Oleje do turbobenzinů

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

Nazdar lidi,
věnoval jsem teď nedávno fůru hodin tomuto tématu, protože jsem měl nejasnosti, 3 manulály mi na mě úplně neodpověděly a přitom Volvo je první auto, které neberu tak, jako že "napřesrok si koupím jiný".
Zde na fóru jsou na toto téma dobré rady, ale taky fůra nesmyslů. A když jsem položil přímou otázku (https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=16608&p=294065#p294065),
tak jsem si taky neodnesl dojem, že nejasnosti zmizely. Řekl jsem si tedy, musíš si to nahledat. Kde jinde než na netu. A objevil jsem několik informací, které by mohly mnohé z vás zajímat, především pak majitele turbobenzinů. Tak se o ně (aniž bych je někomu vnucoval) podělím:

1/ Volvo v manuálech nařizuje do přeplňovaných motorů "full synthetic". To je první a zásadní problém. Před 10 lety byla situace jiná, takže uživatelům stačilo pouze toto prosté konstatování. Od té doby se ale situace na trhu olejů změnila. "Bohviečo", snad souhra okolností - zdokonalené technologie hydrokraku, modernější aditiva, odolnější konstrukční materiály motorů, větší konkurenční tlak... Faktem je, že v současné době se na hrdý nápis "plně syntetický" nelze VŮBEC spolehnout. Ve většině případů se jedná o minerální základy (HC - hydrocrack), v nejlepším případě s přídavkem syntetických složek (syntetické uhlovodíky, tzv. PAO resp. syntetické estery). Podle mně dostupných informací jsou v tuto chvíli na trhu jenom tyto oleje vyrobené opravdu ze syntetického základu:
- MOTUL 300V POWER 5W-40
(příliš drahý, i pro milované auto, řekl bych)
- Mobil1 5W-40
(nyní v ČR nedostupný, ale ve výrobě nadále je, např. ve Francii velmi levný)
- Mobil1 Rally Formula 5W/50
(v obou případech je důležitá ta jednička!)
- Agip Extra HTS 5W-40
- Liqui Moly Synthoil HighTech 5W/40 HD
(na Slovensku k mání za skvělou cenu jako Megol Super Leichtlauf 5W-40)
- pokud byste ještě sehnali starší ESSO Ultron 5W-40
A TO JE VŠE ! A žádné "zázračné molekuly" ani renomované jméno značky tento fakt nezvrátí...

2/ Podle mého manuálu je základní varianta viskosity 5w30. Pravda, současně je tam doporučení (oprávnění) ke změně, podle klimatických podmínek. Bohužel, už tam schází poznámka, že u přeplňovaných motorů je tepelné namáhání oleje vyšší a z tohoto důvodu je (i v nezměněných klimatických podmínkách) pro turbomotor lepší zvednout horní index hustoty. Proto se nahoře zabývám pouze oleji 5w40 a nikoliv 5w30.
A ten, komu hrozí rychlejší tepelná degradace oleje, protože
- si občas rád "zatáhne"
- honí dlouhé dálniční úseky
- jezdí do teplých krajin
- spaluje LPG (vyšší teplota hoření)
- nebo nedejbůh toto všechno (jako já),
ten by měl vážně uvažovat dokonce o 5w50. To může stát nějakou desetinku na spotřebě, ale to není rozhodující pro toho, kdo se rozhodnul pro benzinový turbomotor.

3/ Třetí bod je interval výměny, po kterém jsem hlavně pátral. Má původní domněnka, že modernější oleje by už mohly i u turbomotoru umožňovat výměnu po 15 tisících, byla zcela zcestná. Nadále platí, že turbo = poloviční interval.
Použijete-li opravdu prémiový olej (jako Mobil1) a nejezdíte převážně město, lze uvažovat o intervalu 10 tis.
Protivariantou je použití levnějšího oleje (ale POZOR, pořád jen z těch nahoře vyjmenovaných) a poctivá výměna po 7,5-8 tis. Cenově to vyjde v podstatě nastejno.

Souhlas, nesouhlas? Já jsem toto vyčetl a nedělám ze sebe za týden vystudovaného odborníka. Ale někdo třeba uvítá, že to nebude muset 20 hodin číst (i překládat) sám.
Naposledy upravil(a) vrnued dne 31 srp 2010 22:59, celkem upraveno 1 x.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user
Ověřený

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

Za sebe : vyzkoušený TOP je Mobil 1 Rallye formula 5W50 v provozu na benzín i LPG výměna 15000km

OT: Momentálně tady mám auto s B200FT které bylo uvařené v oleji je voda ale motor je krom šlemu od emulze oleje a vody naprosto čistý.


Mé názory na oleje Castrol jsou zde všeobecně známé,ostatní oleje neuškodí.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3704
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od wickey »

cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

wickey píše:cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
První zadostiučinění - potvrzení, že mělo smysl to sem napsat. Mobil bez 1 = pouze HC olej. I když jinak bezpochyby kvalitní, trvzení že "syntetický" (aspoň, že si odpustili "plně") jednoduše není pravda, resp. je pravda jen z malé (pravděpodobně v jednotkách procent) části.. Prostě využívají situace, že neexistuje kodifikace toho, čemu se smí říkat syntetický a odkud to je klamavá reklama. Vždyť to je pořád stejné - viz například co je a co už není "máslo" atd. atd.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user
Ověřený

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

vrnued píše:
wickey píše:cili Mobil1 5W-40 a tohle http://olejposta.sk/r_3985.html neni nahrada jedno za druhe ale jiny model?
První zadostiučinění - potvrzení, že mělo smysl to sem napsat. Mobil bez 1 = pouze HC olej. I když jinak bezpochyby kvalitní, trvzení že "syntetický" (aspoň, že si odpustili "plně") jednoduše není pravda, resp. je pravda jen z malé (pravděpodobně v jednotkách procent) části.. Prostě využívají situace, že neexistuje kodifikace toho, čemu se smí říkat syntetický a odkud to je klamavá reklama. Vždyť to je pořád stejné - viz například co je a co už není "máslo" atd. atd.
Přesně tak Mobil 1 0W40 nebo Mobil 1 5W5O Rallye formula. jsou ty pravé volby pro fajnšmejkry.

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od ..::Philip::.. »

martinopel píše: Přesně tak Mobil 1 0W40 nebo Mobil 1 5W5O Rallye formula. jsou ty pravé volby pro fajnšmejkry.

ALE at koukam, jak koukam nesplnuje pozadavky pro motor Volvo 2.4, 2.4i, T5, D5 DPF 136KW(151KW).

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-40.aspx

http://www.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.asp
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od ..::Philip::.. »

pro Volvo 2.4, 2.4i, T5, D5 DPF 136KW (151KW) je vhodny tento: http://www.mobil-1.co.uk/cms/Mobil1_Fuel_Economy_0W-30.aspx

pro 1.6D, 2.0D, 1.6, 1.8, 2.0 (Mobil 1 ESP Formula 5W-30): http://www.mobil-1.co.uk/cms/Mobil_1_ESP_Formula_5W-40.aspx
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

martinopel píše:Za sebe : vyzkoušený TOP je Mobil 1 Rallye formula 5W50 v provozu na benzín i LPG výměna 15000km

OT: Momentálně tady mám auto s B200FT které bylo uvařené v oleji je voda ale motor je krom šlemu od emulze oleje a vody naprosto čistý.
Já se nechci pouštět do sporů, především se celkem shodneme a dále - na to mi vyčtená moudra nestačí. Přesto:

K tomu intervalu výměny nic jiného než vyčtené nevím. Ale pokud zde všichni "přísahají" např. na Volvo díly, potažmo na Volvo manuál:
EVERY
10,000 miles = 16,000 km
5,000 miles= 8,000 km *
OR EVERY 12 MONTHS,
WHICH EVER COMES FIRST
* Turbo-charged models
Já jsem ve svém příspěvku jen konstatoval, že v tomto ohledu (tj. turbo => 2x zkrátit) se o 13 let modernějšími oleji nic nezměnilo - myslím, že jde o tepelné namáhání oleje při přůtoku turbem.

A k tomu druhému odstavci: Chápu tvůj přístup praktika a pocity, když otevřeš za.raný motor. Přesto je zapotřebí podotknout, že udržování čistoty motoru není jediná funkce oleje. To by bylo moc jednoduché. Jde přece např, o otěr, zabránění chemické koroze...
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

GDPR_user
Ověřený

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od GDPR_user »

vrnued píše:
A k tomu druhému odstavci: Chápu tvůj přístup praktika a pocity, když otevřeš za.raný motor. Přesto je zapotřebí podotknout, že udržování čistoty motoru není jediná funkce oleje. To by bylo moc jednoduché. Jde přece např, o otěr, zabránění chemické koroze...
Máš pravdu,ale viděl jsem mraky motorů po Mobilu 1 a opotřebení bylo prakticky 0 zatím co většina motorů co jsem viděl po Castrolu bylo na cestě do kovošrotu.

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

To ..::Philip::..
Koukni na nadpis - Oleje do turbobenzinů. Otázky dieslů jako jiné vhodné viskosity, filtr pevných částic apod. jsem nenastudoval.
Jinak řečeno, diskutujme o 5w50 - které specifikace pro benzinové motory nesplňuje?
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3080
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od eLzyx »

vrnued píše: K tomu intervalu výměny nic jiného než vyčtené nevím. Ale pokud zde všichni "přísahají" např. na Volvo díly, potažmo na Volvo manuál:
EVERY
10,000 miles = 16,000 km
5,000 miles= 8,000 km *
OR EVERY 12 MONTHS,
WHICH EVER COMES FIRST
* Turbo-charged models
Já jsem ve svém příspěvku jen konstatoval, že v tomto ohledu (tj. turbo => 2x zkrátit) se o 13 let modernějšími oleji nic nezměnilo - myslím, že jde o tepelné namáhání oleje při přůtoku turbem.
v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že :
normální zatížení motoru: 15000km nebo 12 měsíců
ztížené* : 7500km nebo 6 měsíců.
* dlouhodobý provoz(DP) v prašné nebo písečné oblasti, DP s přívěsem, DP v hornatém terénu, DP vysokou rychlostí (nad 150km/h), provoz s častými zastávkami a delším volnoběžným chodem motoru, jízda na krátké vzdálenosti (kratší než 10km) za nízké teploty (pod bodem mrazu)

v dotisku k V70 modelový ročník 1999 je u oleje ještě poznámka u 15000km intervalu výměny oleje... Turbo první výměna oleje po 5000km, filtr se měnit nemusí.

v českém manuálu k C70 mám uvedeno:
olej a olejový filtr se mění v souladu s plánem údržby uvedeným v Servisní knížce.
V servisní knížce (a nasetováno v autě) jsem měl 20 000km interval. A podotýkám, že všechny C70 prodané na český trh jsou turbo benzinové, takže se neměli kde splést.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

zorg1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od zorg1 »

Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L

udajne oleje shell predstavuju spičku vo svete mechanik, ktorý sa mi stara o auto mi povedal, že v žiadnom prípade by na aute ktoré ma čo to nabehané nesiel do cisla 0 cize 0W... a pod... ze je treba min 5W.... 0W je riedky olej, ktory je na velké mrazy - 30 a pod...

vystríhal ma pred Castrolom nech sa neopovážim ... :fool:
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od doktor »

dávám do eRka mobil 1 0W-40, asi je to dobře.

Martinopel by si měl změnit nick na Anticastrol :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

zorg1 píše:Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L
Sorry, ale podobná připomínka jako nahoře: tenhle topic byl myšlený a pojmenovaný Oleje do turbobenzinů. O olejích do dieslů tu je na fóru popsáno dost...
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvky: 47
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od vrnued »

eLzyx píše: v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že : ...
Mně se podařilo sehnat 3 manuály, německy, česky a anglicky. Ne úplně k identickým ročníkům. Ale ta poznámka o půl intervalu je ve všech třech. To jen že nekecám. Jínak asi ano, tvůj motor v c70 byl modernejší než můj B5254T, o tom už jsme se dorozuměli.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

zorg1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od zorg1 »

vrnued píše:
zorg1 píše:Prave vcera som po dlhej rozprave s roznymi odbornikmi na oleje objednal do svojho diesla toto :
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/11-1-motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L
Sorry, ale podobná připomínka jako nahoře: tenhle topic byl myšlený a pojmenovaný Oleje do turbobenzinů. O olejích do dieslů tu je na fóru popsáno dost...
citaj poriadne ( tu adresu ) :
motorovy-olej-SHELL/7-2-pre-benzinove-motory/5/65-Motorovy-olej-SHELL-HELIX-ULTRA-EXTRA-5W-30

je to do turbodieslu a aj do turbobenzinu Špecifikácia: ACEA C2/C3 (A3,B4) A3 je benzin B4 je nafta pokial sa nemylim
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

TUNER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od TUNER »

Víceméně souhlas se zde napsanym. Oleje do turbomotorů bych volil s indexem 40 nebo 50.
Do škodule,protože s ní v zimě nejezdim,nepotřebuju 0 nebo 5 W a leju tam už pár let 10W-50 od Q8 s tim že se i občas svezu po Mosteckym okruhu a motor dostane řádně zabrat....
Do volva uvažuju pouze o 5W-40 a nebo 5W-50. Samozřejmě musí splňovat dané normy.
Jinak co jsem se setkal,spousta lidí si myslí že 0/5W je plná syntetika - 10W je polo syntetika a 15W je minerál.....ale to jsou jen přežitý nesmysle,timto číslem se rozdělení na snytetické/minerální oleje neřadí.
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3080
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od eLzyx »

vrnued píše:
eLzyx píše: v českém manuálu k V70 1997 mám napsáno, že : ...
Mně se podařilo sehnat 3 manuály, německy, česky a anglicky. Ne úplně k identickým ročníkům. Ale ta poznámka o půl intervalu je ve všech třech. To jen že nekecám. Jínak asi ano, tvůj motor v c70 byl modernejší než můj B5254T, o tom už jsme se dorozuměli.
jasný :) Já to sem psal jen pro doplnění :wink:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

TUNER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od TUNER »

Tak si tak procházim Lidl a co nevidim.....olej 5W-40 značka W5.... a cena 99 kč za litr. Specifika API SM , A3-B3 , A3-B4...všechno splňuje...
Zajímavé co se prodává mezi rohlíkama ))))...
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od doktor »

TUNER píše:Tak si tak procházim Lidl a co nevidim.....olej 5W-40 značka W5.... a cena 99 kč za litr. Specifika API SM , A3-B3 , A3-B4...všechno splňuje...
Zajímavé co se prodává mezi rohlíkama ))))...
ee, rohlíky mají na opačný straně, tohle mají u regálu s tabletama do myčky.

:D Taky jsem koukal, že ten olej splňuje všechny potřebné specifikace.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1316
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od selap »

Ještě maličkost,při studování materialú se lehce může připlest pod ruku manuál pro ameriku a pak to tu z toho dělá hokej.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Oleje do turbobenzinů

Příspěvek od Urvanej »

Ještě bych jen uklidnil autora, že "plná syntetika" může bejt horší, než "kvalitní minerál" a jelikož a právě proto toto rozdělení tím ztrácí smyslu, tak se už nikde neuvádí a předepsaní výrobcem a zkušenosti mechošů stačí.
Jinak Lidlovej olej splňuje normy, protože v něm můžou chybět aditiva, která upravují vlastnosti v normách neobsažená. Uvedu příklad:
Aditivum A na snížení tepelný degradace oleje (v normách je to dost pofiderně nebo vůbec)ale zároveň snižuje viskozitu, takže se musí přidat více aditiva B na zvýšení viskozity, tím se zase...
No a když v "lidlu ve skladu" míchaji ten olej, tak tam to A nedaji, takže můžou dát míň B a ve výsledku ten olej bude o dost levnější, protože jinak stojí za... a je dobrej tak na topení v kamnech na vyjeťák.
Prostě je to něco za něco a neni nad názory lidí, co s tim dělaji a maji ty praktický zkušenosti.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé