Rozhodl jsem se přehodit kola z předku na zadek-kvůli stejnoměrnému sjíždění. Nechal jsem to udělat v servisu s tím, že chci kola zároveň i vyvážit. Stalo se a jaké bylo moje překvapení, když se po tom auto začalo v rychlosti kolem 100kmh klepat jak drahej pes! Podezříval jsem servis že odflákli vyvážení a nechal je to předělat-tvrdili, že vyvážení je OK. Nechal jsem to být a asi za týden jsem se vydal na delší trasu a po cestě už mě to začalo vážně vytáčet-pokud jsem nejel do 80kmh anebo nad 140kmh vibrace byly nesnesitelné. Tak jsem se rozhodl zastavit u prvního pneuservisu u cesty a nechat to znovu převážit. Jaké bylo moje překvapení, když mi servisman řekl, že kola jsou opravdu OK vyvážená, ale že problém je v tom, že na Al kolech se na dosedací ploše k náboji vytvořil nános zoxidovaného bordelu, který při záměně kol způsobil to, že při opětovné montáži kolo nedosedlo správně na náboj a "házelo"! Jezdím už docela dlouho, ale tohle by mě nenapadlo! Po dokonalém očištění dosedacích ploch kol i nábojů jede auto nááádherně hladce a klidně.
Možná tento postřeh někomu pomůže, těm věci znalejším se omlouvám.
Ještě dodám, že podle servismana tento problém vzniká hlavně při používání Al kol v zimě-reakcí hliníku se solí na silnici.
vibrace od kol
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Mimoň
vibrace od kol
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
-
Offline
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: VOLVO 760 GLE ; VOLVO V70 I.
- Bydliště: Brno;Nový Lískovec
vibrace od kol
já si myslím , že to jen tak hned každého nenapadne



_________________
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 819
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
vibrace od kol
Kdyby k tomu došlo, tak by mě to asi taky nenapadlo. Ale vždycky když kola měnim, tak se snažim dosedací plochy očistit co nejvíc
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 19 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
vibrace od kol
Ideální je očistit a ošetřit keramikou, nebo měděnou pastou
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: VOLVO 760 GLE ; VOLVO V70 I.
- Bydliště: Brno;Nový Lískovec
vibrace od kol
já mám sice jenom plech na léto i zimu , ale teď jak jsem přehodil kola tak se mi zdá že taky není vše O.K., tak to ještě jednou dám dolů a vyčistím 

_________________
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Mimoň
vibrace od kol
Měděnou pastu znám, ale co je to prosím ta keramika? Chystal jsem se to právě nějak ošetřit, ale při mé fantazii mě napadla jen nějaká vazelína a nebo suché mazivo co mám na řetěz na kole.jarek.krizan píše:Ideální je očistit a ošetřit keramikou, nebo měděnou pastou

_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 19 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
vibrace od kol
No je to jako mazivo co je mastné a moc nemaže. Obyčejně keramický prášek v oleji a to celé ve spreji. Oproti měděné pastě je nevodivý a zabraňuje rychlé oxidaci hliníku na ocelovém náboji. Třeba na svíčkové závity je nevhodný, tam je lepší měděná pasta pro svou vodivost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Mimoň
vibrace od kol
Ještě mě napadá, ale je to jen spekulace: Myslíte, že měděná pasta je vhodná volba??? Jsem od řemesla, takže vím, že na klempířské prvky střech (myslím domů) se zásadně nesmí používat kombinace hliníkových a měděných plechů-vzniká tak galvanický článek a tím pádem koroze!
Hliníkový ráfek+měděná pasta=galvanický článek==problém!?
Hliníkový ráfek+měděná pasta=galvanický článek==problém!?
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 19 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
vibrace od kol
Uvažuješ správně, ale galvanický článek tam vzniká i bez použití měděné pasty jen s tím rozdílem, že pak nejde kolo z náboje dolů a někdy je potřeba použít hrubé násilí.Koberec píše:Ještě mě napadá, ale je to jen spekulace: Myslíte, že měděná pasta je vhodná volba??? Jsem od řemesla, takže vím, že na klempířské prvky střech (myslím domů) se zásadně nesmí používat kombinace hliníkových a měděných plechů-vzniká tak galvanický článek a tím pádem koroze!
Hliníkový ráfek+měděná pasta=galvanický článek==problém!?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Mimoň
vibrace od kol
Jooo, tak to znám-palice a modlit se ať netrefím ráfek!
Díky za odpovědi.

Díky za odpovědi.
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: SK
- Vůz: V70, V70XC
vibrace od kol
Niečo na tom asi bude. Možno práve preto existujú aj hliníkové pastyKoberec píše:Ještě mě napadá, ale je to jen spekulace: Myslíte, že měděná pasta je vhodná volba??? Jsem od řemesla, takže vím, že na klempířské prvky střech (myslím domů) se zásadně nesmí používat kombinace hliníkových a měděných plechů-vzniká tak galvanický článek a tím pádem koroze!
Hliníkový ráfek+měděná pasta=galvanický článek==problém!?
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé