Ing.Magor píše:Jinak myslim, že se snad všichni (nebo aspon většina) shodnem, že při stejným jízdním režimu bude mezi naftou a benzinem rozdíl okolo 3l, tzn. rozdíl cca 1Kč na kilometr a podle toho by se měl tazatel rozhodnout, jestli mu to vadí nebo nevadí
No a to bylo to, co jsem psal v původní otázce - 30k km za rok, 30k CZK. Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD. Zatím se pomyslná ručička naklání k benzínu (míň problémů, startování v zimě, zvuk motoru). Než jsem Vás požádal o radu, tak jsem si prošel fórum i názory lidí v okolí (Rakousko, Německo), abych nebyl úplně za trubku.
Jak už všichni víte, tak auto nebudu nijak honit. Když pojedu 170km/h tak to bude chvilkově při předjíždění.
Takže koruna rozdílu mě nevadí, když budu jezdit ve spolehlivým autě. Vadilo by mě, kdybych ušetřil korunu na kilometru a pak celou tu úsporu zaplatil v servisu.
_________________ Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11
Ing.Magor píše:Jinak myslim, že se snad všichni (nebo aspon většina) shodnem, že při stejným jízdním režimu bude mezi naftou a benzinem rozdíl okolo 3l, tzn. rozdíl cca 1Kč na kilometr a podle toho by se měl tazatel rozhodnout, jestli mu to vadí nebo nevadí
No a to bylo to, co jsem psal v původní otázce - 30k km za rok, 30k CZK. Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD. Zatím se pomyslná ručička naklání k benzínu (míň problémů, startování v zimě, zvuk motoru). Než jsem Vás požádal o radu, tak jsem si prošel fórum i názory lidí v okolí (Rakousko, Německo), abych nebyl úplně za trubku.
Jak už všichni víte, tak auto nebudu nijak honit. Když pojedu 170km/h tak to bude chvilkově při předjíždění.
Takže koruna rozdílu mě nevadí, když budu jezdit ve spolehlivým autě. Vadilo by mě, kdybych ušetřil korunu na kilometru a pak celou tu úsporu zaplatil v servisu.
Nemyslim si, že diesel bude ročně nákladnější o 30tis Kč, ale u ojetýho auta je to vždycky sázka do loterie a je jedno jestli je benzinový nebo naftový. Ale pokud je ti benzin sympatičtější a 30tisíc tě nevytrhne, tak běž do benzinu a nic neřeš
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
karelvolvo píše:Jedna taková technická kolik se tu zadřelo T5-tek? A kolik D5-tek?
A kolik D5 má v zimě problém se startováním a kolik T5? Marjá pano, takhle se tu můžem hádat do nekonečna ne?
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
hayney píše:pak se nabízí alternativa BENZIN + LPG
ano ano tod je dobra varijatakdyz to spocitam cenove dostavam se se svym prumnerem 12-15litru plynu na stejnou cenu co D5
pravda neujedu na nadrz 1000
ovsem v kombinaci z benzinem je auto schopne ujet 1100-1200km
ovsem ne po mneste
jak psal macronix auto umi jed i kolem tech 9litru
No a to bylo to, co jsem psal v původní otázce - 30k km za rok, 30k CZK. Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD. Zatím se pomyslná ručička naklání k benzínu (míň problémů, startování v zimě, zvuk motoru). Než jsem Vás požádal o radu, tak jsem si prošel fórum i názory lidí v okolí (Rakousko, Německo), abych nebyl úplně za trubku.
Jak už všichni víte, tak auto nebudu nijak honit. Když pojedu 170km/h tak to bude chvilkově při předjíždění.
Takže koruna rozdílu mě nevadí, když budu jezdit ve spolehlivým autě. Vadilo by mě, kdybych ušetřil korunu na kilometru a pak celou tu úsporu zaplatil v servisu.
_________________ Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11
Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD ???? toto vysvetli.... olej musi vymenit tak ci tak.. filter a pod. veci.. inak nic...
v zime nemám žiadny problem zo startom.... ide krasne... hoci nemam predhrev aj tak sa dobre nahrieva... nemam problem s kurenim... vyhrievane sedačky som si dorobil sam na všetky sedadlá... t.j. aj v zadu !!! čize z rečami o vybave ze IT nebrat,, chodte preč....
pred mojou D5 som mal doma na tyzden spomínanu 2,4 T AWD.. na bežnú prevádzku do práce a s rodinou,,, dik neprosim... motor skvely taha ako besny ale nemám 18 rokov a netrham asfalt.. hoci jeho majitel sadol do mojej d5 a povedal kua sa mi zda ze to s manualom ide lepsie ako moje s automatom...... jazdim na 6,5 l a kamos jazdi na 12 l... ziadny rozdiel 3 l.-.. je to cca. 50 %....
zorg1 píše:Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD ???? toto vysvetli.... olej musi vymenit tak ci tak.. filter a pod. veci.. inak nic...
v zime nemám žiadny problem zo startom.... ide krasne... hoci nemam predhrev aj tak sa dobre nahrieva... nemam problem s kurenim... vyhrievane sedačky som si dorobil sam na všetky sedadlá... t.j. aj v zadu !!! čize z rečami o vybave ze IT nebrat,, chodte preč....
pred mojou D5 som mal doma na tyzden spomínanu 2,4 T AWD.. na bežnú prevádzku do práce a s rodinou,,, dik neprosim... motor skvely taha ako besny ale nemám 18 rokov a netrham asfalt.. hoci jeho majitel sadol do mojej d5 a povedal kua sa mi zda ze to s manualom ide lepsie ako moje s automatom...... jazdim na 6,5 l a kamos jazdi na 12 l... ziadny rozdiel 3 l.-.. je to cca. 50 %....
Tak tak ale bufík je bufík a možná i jistota vyhřívanýho filtru paliva taky není k zahození
Jeden z mála lidí, co i na větší nájezd preferuje spíš benzinový auto a naftový přívrženci jsou tu z toho na prášky
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Tato temo Benzin VS diesel - konkretne D5 vs 2.4T/2.5T tu bola uz X krat. Jedno aj druhe su vydarene motory, dobry vykon, slusny zvuk aj aj tah. Z toho co citam si rozhodnuty pre benzin. Ci kupis jedno ci druhe tak nekupis v ziadnom pripade zle, rozhodnes sa nakonec aj tak pocitovo.
zorg1 píše:Servis a údržba u D5 a servis a údržba u 2.5T AWD ???? toto vysvetli.... olej musi vymenit tak ci tak.. filter a pod. veci.. inak nic...
v zime nemám žiadny problem zo startom.... ide krasne... hoci nemam predhrev aj tak sa dobre nahrieva... nemam problem s kurenim... vyhrievane sedačky som si dorobil sam na všetky sedadlá... t.j. aj v zadu !!! čize z rečami o vybave ze IT nebrat,, chodte preč....
pred mojou D5 som mal doma na tyzden spomínanu 2,4 T AWD.. na bežnú prevádzku do práce a s rodinou,,, dik neprosim... motor skvely taha ako besny ale nemám 18 rokov a netrham asfalt.. hoci jeho majitel sadol do mojej d5 a povedal kua sa mi zda ze to s manualom ide lepsie ako moje s automatom...... jazdim na 6,5 l a kamos jazdi na 12 l... ziadny rozdiel 3 l.-.. je to cca. 50 %....
Tak tak ale bufík je bufík a možná i jistota vyhřívanýho filtru paliva taky není k zahození
Startujem z garaze kde su plusove teploty... tam mi bufik nepomoze...pomohol by ked mam nočnu a rano beriem vovlika z parkoviska....jasne je to super ked je nieco naviac....len som prekvapeny ze sa tie bufiky dost kazia... ( inak na ebay.de je za 50 ecka.. komplet na predaj ) len soft je drahy ....benzin je skvely ale nafta je nafta....forever... btw. jasne ak ma niekto viacej aut tak nech si chvali 200 kw.. na ktorom nejazdi denne lebo to žerie aj travu okolo cesty ... nič v zlom... nič osobne...
Ing.Magor píše:Jeden z mála lidí, co i na větší nájezd preferuje spíš benzinový auto a naftový přívrženci jsou tu z toho na prášky
Já dělám ročně 40 tis. a koupil jsem benzin, přiznám, kdybych narazil na D5 ve V50 v manuálu (jestli se vůbec dělá, nevím) tak bych o naftě zauvažoval. Ale jinak, benzin prostě voní.
_________________ Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW
Ing.Magor píše:Jeden z mála lidí, co i na větší nájezd preferuje spíš benzinový auto a naftový přívrženci jsou tu z toho na prášky
Já dělám ročně 40 tis. a koupil jsem benzin, přiznám, kdybych narazil na D5 ve V50 v manuálu (jestli se vůbec dělá, nevím) tak bych o naftě zauvažoval. Ale jinak, benzin prostě voní.
Ráno když přede mnou jede benziňák tak teda rozhodně nevoní
MarekV píše:Tato temo Benzin VS diesel - konkretne D5 vs 2.4T/2.5T tu bola uz X krat. Jedno aj druhe su vydarene motory, dobry vykon, slusny zvuk aj aj tah. Z toho co citam si rozhodnuty pre benzin. Ci kupis jedno ci druhe tak nekupis v ziadnom pripade zle, rozhodnes sa nakonec aj tak pocitovo.
taky maly dotaz viezol si sa uz v tych autach?
Ani v jednom se ještě neprojel, a když se projedu, tak to bude jen pár kilometrů. Já jsem ve Volvu jel jen dvakrát, ale i to stačilo na to, abych si to auto koupil.
_________________ Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11
Já dělám ročně 40 tis. a koupil jsem benzin, přiznám, kdybych narazil na D5 ve V50 v manuálu (jestli se vůbec dělá, nevím) tak bych o naftě zauvažoval. Ale jinak, benzin prostě voní. [/quote]
Ráno když přede mnou jede benziňák tak teda rozhodně nevoní[/quote]
Promiň nafťák mi smrdí i když jede v pravé poledne.
_________________ Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW
jsem na tom stejně. Najezdím cca 40-45t km/rok a už pro tu pohodu a uchu lahodící melodii benzinovýho pětiválce jsem si vybral 2.4T. Kdyby v té době byla dostupná T5, vezmu raději ji. Tím samozřejmě nazatracuji D5, je to hodně dobrý motor, který má dokonce i obstojný zvuk. Ale prostě mi nafta ... nevoní.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Ing.Magor píše:Jeden z mála lidí, co i na větší nájezd preferuje spíš benzinový auto a naftový přívrženci jsou tu z toho na prášky
Ale nikdo tady na prášky není. Já mám taky radši benzín, a už sem to snad jasně psal, ale nebudu si nalhávat, že "eRko jezdí voé fpoho za devět" a že "dýzl stejně v zimě nestartuje, a navíc se pořád sere" tož asi tak.
K autu je treba priradiť aj rodinu,, ak je človek slobodny ma love nema problem ani s T6.... ak mam rodinu a mam kde investovať tak rozhodne kupim auto čo najviac spori... s najmenšími nákladami na prevádzku...
zorg1 píše:K autu je treba priradiť aj rodinu,, ak je človek slobodny ma love nema problem ani s T6.... ak mam rodinu a mam kde investovať tak rozhodne kupim auto čo najviac spori... s najmenšími nákladami na prevádzku...
No právě, jsem svobodný, ne nejmladší, dobře vydělávající, vyřešené bydlení, tak si po těch Escortech, Feliciích, Fabiích chci udělat radost. A řeším rozdíl mezi tím benzínem a dieslem...
Ta naftová vypadá nádherně, líbí se mi nejen barva, ale vem benzín, jak píšeš nic neřešíš tak si to užij. Prostě je to o pocitu, ten zvuk, vyšší otáčky, mě se to prostě nějak víc líbí a jestli Tobě taky tak je to jasná volba.
_________________ Volvo V50 MOMENTUM B5244S5 2,4 103kW manual, 8,1 l/100 km
Byla Škoda Octavia 1,6 74 kW