Zkušenosti s karavanem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13101
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#1 Zkušenosti s karavanem
Zdarec, tatík hodlá možná koupit karavan, tak se chci zeptat i tady. Máte někdo zkušenosti s taháním karavanu? Máte někdo karavan? Na co si dát pozor při koupi (shnilé nosníky, vyčvachtaná brzda .... )? Jednalo by se o model pro tři až čtyři osoby. Model, výrobce? Máte někdo kontakt na nějakého prodejce, dovozce? Já na volvíkovi tažné zatím nemám, ale do budoucna uvažuju o dodatečné montáži, tak bych třeba ten karavan taky zapřáhl. Ona by to s prckem byla výhoda na dovolenou, jak po čechách tak do zahraničí. Uvítám jakékoli informace.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5768
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#2 Zkušenosti s karavanem
karavan vlastní Ghirgi s Teplic je dokonce v karavan klubu ale už jsem ho tu dlouho neviděl,také je to muj sen ale te´d docela vážně začínám uvažovat o mobilním domě
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9893
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Zkušenosti s karavanem
zkus tohle http://www.autoslany.cz/ karavany co prodávaj zároven pučujou
já si chci taky pořídit časem
já si chci taky pořídit časem
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#4 Zkušenosti s karavanem
To teda čumím! Docela dobrý ceny! Já jsem se o to sám až tak nezajímal, ale spíše ze zvědavosti jsem před pár léty hledal ceny karavanů, a bylo to teda naprosto někde jinde. I ty starý hnusný plastový polský vajíčka začínaly asi nad kilem...
#5 Zkušenosti s karavanem
Tak přispěji i já se svou troškou do mlýna. Mám Tabbert Comtesse 545. Je to pro 5 osob (pohodlně 4), Váha 1.400 kg, satelit atd. Tahal jsem to za Oktávkou ale bylo to na hranici s váhou. U Volva má rezervu a vím, že nezůstanu na mokré trávě v kempu viset. Spotřebu mám od 10 - 12 litrů.
Doporučuji tyto adresy: http://www.caravanmetropol.cz/komisni-prodej.php
http://www.karavany-a1a.cz/pouzite_karavany.php
http://www.euro-karavany.cz/
u karavanů si dejte pozor aby do něj nezatékalo a fungovaly všechny agregáty - lednice (plyn, 220V a 12V), čerpadla, topení s rozfukem pokud možno satelit, ve výbavě by měl být stan !!! Jinak bude následovat velká investice. Pozor na nápravy aby neseděl na doraz a měl by mít funkční stabilizátor. Pokud bude třeba ještě něco tak se pokusím poradit.
Mě se karavaning moc líbí.....
Doporučuji tyto adresy: http://www.caravanmetropol.cz/komisni-prodej.php
http://www.karavany-a1a.cz/pouzite_karavany.php
http://www.euro-karavany.cz/
u karavanů si dejte pozor aby do něj nezatékalo a fungovaly všechny agregáty - lednice (plyn, 220V a 12V), čerpadla, topení s rozfukem pokud možno satelit, ve výbavě by měl být stan !!! Jinak bude následovat velká investice. Pozor na nápravy aby neseděl na doraz a měl by mít funkční stabilizátor. Pokud bude třeba ještě něco tak se pokusím poradit.
Mě se karavaning moc líbí.....
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#6 Zkušenosti s karavanem
My jsme měly poláka a byli jsme vždycky králové kempů Táta to tahal za jedničkovým Golfem 1,5D a ještě měl spešl spojler. polák byl luxus Oldšůl prostě, ne jako ty holanďaní s těma dvouosíma hovadama a stolečkama s ubrusem a kytičkou, to už nemá ten správnej spirit
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#7 Zkušenosti s karavanem
to raolsa ,
ať už vybíráš jakýkoliv karavan ,
měl by sis zkontrolovat funkčnost tlumičů a to přímo někde v servise , pže na silnici závadu zjistíš až při mezní situaci,a to už je pozdě. jde především o náhlý úhybný nebo vyhýbací manévr. také boční vítr je svinstvo , zvláště náhlý ale to sám zjistíš , zda má plnohodnotnou rezervu - to oceníš , se zatékáním bych si násilí nedělal, ledaže sháníš funglovku. zatékání jsem v poho řešil tmely - těch je dnes dostatek, nejvíc zatéká náporem při jízdě , jinak s karavanem jsem zažil spousty srandy , spávali jsme na odstavných parkovištích , na nábřežích ve městech , za totáče to problém nebyl, dnes bych měl strach ,
nezapomenout - v řidičáku bys měl mít označení BE validní tedy platné , je to pro tahání nad 750 kg celkové váhy, jinak se pohlédni po lehčím "domečku" , možná by nebylo od věci ,pokud nesháníš funglovku, se podívat na bazáry v DE, vyjde to levněji a odtáhneš si to sám - něco ušetříš.
ať už vybíráš jakýkoliv karavan ,
měl by sis zkontrolovat funkčnost tlumičů a to přímo někde v servise , pže na silnici závadu zjistíš až při mezní situaci,a to už je pozdě. jde především o náhlý úhybný nebo vyhýbací manévr. také boční vítr je svinstvo , zvláště náhlý ale to sám zjistíš , zda má plnohodnotnou rezervu - to oceníš , se zatékáním bych si násilí nedělal, ledaže sháníš funglovku. zatékání jsem v poho řešil tmely - těch je dnes dostatek, nejvíc zatéká náporem při jízdě , jinak s karavanem jsem zažil spousty srandy , spávali jsme na odstavných parkovištích , na nábřežích ve městech , za totáče to problém nebyl, dnes bych měl strach ,
nezapomenout - v řidičáku bys měl mít označení BE validní tedy platné , je to pro tahání nad 750 kg celkové váhy, jinak se pohlédni po lehčím "domečku" , možná by nebylo od věci ,pokud nesháníš funglovku, se podívat na bazáry v DE, vyjde to levněji a odtáhneš si to sám - něco ušetříš.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#8 Zkušenosti s karavanem
jo tak to je přesnýOndra. píše: ty holanďaní s těma dvouosíma hovadama a stolečkama s ubrusem a kytičkou
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13101
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 Zkušenosti s karavanem
Dík. No funglovka to určitě nebude. Takže nějaké mouchy se vychytávat budou. S řidičákem taky problém nebude mám papíry na všechno i profesák.ksw píše:to raolsa ,
ať už vybíráš jakýkoliv karavan ,
měl by sis zkontrolovat funkčnost tlumičů a to přímo někde v servise , pže na silnici závadu zjistíš až při mezní situaci,a to už je pozdě. jde především o náhlý úhybný nebo vyhýbací manévr. také boční vítr je svinstvo , zvláště náhlý ale to sám zjistíš , zda má plnohodnotnou rezervu - to oceníš , se zatékáním bych si násilí nedělal, ledaže sháníš funglovku. zatékání jsem v poho řešil tmely - těch je dnes dostatek, nejvíc zatéká náporem při jízdě , jinak s karavanem jsem zažil spousty srandy , spávali jsme na odstavných parkovištích , na nábřežích ve městech , za totáče to problém nebyl, dnes bych měl strach ,
nezapomenout - v řidičáku bys měl mít označení BE validní tedy platné , je to pro tahání nad 750 kg celkové váhy, jinak se pohlédni po lehčím "domečku" , možná by nebylo od věci ,pokud nesháníš funglovku, se podívat na bazáry v DE, vyjde to levněji a odtáhneš si to sám - něco ušetříš.
Ještě dotaz na lidi s "koulí" ( ) jakou má povolenou hmotnost přívěsu V 70 II?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
- It’s my birthday
#10 Zkušenosti s karavanem
Bude mít 1800 si myslim.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#11 Zkušenosti s karavanem
Volvo povoluje max. 1600kg.
Co si kdo dokáže nechat zapsat na úřadě je věc druhá, ale toto je potvrzeno jak manuálem, tak štítkem na karoserii i u auta bez tažnýho, tak i telefonátem do Volva.
Na tažení karavanu těžšího než 750kg rozhodně není nutné mít BE!!! Ani v Čr, ani v EU.
Co si kdo dokáže nechat zapsat na úřadě je věc druhá, ale toto je potvrzeno jak manuálem, tak štítkem na karoserii i u auta bez tažnýho, tak i telefonátem do Volva.
Na tažení karavanu těžšího než 750kg rozhodně není nutné mít BE!!! Ani v Čr, ani v EU.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#12 Zkušenosti s karavanem
Pro nevědoucí je zde vyjádření MD:
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#13 Zkušenosti s karavanem
Na tažení karavanu těžšího než 750kg rozhodně není nutné mít BE!!! Ani v Čr, ani v EU.[/quote]
a to od kdy? , nač mne k tomu nutil přítel z dopravky ??
no dobrá pročteno, takže celková hmotnost mého 2140 kg +přívěs třeba povolených 1500 kg je kolik ?
a BE nemám nadarmo, mýlím-li se oprav mne , jinak dík za obsáhlé info. stejně si to každý právník vysvětluje po svém.
a to od kdy? , nač mne k tomu nutil přítel z dopravky ??
no dobrá pročteno, takže celková hmotnost mého 2140 kg +přívěs třeba povolených 1500 kg je kolik ?
a BE nemám nadarmo, mýlím-li se oprav mne , jinak dík za obsáhlé info. stejně si to každý právník vysvětluje po svém.
Naposledy upravil(a) ksw dne 15 lis 2010 20:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#14 Zkušenosti s karavanem
Dokud jsem tahal karavan 1400 kg za Octavií 1.9 TDI, tak jsem nemusel mít E k B ale s Volvem jsem se dostal nad 3500 kg celkové hmotnosti a E bylo nutné. Tak jsem si rovnou udělal E k C a mám klid napořád.
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#15 Zkušenosti s karavanem
Ale Ty jsi psal o nad 750kg, že osobně přesáhneš 3500 je věc druhá, tam už samozřejmě bohužel.ksw píše:Na tažení karavanu těžšího než 750kg rozhodně není nutné mít BE!!! Ani v Čr, ani v EU.
a to od kdy? , nač mne k tomu nutil přítel z dopravky ??
no dobrá pročteno, takže celková hmotnost mého 2140 kg +přívěs třeba povolených 1500 kg je kolik ?
a BE nemám nadarmo, mýlím-li se oprav mne , jinak dík za obsáhlé info. stejně si to každý právník vysvětluje po svém.
Právník ať si vysvětluje co chce jak chce, přinejhorším zapsat služební čísla, k podpisu protokolu doplnit, že nesouhlasíš a poslat do správního řízení, dokud si za tím člověk nebude stát, tak tu budeme pořád jako v Kocourkově, protože ani páni z druhé strany občas neznají, holt jsou to taky jenom lidé.
Jinak kamarád na tohle jezdí běžně po EU pro auta ( menší ) a nikdy nebyl problém, takže prakticky prověřeno i za hranicemi.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#16 Zkušenosti s karavanem
vím,nebylo to úplně přesné, ale BE se vždy hodí,záleží co zapřáhneš, kdysi jsem stěhoval sebe z paneláku do domku
a hned potřebuješ větší "vlečku"
ale vzpomněl jsem si . . . ,že i tažné se prodává dle váhy tahání . . . alespoň u kappy jsem to zaznamenal - do 1500kg a pak do 1800 kg. a přirozeně i cena jde vejš.
a hned potřebuješ větší "vlečku"
ale vzpomněl jsem si . . . ,že i tažné se prodává dle váhy tahání . . . alespoň u kappy jsem to zaznamenal - do 1500kg a pak do 1800 kg. a přirozeně i cena jde vejš.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#17 Zkušenosti s karavanem
Jj, to je pravda a pak taky na káře můžeš libovolně hýbat s její nosností směrem dolů, tzn. budeš mít Volvo, 2010kg a koupíš káru celkovou na 1600kg, to už jsi přes B, tak zajedeš na technickou, tam předělají štítek a pak na ouřad vyřídit papírování, tuším 50 nebo 100kč to stojí, necháš zapsat sníženou nosnost, takže se nakonec dostaneš na 2010 + 1490 = 3500 a jsi v cajku. To samozřejmě jde pouze v případě, že ten vozík není půjčený.ksw píše:vím,nebylo to úplně přesné, ale BE se vždy hodí,záleží co zapřáhneš, kdysi jsem stěhoval sebe z paneláku do domku
a hned potřebuješ větší "vlečku"
ale vzpomněl jsem si . . . ,že i tažné se prodává dle váhy tahání . . . alespoň u kappy jsem to zaznamenal - do 1500kg a pak do 1800 kg. a přirozeně i cena jde vejš.
S kg na nakupované tažné je to jasný, potřebuješ víc, obchodník se zeptá proč? No budeš na tom vydělávat, budeš vozit něco těžkého, tak se k tomu Tvému obchodnímu záměru připojím taky a něco na tom trhnu ne? To že je to totožné zařízení, akorát papírově přitížené už neva, hlavní je vydřít prachy!
A BE není nikdy na škodu, stejně tak není na škodu mít C, to je o další zaměstnání navíc kdykoli v záloze...ale to už je jiná pohádka
_________________
V60 D4
V60 D4
#18 Zkušenosti s karavanem
Bezohledu na to jak je natipovaný přívěs nebo auto za hranicemi často váží skutečnou hmotnost a ta je rozhodující, pak už jen platíš za kg navíc.
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#19 Zkušenosti s karavanem
A z čeho berou tu hmotnost kterou mají zkontrolovat, když je to bez ohledu na to kolik je uvedeno v TP? Snad mi nechceš tvrdit, že když si za Trabanta zapřáhnu dvouosák a naložím dvě auta, tak protože až mě skutečně zváží a jsem do 3,5t tak jsem papírově ( řidičákově ) v pohodě?
Podle mě zkontrolují papíry a pak jako třešínku na dortu zkontrolují skutečně zvážením jestli ok nebo nok. Pokud Tě rovnou nachytají na papírové kontrole, dostaneš pokutku i tak. Nebo ne? Povídej jestli to znáš víc z praxe, rád se dozvím jak to chodí, já k tomu přijdu jenom občasně...
Podle mě zkontrolují papíry a pak jako třešínku na dortu zkontrolují skutečně zvážením jestli ok nebo nok. Pokud Tě rovnou nachytají na papírové kontrole, dostaneš pokutku i tak. Nebo ne? Povídej jestli to znáš víc z praxe, rád se dozvím jak to chodí, já k tomu přijdu jenom občasně...
_________________
V60 D4
V60 D4
#20 Zkušenosti s karavanem
Co se týká vážení tak platí ještě jedno důležité pravidlo a to že celková váha přívěsu nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost tažného vozidla. Techničáky samozřejmě kontrolují jako první a pak převáží auto a hlavně karavan, jestli není přívěs přetížený, což často je. U nás většinou jen kouknou na techničáky a porovnají s max. na kouli a sečtou hmotnosti jestli jseš do 3500 kg, venku to váží skoro vždy. U obytných aut je to ještě horší, tam jsou skoro vždy přetížená a to z důvodu že dovozci různě podvádějí s hmotností aby prodali vše v kategorii do 3500 kg.
Dural8 píše:A z čeho berou tu hmotnost kterou mají zkontrolovat, když je to bez ohledu na to kolik je uvedeno v TP? Snad mi nechceš tvrdit, že když si za Trabanta zapřáhnu dvouosák a naložím dvě auta, tak protože až mě skutečně zváží a jsem do 3,5t tak jsem papírově ( řidičákově ) v pohodě?
Podle mě zkontrolují papíry a pak jako třešínku na dortu zkontrolují skutečně zvážením jestli ok nebo nok. Pokud Tě rovnou nachytají na papírové kontrole, dostaneš pokutku i tak. Nebo ne? Povídej jestli to znáš víc z praxe, rád se dozvím jak to chodí, já k tomu přijdu jenom občasně...
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 105
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
#21 Zkušenosti s karavanem
Zdravím Páni Uvažujem nad kúpou staršieho malého karavanu ako napr. Astra 360, snažím sa nájsť niečo čo najlacnejšie, bez výbavy aby som interiér mohol urobiť komplet na novo.
Nikdy som karavan nemal, a tak sa chcem opýtať skúsenejších.
V porovnaí s Astrou 360 sa zahraničné karavany približne rovnakého roku výroby niečím líšia? Myslím kvalitou rámu, stabilitou, nápravou alebo nejak podobne?
Alebo sú to proste len krabice na dvoch kolesách?
Čo sa môže pokaziť na náprave? Je dostať diely napr. na tú Astru, ako ložiská kolies a tlmiče? Ak nejaké má..
ďakujem za odpovede
Nikdy som karavan nemal, a tak sa chcem opýtať skúsenejších.
V porovnaí s Astrou 360 sa zahraničné karavany približne rovnakého roku výroby niečím líšia? Myslím kvalitou rámu, stabilitou, nápravou alebo nejak podobne?
Alebo sú to proste len krabice na dvoch kolesách?
Čo sa môže pokaziť na náprave? Je dostať diely napr. na tú Astru, ako ložiská kolies a tlmiče? Ak nejaké má..
ďakujem za odpovede
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5196
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#22 Zkušenosti s karavanem
Jedna zkušenost s karavanem. Půjčil jsem si od kamaráda obytku. Večer jsem chtěl zatopit a ohřát vodu. Měl naftový bufík, začalo to kouřit, ale nechytlo to naplno. V servise to rozdělali a zjistili že docela běžná závada, kterou jsem slyšel poprvé. Pavouk vlezl do sání a udělal si tam tak pevnou pavučinu, že to nemělo vzduch. V servise říkali, že to je docela běžná závada a nemá to moc řešení. Za mě drahá zkušenost, vypadá to že spalovací komora se upekla :-/ Taky nechápu, že tam nemají čidlo průtoku vzduchu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3222
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#23 Zkušenosti s karavanem
Zitra vyrazime.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9893
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#24 Zkušenosti s karavanem
Zítra valíme zpět dom
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 427
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#25 Zkušenosti s karavanem
Zítra též razíme dom.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 1300 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 4 Odpovědi
- 468 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pavel.2
-
- 4 Odpovědi
- 3010 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 349 Odpovědi
- 109915 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JiFi
-
- 31 Odpovědi
- 5370 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od f.e.e.t