Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
vlastiiik
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od vlastiiik »

...víte někdo, jestli jsou tyhle motory technicky identické a jedná se jen o sotwarové omezení, nebo je tam více rozdílů? Ve Volvu mi řekli, že jsou naprosto stejné, když jsem se ptal na BSR chip, proto tam prej jde dát bezproblémů těch 170ps.
Mají opravdu i stejné vačky, vstřikovače a tlak paliva?
_________________
S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 Kinetic, snížený KW podvozek, sportovní výfuk, Pioneer AVH-P4250DVD

pipV50
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od pipV50 »

By mě to taky zajimalo. Dam cokoliv za 170 koníků za mých 140. Pokud jsem zjišťoval, tak je to skutečně jen soft.
_________________
Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od lucki »

no neviem ako na novsich, ale do r.v. bol rozdiel vo ventiloch. 103kw bol 10 ventil a 125kw je 20 ventil.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

flaksy
Offline
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od flaksy »

Novější jsou oba 20v a jsou naprosto identické a opravdu je jen otázkou softu, jaký mají výkon.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

pipV50
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od pipV50 »

Jak a kde bych se k němu dostal? Určitě by to za to stalo.
_________________
Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW

vlastiiik
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od vlastiiik »

pipV50 píše:Jak a kde bych se k němu dostal? Určitě by to za to stalo.

...kamarád se tím celkem profi zabývá. Brzdy bude mít i válcovou zkušebnu a nejspíš mu svěřím svý auto, aby to zkusil poladit. Tak jestli se to nějak rapidně změní, třeba i na 160ps, dám ti určitě vědět.
_________________
S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 Kinetic, snížený KW podvozek, sportovní výfuk, Pioneer AVH-P4250DVD

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od Drak3n »

dobry chip z toho dostane slusnych 190 koni a 250nm krutak , musi to byt potom dobre zvezenie v poctivej atmosfere :)

pred(140) a po (so 190hp) , dost dobry rozdiel , by BSR
https://www.youtube.com/watch?v=Sxtz4DfkdyQ
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 3653
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od yoby »

20 koní navíc u atmosféry jen čipem? To už hraničí s pohádkou :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

pipV50
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od pipV50 »

vlastiiik píše:
pipV50 píše:Jak a kde bych se k němdikuu dostal? Určitě by to za to stalo.

...kamarád se tím celkem profi zabývá. Brzdy bude mít i válcovou zkušebnu a nejspíš mu svěřím svý auto, aby to zkusil poladit. Tak jestli se to nějak rapidně změní, třeba i na 160ps, dám ti určitě vědět.
dík, určitě dej vědět,
_________________
Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW

vlastiiik
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od vlastiiik »

yoby píše:20 koní navíc u atmosféry jen čipem? To už hraničí s pohádkou :)
no jo, ale BSR to fakt píše a když jsem tam volal, tak mi řekli, že se za to zaručí, tak nevím no :)
_________________
S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 Kinetic, snížený KW podvozek, sportovní výfuk, Pioneer AVH-P4250DVD

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od lucki »

yoby píše:20 koní navíc u atmosféry jen čipem? To už hraničí s pohádkou :)
preco? ked je to identicky motor, len rozny software tak by sa to mohlo dat.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 3653
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od yoby »

lucki píše: preco? ked je to identicky motor, len rozny software tak by sa to mohlo dat.
Myslel jsem z těch 170 na 190
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

flaksy
Offline
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od flaksy »

yoby píše:Myslel jsem z těch 170 na 190
To nikde v nabídce nemají. Ale mají z 130 na 188 koníků, tj teoreticky by to mělo jít i ze 170 na 188 koníků, ikdyž jak jsem se ptal, tak mi bylo řečeno, že mi 170->188 neudělají :(
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od Drak3n »

no po BSR chipe 140hp , ma auto zrychlenie na 200kmh o 17s rychlejsie , co je teda znacny rozdiel .
ak ma auto seriovy vykon naozaj 170hp , tak tych 15 konikov sa ziskat urcite da , ked spravis komplet vyfuk a sanie tak aj viac :)
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2370
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od Hájčus »

