Zdravím, chtěl bych Vás požádat o názory, zkušenosti..
Dostalo se mi do ruk původně bezproblémové Volvo 850 TDi v automatu s tím, že před necelými třemi lety se pokazila automatická převodovka. Od té doby auto stálo, před pár měsíci se teprve převodovka vymontovala a začal jsem shánět. Nakonec jsem pro ni jel do Polska, jednalo se o stejný typ 50-42LE z V70, roku 1999. Dle tvrzení najeto 180tisíc. Byla i s měničem. Z měniče jsem se pokusil vypustit olej, nalil jsem tam cca půl litru nového, posadil jej do převodovky a až poté namontoval k motoru. Poté co jsem převodovku nakrmil několika litry oleje jsem si dovolil jej nastartovat. Po třech letech stání motor chytnul takřka nadrc, ale měl nepravidelný chod. Poté jsem u nastartovaného motoru dolil další cca. 3 litry oleje. Po 20 minutách na volnoběh a dohromady 7 litrů oleje jsem se dostal mezi rysky na měrce COLD. Koupil jsem jeden starší funkční vstřikovač, motor se trochu zklidnil, nechal jsem jej zahřát a jel jsem auto konečně vyzkoušet. Nezdál se mi chod motoru, po přidání plynu zněl jeho chod nevyváženě. Tak jsem vymontoval všechny vstřikovače a dal je do BOSCH odzkoušet. Údajně je nastavili a měly by být v pořádku. Namontoval jsem je, motor na volnoběh působí klidněji, tak jsem jel auto vyzkoušet.
-při přidání plynu je jakoby opožděná reakce, auto je líné a při zrychlování především mezi 2-3tis. otáček jsou cítit velké vibrace z motorového prostoru. Při konstantní rychlosti nic nevibruje. Po vyčištění vstřiků jsou ty vibrace menší, ale pořád nepříjemné, při malé rychlosti nebo vyšších otáčkách nevibruje
-při plynu na podlahu se sice motor vytáčí téměř až k červenému poli, poté se škubnutím přeřadí, ale zátah je slabý
-při chodu motoru na volnoběh se ozývá klepání od klapky na váze vzduchu, otevírá a zavírá se, při přidání plynu je průchod vzduchu větší a klepání zmizí, ale motor nezní vyváženě. Po odpojení váhy vzduchu běžel motor beze změny
Ještě dodám, že nový olej v převodovce se smíchal nejspíše se zbytky toho starého, takže při kontrole má barvu nahnědlou, na výměnu a proplach se chystám až si budu jistý, že je převodovka v pořádku. Žádné kontrolky nesvítí, elektrika se zdá být v pořádku
Nejprve jsem zkusil vyměnit vnitřní kloub levé poloosy, nepomohlo to. Vstřiky by měly být nastavené, kola vyvážená, poloosy necvakají, opticky se zdají být v pořádku. Nafta byla vypuštěná a natankována nová.
Je možné, že by mohl být špatný měnič/převodovka a způsobovalo by to vibrace?
Může tohle způsobovat turbo/podtlaky?
Měl jsem sundaný celý spodní rám s předními ramenami, mohl jsem změnit geometrii natolik, aby jedna z poloos vibrovala?
Případně ještě mohl se poškodit motor jízdou (cca. 20km) se špatným, nejspíše ukapávajícím vstřikovačem?
Někdo mi tvrdil, že by to mohlo propálit píst. Pořád se mi zdá, že neběží tak jako dříve, přisoudil bych tomu i tu ztrátu výkonu, ale nevím zda by mohl dělat takové vibrace.
Budu vděčný za jakoukoliv radu nebo zkušenost ohledně vibrací, ztráty výkonu atd. Nevím jestli je tam těch závad víc nebo jedna a ta dělá tohle všechno..
Auto netáhne, při zátěži vibruje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Holešov, Zlínský kraj
Auto netáhne, při zátěži vibruje
_________________
Volvo 850, 2.5 TDi, automat,96 sedan
Volvo 850, 2.5 TDi, automat,96 sedan
Auto netáhne, při zátěži vibruje
Nejlepší rada zajeď za někým,kdo Volva dělá.Pokud si vyplníš bydliště budeme lépe vědět kam tě nasměrovat.
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Holešov, Zlínský kraj
Auto netáhne, při zátěži vibruje
Bydliště aktualizováno. Pokud je ve Zlínském kraji někdo Volvoznalý, tak bych jej rád kontaktoval..
Jinak ještě dodávám, že včera jsem se doslechl, že kontrolka motoru (nebo lambda) je z budíků odejmuta, takže očekávám, že auto bude hlásit nějakou závadu a jsem už objednán na diagnostiku, jakmile po víkendu vyzvednu z depozitu spz.
Jinak ještě dodávám, že včera jsem se doslechl, že kontrolka motoru (nebo lambda) je z budíků odejmuta, takže očekávám, že auto bude hlásit nějakou závadu a jsem už objednán na diagnostiku, jakmile po víkendu vyzvednu z depozitu spz.
_________________
Volvo 850, 2.5 TDi, automat,96 sedan
Volvo 850, 2.5 TDi, automat,96 sedan
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Auto netáhne, při zátěži vibruje
pokial to nie je origo-volvo diagnostika tak ti to moc nepomoze. mas to blizko k martinopel-ovi, ten ma aj diagnostiku.paweld píše:Bydliště aktualizováno. Pokud je ve Zlínském kraji někdo Volvoznalý, tak bych jej rád kontaktoval..
Jinak ještě dodávám, že včera jsem se doslechl, že kontrolka motoru (nebo lambda) je z budíků odejmuta, takže očekávám, že auto bude hlásit nějakou závadu a jsem už objednán na diagnostiku, jakmile po víkendu vyzvednu z depozitu spz.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Auto netáhne, při zátěži vibruje
paweld píše:Bydliště aktualizováno. Pokud je ve Zlínském kraji někdo Volvoznalý, tak bych jej rád kontaktoval..
Jinak ještě dodávám, že včera jsem se doslechl, že kontrolka motoru (nebo lambda) je z budíků odejmuta, takže očekávám, že auto bude hlásit nějakou závadu a jsem už objednán na diagnostiku, jakmile po víkendu vyzvednu z depozitu spz.
To zjistíš velmi jednoduše. Klíček do polohy I a musí se rozsvítit všechny kontrolky - pro kontrolu funkčnosti kontrolek. Pokud nějaká kontrolka nevítí, tak je v čoudu žárovka. Z manuálu zjistíš, jaké všechny kontrolky máš mít.
Je celkem běžné, že oprava svítící lambda kontrolky či svítícího ABS, SRS, se před prodejem narychlo udělá vymontováním žárovky.

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Otrokovice
Auto netáhne, při zátěži vibruje
zkus zavolat sem: http://www.auto-aja.cz/kontakt/
je to autoservis v otrokovicích, majitel má sám 850 tdi už pár let.
je to autoservis v otrokovicích, majitel má sám 850 tdi už pár let.
_________________
je: O3 TDI :-(
bylo: bílé 850TDI kombi, V70II TDI
je: O3 TDI :-(
bylo: bílé 850TDI kombi, V70II TDI
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé