pri jizde na tempomat si auto prida najednou cele auto spadne do nouzaku a jede jakoby na neutral otacky motoru spadnou na 350-500 auto stale jede setrvacnosti asi 100m/h rychlostni stupen 5 a nereaguje vubec na nic ani na spojku ani na plyn pote se auto zastavi stale je zarazen 5 nebo jakykoliv jiny rychlostni stupen ale auto stale stoji a motor bezi
po zaraceni 1-2 stupne se auto rozjede asi na 5 km/h ale naplyn stale nereaguje
po vypnuti a opetovnem nastartovani jede zase normalne!!!!
diagnostika nacte chybu ridici jednotky 918a jinak nezjisti vubec nic a to se chyba stala i pri napojeni na diagnostiku
zajima mne hlavne jak je mozne ze pri nastartovanem motoru a zarazene rachlosti muze auto stat
tohle nechapali ani v autorizaku
vzadu bych pochopil ze je mozno to rozpojit na haldexu ale v predu
nejake napady ????
A spojka (ta na pedál) ti funguje když auto jede normálně? Neklouže? Co haldex (nebo co tam máš za spojku dozadu, já mám viskospojku)? Připadá mi to jako by měl jít plný výkon dozadu a haldex to rozpojil, ale třeba to takhle fungovat nemůže - kdyžtak mě někdo opravte. Nepraskla nebo neprotočila se ti jedna poloosa vepředu? Jenom hádám, možná je to blbost.
raolsa píše:A spojka (ta na pedál) ti funguje když auto jede normálně? Neklouže? Co haldex (nebo co tam máš za spojku dozadu, já mám viskospojku)? Připadá mi to jako by měl jít plný výkon dozadu a haldex to rozpojil, ale třeba to takhle fungovat nemůže - kdyžtak mě někdo opravte. Nepraskla nebo neprotočila se ti jedna poloosa vepředu? Jenom hádám, možná je to blbost.
Spojka neklouže,poloosy jsou OK.Jako by něco elektronicky odpojilo převodovku.
rozsypanej diferenciál? Takže auto jede pouze když se připojí zadek? A ten se nepřipojí, protože jde řídící jednotce odněkud nějaký error ?
Nic jinýho mě nenapadá
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
eLzyx píše:zajet předkem na válce, zadek zvednout a kouknout, jestli se roztočí obě přední kola (nic jinýho mě nanapadá)
jo ale hyba vyskakuje obcas a vetsinou kdyz jsou kola v zaberu nebo spis si motor prida a zacne tahat a taky chyba nevyskoci pokazde bych mohl byt na valcich cely den a nic
podle mě je na prvopočátku MECHANICKÁ závada. U manuální převodovky tohoto typu není možnost elektronického ovlivňování spojeno/rozpojeno s poloosama, tj. jedem/nejedem. To prostě není jak řešit. Je to prostá mechanika.
Takže podle mě máš rozsypaný diferák na předku nebo jiný problém na převodovce, třeba je to K.O. spojkou (má již trvalý prokluz). Pokud bys neměl AWD, tak by jsi se vůbec nehnul z místa (tj. to co se ti občas stává). Vzhledem k tomu, že máš AWD, tak chytrá elektronika zachroupe, vidí otáčky na motoru, zařazenej kvalt a prd na ABS čidlech na předku, tak připojí zadek - tj. jedeš. To, že ti to pak slítne do nějakýho nouzáku a nejede to - to už je podružná záležitost. Elektronika ti odpojí zadek třeba kvůli nějakýmu přehřátí. To, že se po "restartu" motoru znova rozjedeš - AWD už nehlásí chybu a tak dovolí se rozjet opět s použitím zadního náhonu.
Jinak si to vysvětlit nedokážu (i když se mi taky nechce věřit tomu, že by to byla první novodobá Volvo zadokolka)
k těm válcům co jsem navrhoval předtím - to nebylo míněno tak, že by to mělo vyvolat chybovou hlášku. To jsem navrhoval pro ověření toho, jestli ti maká předek.
ale nejsem automechanik. Pouze laik, co si občas opravuje auto a troufá si o sobě říct, že těm základním principům rozumí. Napsal jsem to tak, jak bych postupoval sám, kdyby se mi stala podobná kulišárna
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 06 čer 2011 19:54, celkem upraveno 1 x.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
eLzyx píše:rozsypanej diferenciál? Takže auto jede pouze když se připojí zadek? A ten se nepřipojí, protože jde řídící jednotce odněkud nějaký error ?
Nic jinýho mě nenapadá
Výkon na zadek se ale dostává právě přes přední diferenciál, takže pokud by byl rozsypanej, tak bych předpokládal, že ani na ten zadek s ten výkon nemá jak dostat.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
motor jede v otachkach 350-500 to psala diagnostika trepese jak blazen i cele auto to je ale od motoru a trepat se muze i 10 minit to bylo nejdyl co jsem ho nechal trapit
spojka ri jizde bez tempomatu zabura krasne a auto se na mokre trave s vytocenyma kolama otoci na miste takže awd jede jak ma i na zvedaku se toci vsechny 4 kola stejne rychle
stim plynovym pedalem nevim je to mozne ale diferak spojka jsou naprosto vpohode pri normalnim provozi vse funguje jak ma a to mu muzi davat sebevic tocit motor hrabat na sterku a vse funguje ale po vyhozeni chyby je problem tuto chybu mi to hodilo uz kdyz jsem auto koupil to jeste pred montazi plynu po roce co je v tom plyn to zase zacko tak nejak delat
Řídící jednotka při zapnutém tempomatu předpokládá plynulou jízdu a nejzdu v terénu a proto jednotka obyčejně nespíná haldex. Takže taky si myslím, že bude někde mechanická závada na převodovce, nebo diferenciálu. Nedovedu si jinak mechanicky situaci vysvětlit.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
jarek.krizan píše:Řídící jednotka při zapnutém tempomatu předpokládá plynulou jízdu a nejzdu v terénu a proto jednotka obyčejně nespíná haldex. Takže taky si myslím, že bude někde mechanická závada na převodovce, nebo diferenciálu. Nedovedu si jinak mechanicky situaci vysvětlit.
mechanickou zavadu na prevodovce či na diferaku bych poznal pri normalni jizde jenze se auto chova uplne normalne a reagovat prestane az po vyskoceni chyby takze to musi elektronika nekde neco rozpojit
nejsem odborník , ale hledal bych i v napájení ŘJ. Mrkni na relátka. Podobné problémy znám z VW. Autoelektrikář to prověří a případně vymění či přeletuje.
Hoši ano, ale co vyřadí pohon? Jak je možný, že na manuálu při zařazenym kvaltu motor vrčí a auto stojí???
Nemůže bejt v převodovce chyba, že za jízdy vyskočí kvalt tak blbě, že to sepne zpátečku a ŘJ v tu chvíli nechápe, proč na zpátečku jedu takhle rychle dopředu a radši skočí do nouzáku?
Vim, je to blbost, ale jinak si to nedovedu vysvětlit, co by vyřadilo pohon.
jo asi 2-5 kilometrovou ryclosti ale jen na jednicku a dvojku kdyz dam na miste vysi rychlost bez spojky se sotva bezicim motorem tak se auto ani nehne a motor bezi porad na stejnych otackah a pri seslapnuti plynu se nedeje vubec nic