Ja teda nevim, ale me prijde, ze Tva S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 je spis uzasna varianta na usporne jezdeni a pohodlne svezeni..
Ja jsem take premyslel nad zvysenim vykonu, ale s atmosferou je to ztracene. Vysledek s min.rozdilem, zbytecne vetsi spotreba a opotrebeni motoru. Spis placebo efekt. A Tva verze s LPG je paradni benefit...
Nakonec jsem si rekl, ze nema cenu delat ze sveho auta neco, co neni a na co neni delane. Az si budu chtit uzivat odpichu, za usporene penize pohodovou jidou v S60 103kW koupim S60 2.4T, T5, nebo rovnou R a bude peklo..

Coz je jen muj nazor a rozhodne ho nevnucuju, ale spis nabizim uhel pohledu ponekud protichudny, nez ostatni, protoze me take na zacatku stvalo, ze mam nejlinejsi motor ve sve S60, ale na druhou stranu jezdim za dlouhodobych 8.4l a s LPG by to melo byt jeste levnejsi..
Tak at se rozhodnes jakkoli, hodne stesti at uz s BSR chipem, tak i bez..
P.S. ale jestli do toho fakt pujdes, tak uz nebud linej vyhodit peniz za zmereni vykonu na brzde pred a po... Tim potvrdisvyvratis mnoho nezodpovezenych otazek co se cihpovani atmosfery tyce, at uz od BSR, nebo jinak...
Diky Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od lucki »

ja som na jednej slovenskej stranke chlapikov co cipuju (uz neviem ktorej), odporucaju na cipovanie auta s turbom. na atmosfericke motory mali na stranke napisane, ze jedine co sa s tym da, je zmenit trochu krivku priebehu krutaku, mozno trosku zvysit vykon 2-5 hp, a mozno trosku znizit spotrebu. a uzavreli, ze atmosfera nie je uplne vhodna na chipnuting.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od doktor »

Ja mám auto s turbom, ktoré, si myslím, že bolo navrhnuté tak, aby bolo čo najlepšie. Predbieha sa v tom v pohode, výkon zvýšiť ani život mu skrátiť nepotrebujem, som s ním proste spokojny tak jak je a meta 300koní ma necháva naprosto chladným.

Na kombajn mi 140 koní úplne stačí, s rodinou v aute je zo mna iný vodič, nikam sa neponáhľam, pohoda klídek tabáček. Zatiaľ mi nič životne doležité neutieklo len preto, že mám 140hp rodinného kombíka. A keď si nie som 110 % istý, tak radšej nepredbieham.

to Drak3n: 17 sekund rozdiel pri rychlosti 0-200 je zanedbatelný - za predpokladu, že zrovna nejdeš závod rally
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od dan2 »

osobni zkusenost jednoho z clenu - savle.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=19109&start=125
zaver si udelej sam, na strane 6 je i graf z brzdy.

"Ahoj vsichni, procetl jsem si tuhle diskusi a rozhodl se vyzkouset poprve v zivote ten "chiptuning". Musim priznat, ze jsem se o BSR docetl poprve, az v tomto prizpevku. Predtim jsem znal jen Heico, ale to muj skromny motor 2,4 140k neupravuje a asi vi proc. Takze jsem o cipu vubec neuvazoval, protoze bych ruznym garaznikum, proste neveril. Jenze BSR slibuje z puvodnich 140k a 210Nm udelat 188k a 245Nm (+prumerny narust vykonu mezi 2500 a 6000ot. 25k) a vypada jako vice nez solidni firma, tomu se da tezko odolat. I kdyz chapu, ze oturbeni kolegove se budou i temto hodnotam smat :-)

Takze, jako prni jsem pred upravou navstivil Camp Performance kde bylo namereno 209,66Nm pri 3516 ot/min a 95,1kW 129k pri 4509 ot/min. (ma byt 103kW 140k pri 4500ot/min).
Pote nasledovalo BSR kde byl nahrany novy software do ridici jednotky + jsem dal vzduchovy filtr KN co maji v nabidce.
A druhy den opet mereni v Camp Performance. A vysledek? 207,47Nm pri 4096ot/min a 113,3kW 154k pri 5942ot/min.

Napisu ty cisla vsechny jeste jednou pod sebe at je to prehlednejsi.
Serie ma byt: 103kW pri 4500ot/min a 210Nm pri 3500?ot/min
Namereno: 95kW pri 4509ot/min a 210Nm pri 3516ot/min
BSR slibuje: 138kW pri nevim a 245Nm pri taky nevim
BSR namereno: 113kW pri 5942ot/min a 207Nm pri 4509ot/min

Jak psal uz dali nedaji se tyto cisla brat jako uplne presne mereni vykonu, nicmene pro porovnani pred a po jsou dostacujici. Vykon tedy navysen byl, ale kroutak zustal dejme tomu uplne stejny. Jeste prikladam graf kde jsou videt obe mereni. Je videt, ze ve 4500ot/min vykon oproti serii dal roste a ani kroutak nijak vyrazne neklesa, ale do 4500ot se jinak vubec nic nezmenilo :-) Takze avizovany prumerny narust vykonu mezi 2500 - 6000ot se realizuje vyhradne az po 4500ot.

Jeste se pozastavim nad grafem ktery je na strankach BSR u meho motoru, kde je maximalni seriovy vykon nakreslen v 5500ot/min presto ze ma byt ve 4500ot/min. Takze bych rekl, ze si tento graf u BSR vycucali z prstu nebo ze je univerzalni.

Takze abych to nejak ukoncil. Uprava dle me prinesla to co se da u tohoto motoru selskym rozumem predpokladat a alespon to ted pri 4500ot nechcipne, ale sny se nekonaji :-) Zajimave je, ze subjektivne jsem citil uz od prvniho rozjezdu rozdil k lepsimu i pri nizkych otackach (novy filtr?). Nebo se mi to jen zdalo :-)

Bylo by zajimave kdyby toto mereni podstoupil jeste nekdo s turbo motorem a nebo kdyby do toho se i nekdo se stejnym motorem jako mam ja. Jinak jeste poznaku ke Camp Performance - prvni mereni je za 1200, druhe za 800Kc.

Omlouvam se za pripadne chyby, uz se mi to nechce znovu cist :wink:"
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od lucki »

no co, dostal 18kw, to je celkom fajn zo slubovanych 25...
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

flaksy
Offline
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od flaksy »

Ono totiž faktem je, že aspoň v posledních verzích 2,4 benzínů tedy B5244S5 (103kW) a B5244S4 (125kW) je průběh výkonu a krouťáku skoro stejný, s tím rozdílem, že výkon u slabší verze vrcholí na 4500rpm a pak klesá (výkon i krouťák), kdežto u u silnější verze je až na 6000 otáčkách. Gradace výkonu je tedy takřka stejná, rozdíl v krouťáku je jen 10 Nm s tím, že 125kW verze má delší a lineárnější průběh. Jinak řečeno silnější verze jde ochotněji do otáček a dá se klidně vytočit do vyšších otáček, kdežto ta slabší je spíše pro klidnější jízdu do 4500rpm. Osobně málokdy překročím 3000rpm, na 4000rpm pokud chci rychle vjet na dálnici a zařadit se (70 km/h -> 130km/h) a vyšší otáčky snad použiju tak 2x do roka ...
Lineární jízda na okreskách znamená cca 1900rpm a dálnice cca 2700rpm. Tyto 2.4 motory nejsou pro sportovní jízdu. Dlouhé cestování konstantní rychlostí s relativně velkou silou od nízkých otáček je jejich největší předností. Kapka výkonu navíc by nebyla špatná, ale spíš než chipnutím se tak dá docílit novými svody a výfukem a vzduchovým filtrem. Ale zázraky člověk čekat nemůže, prostě investované peníze se horko těžko vrátí :)
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

pipV50
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od pipV50 »

flaksy píše:Ono totiž faktem je, že aspoň v posledních verzích 2,4 benzínů tedy B5244S5 (103kW) a B5244S4 (125kW) je průběh výkonu a krouťáku skoro stejný, s tím rozdílem, že výkon u slabší verze vrcholí na 4500rpm a pak klesá (výkon i krouťák), kdežto u u silnější verze je až na 6000 otáčkách. Gradace výkonu je tedy takřka stejná, rozdíl v krouťáku je jen 10 Nm s tím, že 125kW verze má delší a lineárnější průběh. Jinak řečeno silnější verze jde ochotněji do otáček a dá se klidně vytočit do vyšších otáček, kdežto ta slabší je spíše pro klidnější jízdu do 4500rpm. Osobně málokdy překročím 3000rpm, na 4000rpm pokud chci rychle vjet na dálnici a zařadit se (70 km/h -> 130km/h) a vyšší otáčky snad použiju tak 2x do roka ...
Lineární jízda na okreskách znamená cca 1900rpm a dálnice cca 2700rpm. Tyto 2.4 motory nejsou pro sportovní jízdu. Dlouhé cestování konstantní rychlostí s relativně velkou silou od nízkých otáček je jejich největší předností. Kapka výkonu navíc by nebyla špatná, ale spíš než chipnutím se tak dá docílit novými svody a výfukem a vzduchovým filtrem. Ale zázraky člověk čekat nemůže, prostě investované peníze se horko těžko vrátí :)
Pravda, když vysloveně nepotřebuji nebo nechci tak přes 3000 jít nemusím. Akorát jsem zvyklí ze čtyřválců netočit pod 2000 a tady to jede a tahá úplně od spoda a jet na čtyřku 50 km/h a točit nějakých 1600 nevím jestli to tomu motoru nějak nevadí.
Prostě benzín se nemá podtáčet, ale jet pade po dědině na trojku se mi taky nechce, co ty na to flaksy a ostatní???
_________________
Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1611
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od lucki »

tiez jazdim tych 1500-1600 otacok, samozrejme len po rovine. jak pride stupanie okamzite stupen dole... 4ka 50-60, 5 tka 70 a viac.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

flaksy
Offline
Příspěvky: 494
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od flaksy »

No automat mi při mi konstantní 50km/h řadí čtverku. Takže věřím konstruktérům, manuálně tam držet trojku nehodlám :). V tu chvíli má nějakých 1400rpm ... co jsem si všiml, pokud klesnu pod nějakých 1300rpm, tak bez plynu automat vyřadí, pod plynem si podřadí. Tzn to budou nějaké hraniční otáčky :-)
Sílu odspodu má, když to v 2000rpm má už takřka 200Nm, tak se není čemu divit. Proto to má chuť jet skoro za jakýchkoli podmínek. A jak se mu zvyšuje výkon, tak krásně více a více jede. Fajn je, že mezi 2000-6000rpm to pod 200Nm neklesne (u té 125kW verze, 103kW má rozsah zkrácený do cca 4500rpm). A maximum na 230Nm je celkem dostačující. Dle mě jsou to povedené motory, škoda, že už od nich Volvo od MY11 upustilo :(
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

vlastiiik
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od vlastiiik »

Hajcus píše:Ja teda nevim, ale me prijde, ze Tva S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 je spis uzasna varianta na usporne jezdeni a pohodlne svezeni..
Ja jsem take premyslel nad zvysenim vykonu, ale s atmosferou je to ztracene. Vysledek s min.rozdilem, zbytecne vetsi spotreba a opotrebeni motoru. Spis placebo efekt. A Tva verze s LPG je paradni benefit...
Nakonec jsem si rekl, ze nema cenu delat ze sveho auta neco, co neni a na co neni delane. Az si budu chtit uzivat odpichu, za usporene penize pohodovou jidou v S60 103kW koupim S60 2.4T, T5, nebo rovnou R a bude peklo..

Coz je jen muj nazor a rozhodne ho nevnucuju, ale spis nabizim uhel pohledu ponekud protichudny, nez ostatni, protoze me take na zacatku stvalo, ze mam nejlinejsi motor ve sve S60, ale na druhou stranu jezdim za dlouhodobych 8.4l a s LPG by to melo byt jeste levnejsi..
Tak at se rozhodnes jakkoli, hodne stesti at uz s BSR chipem, tak i bez..
P.S. ale jestli do toho fakt pujdes, tak uz nebud linej vyhodit peniz za zmereni vykonu na brzde pred a po... Tim potvrdisvyvratis mnoho nezodpovezenych otazek co se cihpovani atmosfery tyce, at uz od BSR, nebo jinak...
Diky Janek

... jasný, já když to kupoval, tak jsem si taky říkal 140koní je dost a hlavně jsem chtěl dálniční auto co bude jezdit za slušnej peníz. Jenže často mi to ted nedá dávat tomu a ty koně chybí. Je to takové klukovské sice, ale asi to risknu. Kluk co mi to bude dělat válcovou zkušebnu bude mít, tak to určitě změříme před i po. Nejdřív ale hodím na kontrolu motor, jestli je vše v naprostém pořádku. Nerad bych po 10tis km na generálku... Jinak s tou spotřebou, já jezdím pořád za 13-15L plynu. Minulej týden jsem měl poprvý 11, najel 384km na nádrž a to fakt nevím jakým zázrakem :)
_________________
S60 2.4 103kw, Bi-Fuel -LPG-, 2005 Kinetic, snížený KW podvozek, sportovní výfuk, Pioneer AVH-P4250DVD

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

Identita benzínových S60 2.435 103kw vs. 125kw

Příspěvek od dan2 »

vlastiiik píše:... jasný, já když to kupoval, tak jsem si taky říkal 140koní je dost a hlavně jsem chtěl dálniční auto co bude jezdit za slušnej peníz. Jenže často mi to ted nedá dávat tomu a ty koně chybí. Je to takové klukovské sice, ale asi to risknu. Kluk co mi to bude dělat válcovou zkušebnu bude mít, tak to určitě změříme před i po. Nejdřív ale hodím na kontrolu motor, jestli je vše v naprostém pořádku. Nerad bych po 10tis km na generálku... Jinak s tou spotřebou, já jezdím pořád za 13-15L plynu. Minulej týden jsem měl poprvý 11, najel 384km na nádrž a to fakt nevím jakým zázrakem :)
pokud se do toho rozhodnes jit a budes mit moznost, nech udelat prubeh vykonu/krouticiho momentu pri puvodnim nastaveni RJ pro plyn/benzin a potom po chipu pro plyn/benzin. me by to zajimalo a verim, ze nejsem sam.. pokud budes menit i filtr za sportovni, tak zmerit i prinos filtru. je to hrani na pul dne, ale pokud te to bavi a mas moznost zkusebny bez platby 600 za kazdy run tak by z toho mohl byt material s nejakou konkretni vypovidaci hodnotou.

uvazoval jsem o chipu take, ani ne tak kvuli vykonu, jako spise zvyseni krouticiho momentu (ne spicky, ale idealne celeho prubehu), ktery by ve finale mohl prinest snizeni spotreby pri stejnem zpusobu jizdy. liberec je hodne kopcovitej a spojeni automat a motor s "malym" krouticim momentem neni uplne idealni. casto dochazi k situaci, kdy si prevodovka radi dolu/nahoru/dolu/nahoru (kdyz tam nakope 4ku a drzi si svych 1500ot - tam proste kroutak neni), protoze auto jede do kopce na hranici. tam by lepsi prubeh kroutaku mohl treba pomoci. zatim me tedy zkusenost uzivatele "savle" od chipu odradila a dekuji mu timto za zverejneni konkretnich veci, ktere urcite mnohym pomohly k rozhodnuti zda chip ano/ne..

uvazoval jsem o tomhle: http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuning/osobni-auta/volvo/s60/5186-volvo-s60-24i/ nicmene ty parametry se mi zdaji az moc pozitivni a cena nestandardne nizka.

psal jsem do chiptuning.cz jestli udavany narust vykonu garantuji nebo jestli maji nejakou toleranci, pripadne jak postupuji v pripade, kdy si zaplatim premereni pred/po a narust vykonu/momentu bude skutecne minimalni (podobne jako mel savle - nulovy narust kr.momentu). neprisla zadna odpoved, coz je opet zrejme potvrzeni toho, ze chiptuning atmosfer, navic "garaznikama" pouzivajicima mapy tretich stran (v lepsim pripade oficialne koupene) prakticky nema cenu.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé