dam dva pak tri a jedu presne 50 pri 2000 otackach, ale kdyz pribrzdim motorem a spadnou otacky tak na 1200 +/- a slapnu na plyn tak mi to zacne cukat, je to logicky , tim ale nechci rict ze spatne radis nebo neco podobneho, jen me to napadlo , protoze kamos ma taky silnejsi motor a myslisi ze kdyz ma 2,5 litr tak se to rozjede na cokoli
PS: opravdu to neni to ze bych si myslel ze neumis radit
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
norcofiala: To je v pohodě, neberu to nijak špatně! Není to o tom, že bych nechával otáčky spadnout pod těch 1500 ot/min, a pak mi to cukalo při zrychlování. Když jsem to zkoušel, tak jsem udělal pokus, kdy jsem třeba na 3 brzdil motorem od 2500ot/min až na nějakých těch 1200ot/min. Výsledek byl, že jak padaly otáčky, tak 2500-2000ot/min to necukalo, 2000-1500ot/min cukalo, 1500-1200ot/min žádné cukání. Když jsem v těch cca 1200ot/min začal přidávat plyn tak zase do 1500ot/min nic, až zase od 1500-2000ot/min ....
martinopel: No, do Frenštátu do mám kousek z ruky, to je fakt. Marru jsem už asi našel v seznamu, je to Praha Dejvice?
martinopel: No, do Frenštátu do mám kousek z ruky, to je fakt. Marru jsem už asi našel v seznamu, je to Praha Dejvice?
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Jo Praha Dejvice to je přesně ono... kontakt kdyžtak http://www.marra.cz/
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Ahoj, po pořízení C70 (stejný motor) jsem řešil to samé, při ustálené rychlosti na trojku pod 2000 ot. motor poškubával přesně tak, jak popisuješ. Diagnostika nic nenašla.
Takže doporučuju zkusit vyměnit svíčky, nalít čistič palivového systému (místní člen Doktor mi doporučil od firmy STP v černé lahvičce), natankovat nějaký "lepší" benzín a pořádně to protáhnout. Pomohlo to.
Takže doporučuju zkusit vyměnit svíčky, nalít čistič palivového systému (místní člen Doktor mi doporučil od firmy STP v černé lahvičce), natankovat nějaký "lepší" benzín a pořádně to protáhnout. Pomohlo to.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 2386
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Jo to by mohlo pomoct. Každý auto potřebuje jednou za čas pořádně, ale opravdu pořádně protáhnout. A ty čističe jasou také účinné.
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
jo, jo , STP zafunguje, do V70 to dávám 2x ročně a vždy se zlepší chod motoru i startování - startuje na 1. otočení, jinak točí i 2-3 vteřiny.
Na eRku jsem teď natankoval 45L E85 - má taky čistící účinky, Svítila mi lambda, už jsem chtěl jít na diagnostiku a po natankování E85 mi zhasla. Předtím jsem odjel 2 nádrže N95.
Na eRku jsem teď natankoval 45L E85 - má taky čistící účinky, Svítila mi lambda, už jsem chtěl jít na diagnostiku a po natankování E85 mi zhasla. Předtím jsem odjel 2 nádrže N95.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Tak jsem zkusil STP, E85 (namixovat s benzinem) a výsledek se bohužel nedostavil ... Teď je to aktuálně nejvíce znát na 4. při brždění motorem.
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 16 roků
- Vůz: tak třeba trabant
- Bydliště: frydlant nad ostravici
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
skus na chvili odpojit vahu vzduchu a proet se stim jestli to cuka
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Sice jsem to už zkoušel předtím, ale teď jsem si to dal znova jako opáčko. Cuká to dál, jen motor je víc/jinak slyšet a nijak moc to nejede ...
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 16 roků
- Vůz: tak třeba trabant
- Bydliště: frydlant nad ostravici
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
tak to nejspis nebude v motoru
jak odpojim vahu u sebe tak to jede mnohem lip akorat to brutalne žere
jak odpojim vahu u sebe tak to jede mnohem lip akorat to brutalne žere
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
No jo, jenže v čem mechanickém to teoreticky může být? Podle mě, těch možností je na můj vkus až moc - spojka (byla měněná včetně setrváku), převodovka, poloosy, ... ?
Teď se ty projevy malinko změnily, dlouho to cukalo přesně v rozmenzí 1500-2000 ot./min., a pak to nebylo vůbec znát, teď už se to projevuje od cca 1400 ot./min do cca 2100 ot./min. a jak to přeleze těch 2100 ot./min. tak to přechází v takové jakoby drncání/vibrace. Co mě na tom udivuje, že se to neprojevuje pokaždé. Třeba 1 jízda z 10ti je OK.
Teď se ty projevy malinko změnily, dlouho to cukalo přesně v rozmenzí 1500-2000 ot./min., a pak to nebylo vůbec znát, teď už se to projevuje od cca 1400 ot./min do cca 2100 ot./min. a jak to přeleze těch 2100 ot./min. tak to přechází v takové jakoby drncání/vibrace. Co mě na tom udivuje, že se to neprojevuje pokaždé. Třeba 1 jízda z 10ti je OK.
-
Offline
- Příspěvky: 1611
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
ja mam skusenosti zo 440tky a 480tky take, ze pokial sa to deje random (1 jazda z 10 napr.) tak je to niekde nejaky kontakt ale to nemusi byt tvoj pripad.geish@ píše:No jo, jenže v čem mechanickém to teoreticky může být? Podle mě, těch možností je na můj vkus až moc - spojka (byla měněná včetně setrváku), převodovka, poloosy, ... ?
Teď se ty projevy malinko změnily, dlouho to cukalo přesně v rozmenzí 1500-2000 ot./min., a pak to nebylo vůbec znát, teď už se to projevuje od cca 1400 ot./min do cca 2100 ot./min. a jak to přeleze těch 2100 ot./min. tak to přechází v takové jakoby drncání/vibrace. Co mě na tom udivuje, že se to neprojevuje pokaždé. Třeba 1 jízda z 10ti je OK.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Havlíčkův Brod
2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX
Já jsem to asi špatně vyjádřil, je to spíš o tom, že někdy je to opravdu hodně znatelné, a jindy to poznám jen proto, že vím na co se mám soustředit.
Jinak jsem ještě zjistil, že na volnoběh není chod motoru takový, jaký by měl asi být. Potkal jsem u nás ve městě stejné auto na parkovišti, tak jsem se k němu vnutil. U mě je na volnoběh cítít chvění v celém autě, u toho druhého nic. Taky se u něj neprojevila žádná vibrace okolo těch 2200 otáček, ani takové "zaváhání" při přechodu 1000 otáček.
Jinak u těch vibrací okolo 2200 otáček na volnoběh jsem zjistil, že když je motor studený, tak nic nevibruje, ujedu pár km a je to tam opět.
Jak by se měl tenhle motor chovat při studeném startu? U mě je to tak, že když je hodně velká zima, tak po nastartování se chvilku drží otáčky na 1500 ot./min., a pak klesnou na cca 780 ot./min. (takový volnoběh mám pořád). Když není velká zima, tak po nastartování to drží chvilku cca 1250 ot./min., a pak to klesne na normál.
V případě, když se otáčky drží na 1500 ot./min., tak má motor zřetelně nepravidelný chod, když pak klesnou a zvýším je klasicky sešlápnutím plynu, tak už se žádný nepravidelný chod nekoná.
Jinak jsem ještě zjistil, že na volnoběh není chod motoru takový, jaký by měl asi být. Potkal jsem u nás ve městě stejné auto na parkovišti, tak jsem se k němu vnutil. U mě je na volnoběh cítít chvění v celém autě, u toho druhého nic. Taky se u něj neprojevila žádná vibrace okolo těch 2200 otáček, ani takové "zaváhání" při přechodu 1000 otáček.
Jinak u těch vibrací okolo 2200 otáček na volnoběh jsem zjistil, že když je motor studený, tak nic nevibruje, ujedu pár km a je to tam opět.
Jak by se měl tenhle motor chovat při studeném startu? U mě je to tak, že když je hodně velká zima, tak po nastartování se chvilku drží otáčky na 1500 ot./min., a pak klesnou na cca 780 ot./min. (takový volnoběh mám pořád). Když není velká zima, tak po nastartování to drží chvilku cca 1250 ot./min., a pak to klesne na normál.
V případě, když se otáčky drží na 1500 ot./min., tak má motor zřetelně nepravidelný chod, když pak klesnou a zvýším je klasicky sešlápnutím plynu, tak už se žádný nepravidelný chod nekoná.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé