Brzdove kotouce

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 Brzdove kotouce

Příspěvek od Drtic »

Chystam se na bushovce vymenit predni kotouce. Desticky dam asi origo Volvo, ale u kotoucu se rozmyslim mezi vyrobcem Zimmerman a origo Volvo, rozdil v cene cca 800 na kotouc. Jde mi spis o to, jestli se vyplati investovat vic a jit do origo kotoucu, co vy na to, nejake zkusenosti?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#2 Brzdove kotouce

Příspěvek od Sarkasmic »

podle me muzes klidne jit i do min znackovejch,ja koupil kotouce od ABS a jezdim na nich rok-cca 50 000 km a kotouče sou vředy...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#3 Brzdove kotouce

Příspěvek od Drtic »

Co to znamena "sou vredy" ? ABS jsou dle referenci kvalitni a nez zrovna levne kotouce...
Ve Volvu mi nabidli Girling a DBA, origo Volvo vubec :shock:
Takze teda vaham porad mezi Zimmermany nebo Volvo kotouci od Kucery...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#4 Brzdove kotouce

Příspěvek od Sarkasmic »

vredy znamená že jsou ready. Spis bez po cene kvalitne jsou na tom zimmer vs. volvo skoro stejně
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#5 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

daval jste nekdo na 760 zimmermany ,mam par otázek :

jakou vydržnost mají na KM
zkrátí se brzdná dráha?
a zda s novými destičkami kotouče pískají ?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#6 Brzdove kotouce

Příspěvek od VanThomas »

Zimmermany od Kučery jsem dával loni, zatím jsou v pohodě... (+-20kkm)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#7 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

a daval si obyčejny nebo vrtaný?.. bude znat když dam na předek vrtaný a dozadu obyčejný bud zimmermany nebo jen ze schopu a ne vrtaný??..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#8 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

nekdo nějaký skušenosti?...
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#9 Brzdove kotouce

Příspěvek od VanThomas »

Do auta s Etalonem mi sériový kotouče přijdou naprosto dostatečný... Ale zase pokud nevíš co s penězma a zbytek auta máš v perfektním stavu, tak proč ne :wink:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#10 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

no tak peněz není nikdy dost ale když už nemam ABS tak lepčí brzdy vezmou asi taky za sví při brždění..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Brzdove kotouce

Příspěvek od Sergej »

trapiz píše:no tak peněz není nikdy dost ale když už nemam ABS tak lepčí brzdy vezmou asi taky za sví při brždění..
Kotuce ti lepsie brzdy zo stavajucich neurobia. Ked uz chces strasne zlepsovat, tak vyhod tie dvojpiestiky s jednym voditkom (Bendix) a nahod tam jednopiestikove z 940/960 s dvoma voditkami. Pravda, prides o brzdenie oboma prednymi kolesami naraz v pripade poruchy jedneho okruhu, ale nie som si isty, ci tato ficura korektne fungovala aj ked to bolo nove. Oproti 7xx mi pride ze maju mensiu ovladaciu silu a nezvadnu tak rychlo. Tiez mi pride, ze v neaktivnom stave menej brzdia koleso.
Avsak kompenzovat absenciu ABS silnejsimi brzdami, mi pride ako nepochopenie funkcie ABS...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#12 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

ne tak ABS mě to nenahradí to už musíš mít v noze ,.ale když šlapnu na przdu tak chci abych stal a ne jel ještě buch ví kam , no chtěl sem vjedět jestli s tim ma někdo skušenosti ,..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#13 Brzdove kotouce

Příspěvek od yoby »

trapiz píše:ne tak ABS mě to nenahradí to už musíš mít v noze ,.ale když šlapnu na przdu tak chci abych stal a ne jel ještě buch ví kam , no chtěl sem vjedět jestli s tim ma někdo skušenosti ,..
Stejně se ti dřív urvou pneu než povolí brzdy :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#14 Brzdove kotouce

Příspěvek od trapiz »

:D :D :D pneuservis mam každodeně k dispozici.. když to bude tak fungovat tak budu rád
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#15 Brzdove kotouce

Příspěvek od LukášM »

Sergej píše:
trapiz píše:no tak peněz není nikdy dost ale když už nemam ABS tak lepčí brzdy vezmou asi taky za sví při brždění..
Kotuce ti lepsie brzdy zo stavajucich neurobia. Ked uz chces strasne zlepsovat, tak vyhod tie dvojpiestiky s jednym voditkom (Bendix) a nahod tam jednopiestikove z 940/960 s dvoma voditkami. Pravda, prides o brzdenie oboma prednymi kolesami naraz v pripade poruchy jedneho okruhu, ale nie som si isty, ci tato ficura korektne fungovala aj ked to bolo nove. Oproti 7xx mi pride ze maju mensiu ovladaciu silu a nezvadnu tak rychlo. Tiez mi pride, ze v neaktivnom stave menej brzdia koleso.
Avsak kompenzovat absenciu ABS silnejsimi brzdami, mi pride ako nepochopenie funkcie ABS...
Kombinací lepších kotoučů a destiček se samozřejmě brzdový účinek zlepší. Nějaké suplování ABS nemá smysl. Co je velký rozdíl, tak když se vymění obyčejné gumové hadice za nové, popř. ještě pancéřové.
Jinak já kupoval origo Volvo kotouče (ATE) a potom Zimmermany, vrtané + destičky, řekl bych že brzdný účinek skoro stejný. Cena velmi podobná.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

GDPR_user

#16 Brzdove kotouce

Příspěvek od GDPR_user »

LukášM píše:
Kombinací lepších kotoučů a destiček se samozřejmě brzdový účinek zlepší.
V čem???

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#17 Brzdove kotouce

Příspěvek od LukášM »

Martine ten dotaz myslíš vážně? Pokud by nebylo třeba docílit lepšího brzdového účinku, minimálního vadnutí brzd, účinnosti za každých podmínek, tak by se nepoužívaly stále vylepšené materiály. Sám víš, že některé typy brzdových destiček jsou nehvodné pro určité kotouče. Rozhodně jsou na trhu výrobky z druhovýroby, které svými vlastnostmi nepřesvědčí...
Samozřejmě se nedá očekávat výsledek jako když použiješ jiný brzdový válec s jinými brzdovými třmeny a kotouči většího průměru.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

GDPR_user

#18 Brzdove kotouce

Příspěvek od GDPR_user »

LukášM píše:Martine ten dotaz myslíš vážně? Pokud by nebylo třeba docílit lepšího brzdového účinku, minimálního vadnutí brzd, účinnosti za každých podmínek, tak by se nepoužívaly stále vylepšené materiály. Sám víš, že některé typy brzdových destiček jsou nehvodné pro určité kotouče. Rozhodně jsou na trhu výrobky z druhovýroby, které svými vlastnostmi nepřesvědčí...
Samozřejmě se nedá očekávat výsledek jako když použiješ jiný brzdový válec s jinými brzdovými třmeny a kotouči většího průměru.
Svůj dotaz myslím smrtelně vážně.Protože v běžném provozu a běžným ježděním je naprosto jedno jaké kotouče na autě jsou a limitujícím hlediskem brzdné dráhy je adheze pneumatik.Pokud budu jezdit do alp s přívěsem,pak má smysl děrování,nebo drážkování kotoučů,z hlediska oddálení fadingu.Taktéž pokud budu jezdit permanentně závodním stylem.Osobně jsem pouze dvakrát na Volvu zaznamenal fading a v obou případech se styl jízdy blížil závodům.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#19 Brzdove kotouce

Příspěvek od LukášM »

No vidíš a mě třeba brzdový účinek 480 nebo 850 přijde jako nedostačující v porovnání s modernějšími auty. Takže jakoukoli změnu k lepšímu bych uvítal. To je možná důvod proč každý druhý na T5 nebo Rkách mění brzdy za jiné.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 Brzdove kotouce

Příspěvek od Sarkasmic »

a zase špatně... Fading effect vzníká tvorbou plynů př tření že. Ale ani sebevrtanější kotouče nedokážou odvézt plyny ze šitojidních desek který za daný teploty už víc hořej než brzděj. Z čehož plyne že za předpokladu opravdu kvalitních kotoučů a desek netřeba vrtání. (Až na případy okruhu kde se vrtání používá kvůli rychlejšímu chladnutí a nižšímu pnutí...)

LukášM-dej si na 480ku či 850 novej posilovač,válec a hadičky a budou brzdit taky tak... Každej hned honí větší brzdy,ale kdo z nich zkoušel měřit podtlakovou křivku posilovače? Já mám na 125p nový brzdy-komplet a regulační šroub do válce vytočenej natolik aby šla brzdovka zpět a brzdí to až nezdravě moc...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

#21 Brzdove kotouce

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:a zase špatně... Fading effect vzníká tvorbou plynů př tření že. Ale ani sebevrtanější kotouče nedokážou odvézt plyny ze šitojidních desek který za daný teploty už víc hořej než brzděj.
A nemáš pravdu ,protože už jen z principu logiky se u vrtaných nebo drážkovaných kotoučů fading prakticky tvořit nebude.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#22 Brzdove kotouce

Příspěvek od Sarkasmic »

Ano z principu. Ale logicky-deska i kotouc s ohriva a kazdej material snese neco jinyho... Dobre bereme tedy v potaz ze vrtanej ci drazkovanej kotouc odvede vsechen plyn. Ale co udela s nejteplejsi vrstvou desticky,která už nezvládá teplotu? Jedny desky vod stárlajnu se dokonce zvládli natřít na kotouč... :D Pokud vezmu lepší desky,jejich material zvládne vyšší teplotu a nezačnou se plyny při spalování desky tvořit tak rychle,ale až za vyšší teloty. Pokud vezmu kvalitnější kotouč,měl by zvládnout větší teploty bez případných deformací či jiných neblahostí železa...

Edit: Ale jestli to bereš jako dogma stejně jako s Castrolem,tak to napiš a ja se přestanu vyjadřovat... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

#23 Brzdove kotouce

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:Ano z principu. Ale logicky-deska i kotouc s ohriva a kazdej material snese neco jinyho... Dobre bereme tedy v potaz ze vrtanej ci drazkovanej kotouc odvede vsechen plyn. Ale co udela s nejteplejsi vrstvou desticky,která už nezvládá teplotu? Jedny desky vod stárlajnu se dokonce zvládli natřít na kotouč... :D Pokud vezmu lepší desky,jejich material zvládne vyšší teplotu a nezačnou se plyny při spalování desky tvořit tak rychle,ale až za vyšší teloty. Pokud vezmu kvalitnější kotouč,měl by zvládnout větší teploty bez případných deformací či jiných neblahostí železa...

Edit: Ale jestli to bereš jako dogma stejně jako s Castrolem,tak to napiš a ja se přestanu vyjadřovat... :)
No comment.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“