eLzyx píše:přileju trochu oleje do ohně ... jak je možné, že posledních 3000km mám najeto s průměrnou REÁLNOU spotřebou 9litrů, když to nejde?
Myslim, že už někteří uznali, že to jde. Ale v tom případě jsi podle nich děsnej hnojař, kterej si na takovejhle styl zbytečně koupil turbobenzin
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
takže ještě jednou já jsem nikdy neřekl, že to nejde! Já sám jsem měl spotřebu Klatovy-Praha 8,8 když jsem zkoušel za kolik to taky JDE. To co říkám je, že pokud projedu prahou po trasách podobajících se dálnici bez dopravy při nízké tempomatové rychlosti tak to NENÍ statisticky relevantní údaj !! Odpověď na otázku za kolik jezdí Rko není 9 ale 11-13, to je to o co mi jde, protože tímto šetřícím stylem nikldo dlouhodobě jezdit nebude.. Nikdo ( nebo alespoň já ) se tu nebaví o nějakém minimu spotřeby v určitém jízdním stylu, andy měl taky 3.6 v určitém jízdním stylu...Relevantní údaj bude až na tuhle debatu zapomeneš a za půl roku se sejdeme na srazu a já ti otočím tím kolečkem pod volenatem a tam vysvitne těch 11.5 , to je relevantní údaj.
Kubo, seber se v 8 ráno a projeď trasu Libuš - pankrác - holešovice - dejvice a zpět, jakýmkoliv jízdním stylem...pokud přijedeš se spotřebou 9 uznám že mluvím nesmysly
Lukaso píše:
Kubo, seber se v 8 ráno a projeď trasu Libuš - pankrác - holešovice - dejvice a zpět, jakýmkoliv jízdním stylem...pokud přijedeš se spotřebou 9 uznám že mluvím nesmysly
Nikdy jsem neřek, že mluvíš nesmysly a ani nemáš tušení jak často bohužel v tuhle dobu tu trasu (jezdím až do kobylis) jezdím v ranní špičce to odhaduju tak na 12,5l Ale jsou právě zase i lidi, kteří tuhle trasu a jí podobné nejezdí a proto se jich to netýká
Kdyby se tu udělal topic na spotřeby, kde by byla vyznačená konkrétní trasa, spotřeba, průměrná rychlost a denní doba, tak jak jsem to udělal já, tak by to podle mě byl nejlepší údaj o tom kolik a kde jakej motor žere a každý kdo by váhal jakou zvolit motorizaci na jeho ježdění by si mohl podle toho nejlépe vybrat co mu vyhovuje
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Jo to máš určitě pravdu...mimo město to při úsporném režimu jízdy pojede za docela málo...jenže pak je k zamyšlení jestli si kupovat silnej turbobenzín a neustále přemýšlet nad tím jestli přidat plyn nebo ne abych udržel spotřebu kterou jsem se dočetl tady na foru a nebo si koupit D5 a být v pohodlí, že si můžu jezdit uplně jak chci a i proti těm 9 ještě ušetřím....
P.S: Aby nebyly spekulace co jsem tim chtěl říci: Ano říkám tím, že jízda v eRku kdekoliv a kdykoliv při snaze udržet spotřebu 9 je strašně nepohodlná, čímž postrádá jakýkoliv smysl mít takové auto. Na druhou stranu říká to člověk, který by nejraději po většinu času jezdil na adaptabilní tempomat
Já klidně přiznám, že na 90% mé jízdy by mi výkonově bohatě D5 stačila, výkon využívám k předjíždění a sem tam tomu šlápnu na krk abych ty koně prohnal, ale to je fakt miximálně těch 10%. Jak už jsme řek 40-50% toho najezdim po městě, kde mi je výkon eRka stejně k prdu.
Možná nejsem holt ten správnej eRkař když co chvíli nedávám dva, tři, čtyři plnej plyn, ale já už jsem si na ten výkon prostě zvyk a už mi ani nepřijde, že to auto je tak silný. Jinými slovy už si z toho výkonu prostě nesednu na zadek a tudíž nemám důvod tomu pořád šlapat na krk, protože by se mi to ještě víc přejedlo
A přeci jen eRko je rychlý a silný auto, ale není sportovní auto, možná je to sportovní volvo, ale v tom je trochu rozdíl
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Smrtonosné saze: Malé částice sazí jsou tvořeny drobnými granulemi o průměru pouhých 50 nm (0,00005 mm) na kterých se usazují uhlovodíky (pocházejí z paliva a plastického maziva) jakož i voda a sírany, a tedy částice se výrazně zvětší a změní svůj tvar. Pro člověka jsou částice menší než 0,25 mm velmi nebezpečné. Projdou dýchacími cestami až hluboko do plic.Částice sazí o velikosti 100 až 10000 nm vyvolávají alergie a rakovinu.
Osobně nikdy nebudu takový sobec abych jiné i sebe zabíjel rakovinou. Tudíž benzín.
keby som mal zratat tie veci , ktore su karcinogenne a denne s nimi prichadzam do kontaktu , tak sa asi zblaznim takze je uplne jedno na com clovek jazdi , aj keby to neplnilo EUI normu... kazdopadne , vyfuk nieje vedeny do kabiny , tak to netreba riesit .
alebo sa vratime do lesa a budeme jazdit na konoch ?
Drak3n píše:alebo sa vratime do lesa a budeme jazdit na konoch ?
Ne, stačí jezdit benzínem. Ten produkuje jen neškodné CO2, který nikoho nezabíjí. Na rakovinu ale umírá více lidí než na jakoukoliv jinou nemoc. Osobně bych nemohl jezdit dieselem s tím, že uškudlím na spotřebě, ale zabíjím lidi.
Zkus si zodpovědět na otázku proč "ekologické" EU diesely nedostávají homologaci v USA a proč tam jezdí (téměř) jen s benzínem.
CO2 je opravdu neškodný (navíc jej produkují i dieselové motory). Souvislost mezi údajným globálním oteplováním a CO2 nikdo neprokázal, ale to že jsou splodiny dieselu rakovinotvorné je smutný fakt I kdyby souvislost mezi CO2 a údajným oteplováním existovala, není jasný její dopad na kvalitu života.
Takže jsi doufám nikdy nejel vlakem, autobusem, neplul na trajektu, a hlavně - bydlíš v jeskyni a jíš kořínky, protože co kdyby nahodou tvoje domacnost či jídlo bylo dopravováno kamionem, to přece nebudeš podporovat
Promiň, nick máš vyplněný správně, ale rok narození jsi při registraci o 30 let přestřelil
_________________ https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
adrenalize píše:...
Ročně najezdím tak 25 - 30 000km z 80% po dálnici, takže při spotřebě benzínu a nafty bych u benzínové verze ročně platil o těch asi 30k CZK víc. Podle různých příspěvků tady na fóru i jinde ale tuhle částku bez problému utratím v servise za opravy dieselových motorů (turbo, vstřikování, setrvačník atd.). Pokud tomu tak opravdu je, a ta úspora ve spotřebě u dieselu není v součtu s ostatními náklady nijak zvlášť patrná, pak bych šel určitě do toho benzínu. Měl bych se reálně připravit na to, že s D5 budu dost často v servisu s drahými opravami?
...
Nečetl jsem celé vlákno, tak se omlouvám, pokud už to tady zaznělo. Myslím si, že pokud sis spočítal rozdíl za benzín a naftu na 30kkč ročně, tak se ti teoreticky může stát že v tom zahučíš za 30kkč (vstřiky+dvouhmota+já nevím co = a to možná všechno dohromady ani za těch 30 být nemusí). Ale, rozhodně to nebude každý rok! Takže pokud by se Ti nějaká nepříjemná (drahá) oprava přihodila, tak budeš jeden rok nastejno (přinejhorším!) ale pak už budeš zase šetřit.
Sám D5 nemám, ale nájezd 1000km taky umím a jsem rád že nemusím tak často k pumpě
jou81 píše:Takže jsi doufám nikdy nejel vlakem, autobusem, neplul na trajektu
Demagogie. To, zda jezdím osobním autem s dieselem či benzínem mohu ovlivnit a také to ovlivňuji. To, zda ve vlaku je diesel jde zcela mimo mě. Je mi jasné, že majitelé dieselů neradi slyší, že způsobují ostatním rakovinu, ale je to tak..
Hele on benzínovej motor ( v mojí žumpě stoprocentně ) produkuje taky hodně sajrajtu, jestli něco více a něco méně to je diskutabilní...
Ale jestli ti něco nevěřím, tak je to, že sis koupil benzín z nějakého mesiášského komplexu, to bych pak chtěl vidět tvůj celkovej životní lifestyle a když už nás chceš krmit takovejma nesmyslama tak sis měl koupit nějakýho hybrida a ne rozežranej přeplňovanej 2,5 litr
_________________ https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
Celej život si kupuji benzín, nevím proč to měnit - diesely mi opravdu vadí, smrdí a kouří (i ty s filtrem pevných částic), poté je zde komfort jízdy a vibrace v interiéru. Takový benzínový V8 produkuje maximálně tak CO2 (což dělá i diesel), což ničemu nevadí, nafťák produkuje popílek s dioxiny. A dioxiny jsou problém: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dioxiny
Ale je to jen můj pohled na věc. Když člověk nebydlí těsně u silnice, tak mu sobci s dieselem nevadí (až tak), ale je mi líto lidí, co mají baráky u magistrály.
