S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

Zdravím. Rád bych se zeptal na dvě věci:

Mám poměrně čerstvě Volvo S60 2,4 benzin, najeto 115 tis, jsem druhý majitel. Nejsem zrovna odborník na auta, upozorňuji předem :)

1) Když prudce odbočuji doleva (max. reid) tak ve volantu jakoby škubne a volant začne jakoby malinko vybrovat, nebo "bzučet". Z leve strany motoru potom škubnutí něco bzučí a vibruje. Když vypnu motor a po chvíli nastartuju, tak to nedělá. Udělá to vždy jen, když odbočím prudce vlevo. Je to určitě problém se servem, ale chci se zeptat, jestli s ním nemáte zkušenosti? Kolik tam může stát oprava?

2) druhá část dotazu navazuje trošku na první. Kolik stojí provoz takového auta? Jak často se sere (vím, že nejde paušalizovat, ale přesto...). Jde o to, že auto je krásné, ale už tak je dost náročné co se týče pojistek, něco si sežere... a nerad bych do něj cpal ročně x tisíc... Navíc orpto očekávání (práce) nejezdím moc, tak do 10.000 km ročně. A proto nevím, jestli se mi vůbec vyplatí takové auto mít, vážně uvažuji, že ho prodám a koupím něco nenáročného v nižší třídě (fabka), za což mě tady volváci možná ukamenujou :))) Nechce se mi přesedlávat, na VOlvíčko si člověk zvykne a těžko odvyká.... ale mám strach z finanční náročnosti servisu a oprav. Dají se vlastně koupit neorginál díly?



EDIT: Taky bych se rád zeptal jaký pravidelný servis bych měl provádět? Naposledy byl při 110 000 dělám originál servis volvo ještě v německu.


Jsem fakt autoamatér, je to moje první auto, tak se nezlobte :D

Díky moc za rady a ochotu :)

Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

Ještě bych dodal, že když jsem si to dovezl, tak jsem nechal udělat komplet servis (v březnu) a prý bylo vše ok, akorát nějaké vychechlané silenbloky a axiální táhlo - to jsem nechal vyměnit. Stálo mě to nějakých 6000 tuším....


EDIT: Ještě mi blikají na kompu dvě hlášky: Standartwartung durfuhren (nebo tak nějak) a ještě waschflüsigk. auffüllen a já nevím co to je :) Tuším něco s tím, že mám udělat prav. servis?
Naposledy upravil(a) Ekonom dne 02 zář 2010 20:50, celkem upraveno 1 x.

GDPR_user

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od GDPR_user »

Ekonom píše:Ještě bych dodal, že když jsem si to dovezl, tak jsem nechal udělat komplet servis (v březnu) a prý bylo vše ok, akorát nějaké vychechlané silenbloky a axiální táhlo - to jsem nechal vyměnit. Stálo mě to nějakých 6000 tuším....
Možná když příště přijedeš ke mě bude to levnější. :wink:

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14323
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od raolsa »

Ekonom píše:EDIT: Ještě mi blikají na kompu dvě hlášky: Standartwartung durfuhren (nebo tak nějak) a ještě waschflüsigk. auffüllen a já nevím co to je :) Tuším něco s tím, že mám udělat prav. servis?
To první je hláška, že by jsi měl navštívit servis - myslím, že tu je někde návod jak ji resetovat. A co se toho druhého týče - máš dost vody v ostřikovači???
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

raolsa píše:
Ekonom píše:EDIT: Ještě mi blikají na kompu dvě hlášky: Standartwartung durfuhren (nebo tak nějak) a ještě waschflüsigk. auffüllen a já nevím co to je :) Tuším něco s tím, že mám udělat prav. servis?
To první je hláška, že by jsi měl navštívit servis - myslím, že tu je někde návod jak ji resetovat. A co se toho druhého týče - máš dost vody v ostřikovači???
Díky. Vodu v odstřikovači mám, ale je možné, že už dochází. Zkontroluju to. Díky

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od jarek.krizan »

Hele, nechci tě od něčeho zrazovat, ale myslíš, že zrovna škodovka má levnější provoz ?
Nebo ještě úplně z jiného úhlu, jsou i Volva, co mají výrazně levnější provoz, ze zanedbatelnými náklady.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

jarek.krizan píše:Hele, nechci tě od něčeho zrazovat, ale myslíš, že zrovna škodovka má levnější provoz ?
Nebo ještě úplně z jiného úhlu, jsou i Volva, co mají výrazně levnější provoz, ze zanedbatelnými náklady.

To právě nevím a proto jsem zde :) Obecně mi známí tvrdí že jo, že volvo je drahé, že do toho budu cpát jen peníze.... jenže to nejspíš budou jen závistivé kecy. Srovnávat fabii a S60 to prostě nejde, to vím moc dobře....

jde mi jen a pouze o to, abych do toho auta nerval pořád jen prachy :) Ale vzhledem k tomu, jak jsou volva obecně spolehlivé a nekazové, tak se mi to snad nestane :)

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 814
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Jo jo...obecne povedomi, ze volvo ma drahy provoz. realita je takova, ze ma stejne drahy provoz jako jakekoliv auto s podobnym motorem.

napr. Volvo 2.4i vs. VW 2.0FSI
Volvo 1.6D vs. VW 1.6TDI CR/1.9 TDI PD

atd atd..

(u me ma stejne drahy provoz V50 1.6D jako mela Fabia 1.2MPI - jen resim jine veci :) )
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

..::Philip::.. píše:Jo jo...obecne povedomi, ze volvo ma drahy provoz. realita je takova, ze ma stejne drahy provoz jako jakekoliv auto s podobnym motorem.

napr. Volvo 2.4i vs. VW 2.0FSI
Volvo 1.6D vs. VW 1.6TDI CR/1.9 TDI PD

atd atd..

(u me ma stejne drahy provoz V50 1.6D jako mela Fabia 1.2MPI - jen resim jine veci :) )

A tak třeba mě vyděsila cena volvo servisu - 890 na hodinu, nebo tak nějak :) To je celkem dost bych řekl :%)

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od eLzyx »

Mě C70tka stála za 100 000km/necelé 2roky 49t Kč
6x olej = 6000Kč
1x svíčky = 900Kč
3x filtry(kabinový+sání) = 4500Kč
oprava ramene + táhla řízení = 8000Kč
oprava stahovačky = 250Kč (50Kč nový lanko, 200Kč flaška pro kamaráda, co mi vyrobil novou kladku)
přetěsnění přepadu turba = 500Kč
1x výměna komplet destiček = 1500Kč
výměna oleje v převodovce = 3500Kč
výměna radiátoru topení = 900Kč
výměna blinkru (čirý USA) = 1400Kč
výměna čirého skla světlometu = 600Kč
výměna zadních lamp za nový model = 4000Kč
zimní ALU + gumy = 8000Kč
letní 17" gumy = 6000Kč
CD/MP3 měnič + redukce = 3000Kč

všechno nové origo díly, mimo pylovýho filtru a dílů použitých při opravě ramene a samosřejmě gum a MP3. Jo a veškerý práce jsem si dělal jakožto laik, akorát tu výměnu oleje v převodovce a opravu ramene dělal servis.

+ asi tak 300 000Kč v benzínu
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 02 zář 2010 22:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Ekonom
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Na rybníčku, Opava

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Ekonom »

eLzyx píše:Mě C70tka stála za 100 000km/necelé 2roky 49t Kč
6x olej = 6000Kč
1x svíčky = 900Kč
3x filtry(kabinový+sání) = 4500Kč
oprava ramene + táhla řízení = 8000Kč
oprava stahovačky = 250Kč (50Kč nový lanko, 200Kč flaška pro kamaráda, co mi vyrobil novou kladku)
přetěsnění přepadu turba = 500Kč
1x výměna komplet destiček = 1500Kč
výměna oleje v převodovce = 3500Kč
výměna radiátoru topení = 900Kč
výměna blinkru (čirý USA) = 1400Kč
výměna čirého skla světlometu = 600Kč
výměna zadních lamp za nový model = 4000Kč
zimní ALU + gumy = 8000Kč
letní 17" gumy = 6000Kč
CD/MP3 měnič + redukce = 3000Kč

všechno nové origo díly, mimo pylovýho filtru a dílů použitých při opravě ramene a samosřejmě gum a MP3.

+ asi tak 300 000Kč v benzínu

To není podle mě málo, ale zase polovina těch věcí, co jsi dělal být asi nemuselo....

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od eLzyx »

na to, že jsem s tím jezdil každý den 200km/h a více ... je to sakra málo. Čekal jsem daleko víc. Měl jsem Opel Astra a ten byl servisně daleko náročnější. Např. dvakrát výměna motoru ... :oops:
Jinak náklady by se u C70 ještě ponížili, rozstřelil jsem jí ve chvíli, kdy jsem na ní nemusel v podstatě dalších 50t km sáhnout.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od jou81 »

eLzyx píše: 6x olej = 6000Kč - u S60 to bude víc, filtr cca 150kč a oleje cca 6 litrů
3x filtry(kabinový+sání) = 4500Kč - S60 - kabinový uhlíkový 800,- kabinový papírový 300,- sání 300,-
přetěsnění přepadu turba = 500Kč S60 - těsnění origo 30,- práce 10 minut
výměna oleje v převodovce = 3500Kč - maximálně 1800,- /shell/ i s prací
Ekonom: tak na porovnání. Auto tě rozhodně nesežere, neměj obavu. Nákladnější díly se dají vždy objednat ze zahraničí, kde vyjdou levněji.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od eLzyx »

k tý převodovce ... nechtělo se jim s tím s*át, ani mě, tak jsem si připlatil. Navíc byla v ceně výměna nějakého gufera a origo olej. Nehodlal jsem pokoušet "výhodnost" levnějšího oleje.
Ad filtry. Neorigo papírák bych nedal. Jezdí se tu v dost prašném prostředí, nehodlal jsem riskovat zanášení motoru bordelem(auto jsem si chtěl nechat "nafurt"). Stejně tak bych si do auta nedal nějakej "rádoby kabinovej" filtr ... vždyť to přímo ovlivňuje moje zdraví. 1500Kč za výměnu dvou filtrů mi nepřišla tak vysoká. Hlavně při pohledu na cenu za projetý benzín.
Ad přepad turba. Je dost možný, že to bylo za 30Kč. Fakturu za těsnění jsem někde potratil. Myslel jsem, že bylo dražši. Každopádně u toho pětikila v nákladech zůstanu ... zapomněl jsem připočíst cenu za origo chladící kapalinu ... když mi teklo topení, tak jsem chvíli doléval a po opravě ještě komplet vyměnil.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2375
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Hájčus »

Ahoj Ekonome,

Gratuluju ke koupi S60 s najezdem 115t. Predem meho prispevku bych jen za sebe zminil, ze byt tebou, jsem stastnej jako blecha a auti si hyckam, protoze by ti melo jeste dlouho a spolehlive slouzit.. Proc? Soudim dle sebe.. Jsem majitelem S60 pred tydnem oslavila jubileum 222 222km najeto. :) A to auto proste zere jen benzin a naklady na pravidelnou udrzbu, cili vymeny oleju a filtru a pravidelne servisni prohlidky - servisku vedu a vyplnuju od zacatku.

Co se tyce tveho dotazu na servo - me to bzuci take pri max.rejdu. Dle meho nazoru je to normalni a dle meho nazoru je zbytecne volant/kola v takovem maximu (jakoze volantem se snazit pretahovat rejd za pomyslnou mez. Kdyz potrebuju plny rejd, vytocim na max a pri zavibrovani povolim, takze se jedna o rekneme 98% vytoceni..) Nicmene tim chci rict, ze servo menene nemam a vrci si spokojene i pri dvojnasobnem najezdu km, nez mas ty..
Jezdi a res to, pokud se to pokaka.
Druhou cast tveho dotazu jsem zodpovedel z casti uz vyse, jeste doplnim, ze pokud ten pred tebou auto nezanedbaval a mas tez vedenou servisku z autorizaku a k dispozici treba i faktury s rozpisy vymen ceho.. Muzes bejt klidnej, auto se ti nevy*ere a budesz menit jen spotrebak. Kor se svym najezdem 10t km/rok.. Nez najedes mych 222 222, auto mas na veky :)
Neoriginalni dily se daji koupit, ale osobne si myslim, ze se to moc nevyplati. Prirovnal bych to asi k tomuto: Originalni dily na volvo jsou mnohdy 2x drazsi, nez neorigo, ale vydrzi 3x vice.. Treba katalog SKANDIX - vsechny dily na Sedesetku v provedeni original / volitelne neorigo. Rozdil samo cena.. Na druhou stranu nemusis kvuli kazde hovadine do autorizaku. Treba spotrebak jako je kost (tycka) stabilizatoru si muzes koupit a vymenit sam. "Staci golasada a hever."

Jinak nevim, u jake pojistovny mas pojisteno a jak moc, ale ja na svou S60 platim rocne 5104.-kc a mam k povku jeste poj.celniho skla na 30t se spoluuc.500.- a vandalismus a zivel.. Neprijde mi to moc.

Servis provadej presne takovy, jak vyzaduje servisni knizka.
Dalsi serviska te ceka ve 130tkm a dela se pri ni krom oleje+fi take vzduchovy filtr (ten mel byt naposledy vymenen v 70t). a kabinovy filtr (ten se dela pri kazde servisce) .
Naopak ve 110t ti byly vymeneny svicky. Dalsi az ve 170t.

A nakonec, kdybys chtel auto prodat, rad Te ho zbavim.. :) ;)

Janek

EDIT: koukal jsem ted do historie a aby to nevypadalo tak ruzove, tak jedine co se menilo oproti standardu bylo Ventilator topeni a solenoid oboji ale az pri cca 177tkm.

P.S. DOPLN SI PODPIS!!! viz pravidla..
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Makronis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: S60 2.5T 04

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od Makronis »

Ahoj,

ohledně serva: podívej se, jestli nemáš nádržku od kapaliny, prostě jestli ti náhodou nebleje kapalina přes víčko...Mi pomohla výměna kapaliny jak po zvukové stránce, tak i po stránce chování zatáčevovače :D
A jinak díly koupís v neorigo úplně bez problémů a ještě si můžeš vybrat různé cenové kategorie. A mohu tě ubezpečit že ty kecy co jsi slyšel tak jsou opravdu jen závist.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9959
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od hajnej »

pravdou je to, že servisní prohlídka ve volvu vyjde docela draho, alternativou je zaběhnout do neautorizáku. Soudnej člověk, kterej zná volva se spokojí se serviskou vyplněnou od nějakýho specialisty na volva. Mluvím zde o případu, když budeš chtít auto prodávat. Jinak náhradní díly nejsou o nic moc dražší než na auto stejný kategorie od jiné značky. A co je hlavní, tohle auto ti jen tak nezrezne a hlavně přiroste k srdci, že tě nějakej větší výdaj nebude mrzet. Abys pak náhodou při nějaký bouračce ve Fabii nelitoval, že sis nechtěl připlatit za bezpečnost...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9959
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S 60 - problém se servem a obecný dotaz

Příspěvek od hajnej »

hayney píše:Abys pak náhodou při nějaký bouračce ve Fabii nelitoval, že sis nechtěl připlatit za bezpečnost...
takhle to vnímám já. samozřejmě, že jsem mohl dál jezdit v mondeu z roku 1998, ale prostě mám na tý silnici strach a tohle je v rámci mejch možností maximum, jak ochránit sebe a posádku a rád si za to připlatím
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé