DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
TUNER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od TUNER »

Lukaso píše: vteřinu beru jako nadsázku, ale i půl vteřiny je velice dlouhá doba, při rychlosti 50 km/h by si musel jet téměř 7 metrů smykem než začne elektronika fungovat. jestli to tak je, tak je něco špatně. Nepreferuji jízdu bokem, jezdím hodně, jsem mladej a myslím že mam docela rychlé reflexy...rozhodně ale nedokážu v mezidobí než začne elektronika reagovat. Podle mě to nedokáže nikdo , pro zajímavost reakční doba soustředěného řidiče je 0,6 - 0,8 s , nesoustředěného 0,7-0,9 s ( statisticky ) takže si nemyslím, že by kdokoliv byl nějak významě rychlejší ( jestli vůbec ) než senzory auta
O čase,jestli to je tolik nebo tolik desetin se s nikym hádat nebudu,protože to změřený nemam a pokud něco nemam změřený,tak to nikomu nenutim.Měřim si přesnou spotřebu,měřim si různé maximálky dle GPS protože tacho hodnoty neuznávam,mam přesně změřenej sprint na 400 metrů a tohle všechno jsou hodnoty za který dam ruku do ohně........ale,vim co cítim když v tom autě sedim a vim jak na to reagovat a když se něco začne dít a já dam třeba lehké kontra pro zmírnění smyku a po dalšim čase to začne nečekaně přibržďovat kola,tak se člověk akorát lekne....pro mě je to prostě akorát horší než lepší. Beru někde pohodovou jízdu,kdy člověk jede normálně,provoz tolik nevnímá a na cestě může bejt olej,led atd. kdy na to neni připravenej,tak určitě tenhle system může pomoct a alespoň "probudit" řidiče. Taky proto ho mam při každodennim provozu zapnutý a jak jsem psal,vypínam ho jen když se chci svižně svézt na zasněženém povrchu,kde se počítá s tím že to bude klouzat a já se na řízení 100% soustředim. Na ježdění bokem XC70ka rozhodně neni a taky tak s ní nejezdim,jde mi jen o ty pro mě nepříjemný zásahy elektroniky v krajní situaci.
Když jezdim se škodofkou v Mostu,tak tam taky nemam žádný "elektronický berličky" a jak známo škodovky s motorem vzadu jsou přetáčivý,takže tam koriguju smyky skoro v každej zatáčce ))))
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Toirtap
Offline
Příspěvky: 84
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Toirtap »

Souhlas s tím co napsal Fíla. Na palubáku při nápisu DSTC OFF jsou u mého vozu fce pravděpodobně omezené, nikoliv zcela deaktivované. Tedy na příkladu: jedu do uklouzaného prudšího kopce a potřebuju "překlouzat" zamrzlej kanál. Může se stát, že se přes něj nedostanu, protože ač přidávám plyn (i úměrně !!!, tak jsou kola, který prokluzují přibržďována.
Je tedy vidět, že se tato fce vyvíjela a měnila podle aktuální tuhosti zimy ve Švédsku. :)
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Drak3n »

osobne by som esp prijal , ale stc je k nicomu , mam dobre zimne gumy , takze ked sa potrebujem vyhrabat , musim mat poriadny zaber a nie ze kdesi v kopci mi to prestane zaberat... inzinieri zrejme kdesi spravili chybu .
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od lucki »

Drak3n píše:osobne by som esp prijal , ale stc je k nicomu , mam dobre zimne gumy , takze ked sa potrebujem vyhrabat , musim mat poriadny zaber a nie ze kdesi v kopci mi to prestane zaberat... inzinieri zrejme kdesi spravili chybu .
na pohyb potrebujes odpor (II. newtonov pohybovy zakon), a trenie je dost svinska sila. do urcitej sily narasta a potom prudko klesne. stc by ta malo udrzat prave na tom peaku kde mas este velky odpor (aby si sa mohol pohnut), pretoze ak uz mas velku silu a bez odporu (kolesa sa pretacaju) uz sa nepohnes nikam. kvalitne gumy upravuju sklon krivky a vrchol peaku, ale tiez maju zlom, za ktorym uz mas smolu.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Drak3n »

takto to teoreticky funguje na normalnych zasnezenych cestach , ale ked som v horach ,v drvivej vacsine pripadov to vypnem a vyhrabem sa vsade :P
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2386
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od mr1 »

Funguje to všude. A) Fyziku neuš.káš B) ještě sem neviděl, žeby někdo dokázal z hrabajícím autem se dostam z místa. Akorát pod sebou dělá větší a větší ďůlek :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od tomasss »

mr1 píše:B) ještě sem neviděl, žeby někdo dokázal z hrabajícím autem se dostam z místa. Akorát pod sebou dělá větší a větší ďůlek :)
Ne? No vidis to, a mne se to minulou zimu stalo nekolikrat :wink:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od lucki »

tomasss píše:
mr1 píše:B) ještě sem neviděl, žeby někdo dokázal z hrabajícím autem se dostam z místa. Akorát pod sebou dělá větší a větší ďůlek :)
Ne? No vidis to, a mne se to minulou zimu stalo nekolikrat :wink:
za to mozes podakovat nehomogenite povrchu a dalsia vec je, ze je ista moznost ze sa ti kolesa viac obalili snehom a ten drzi lepsie ako samotna guma. na lade by si si nepomohol.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 730
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ing.Magor »

Co se týče toho DSTC, tak před nějakou dobou jsem sem dával sken z manuálu pro vozy S60/V70 R, XC a AWD z roku 2003, tak ho sem dám znova. Z manuálu je jasné, že při vypnutém DSTC se deaktivuje SC (systém stability, který snižuje točivý moment, jinými slovy při prokluzu přidušuje motor klidně až do chcípnutí) a je !omezeno! (nikoliv deaktivováno) AYC (což je vlastně ESP s jiným názvem).
U eRek je to pak ještě trochu jinak viz sken. Mé zkušenosti právě z eRka jsou takové, že pokud se chci vyhrabat ze sněhu nebo vyjet zasněženej kopec atp. tak je nejlepší DSTC vypnout klasicky jedním stiskem a pokud si chci na sněhu s autem užívat, tak DSTC vypnout kompletně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Toirtap
Offline
Příspěvky: 84
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchod
Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
Bydliště: Náchod

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Toirtap »

A je to! Díky inženýre :).
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2386
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od mr1 »

Jo tím ledem se prohrabat na pevnej podklad je jediná věc, která má smysl. Na tom videu - chlapci nezlobte se, ale je to dementní. Kdyby nehrabal jak idiot, jel s rozumem, projede to mnoho lépe a daleko rychleji. To je utopie jako prase. Hrabat je prostě pitchovina a hotovo. Tak to je.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od tomasss »

Moje zkusenost je takova, ze jsem uz nekolikrat byl v situaci, ze se mi obe zadni kola protacela na volnobehu pri zarazenem D a auto stalo na miste. Takze o nejakem rozumnem rozjizdeni nemuze byt rec, nemas kde zacit. Neslo ani nikam couvnout. A dostal jsem se z toho tak ze jsem hrabal co to slo a auto se centimetr po centimetru sunulo dopredu. Mit kola pribrzdovany elektronikou ktera nejde vypnout, stojim tam jeste dneska...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2386
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od mr1 »

Tohle může fungovat maximálně na rovině. Zkus to uděla do kopce, a začneš couvat. Prostě ano - jsou situace, kde se pomalu pamaličku nějakým hrabáním dá uspět, ale v drtivé většině případů je nejúčinější neklouzat... vlastně, zkusme to naopak: kdož nemá ABS, zabzdi na podlahu a pojedeš jak na saních. A zabrzdi tak, že kola neblokneš. Ten rozdíl bude obrovskej.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Drak3n »

holt kazdy s tym ma ine skusenosti :D najlepsie je mat dobre pneumatiky + 4x4 a snazit sa vyhnut smyklavym povrchom :P
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2157
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od karelvolvo »

tomasss píše:Moje zkusenost je takova, ze jsem uz nekolikrat byl v situaci, ze se mi obe zadni kola protacela na volnobehu pri zarazenem D a auto stalo na miste. Takze o nejakem rozumnem rozjizdeni nemuze byt rec, nemas kde zacit. Neslo ani nikam couvnout. A dostal jsem se z toho tak ze jsem hrabal co to slo a auto se centimetr po centimetru sunulo dopredu. Mit kola pribrzdovany elektronikou ktera nejde vypnout, stojim tam jeste dneska...
A toto se Ti s předohrabem nestane
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2386
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od mr1 »

Ale no tak Martine :)
já mám rád zadohraby, jsou zábavnější. Ale v zimě můžou být problémové... s předkem se nezahrabe ani ta moja...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od tomasss »

karelvolvo píše:A toto se Ti s předohrabem nestane
:D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

TUNER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od TUNER »

Neni zadohrab jako zadohrab.... :D
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 562
Registrován: 16 roků
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od scoff »

resi se tu jeste porat dstc u haldexu ??? :D
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od tomasss »

To uz se vyresilo, kompletne jde vypnout vyndanim ABS pojistky c.3 v kabine, viz >tady< a >tady<.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Pedrozo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 632
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Pedrozo »

wickey píše:pokud vim, DSTC lze uplne vypnout pouze u eRka - ale muzes zkusit stejnou proceduru - jestli motyka nevystreli..

u eRka kdyz zmacknes cudlik DSTC, tak ti napise function reduced (nebo ekvivalent v jazyce v kterem mas palubak). aby ti napsalo DSTC off, musis cudlik ze stavu DSTC zaple zmackout petkrat za sebou - pri kazdem zmacknuti podrzet cca pul vteriny

Ať jsem zkoušel, jak jsem zkoušel, vypnout mi to úplně nejde. Píše mi jen "function reduced", ale DSTC OFF se mi neobjevilo ani jednou a to jsem to zkoušel podle wickeyho návodu asi pětkrát :o asi mám pitomý a počasím zamrzlý pazoury nebo fakt nevim :crazy:
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

Pedrozo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 632
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Pedrozo »

Lepší by bylo nic při tom nezmatlat :twisted: ale i když je to tlačítkem jen omezené, tak je tam hodně velkej rozdíl a dá se s tim blbnout taky statečně. Když to mám zaplé úplně, kecá mi to snad i do toho, kdy mám doma uklidit :D
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 730
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ing.Magor »

On to wickey napsal trochu nepřesně, pro úplné vypnutí je potřeba tlačítko déle podržet (cca vteřinu) 5x za sebou, na PC se pak napíše ANTI-SKID OFF
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Pedrozo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 632
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Pedrozo »

Mám pocit, že i tak dlouho jsem to zkoušel a nešlo to...asi si vezmu do ruky stopky :D
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 730
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ing.Magor »

Tak jestli už ti ani tohle nepomůže, tak si radši podle VIN vyhledej jestli máš opravdu eRko :D :D :D
https://www.youtube.com/watch?v=9OG-OXfq3OA
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]