S60 2.5T AWD

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
adrenalize
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

S60 2.5T AWD

Příspěvek od adrenalize »

Ahoj všichni, plánuju v brzké době koupit Volvo S60. Zatím se mě při procházení nabídek líbí verze 2.5T AWD a taky D5, obě z roku 2003. Diesel je o něco dražší, obě auta jsou z Itálie a deklarovaný nájezd mají kolem 160 tisíc. Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s těmito motory.
Nedělám si iluze o pravdivosti najetých km, hrana koženého sedadla u řidiče je docela znatelně odřená od nastupování, čísla na řadící páce jsou dost setřená a volant je docela ošoupaný. Ale přece jen myslím, že pro Volvo není kritických ani dost přes 200 tisíc.
Ročně najezdím tak 25 - 30 000km z 80% po dálnici, takže při spotřebě benzínu a nafty bych u benzínové verze ročně platil o těch asi 30k CZK víc. Podle různých příspěvků tady na fóru i jinde ale tuhle částku bez problému utratím v servise za opravy dieselových motorů (turbo, vstřikování, setrvačník atd.). Pokud tomu tak opravdu je, a ta úspora ve spotřebě u dieselu není v součtu s ostatními náklady nijak zvlášť patrná, pak bych šel určitě do toho benzínu. Měl bych se reálně připravit na to, že s D5 budu dost často v servisu s drahými opravami?
A ještě bych měl jednu otázku - až si auto koupím (pravděpodobně to bude v Brně), kam bych měl z bazaru zamířit na výměnu rozvodů a oleje? Pokud teda nebudu chtít jet do Volva...

Díky za jakékoliv tipy a názory.
_________________
Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

S60 2.5T AWD

Příspěvek od jou81 »

Pro Volvo 200tis km není kritických, to samozřejmě ne.

Z vlastní zkušenosti - já měnil setrvačník, spojku, spojkové ložisko, nějaký ty silentbloky, právě před 300tis KM, všehovšudy tahle sranda vyšla i s repasem turba na nějakých 35tis. Poté tlumiče, ty se dají kolem 10tis sehnat, nějaký ty silentbloky, čepy, prostě už je to takovej nájezd kdy člověk musí počítat že bude o pár desítek tisíc chudší.

No prostě si tyhle věci zkotroluj a asi stejně dojdeš na to že 2.5T pokud nebudeš výrazně překračovat rychlost /tempomat/ na dálnici tě vyjde líp :-)

Jinak na D5 není nic co by se kazilo, je to bezva motor, ale já bych šel dnes už taky do 2.5T :-)
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Lukaso »

Jestliže se rozhoduješ mezi D5 a 2.5T tak asi nelpíš moc na výkonu...a jestli přeci jen trochu koukáš na spotřebu a chceš benzín tak bych spíš volil 2.4T....je rozhodně míň rozežraná než 2.5T
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S60 2.5T AWD

Příspěvek od eLzyx »

Myslím, že ty motory jsou rozežrané naprosto stejně. Plusem 2.4T je, že se vejde do sazby povinného ručení do 2500ccm. Plusem 2.5T je že zvládne vyšší plnící tlak :D
No a pokud chce kousek novější než 2003, tak na výběr moc nemá.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

Mám 2,5T model 2004, koupen s 184kkm a pohodka. A jezdí to nádherně, na trojku jezdit, to je bájo pěkně do 160, nebo chvilku i 170(červene pole už), žraso, a to má jen ušmudlaných 210losů. Jinak spotřeba krutě závisí na tom kde budeš jezdit... jestli dálky tak 8-9, jestli po městě... tak jezdit nebudeš :green:
Bohužel D5 jsem ještě nezkoštoval, tak nevim jak jezdí.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

jou81 píše:Pro Volvo 200tis km není kritických, to samozřejmě ne.

Z vlastní zkušenosti - já měnil setrvačník, spojku, spojkové ložisko, nějaký ty silentbloky, právě před 300tis KM, všehovšudy tahle sranda vyšla i s repasem turba na nějakých 35tis. Poté tlumiče, ty se dají kolem 10tis sehnat, nějaký ty silentbloky, čepy, prostě už je to takovej nájezd kdy člověk musí počítat že bude o pár desítek tisíc chudší.

No prostě si tyhle věci zkotroluj a asi stejně dojdeš na to že 2.5T pokud nebudeš výrazně překračovat rychlost /tempomat/ na dálnici tě vyjde líp :-)

Jinak na D5 není nic co by se kazilo, je to bezva motor, ale já bych šel dnes už taky do 2.5T :-)
Čoveče, kolik ti to papá :kuchta: na dálnici při těch 130 či tak nějak?
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

scoff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 552
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

S60 2.5T AWD

Příspěvek od scoff »

eLzyx píše:Myslím, že ty motory jsou rozežrané naprosto stejně. Plusem 2.4T je, že se vejde do sazby povinného ručení do 2500ccm. Plusem 2.5T je že zvládne vyšší plnící tlak :D
No a pokud chce kousek novější než 2003, tak na výběr moc nemá.
dneska už obsah auta nehraje az takovou roli mi to na 2,5t treba delalo 210kc navic oproti 2,4t
mi to pro moji zajimavost pocitali
a to mi za tech 210kč urcite stoji
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2399
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

S60 2.5T AWD

Příspěvek od mr1 »

a já bych tu D5 nezatracoval...
je hrozně přijemný na plnou nádrž jezdit tisícovku. A přitom tomu můžeš šlapat jak chceš. Ten servis je u větších nájezdů, ale pokud bys sehnal něco s náletem kolem 100-150, tak budeš mít ještě nějakej ten pátek pokoj. A pokud nemáš nějaký vyloženě sportovní ambice, tak D5 je pro šedesátku naprosto ideální.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

S60 2.5T AWD

Příspěvek od jou81 »

Makronis píše:Čoveče, kolik ti to papá :kuchta: na dálnici při těch 130 či tak nějak?
Čoveče dlouhodobě kolem 6,5, asi tak 50% město 50% dálnice a okresky. Při delší cestě po dálnici, kdy jedu tempomat asi 120 tak v pohodě pod 5 litrů. Palubák ale kecá, ukazuje třeba 4,2l/100km.

Jinak těch 1000Km jak píše mr1 je bezproblému, i když teď mi ukusuje naftu bufík, takže se to blbě měří.

A na dálnici při 130km/h - to ti nikdo nikdy neřene, dálnice není rovinka :-) Takže třeba od 1l do 7l :-)
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S60 2.5T AWD

Příspěvek od hajnej »

u tý D5 se fakt dá počítat s dlouhodobou spotřebou 6,7 litru, což je napsáno i v TP. Osobně ozkoušeno při měření několika nádrží od plné do plné. Já jsem se na dálku s jízdou na spotřebu dostal na 6,2 a šlo by to i mín.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

Já bych to ještě řekl takhle: pokud tvoje trasy nebudou kratší než 20km, tak klidně D5, spotřeba bude vždycky menší a když si nekdo auto poslechne, tak snad nekoupíš žádnou mrdku. Ale 2.5T je prostě jiný motor, prostě pro zábavu :)
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

adrenalize
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

S60 2.5T AWD

Příspěvek od adrenalize »

Budu jezdit do práce a z práce (40 tam a 40 zpátky, skoro celá cesta po dálnici), na chatu (80 km po slušných silnicích), občas na výlety po republice a okolí no a čas od času na dovolenou k moři... Takže spotřeba D5 by určitě prospěla peněžence... Jen aby zase opravy té peněžence nepustily pořádně žilou :)

Benzín by asi tomuhle autu slušel a pokud bych se nemusel obávat, kdy mě auto přestane jet, tak zatím lehce vyhrává...

Žádný sportovní ambice nemám, chci jezdit v bezpečným, pohodlným a krásným autě. No a když si občas trochu zalumpačím s plynem a převodovkou, tak se toho zase tolik nestane :oops:

Na dálnici jsem snad nikdy nejel přes 170, většinou zapnu tempomat na 140 (tachometrových) a občas přibrzdím, nebo přidám podle situace. Důležié pro mě je bezpečně a pohodlně předjet náklaďák v kopci a cítit se při řízení dobře...
_________________
Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

Tak jdi do D5, vsadím se, že za rok najedeš těch 30 a i více. A ikdyby tě časem nedej bože postihly dýzlové problemy jako vstřiky nebo vysokotlake čerpadlo, tak do toho prostě nasypeš ty prachy co jsi ušetřil na spotřebě a bude.
Ale určitě to jdi koupit s někým kdo má D5 at si to poslechne!!!. Pak nový olej a hlavně kupuj jenom kvalitní naftu!!! na palivo jsou naftové motory velmi háklivé, prostě neřeš že stojí o korunu nebo o dvě více než nějaký shit!!!
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S60 2.5T AWD

Příspěvek od hajnej »

jinak k tý D5....dvouhmoták se dá koupit za desítku, repas vstřiků kolem 4tis, čerpadlo nevim, turbo se ti může rozbít i u benzínu, takže tahle položka jde stranou, spojka taky tak nahod nějaký auta, který máš vyhlídnutý
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

adrenalize
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

S60 2.5T AWD

Příspěvek od adrenalize »

_________________
Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

No, ta 2,5T, tak ta tam je už skoro rok... A ta D5, nevim no, Ital, nemam zkušenosti, ale je bez vyhřevu sedaček a určitě bez předehřevu motoru :(
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S60 2.5T AWD

Příspěvek od hajnej »

jakmille je v inzerátu napsáno krasavec, hned to zavírám. takže tady nevim
u D5 z itálie bacha na to, že nebude mít bufík a výhřev sedaček což je v zimě poměrně dobrá věc. pročti si topic o bufíku. a sedět v kůži bez vyhřejvanejch sedaček v mínus deseti není nic moc. ale jestli budeš startovat každej den do práce z teplý garáže, tak je to zase v poho
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 15 roků
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

S60 2.5T AWD

Příspěvek od MarekV »

ja len dodam, ze D5 je celkom poho motor ked v tom ides sam tak sa to celkom hybe a pre tvoje ucely 40+40 praca je to podla mna idealna volba. Jasne, ze sem zachvilu zacnu pisat proBENZIN orientovani borci ale najlepsie spravis ak sa odvezes na D5 a pak na 2.5 Turbo benzine. Je to urcite rozdiel ale zasa kazda sranda neco stoji... ;)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S60 2.5T AWD

Příspěvek od hajnej »

pak se nabízí alternativa BENZIN + LPG
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

S60 2.5T AWD

Příspěvek od jou81 »

Na to první se ti klidně podívám, i ti zjistím VIN. Ale ten volant je slušně zhoblovanej, asi nejvíc co jsem kdy viděl.

A to druhý, ty kola :bad:

Jinak souhlas s těma sedačkama, ten výhřev je opravdu potřeba, o bufíku ani nemluvím :-)
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S60 2.5T AWD

Příspěvek od eLzyx »

u benzíňáku bych bufíka oželel - tam stačí výhřev sedaček, u dieselu je bufík podmínka.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S60 2.5T AWD

Příspěvek od Makronis »

Na to 2,5T se ani dívat nemusíte chlapi, když jsem sháněl svoje auti, tak to auto bylo v nabídce... čím to že jej nikdo skoro rok nechce?
No, výhřev sedaček je vcelku příjemná fičůra :)
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

adrenalize
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

S60 2.5T AWD

Příspěvek od adrenalize »

U toho benzínu je VIN YV1RS59G342334567

Já jsem se díval, že je v tom bazaru už dlouho. Teď ho o 10k slevnili. Vevnitř nevypadá zle, ale jak jsem psal na začátku, těm 156000km nevěřím :)

A dlouho jsem ten inzerát ignoroval, právě kvůli tomu slovu "krasavec"... V týdnu jsem šel okolo, tak jsem se na něj zašel podívat a na první pohled se mě až tak zle nejevilo...

Kola na té D5ce jsou fajn, ale znamená to pro mě koupit hned další disky a zimní gumy. A navíc to vyhřívání sedaček a bufík bych chtěl... Ještě stojí jedna v AAA, tak se na to půjdu taky mrknout.
_________________
Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S60 2.5T AWD

Příspěvek od eLzyx »

Makronis píše: když jsem sháněl svoje auti, tak to auto bylo v nabídce... čím to že jej nikdo skoro rok nechce?
moje C70 byla v bazaru taky přes rok a nakonec z toho vylezlo mimořádně spolehlivý auto. "Moje" S80 byla v bazaru 3/4roku a ta pro jistotu exla ihned. S60tku jsem bral hned jak se objevila v inzerátu :oops:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

adrenalize
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

S60 2.5T AWD

Příspěvek od adrenalize »

Jo a ještě bych se znovu opakoval se svou otázkou - máte někdo tip, kam si zajet z bazaru vyměnit rozvody? V Brně...
_________________
Volvo S60 T6 AWD Polestar, Vibrant copper, MY 11

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé