...jakej dáváte olej do svých motorů? Já doteď dával Mobil1 5w30 a ve Volvu mi řekli že přejdem na 10w40, protože po ujetí 10tis litr dolívám. Motor nešetřím, jezdím většinou dálnice a pořád 180-220. Nevyznám se v tom, ale tuším že jsem někde četl, že motor s LPG potřebuje právě řidší olej a ne 10w40.
...jakej dáváte olej do svých motorů? Já doteď dával Mobil1 5w30 a ve Volvu mi řekli že přejdem na 10w40, protože po ujetí 10tis litr dolívám. Motor nešetřím, jezdím většinou dálnice a pořád 180-220. Nevyznám se v tom, ale tuším že jsem někde četl, že motor s LPG potřebuje právě řidší olej a ne 10w40.
Dejte echo... Díkec
Kromě delší životnosti olejové náplně díky jejímu menšímu znečištění není žádný rozdíl mezi olejem pro benzín a LPG. Nevím kdo ve Volvu Ti co napovídal ale dodržel bych specifikaci danou výrobcem.
Litr na 10000 km není moc zejména pokud jezdíš tak jak uvádíš.
Já bych právě taky raději zůstal u té 5w30. Oni mi říkali, že když už mám najeto 208tis km, tak to potřebuje hustší olej, aby vymezil všechny ty vůle co tam už jsou. Akorát jsem teď přešel z jednoho servisu do Autopalace Brno a tam nemají 5w30 mobil1, ale castrol 5w30. Tam by ale až takovej rozdíl být neměl ne, když je stejná viskozita.
vlastiiik píše:Já bych právě taky raději zůstal u té 5w30. Oni mi říkali, že když už mám najeto 208tis km, tak to potřebuje hustší olej, aby vymezil všechny ty vůle co tam už jsou. Akorát jsem teď přešel z jednoho servisu do Autopalace Brno a tam nemají 5w30 mobil1, ale castrol 5w30. Tam by ale až takovej rozdíl být neměl ne, když je stejná viskozita.
hlavně si tam ten castrol lejt nenechej... proč? stačí si projít fórum a přečíst si zkušenosti
vlastiiik píše:Já bych právě taky raději zůstal u té 5w30. Oni mi říkali, že když už mám najeto 208tis km, tak to potřebuje hustší olej, aby vymezil všechny ty vůle co tam už jsou. Akorát jsem teď přešel z jednoho servisu do Autopalace Brno a tam nemají 5w30 mobil1, ale castrol 5w30. Tam by ale až takovej rozdíl být neměl ne, když je stejná viskozita.
hlavně si tam ten castrol lejt nenechej... proč? stačí si projít fórum a přečíst si zkušenosti
...právě jsem prolízal fórum a žádný článek ve spojitosit jaký volit olej pro LPG volva jsem nenašel, jinak bych to tu nezakládal
...jakej dáváte olej do svých motorů? Já doteď dával Mobil1 5w30 a ve Volvu mi řekli že přejdem na 10w40, protože po ujetí 10tis litr dolívám. Motor nešetřím, jezdím většinou dálnice a pořád 180-220. Nevyznám se v tom, ale tuším že jsem někde četl, že motor s LPG potřebuje právě řidší olej a ne 10w40.
Dejte echo... Díkec
Nechal bych Mobil 5w30 nebo ještě lépeMobil 1 5w50.Co se intervalu týká,tak ten bych zkrátil.Není totiž pravda,že se olej méně ničí.Je sice čistější,ale degraduje více.
...jakej dáváte olej do svých motorů? Já doteď dával Mobil1 5w30 a ve Volvu mi řekli že přejdem na 10w40, protože po ujetí 10tis litr dolívám. Motor nešetřím, jezdím většinou dálnice a pořád 180-220. Nevyznám se v tom, ale tuším že jsem někde četl, že motor s LPG potřebuje právě řidší olej a ne 10w40.
Dejte echo... Díkec
Nechal bych Mobil 5w30 nebo ještě lépeMobil 1 5w50.Co se intervalu týká,tak bych měnil co 15000km
.... ten 5w50 mě celkem láká, asi ho zkusím Ten je hustší nebo řidší oproti 5w30? Mám najeto už 208tis km.
vlastiiik píše:.... ten 5w50 mě celkem láká, asi ho zkusím Ten je hustší nebo řidší oproti 5w30? Mám najeto už 208tis km.
je to jen Tvoje věc zda se necháš přesvědčit zdejšími "odborníky na oleje" ale věz že ten 5W50 neodpovídá specifikaci požadované pro Tvoje auto což je ACEA A1/A5. O olejích je toho tady spostu (hlavně hodně nesmyslů ala jak značka X shit).
Pokud chceš pro svoje auto opravdu to nejlepší tak se prostě drž toho co říká výrobce a neexperimentuj. Ve Tvém případě máš lehkoběžný motor z roku 2005 a ne mašinu jako třeba já z minulého století. Bohužel některé mýty mají životnost delší než je vývoj nových motorů.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Dej tam to, co doporučuje výrobce.
Jen bych ti doporučil olej měnit častěji. Doporučovali mi to nezávisle na sobě ve 3 LPG servisech.
Mluvím z vlastní zkušenosti, měním po 10.000 - 12.000 km a nemám sebemenší problém. Spojím to většinou s pravidelnou kontrolou LPG a mám po starostech.
Spotřeba 1lt/ 10.000km je v normě, já když auto honím, mám úbytek i 1lt/ 5.000km....
Ing.Magor píše:Jj, 5W50 je do atmosferickýho motoru blbost
.... a ty dáváš co za olej?
Já dávám 5W50, jenže já mám vysokotlaký turbo, což je trochu rozdíl
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
vlastiiik píše:.... ten 5w50 mě celkem láká, asi ho zkusím Ten je hustší nebo řidší oproti 5w30? Mám najeto už 208tis km.
je to jen Tvoje věc zda se necháš přesvědčit zdejšími "odborníky na oleje" ale věz že ten 5W50 neodpovídá specifikaci požadované pro Tvoje auto což je ACEA A1/A5. O olejích je toho tady spostu (hlavně hodně nesmyslů ala jak značka X shit).
Pokud chceš pro svoje auto opravdu to nejlepší tak se prostě drž toho co říká výrobce a neexperimentuj. Ve Tvém případě máš lehkoběžný motor z roku 2005 a ne mašinu jako třeba já z minulého století. Bohužel některé mýty mají životnost delší než je vývoj nových motorů.
MaPiv píše:Dej tam to, co doporučuje výrobce.
Jen bych ti doporučil olej měnit častěji. Doporučovali mi to nezávisle na sobě ve 3 LPG servisech.
Mluvím z vlastní zkušenosti, měním po 10.000 - 12.000 km a nemám sebemenší problém. Spojím to většinou s pravidelnou kontrolou LPG a mám po starostech.
Spotřeba 1lt/ 10.000km je v normě, já když auto honím, mám úbytek i 1lt/ 5.000km....
... mě tam dávali doted mobil1 3000xe 5w30. Měním taky po 10tis a pořád mě z Volva vyhazují at měním po 20tis...
vlastiiik píše:
... a jakože je ho škoda do mýho motoru, nebo proč do mýho ne?
Každej ti zde bude tvrdit samozřejmě něco jinýho. Ale já dávám 5W50 proto, že turbo více zahřívá olej především když s tím jezdíš svižněji, takže je lepší když má olej višší viskozitu (je hustší při vyšších teplotách). U atmosferickýho motoru tohle nehrozí, takže kdyby bylo na mně a měl bych ten motor co máš ty, tak bych tam lim 5W40, ale je to čistě můj názor
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ing.Magor píše: Každej ti zde bude tvrdit samozřejmě něco jinýho. Ale já dávám 5W50 proto, že turbo více zahřívá olej především když s tím jezdíš svižněji, takže je lepší když má olej višší viskozitu (je hustší při vyšších teplotách). U atmosferickýho motoru tohle nehrozí, takže kdyby bylo na mně a měl bych ten motor co máš ty, tak bych tam lim 5W40, ale je to čistě můj názor
to je ok, pro závodní vozy se používají i vyšší viskozitní třídy právě pro vysoké teploty.
Na druhou stranu naše auta nejsou závodní a v běžných podmínkách je použití "závodních" olejů nesmysl.
Podstatné je, že ve specifikaci předepsané pro vlasiikův vůz se 5W40 nevyrábí. Oleje specifikace A1B1 a A5B5 jsou 0W30 resp. 5W30 a paradoxně jsou právě koncipované pro vysoké teplotní zatížení.
Ing.Magor píše: Každej ti zde bude tvrdit samozřejmě něco jinýho. Ale já dávám 5W50 proto, že turbo více zahřívá olej především když s tím jezdíš svižněji, takže je lepší když má olej višší viskozitu (je hustší při vyšších teplotách). U atmosferickýho motoru tohle nehrozí, takže kdyby bylo na mně a měl bych ten motor co máš ty, tak bych tam lim 5W40, ale je to čistě můj názor
to je ok, pro závodní vozy se používají i vyšší viskozitní třídy právě pro vysoké teploty.
Na druhou stranu naše auta nejsou závodní a v běžných podmínkách je použití "závodních" olejů nesmysl.
Podstatné je, že ve specifikaci předepsané pro vlasiikův vůz se 5W40 nevyrábí. Oleje specifikace A1B1 a A5B5 jsou 0W30 resp. 5W30 a paradoxně jsou právě koncipované pro vysoké teplotní zatížení.
No ale vzhledem k tomu že mám pocit, že říkal že jezdí pořád plnej plyn tak mi přijde ta 5W30 jako nevyhovující. No a teď babo raď jestli to dát podle předepsané spec. a nebo rozumu
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ing.Magor píše:
No ale vzhledem k tomu že mám pocit, že říkal že jezdí pořád plnej plyn tak mi přijde ta 5W30 jako nevyhovující. No a teď babo raď jestli to dát podle předepsané spec. a nebo rozumu
Odborníci používají a radí dle předepsané specifikace.
Je fakt, že můj vůz taky jezdil dlouhou dobu na 0W30 a 0W40 a motoru se nic nestalo
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ing.Magor píše:No ale vzhledem k tomu že mám pocit, že říkal že jezdí pořád plnej plyn tak mi přijde ta 5W30 jako nevyhovující. No a teď babo raď jestli to dát podle předepsané spec. a nebo rozumu
Nechci být negativní ale myslím že pokud nemá nějak upravený motor tak ta specifikaceje v pohodě pokrývá i sportovní jízdu. Pokud jezdí jak "prase" tak auto neklekne na olej, respektive ho olejem nezachráníš a motor nakonec vydrží ze všech součástí ještě nejdéle.
Na druhou stranu jezdit 180 -200km/h po dálnicích neznamená, že se auto huntuje. U mého prasáta je to 3500 ot./min. což je "normální" zatížení (ale to je chrocht).
Jde spíš o to jak hodně to vytáčí jak často se dostane do červenýho atd. atd.