Ahoj. Stále trvá problém s výkonem naší V70 II (96 kW, 2003). Je tak na 80ti% výkonu a to se spotřebou namísto 7l 10l/100 km. Už bádali mnozí "experti" a to i autorizák, ale NIC. Nevědí. Poslední zjištění: Tlak od turba OK, ovšem vzduchu si motor bere o cca 1/3 méně. Váha OK. Vzducháč OK. Proč se ovšem tak děje nevědí i skuteční a prověření odborníci na dieselové motory. Poslední servis bádá dál ze záznamů z diagnostiky. Ale je to děs. Už 3 měsíc neezdíme
Další průvodní úkazy: při popojíždění v koloně na volnoběh je aktuální spotřeba v kolísání od 3l do 5l na 100 km, při brždění motorem trvá cca 30 s než se líně spotřeba dostane na nulu. Při akceleraci se auto mírně chvěje, ale to asi že ze sebe motor cucá co může. Stejně tak při akceleraci NĚKDY spotřeba vylítne na moment dle ukazatele na 99L /100 km.
Pokud by jste měli v mérku nějakého machra na ty naše auta nebo i diesel machra .... prosím.
Dík.
Naposledy upravil(a) Toirtap dne 07 úno 2011 13:13, celkem upraveno 3 x.
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
Už první ruce, které byly ponořeny do auta prý vyčistily váhu vzduchu a EGR ventil a taky se dělala dekarbonizace, ale ta když už to vykazovalo problémy. Váha byla nahrazena novou a stále stejné. EGR nevím, jen předpokládám, že člověk, který se věnuje jen nafťákům ho prověřil. Ale víš jak ...
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
Toirtap píše:Už první ruce, které byly ponořeny do auta prý vyčistily váhu vzduchu a EGR ventil a taky se dělala dekarbonizace, ale ta když už to vykazovalo problémy. Váha byla nahrazena novou a stále stejné. EGR nevím, jen předpokládám, že člověk, který se věnuje jen nafťákům ho prověřil. Ale víš jak ...
Na tom nemůžeš stavět Nedávno jsem s tímhle motorem jel a nic moc. Zkontroluj tlakové hadice zevnitř jestli nejni odlepená vnitřní vrstva a nepřicpává průchod. Sežeň někoho se stejným autem a motorem a svez se.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Ale snažil se
V jiném autě se svézt můžu. Ale auto máme přes dva roky a vím jak jezdilo. A dle toho usuzuju, že je to max 80% původnho výkonu a to kolísání té spotřeby je taky prokazatelný.
Hadice ještě projít můžu. Taky mě občas už napadne, že to musí být nějaká pitomina, že tačí někde nahradit kus podtlakové hadičky či co a že to najednou bude zcela OK.
Ale je tam toho tolik .... No počkám, snad se přihlásí ti co mají rozluštit ten záznam z diagnostiky.
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
Na dieselpoweru mi napsali, že podobný trable měli když vyměnili jen jeden vstřil (1,9TD Laguna) a ostatní nechali staré. Já mám 2 nové a 3 s dvěma stovkama.
Ale mám pocit že jsi Márro říkal, že jsi zkoušel dávat všechny jiné z jiného auta, ne?
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
Vzduchový tlakový systém prý byl kontrolován. Vše těsné. Motor sic má takový jemně syčivý zvuk, ale slyšel jsem to i u S60. Každopádně se vracím k tvrzení, že "vzduchovody" tlakovali a OK. Dnes jsem byl s autem v Pze. Byl jsem s vlekem a občas jsem musel na dálnici řadit i čtyřku. Auto se rozjede, ale je to dlouhé spojené s mírným chvěním. Spotřeba stále průměr 9,6 z původních 6,9. V kolonách opět na volnoběch až 24
Naposledy upravil(a) Toirtap dne 08 črc 2010 16:23, celkem upraveno 1 x.
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
A co to vzít od opačnýho konce? ...Ucpanej, nebo sesypanej katalyzátor.... Když máš ve vejfuku špunt, turbo se ti neroztočí tak jak má a tím pádem tam nedostaneš ani potřebný množství vzduchu. Zkusil bych si někde půjčit díl vejfuku, v kterým je katalyzátor. Případně katalyzátor vymlátit, nahradit trubkou atd. Množství sazí ani výsledek emisního testu tím neovlivníš.
a nemoze to byt tou gumenou hadicou co vedie od vzduchoveho filtra do turba ? je medzi turbom a kovovou rurou smerujucou k filtru . vraj je to dost makke a velmi nachylne na prasknutie , tiez sa chystam to skontrolovat .
Drak3n píše:a nemoze to byt tou gumenou hadicou co vedie od vzduchoveho filtra do turba ? je medzi turbom a kovovou rurou smerujucou k filtru . vraj je to dost makke a velmi nachylne na prasknutie , tiez sa chystam to skontrolovat .
Z mojí logiky mi vychází, že pokud by byla prasklá tato hadice, kromě nežádoucího bordelu by se tam dostalo vzduchu naopak víc, než s jakým počítá MAF senzor. Takže by to nedostatkem vzduchu trpět nemělo.
No bordel v katu ... taky mě to napadlo, ale opět dle servisáků .... "kontrolovali jsme to"
Dle měření je tlak turba v normě. Tlačí tak jak má. A přesto do motoru jde málo vzduchu.
Už jsem z toho jelen .
Abych měl jistotu, tak se na to ještě podívám sám, jakmile se někdě dostanu na zvedák.
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
ani nevím, zda mám na tyto články reagovat, PROTOŽE při čtení některých příspěvků mne jímá děsnej vztek. nejsem automechanik, ale auta mne celej život živí a po 3 mercedesech piánech, 4 passatech a 3 volvech ( 740 TD, V70II a V70 III ) tomu snad trochu rozumím, ale nemůžu si pomoct, někteří se k těm autům chovají, jako by to byl traktor.
předně, proč píšeš že při brzdění motorem klesá spotřeba i 30 vteřin, vždyť to je u volva úplně normální, stejně jako skutečnost, že při prudkým rozjezdu nebo přidání plynu na chvíli vyletí okamžitá spotřeba na 99l/km. počítač má totiž jinej algoritmus než např. VW nebo škoda. můžu poslat fotky přístrojovky, kdy mi naložený auto při příjezdu na makarskou ukazovalo průměr 4,9 na trase olomouc - drvenik.
ale k věci, nechci dělat chytrýho, jednou jsem již radil kamarádovi kterýmu taky auto nejelo, dal na moji radu rozebral vzduchovej filtr a ejhle našel nasátej hadr.... ono to ve finále nemusí být taky přívodem vzduchu, může být ucpanej filtr paliva, nevím kolik to má najetý, možná by pomohla kalibrace trysek v autorizáku, mě to např. u V70II pomohlo. čím složitější závada, tím jednodušší je většinou řešení. dovezl jsem z německa passata v6 tdi, myslel jsem si, že jede dobře, po výměně turba ale trhal asfalt. holt čím novější a výkonější auto, tím taky je náročnější údržba.
_________________ Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
Milý Mirku , to že uvádím pomalu klesající spotřebu a naopak značný nárůst při akceleraci není "hloupé" konstatování, ale fakt, který byl a stále je porovnáván s jinými vozidly téže značky a to nejen mnou, ale i v servisech. Pokud mám hovořit za sebe, tak ještě před půl rokem, než začaly trable, se toto nedělo! Sice nejsem na dílně, ale u aut dělám a tohle je chlapský sledování a za tím si stojím - normální to není. Zvláště to kolísání spotřeby při popojíždění v koloně od 2 - cca 15 litrů.
Hadr v potrubí, máš pravdu, je to blbost, která se může stát. Provedu kontrolu. Nicméně vzducháč i palivák byl měněný již při prvním ohledání. A kalibrace trysek? Taky,taky. Jen pro ujištění, v tom autě se doposud nehrabal nikdo jiný, než dle mého fachmani viz marra, který bohužel také neuspěl. A ty věci o kterých píšeš již několikráte kontrolovali. Stále věřím, že jednou někdo příjde na naprostou hloupost, která za toto vše může.
Jinými slovy: kdo má chuť se na naše auto podívat a popřemýšlet ....přijedu kamkoli.
_________________ V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
Ještě k tomu katalyzátoru... Kamarád má audi A6 2,5 TDI quattro a dlouhou dobu nemoh nikdo přijít na to proč to auto nejede. Jezdil za 12 litrů s manuální převodovkou a to auto bylo totální mrtvola, přes 3000 otáček vůbec nejelo. Na vině byly ucpaný katalyzátory a že to trvalo, než na to přišel. Po odstranění katalyzátorů je to úplně jiný auto. U něj to bylo ale jiný v tom, že to auto už takhle koupil a všichni mu tvrdili, že mu výkon žere ta čtyřkolka a že to prostě jet nemůže.