Zdravím,
měl bych prosbu, nutně sháním někoho, kdo by mohl zařídit opravu ventilů na Masteru. Po výměně rozvodů najel cca 30 km, přetočila se napínací kladka a pravdě podobně se potkaly výfukové ventily s pístem. Kdo má s touto nechutnou značkou zkušenosti, prosím napište. Dost to spěchá. Díky za každou radu, kontakt
Psal to za me bracha - stalo se to jemu. Ale uz se na tom pracuje. Ventily jsou ohnuty a jako lahudku navic to pri potkani zlomilo hridelku, na ktery behaj koniky. 3 ze 4 sroubu ,na kterych ta hridelka drzela, byly bud z vyroby nebo nejakym predcozim mechanikem nedotazeny a nasroubovany tak z poloviny. Ten posledni to tedy zalomilo v zavitu a tycka samotna praskla. Nove ventily sakum prask (16ventil) asi 2500,-. Kladka k rozvodum byla original, stejna jako tam dava Renault. Po 30 km se ohnula napinaci zarazka. Pri aretaci klikove hridele se strka aretacni tycka skrz blok ZE STRANY do otvoru v zavazi klikove hridele. Takze jakmile si o desetinu milimetru pohnete s klikovkou, aretacni tycka se kousne a bez sundani vany je nevyndate - opravdu kvalitni a inteligenty navrhovane motory, doporucuju.
Pokud se použije správný zajišťovací trn, tak se vana sundávat nemusí. Ovšem pokud se člověk napoprvé netrefí, tak už to taky znám. Právě co se týká vahadel, je to udělané tak, aby se vrch motoru zničil a nepoškodilo to hlavové šrouby, nebo hlavu, nebo ojnice. Jenže zrovna ty někdy zařvou stejně.
Originál kladka byla SKF ? Jde o to, že kladka mohla zařvat až následkem nějakého jiného problému.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Nejde ani o to ze bych se tam netrefil napoprve, ale jelikoz zajistovaci trn je v bloku na desetinu milimetru presne a pokud je trn i otvor v bloku v poradku, mel by prochazet suvne, tak staci aby nekdo pred Vami tu diru lehce zdeformoval (mozna prave nespravnym trnem, ja mel pujceny origo zajistovaci pripravky), coz u hliniku neni problem, tak se tam trn proste zakousnul a jelikoz se strka misto jednoho sroubu olejoveho filtru, tak k nemu je uzasny pristup a vytahnout ho proste nejde. Nezbylo nez vyklepat z druhe strany. Kladka byla INA, nevim, udajne kvalitnejsi nez SKF, po tehle zkusenosti tomu neverim.. kladka byla spravne namontovana, zajistena k bloku (drazka, kolicek) a napinana podle sipky na predepnuti dane strelkou na ni. Neumim si vysvetlit cim jinym by mohla odejit.. Ze praskla vahadlova hridelka by me ani tak neprekvapilo, spis ty volny srouby, ty bych tipoval se tezko povoli jen tak sami od sebe.
Já upřednostňuji INU, ještě jsem neměl jediný problém s INOU. Zato SKF, už jsem posílal na reklamaci letos 2x. Ale dnes v době globalizace je možné úplně všechno.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Z výrobního prostředí mám zkušenosti s INOu, dělali pro nás jehličková ložiska do hřebenových řízení, cca jeden nefunkční kus na 10 000 (většinou chybějící "váleček"). Vzhledem k výrobnímu procesu to znamenalo vyhození celého kusu. A to jsou to němčouři, pokud dobře vzpomínám.
Ad. SKF - když jsem na sedmě měnil rozvoďák, tak mi po instalaci slézal rozvoďák z řemenic. Dva dny jsem vymýšlel co je špatně - vyosená (nekolmá) napínací kladka SKF.