Vulva píše:Celej život si kupuji benzín, nevím proč to měnit - diesely mi opravdu vadí, smrdí a kouří (i ty s filtrem pevných částic), poté je zde komfort jízdy a vibrace v interiéru. Takový benzínový V8 produkuje maximálně tak CO2 (což dělá i diesel), což ničemu nevadí, nafťák produkuje popílek s dioxiny. A dioxiny jsou problém: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dioxiny
Ale je to jen můj pohled na věc. Když člověk nebydlí těsně u silnice, tak mu sobci s dieselem nevadí (až tak), ale je mi líto lidí, co mají baráky u magistrály.
Jak říkám, kup si nějakou 1,4 s elektromotorem co jezdí za 3 litry a pak nám tady začni kázat ono totiš i ta výroba, těžba, transport benzínu má svoje ekologické úskalí...a nebudu se s tebou hádat, protože už jsem to jednou s tebou řešil a nemam ani čas ani chuť to hledat znovu, ale i benzín není zrovna eko friendly
já beru, že ti nafta nevoní, že tě nebaví, že to chrochtá, ale krmit se tím, že máš benzín, protože nás všechny chceš uchránit od rakoviny, to se fakt nenechám
Vulva píše:Ale je to jen můj pohled na věc. Když člověk nebydlí těsně u silnice, tak mu sobci s dieselem nevadí (až tak), ale je mi líto lidí, co mají baráky u magistrály.
mě je líto všech řidičů co musí na magistrále jet 50 kvůli bandě idiotů, kteří si koupí byt nad 6 - 8 proudovou silnicí a stěžujou si že tam není voňavo a klid jako na Boubíně
Lukaso píše:protože nás všechny chceš uchránit od rakoviny, to se fakt nenechám
Zkus se podívat, na co lidé nejvíce umírají - choroby srdce / cév a rakovina. Dieselová auta produkují cca 40% rakovinotvorných dioxinů, co se dostávají do ovzduší. Dá se tedy předpokládat, že naprostý zákaz dieselů by v boji s rakovinou hodně pomohl. To není okrajový problém...
PS: nejsem nezaujatý, mám v rodině člověka, co právě na rakovinu umřel.
Benzínový motor produkuje tři základní škodliviny. "Nespálené uhlovodíky, emise oxidu dusíku a emise oxidu uhelnatého," konstatuje Jiří Hromádko z ministerstva životního prostředí.
To vše lze pomocí lambda sondy a třícestného řízeného katalyzátoru omezit na minimum. Jiné je to v případě naftového motoru. "Palivo se vznítí za velkého přístupu vzduchu. Všechno sice dokonale shoří, ale ve výfukových plynech je přebytek kyslíku, nemůžeme regulovat motor lambda sondou, a tudíž nemůžeme potlačit emise oxidů dusíku ani nespálených uhlovodíků."
Mnohem závažnější však je, že vlivem rozprašování paliva a hořením vznikají pevné částice. Proto musí být auta vybavena filtrem pevných částic, aby splňovala stále se zpřísňující normy. "V současné době jsou u emisních limitů Euro měřeny pevné částice pouze hmotnostně - změří se jejich hmotnost na ujetý kilometr a neměří se jejich počet. U nových emisních limitů Euro 6 však dostala komise za úkol, aby vytvořila systém počítaní množství částic a stanovila limit, kolik vozidlo může vypustit pevných částic na jeden kilometr."
Filtry jsou sice stále dokonalejší, jenže čím jsou částice menší, tím jsou škodlivější. "Větší částice se zachycují v nose nebo v nosohltanu a tolik neškodí, ovšem menší částice a úplně nejmenší nanočástice se mohou dostat až do plicních sklípků a dále do krve. V případě, že se usadí v plicních sklípcích, mohou mít nežádoucí karcinogenní účinky."
Z toho na první pohled vyplývá, že auto na naftu nám škodí víc. Je to fakt, nebo omyl? "Naftové vozidlo má o něco horší regulované složky ovlivňující kvalitu ovzduší, ale mají nižší emise plynu způsobující klimatickou změnu. Zážehové motory mají zase nižší emise regulovaných složek, ovšem na druhou stranu jsou horší na klimatické změny," vysvětluje Jiří Hromádko.
Jinými slovy - naftové auto nám škodí víc v současnosti, benzínové teprve bude, a naopak. Teď si vyberte...
ty jsi si vybral, ale mohl jsi si vybrat lepe. co mensi vuz se spotrebou 5l nebo jiz zmineny hybrid?
PS: take mame v rodine umrti na rakovinu. DPF v aute mam, fukcni. Vyrobci dieselu o problemu vi a neco s tim delaji. horsi je takovy 30let stary zetor, avia, tatra...