jarek.krizan píše:JJ nové citroeny jsou auta, kde se vyrábějí závady už na výrobní lince. 2 roky jsem u citroenu dělal svolávačky a nezastavil jsem se a ty stohy přípisů od automobilky, co všechno opravit před prvním prodejem zákazníkovi, to byste nevěřili.
daj nejaky bonbon nech si vieme predstavit ze co za vyborne odvedenu pracu tam odvadzali
mel jsem to "stesti" byt svezen v C4 a C5, a docela jsem se o to zajimal protoze se mi rodinne picasso zvenku zamlouvalo...
Na C4 jsem byl zvedav protoze mne zvenku zaujalo LOEB provedeni, ale po otevreni dveri mne nenadchlo absolutne vubec nic. Prave naopak. Pres nekonecne dlouhou palubku dopredu neni vyhled vubec zadnej, do zadu ani nemluvim, toci se jenom venec volantu ale pozor, stred s knoflikama ne, pro vykloubene palce vychytafka jak voci zvuk dveri pri zabouchnuti a la škoda 100 šuvix, hrkajici plech na plech, nemluve o provedeni plastu interieru, spatnymi odkladacimi prostory a digitalkovemu tachometru..
Uplne novou C6 pro zmenu znamej v nejlepsi vire odnesl do pneuservisu ze prehodi kola... To mu ale nerekli ze auto se nesmi dvihat vsema kolama nahoru!!! Tak mu to vysvetlili pak 4 svitici kontrolky vcetne vsech erorru systemu nastavitelneho podvozku ktereho jednotka to nepochopila a byla zrela akorat na autorizovany reset... To jeste taky nevedel ze kdyz mu odesla parkovacka tak mu museli sundat naraznik a vyndat komplet svetlomet... No proste jedna "user-friendly" nadhera!
Centrální jednotky rádi stávkujou a pak žije auto vlastním životem. Samo si odemyká a zamyká, pouští světla, nebo stěrače. Snímač polohy volantu ( u toho s pevným středem ) má ve vysokých teplotách výpadky. Čas od času se hryzne ventil hyrdropérování a auto samo poskakuje nahoru a dolů. Ale na jeho obhajobu musím říct, ža celkem rytmicky, skoro podle nějaké taneční hudby. Světla stojí úplně za h***o a jsou neskutečně drahá. Vyhřívání skel a zrcátek je asi marketingový reklamní tah, protože většinou nepřežije první zimu. Zasekávající se ruční brzda je standartem, tak jako často se rozpadající zámky dveří, nebo volná zadní ramena. Ovšem karosáři mají tyto auta rádi, plechy jsou tak měkké, že je můžou tvarovat pouze rukama. Atd.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
jarek.krizan píše:Centrální jednotky rádi stávkujou a pak žije auto vlastním životem. Samo si odemyká a zamyká, pouští světla, nebo stěrače. Snímač polohy volantu ( u toho s pevným středem ) má ve vysokých teplotách výpadky. Čas od času se hryzne ventil hyrdropérování a auto samo poskakuje nahoru a dolů. Ale na jeho obhajobu musím říct, ža celkem rytmicky, skoro podle nějaké taneční hudby. Světla stojí úplně za h***o a jsou neskutečně drahá. Vyhřívání skel a zrcátek je asi marketingový reklamní tah, protože většinou nepřežije první zimu. Zasekávající se ruční brzda je standartem, tak jako často se rozpadající zámky dveří, nebo volná zadní ramena. Ovšem karosáři mají tyto auta rádi, plechy jsou tak měkké, že je můžou tvarovat pouze rukama. Atd.
esteze sme nekupili C5ku co sa mame tak pacila... som povedal ze nebudem soferovat nic kde sa mozem lahko zabit...a evidentne som nasich dobre ukecal na volvo.
Jako první auto jsem měl Citroëna AX 1,4D v totální socce. Člověk by si řek že se na tom nemůže nic rozbít... jak hlubokej omyl! Nedokážu si představit kolik práce musí dát udržet v provozu všehchny ty různý zvedací a mluvící keply co se startujou numerickou klávesnicí Tohle auto mě donutilo ušetřit si na Volvo... a taky ve mně hluboce zakořenilo, že žabožrouta už NIKDY!
jarek.krizan píše:Centrální jednotky rádi stávkujou a pak žije auto vlastním životem. Samo si odemyká a zamyká, pouští světla, nebo stěrače. ...
Presne tenhle pocit mam u peugeota me pritelkyne. Kuprikladu blinkry se zapinaji samovolne pri kazdem druhem otoceni volantu, tedy ne blinkry jako takove, ale jen zvukova signalizace. Garantuju vam, ze staci hodina jizdy v tomhle aute a budute mit chut vzit kladivo, a tuhle zavadu "odsranit". Nastesti se problem pred casem vyresil sam. S prostoru pod volantem se zakourilo, doslo asi k nejakemu zkratu a zvukova signalizace nejde vubec + bonus navic, packa blinkru nedrzi zajistena v dolni poloze pri odbocovani vlevo
dali píše:Nedokážu si představit kolik práce musí dát udržet v provozu všehchny ty různý zvedací a mluvící keply co se startujou numerickou klávesnicí
Clovek musi bejt fanda. Kamarad ma uz nekolikaty XM, a co se tyce pohodli - komu se zdaji sedmicky co devitky pohodlny, nesedel v tomhle. Po presednuti do Volva (a vlastne libovolnyho auta vyuzivajiciho klasicky pruziny) se vzdycky cejtim jak v kostitrasu. A pokud clovek u tohodle konkretniho typu provadi spravnou udrzbu, troufnu si tvrdit ze je srovnatelny s konkurenci.
Uprimne receno, kdyby delali XM jako zadokolky, nejezdim ve volvu...
eLzyx píše:já bych řekl, že poslední Citroën, co stál za úvahu byla Xantia. Mám pár známých, co je mají a nedají na ně dopustit pro jejich spolehlivost.
Muzu potvrdit, tata ho ma v kombajnu a je to drzak. Problem byl u prvni generace, pri celnim narazu se tem autum lamaly prahy smerem dolu druhou generaci pak vyztuzili ci co...
Xantia měla taky svý mouchy, ale nebylo jich tolik. XM měly problémy se životností trubek hydrauliky a s vodotěsností a oxidací svorkovnic. Peugeoty a Citroeny mají u novějších modelů většinou stejnou elektroniku. Blinkry jsou také klasikou. BX je jednoduchý, ale děsný stroj. Pohodlí oproti Volvu ? Snad jedině u nízkoprofilových pneumatik a nebo u kombíků. Na mou 960 rozhodně schopností tlumit nerovnosti nemá ani ve snu. O zákeřných jídních vlastnostech nemluvě. Konkrétně BX trpěly kotrmelci v zatáčkách s horizontem, kde při nadlehčení vozu na horizontu a současném zatočení volantem došlo k výraznému poklesu tlaku v pérování a tím taky zmizela schopnost adheze a bylo vystaráno. Počítám, že tak 30% BX skončily právě kvůli tomu a dalších 20% kvůli netěsnému hydraulickému okruhu. Ono totiž bylo na jedno čerpadlo a jednu nádržku hydrooleje jak pérování, tak řízení, tak brzdy. A zvláště u posledních dvou jmenovaných dojde k úplné ztrátě funkčnosti, což je celkem průser. Je tam sice malá tlaková rezerva, ale opravdu jen malá. U BX většinou uhnily trubičky v místě prahu přecházejícího v podběh před zadním kolem. U Xantie bývalo zvykem, že se rozpadaly hliníkové pístnice na zadní nápravě. Celkem nezmar bylo CX.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Stále více lidí tu nadává na Citroeny různých typů, ale na ZX nikdo. Čím to asi bude? Já měl dva (postupně) 9 let a kromě tyček stabilizátoru a jednoho snímače otáček jsem na tom měnil jenom olej, filtry a jiný spotřebák a lil do toho benzín (LPG). Až narazím na nějakého co bude za (pro mě) přijatelnou cenu a ve slušném stavu, tak ho zase pořídím (pro manželku na nákupy).
ZX se toho moc vytknout nedá, mimo děsně rychle se rozpadajícím vzduchovým hadicím, vlhnoucím víčkům rozdělovačů a prakticky neexistující bezpečnosti. Některé motorizace aly byly povedené.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
jarek.krizan píše:mimo děsně rychle se rozpadajícím vzduchovým hadicím, vlhnoucím víčkům rozdělovačů.
Jak to myslíš? Rozpadající se hadice. Jsou z plastu. Maximálně oteplující hadice od výfukového potrubí do sání. Ale ani o té nevím, že by se nějak rozpadala. A s vlhnoucím víčkem rozdělovače jsem taky neměl problém. U druhého už rozdělovač nebyl. Obě byla motorizace 1.4i 55 kw. O té bezpečnosti by se dalo polemizovat a hlavně nesrovnávat s Volvem.
jarek.krizan píše:Pohodlí oproti Volvu ? Snad jedině u nízkoprofilových pneumatik a nebo u kombíků. Na mou 960 rozhodně schopností tlumit nerovnosti nemá ani ve snu. O zákeřných jídních vlastnostech nemluvě.
Ono je asi tezky srovnavat vlastnosti na dvou 20 let starych autech - nikdo nevi jaky vlastnosti mely kdyz byly novy... co ja mam moznost srovnavat tak je XM ve spickovym stavu a - a tim nechci radit volvo niz - jde proste o plavnejsi jizdu. Volvo tim neni horsi, jde o to ze tyhle auta pouzivaj absolutne odlisny systemy pruzeni. Kdyz jedes pomalu nebo po rozbity silnici, odpruzeni je mekky a auto je vysoko, pri dalnicnich rychlostech ci pri prudkym manevru podvozek ztvrdne a auto klesne niz k silnici. To u pruzinaku (krom FourC) neudelas - naladeni je vzdycky o kompromisu. Co vic, u hydractivu kdyz potrebujes preject nejakou prekazku nebo horu snehu, proste cvaknes volic svetly vejsky na max a mas z toho offroad.
A aby toho nebylo malo , taky mne fascinuje je system Diravi - rizeni absolutne bez zpetne vazby a automaticky vraceni volantu do nulovy polohy. Jasne, z technickyho pohledu je tam asi tak tisic veci co se muze rozbit, ale z pozice toho kdo sedi za volantem a vnima jizdu nemaj u mne tyhle veci konkurenci.
V aute se stejne hrabu skoro kazdej vecer, takze slova jako bezudrzbovost pro me nemaji v podstate zadnou vahu... na druhou stranu samozrejme uznavam ze pro nekoho kdo ocekava ze do takovyho auta jen sedne a bude jezdit se xm muze stat nocni murou
raolsa píše:Stále více lidí tu nadává na Citroeny různých typů, ale na ZX nikdo. Čím to asi bude?
Matně si vybavuju, že ZX mělo zadní nápravu s částečnou samonatáčecí schopností.... nějak se mi nechce věřit, že by ani tomto místě takoví mistři technologíí a jakosti výroby, jakými žabožrouti jsou, neudělali chybu
Teď jsem si vzpomněl na mooc fajnovou fíčuru, kterou jsou silonový pouzdra uložení ramen zadní nápravy u AX, která díky tomu časem taky získala samořídící schopnost
tomasss píše:
A aby toho nebylo malo , taky mne fascinuje je system Diravi - rizeni...
Děravý řízení mám i na V70 a hádejte, kdo ho vyrobil...nebudu napínat...no..žabožrouti
Když jsem poprvý šel pod mým autem na zdviži a viděl jsem na řízení nápis Made in France, myslel jsem, že mě vomejou, přesně tohodle jsem se chtěl koupí volva vyvarovat... No nezůstalo nic dlužný očekávání... jednou za půl roku musím dolévat ATF
Jářku sic mám volvo taky jako idol,ale nikdy by mě nenapadlo takle hanit i dobrá auta... XM je podle mě bomba stroj,pravda vyžadující specifickou udržbu... Což některá volva též... A třeba Renault 25 v plný náloži-jarku říkej ci co chceš ale srovnatelně starý auta a je to pro me taky jedno z NEJ normálních aut normálních tříd. A pohodlí? Kam se volvo ve stejným roce může jít? Pravda-zase jsou to fičury co se můžou vysypat,hlavní boj je eletrika...
dali píše:Matně si vybavuju, že ZX mělo zadní nápravu s částečnou samonatáčecí schopností.... nějak se mi nechce věřit, že by ani tomto místě takoví mistři technologíí a jakosti výroby, jakými žabožrouti jsou, neudělali chybu
Ono tou samonatáčecí schopností se myslí to, že při naklonění v zatáčce získá zadní náprava trochu jinou geometrii a dá ss projet zatáčka trochu jinak. Musel jsem si u Volva zvyknout, že to u něj není. Jinak je náprava klasická s torzními tyčemi. Že u toho odcházelo uložení ramen - o tom žádná.
Tak XM byly ty z lepších kusů.
Jasně i Volva jsou některá problematická, ale právě srovnávané ročníky vyznívají daleko lépe právě pro Volvo.
Samonatáčecí náprava je jen marketingový tah. Ono to trochu funguje, ale původně s tím konstruktéři ani nepočítali. To je jen stejný humbuk jak když neustále tvrdí, jakou vymysleli skvělou nápravu, která zabere jen minimum místa ( hlavně malá auta C + P - dnes PSA )
Hydropneumatické pérování funguje trochu jinak. U novějších aut má několik poloh, u starších 3 základní, jinak neomezený počet.
Polohy - auto leží dole - dálniční poloha, nemá téměř kde propružit, nad pístnicí je olej - podvozek vypadá tvrdší. Pak normální poloha - ničím zvláštní, vyladěná na komfort. Zvýšená terénní poloha, je pouze vyšší základní poloha o nějaký ten cm - olej pod pístnicí lehce přitvrzuje. Nejvyšší poloha tzv. servisní - podvozek nepruží max tvrdost, plný tlak oleje pod pístnicí.
Tohle všechno platí jen v případě, ža auto má v pořádku tzv. koule ( životnost asi 80 000 km ), ventilky a snímače výšky a jednotku. Čím jsou koule starší, tím je podvozek tužší a méně komfortní. No nivomaty nejsou nejlepší vynález, ale myslím, že lepší řešení.
Navíc auta s hydropneu mají ručku na předek, takže se všemi negativy, co s tím souvisí.
Renault 25 je proti tomu ale daleko spolehlivější vůz, i když většinou na můj vkus nepříjemně ukecaný s mizernými interiérovými plasty, ale ve své době bomba. Kdysi jsem ji chtěl.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
Sarkasmic píše:Jářku sic mám volvo taky jako idol,ale nikdy by mě nenapadlo takle hanit i dobrá auta... XM je podle mě bomba stroj,pravda vyžadující specifickou udržbu...
jarek.krizan píše:Hydropneumatické pérování funguje trochu jinak. U novějších aut má několik poloh, u starších 3 základní, jinak neomezený počet.
Ano, jenze ta stredni poloha = automatika, coz znamena automaticka regulace vysky a tvrdosti v zavislosti na stisku plynoveho pedalu, rychlosti, tlaku v brzdovem systemu, uhlu natoceni volantu a smeru pohybu auta a o tom to je - auto se (pokud vsechno funguje spravne) prizpusobuje. Coz pruzinak jaksi neumi.
jarek.krizan píše:Tohle všechno platí jen v případě, ža auto má v pořádku tzv. koule ( životnost asi 80 000 km ), ventilky a snímače výšky a jednotku. Čím jsou koule starší, tím je podvozek tužší a méně komfortní. No nivomaty nejsou nejlepší vynález, ale myslím, že lepší řešení.
Jenze - s tlumicema to mas uplne to samy. Taky odchazej a taky vetsinou vydrzej kolem 100kkm. Nejdriv to vezmu z cenovy stranky - jedna nova origo Citroen koule stoji 940kč vcetne dph. Kolik stoji novej origo tlumic na Volvo? A pak to vezmu ze servisni stranky. U citrouse cvaknes volic do servisni polohy, kouli odsroubujes, nasroubujes novou a mas hotovo. Vymena nivomatu je asi trosku horsi...
Už si měnil koule ? Až to budeš dělat tímto způsobem, přijedu se podívat. Nivomat je proti tomu sranda. Tlumiče mi na 740 vydržely 250 000 km a ještě nebyly na výměnu, to bylo spíše preventivně.
Taky koule nejsou všechno, pístnice na kterých jsou našroubované máš něco jak tlumič, zhruba se stejnou životností, pak obyčejně propouštějí a to docele zákeřně, protože to není zprvu poznat. Takže úspornější to moc není.
Jo plnou automatiku mají citróny jen posledních pár let a ne všechny. Automatika v počátečních letech dělala kouzla, pokud si zaparkoval jedním kolem v jámě a pak vypnul a zapnul klíček, nebo to tak nechal stát přes noc.
Ale abych nepomlouval jen citróny, pracoval jsem i ve značkovém Oplu, Seatu, Ladě, Renaultu, Subaru a samozřejmě Volvu. Smluvně také v Mitsubishi, Audi, BMW, VW. Víc jsem toho opravdu už nestihl. Jsem jen člověk.
V neznačkovém servisu taky ostatní značky, včetně amerik.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
jarek.krizan píše:Už si měnil koule ? Až to budeš dělat tímto způsobem, přijedu se podívat. Nivomat je proti tomu sranda.
Ano, menil. Dela se to takhle bezne. Auto se pusti uplne dolu, motor se necha jeste chvili vrcet kvuli vyrovnani tlaku. Pak se koule vysroubuje, nasroubuje se nova a s autem se cca 3x vyjede nahoru-dolu kvuli odvzdusneni. Takze doopravdy hodne jednoduchy.
jarek.krizan píše:Automatika v počátečních letech dělala kouzla, pokud si zaparkoval jedním kolem v jámě a pak vypnul a zapnul klíček, nebo to tak nechal stát přes noc.
Citroen se ti proste nezamlouva . Mne celkove taky ne (jinak bych ho mel), nicmene existuji technologicka reseni ktere bych do svyho auta bral. Peace
Jo takhle se koule mění, ale podle prvního popisu to bylo na sprchu. Pravda tahle značka a způsob práce u ní mi ubraly kus života. Jsem jen člověk a mám jen jedny nervy, takže mám vůči ní averzi a domů mi nesmí.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
eLzyx píše:já bych řekl, že poslední Citroën, co stál za úvahu byla Xantia. Mám pár známých, co je mají a nedají na ně dopustit pro jejich spolehlivost.
Musím souhlasit , znám hodně lidí co mají Xantii a nestěžujou si na ní , můj kamarád má teď dvojkovou Xantii v kombajnu a musím poznamenat že hydraulický podvozek se mi velice zamlouval , a kort na našich "krásných" dálnicích kde jsem uvnitř skoro nic necítil oproti mému Volvu , ale zas na druhou stranu u Volva jsou mnohem pohodlnější sedačky nedám na ně dopustit , dále co se týká novějších modelů Citroenů tak táta má C8 , a až na ty nepohodlné sedačky se mi v něm jezdí dobře , hlavně se mi líbí výhled dopředu , problémy s tím nikdy nebyli až na sem tam nějaký systémový hlášení kvuli FAPu kterej se ale nějakym způsobem nechá odstavit a na jednotce vypnout