VOLVOTURISTIKA
- Autor
- Zpráva
#26 Cestování a výlety
V Africe Volva moc videt nejsou, vsude sama Toyota. Ale prece jen...
- Přílohy
-
- Dvojka v Keni
- dvojka_.jpg (104.32 KiB) Zobrazeno 2035 x
_________________
960 II kombi, '94, B6254S, manuál, baklažánová perleť, trochu přes 200 000 km
dočasně: V90, '97, B6304FS2, automat, černá, trochu přes 200 000 mil
960 II kombi, '94, B6254S, manuál, baklažánová perleť, trochu přes 200 000 km
dočasně: V90, '97, B6304FS2, automat, černá, trochu přes 200 000 mil
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#27 Cestování a výlety
Broumovsko a naše slabost pro osvědčené postupy ...
- Přílohy
-
- 02 107.JPG (86.75 KiB) Zobrazeno 1901 x
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#28 Cestování a výlety
... kdybyste to hledali na mapě, je to v Šonově
- Přílohy
-
- 02 183.JPG (77.58 KiB) Zobrazeno 1904 x
Naposledy upravil(a) lookens dne 07 srp 2008 16:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#29 Cestování a výlety
a do třetice, aby to nevypadalo že si na tu svoji dvojku jenom stěžuju.
Je to přece parádní kára.
Je to přece parádní kára.
- Přílohy
-
- 02 159.JPG (84.13 KiB) Zobrazeno 1916 x
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#30 Cestování a výlety
no dobře, tak abyste neskuhrali ...
- Přílohy
-
- 03 108.JPG (56.43 KiB) Zobrazeno 1894 x
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 379
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
#31 Cestování a výlety
Super :!: do Broumovska jsem si uz nekolikrat rikal ze se musim zajet podivat... A ta fotka s dvojkou pred kostelem me dostala. Je to kouzelny kraj (sveta)
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
#32 Cestování a výlety
vylet na Brutal Assault: Josefov - vojenska pevnost
jednu noc som v aute aj prespal
boli tam aj 2 ks 460
jednu noc som v aute aj prespal
boli tam aj 2 ks 460
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#33 Cestování a výlety
Tak jsem právě strávil dovolenou na Krétě - Paleochora a vzhledem k tomu, že to díky Lachtáněti nebyla žádná akční dovolená plná poznávání, ale hlavně cachtací na jednom místě (i když zapůjční auta a pár výletů stejně proběhlo), měl jsem poměrně spoustu času poznat veškerá Volva na tomto malém poloostrůvku
Takže:
1x S40 pofaceliftový model - stříbrná
2x S40 nejnovější model - modrá a šedá
1x V50 nejnovější model - modrá
1x S60 - zelená
1x S80 - modrá
všechno řecké SPZ
.......a na závěr - nádhernou zlatou 740 sedana z Ontaria
Takže:
1x S40 pofaceliftový model - stříbrná
2x S40 nejnovější model - modrá a šedá
1x V50 nejnovější model - modrá
1x S60 - zelená
1x S80 - modrá
všechno řecké SPZ
.......a na závěr - nádhernou zlatou 740 sedana z Ontaria
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#34 Cestování a výlety
Koukám že tam maji i speciál fotbalovej stánek pro Lachtany aby se mohli koukat ze svého živlu.Lachtan píše:Tak jsem právě strávil dovolenou na Krétě - Paleochora
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#35 Cestování a výlety
Honza píše:Koukám že tam maji i speciál fotbalovej stánek pro Lachtany aby se mohli koukat ze svého živlu.Lachtan píše:Tak jsem právě strávil dovolenou na Krétě - Paleochora
Lokalitu jsme vybírali speciálně s ohledem na malé Lachtáně a musím konstatovat, že se nám to povedlo naprosto perfektně (doporučuji a v případě zájmu dodám bližší info a kontakty).
Ač nejsem příznivec dovolených na stále stejném místě, tak v tomto případě by jsem byl ochotný učinit výjimku
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V40 CC 1.6D
#36 Cestování a výlety
no, mozna to bylo auto nejakeho podobneho nadsence jako v tomto clanku:Lachtan píše: .......a na závěr - nádhernou zlatou 740 sedana z Ontaria
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,15 ... 30,00.html
_________________
Volvo V40 Cross Country, 2013, 1.6D, 84kw
Volvo V40 Cross Country, 2013, 1.6D, 84kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 241
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dobříš / Brno
- Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
- Bydliště: Dobříš / Brno
- Kontaktovat uživatele:
#37 švédsko - Erasmus
Zdar všem,
vzhledem k mé výšce a potřebě sebou tahat plnou polní jsem dospěl k tomu že promne hromadná dálková doprava prostě není (dopisy dopravcům o diskriminaci mých noh nepomohly). Od původního plánu pořídit si auto na které bych si vydělal přez prázdniny (rozpadlej escort) jsem celkem rychle upustil... už jen proto že jsem se letos rozhodl vyjet na Erasmus a tím jsem si prázdniny zkrátil na něco málo přez měsíc (další měsíc odečetly formality jako "státnice"). Ani už nevím jak přesně jsem dospěl k volvu, ale i tady jsem prošel rychle vývojem od 850 k V70, (že si mám vzít něco alespoň Y2K, a pokud možno v netmavé barvě). Po pár týdnech sledování různých serverů jsem jendoho rána vyrazil na inzerát z mobile.de (s dalšími zálohami) kousek za Mnichov, a odpoledne jsem se již vracel ve "Velkém červeném" http://bobes85.rajce.idnes.cz/velky_cerveny/ No a ted o pár (skutečně pár) týdnů později jsem v Goteborgu před začátkem semestru
Fotky z cesty a tady z pochůzek po okolí jsou na stejném serveru http://bobes85.rajce.idnes.cz/ určitě je tam najdete a další přibudou. Sice jsem tu Velkým červeným nikam nevyjel, ale už se nato chystám.
Abych trochu zhrnul Goteborg, cestu a švédsko vůbec:
Je tu božsky hezky, zatím celkem teplo, občas dost prší (vlastně dneska to byl druhý den co pršelo a jsem tu týden), goteborg je krásně prolezlý parky, jídlo za stejné ceny jak u nás do chvíle než to přepočtete kurzem 2,6 delší parkování zpravidla ...placené.
Cesta: Po 11 hodině jsme vyjeli z Prahy. Kolem 18 jsme dorazili do přístavu v Rostocku, v 21:45 byl checkin na trajekt, odjezd cca 22:45. Připlutí do Trelleborgu ráno po tuším 7:15. Pak už jen 300 km do Goteborgu. Tady jsme byly kolem 10 hodiny. Trajekt: 159 Eur za auto bez přívěsu s až 9 osobami. Nafta: něco pod 60 litrů Shell (ta obyč) celkem cca 900km. náklad 3 osoby + narvané auto na zimákách se střeš-top-boxem.
Švédské silnice, alespoň to co jsme jeli v slušném stavu, krásná scenerie, slušní řidiči. Speed limity jsou tu na naše poměry nízké, ale nemohu si stěžovat. 110/90/70/50 dálnice/dálnice/mimoměsto/město s tím že sjezdy z dálnice mohou být lehce trikové (krátké výjezdy a promne nezvykle označené) jinak navigace zafungovala celkem dobře, sice se občas dohadovala s kolegovou tomtom, ale nikdy mne neposlala do slepé nebo na zákaz na bus nádraží (narozdíl od tomtoma) .
Pokud budete mít příležitost... návštěvu švédska jen a jen doporučuji. Anglicky tu není problém se domluvit prakticky kdekoliv. Příroda úžasná, dost udržovaná.
Fotoalbum budu doplňovat.
Ted už jen zjistit kam chodit na ryby a jak je chytat atd :ryby: :kuch:
Ještě Edit: co se mi tady ale úplně nejvíc zevšeho líbí, teda krom parkového města, jsou tu komunikace: od bočních uliček až po dálnice. Město je dle mne perfektně dopravně řešené, žádné větší zácpy, CYKLOSTEZKY VŠUDE, chodníky...
dneska (080828) se mi podařilo sehnat kolo (Rex 1987 - přirovnal bych to asi k favoritu, jen řazení je na ose řídítek a ne na rámu), takže jestli přestane pršet, budu po městě svištět kolmo
vzhledem k mé výšce a potřebě sebou tahat plnou polní jsem dospěl k tomu že promne hromadná dálková doprava prostě není (dopisy dopravcům o diskriminaci mých noh nepomohly). Od původního plánu pořídit si auto na které bych si vydělal přez prázdniny (rozpadlej escort) jsem celkem rychle upustil... už jen proto že jsem se letos rozhodl vyjet na Erasmus a tím jsem si prázdniny zkrátil na něco málo přez měsíc (další měsíc odečetly formality jako "státnice"). Ani už nevím jak přesně jsem dospěl k volvu, ale i tady jsem prošel rychle vývojem od 850 k V70, (že si mám vzít něco alespoň Y2K, a pokud možno v netmavé barvě). Po pár týdnech sledování různých serverů jsem jendoho rána vyrazil na inzerát z mobile.de (s dalšími zálohami) kousek za Mnichov, a odpoledne jsem se již vracel ve "Velkém červeném" http://bobes85.rajce.idnes.cz/velky_cerveny/ No a ted o pár (skutečně pár) týdnů později jsem v Goteborgu před začátkem semestru
Fotky z cesty a tady z pochůzek po okolí jsou na stejném serveru http://bobes85.rajce.idnes.cz/ určitě je tam najdete a další přibudou. Sice jsem tu Velkým červeným nikam nevyjel, ale už se nato chystám.
Abych trochu zhrnul Goteborg, cestu a švédsko vůbec:
Je tu božsky hezky, zatím celkem teplo, občas dost prší (vlastně dneska to byl druhý den co pršelo a jsem tu týden), goteborg je krásně prolezlý parky, jídlo za stejné ceny jak u nás do chvíle než to přepočtete kurzem 2,6 delší parkování zpravidla ...placené.
Cesta: Po 11 hodině jsme vyjeli z Prahy. Kolem 18 jsme dorazili do přístavu v Rostocku, v 21:45 byl checkin na trajekt, odjezd cca 22:45. Připlutí do Trelleborgu ráno po tuším 7:15. Pak už jen 300 km do Goteborgu. Tady jsme byly kolem 10 hodiny. Trajekt: 159 Eur za auto bez přívěsu s až 9 osobami. Nafta: něco pod 60 litrů Shell (ta obyč) celkem cca 900km. náklad 3 osoby + narvané auto na zimákách se střeš-top-boxem.
Švédské silnice, alespoň to co jsme jeli v slušném stavu, krásná scenerie, slušní řidiči. Speed limity jsou tu na naše poměry nízké, ale nemohu si stěžovat. 110/90/70/50 dálnice/dálnice/mimoměsto/město s tím že sjezdy z dálnice mohou být lehce trikové (krátké výjezdy a promne nezvykle označené) jinak navigace zafungovala celkem dobře, sice se občas dohadovala s kolegovou tomtom, ale nikdy mne neposlala do slepé nebo na zákaz na bus nádraží (narozdíl od tomtoma) .
Pokud budete mít příležitost... návštěvu švédska jen a jen doporučuji. Anglicky tu není problém se domluvit prakticky kdekoliv. Příroda úžasná, dost udržovaná.
Fotoalbum budu doplňovat.
Ted už jen zjistit kam chodit na ryby a jak je chytat atd :ryby: :kuch:
Ještě Edit: co se mi tady ale úplně nejvíc zevšeho líbí, teda krom parkového města, jsou tu komunikace: od bočních uliček až po dálnice. Město je dle mne perfektně dopravně řešené, žádné větší zácpy, CYKLOSTEZKY VŠUDE, chodníky...
dneska (080828) se mi podařilo sehnat kolo (Rex 1987 - přirovnal bych to asi k favoritu, jen řazení je na ose řídítek a ne na rámu), takže jestli přestane pršet, budu po městě svištět kolmo
Naposledy upravil(a) Bobes dne 28 srp 2008 00:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#38 Cestování a výlety
JJ je tam nádherně, až pohádkově ( království ) a pekelník už někomu poslal celé dlouhé povídání o našem výletu i s fotkama, ale zatím se tu nic neobjevilo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 379
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
#39 Cesta do Finska (a zase zpátky)
Již dlouho jsme s manželkou snili navrátit se do země kde jsme prožili nějaký ten rok a kde spousta našich kamarádů stále žije.
Zároveň jsme chtěli dojet až do Laponska, nazout běžky, nahodit batoh na záda a vyrazit po bílé stopě do "divočiny" (divočina je to jiná než ta naše, jednak jsou tam připravené stopy, druhak je to cca 300km za polárním kruhem).
Před dvěma lety jsme koupili naši V70, ale teprve tento rok se šance na naplnění této cesty stala reálnou. Po zvažování různých možností jak do Finska dojet, jsme se domluvili na "velkém okruhu" - tedy cesta do Finska, přes Německo a Švédsko, cesta z Finska přes Pobaltí a Polsko. Cesta přes Německo měla několik variant, nakonec nezvítězila ani nejkratší, ani nejrychlejší, ale nejkomfortnější.
V sobotu 28.dubna odpoledne jsme tedy naložili auto (hlavně pivem pro kamarády) a vyrazili směr Rostock. Cesta ubíhala příjemně a dostatečně rychle i když jsme se drželi českých dálničních rychlostních limitů (popř. lehce nad nimi). V Rostocku jsme se nalodili na trajekt Scandlines, který nás přes noc dopravil do Trelleborgu na Švédském břehu. Cesta byla o "hodinu kratší" protože se ze soboty na neděli měnil čas na letní. To jsme si dobře uvědomovali abychom nepřijeli o hodinu později do Stockholmu na další trajekt.
Cesta z Trelleborgu do Stockholmu ubíhala klidně s jednou zastávkou v Jönköpingu v Ikea na masové kuličky. Jelikož jsme ale přijeli akorát v 10 dopoledne, nepodávali se masové kuličky, ale snídaně - vaječina, párečky, pečené brambory. Po ranném obědě jsme pokračovali do Stockholmu. Přijeli jsme s dostatečným předstihem, zaparkovali jsme tedy auto na parkovišti pro check-in a šli na 3 hodiny prozkoumávat staré město Stockholmské.
Trajekt Viking line ze Stockholmu do Turku byl větší a překvapivě kajuta stála daleko méně než na trajektu z Rostocku do Trelleborgu - jen 12 EUR (za nejlevnější kajutu). Jelikož tento trajekt plul přes 11 hodin, přišla postel vhod. Ráno nás interkom probudil asi hodinu před příjezdem do Turku. Akorát abychom si stihli dát kafe + snídani na přídi a nostalgicky zavzpomínat na "staré časy" při pohledu na spoustu ostrůvků nedaleko Turku, kterými se trajekt proplétal.
Po vylodění jsme měli radostný pocit, že jsme opět ve Finsku. Cesta šla až překvapivě hladce, ani se nezdálo, že jsme na ní strávili skoro 2 dny. Cesta z Prahy a průjezd Německem trval asi 6 hodin, cesta přes Švédsko asi 7 hodin (čistého času). Toto navíc rozdělené do dvou dnů, takže si opravdu člověk připadal jako kdyby jel na nedělní odpolední výlet (skoro). Do cíle této etapy zůstávaly asi 2 hodiny cesty do Helsinek, či přesněji Espoo, kde bydlí naši známí. Tři samostatná města Helsinky, Espoo a Vantaa během let srostla v jednu oblast, které se říká "oblast Helsinek" (Helsinginalue). Pro jednoduchost se na toto souměstí budu dále odkazovat jako na Helsinky.
Další částí naší cesty byla etapa na sever - do Laponska. Poté co jsme se vyspali, doplnili zásoby a vyložili zavazadla nepotřebná v Laponské divočině, jsme kolem 20:00 vyrazili směr sever. Po cestě začalo hustě sněžit, což za tmy nebylo nic příjemného. Dálková světla vytvářela "bílou zeď" a potkávací v té vánici daleko nedosvítily. Kolem 2 hodiny ranní se dostavila nutná potřeba spánku (i přes střídání řidičů) a tak jsme na 2.5 hodiny zaparkovali na benzince v okolí Jyväskylä. Probudili jsme se, až když zima byla větší než potřeba spánku, a tak jsme se kolem půl páté vydali dále na sever. Kolem poledne jsme projeli severní polární kruh v Rovaniemi, zastavili jsme se ve vesničce Santa Clause, abychom se vyfotili s cedulí "Napapiiri" a jelo se dál. Za další 3 hodiny jsme dojeli do vesničky Kiilopää a dále do městečka Saariselkä. Tam jsme po zjištění informací o stavu tras a počasí nechali naše věrné auto a vydali se na cestu po svých. Dlouhá cesta a husté sněžení zanechalo na aute své stopy. Za prvé bylo auto neuvěřitelně špinavé, za druhé jsme měli "druhý nárazník" ve formě ledu o síle asi 5 cm. Ledové pokrytí se rozrůstalo i na masku a dálková světla. Na druhou stranu, myslím že to byla dobrá ochrana před všudypřítomnými radary na finských silnicích .
Celkem 3 noci jsme strávili v Laponské "divočině" ve volně přístupných chatičkách a na běžkách jsme se pohybovali od jedné k druhé. Lidí bylo kolem městečka Saariselkä více než dost, ale s každým kilometrem jich ubývalo. Jelikož tady už začínal polární den, teprve kolem 22 hodiny se udělalo jakési "šero", celé to umocňoval sníh který odrážel i to málo světla, takže subjektivně bylo světla stále dost. Počasí nám přálo - krom prvního zataženého dne (kdy lehce sněžilo) svítilo sluníčko a teploty se pohybovaly kolem -5°C přes den a -20°C v noci.
Cesta zpět probíhala klidně, po asi 13 hodinách jízdy jsme přijeli zpět do Helsinek. Už po několikáté jsem byl opravdu rád že sedím ve Volvu - v kterém jiném autě by člověk vylezl po 13 hodinách řízení jen lehce otupělý neustálým pozorováním cesty vpřed, ale bez jakýchkoliv nepříjemných pocitů v zádech nebo v místech o něco níže Prostě komfort se vším všudy (ještě ten tempomat by se hodil ).
Jelikož MHD je ve Finsku docela drahé (obzvlášť pokud se přejíždí hranice "trojměstí" - např. z Espoo do Helsinek), rozhodli jsme se, že se budeme pohybovat autem. Orientace v Helsinkách je relativně bez problémů. Rozhodně jsem měl (díky kvalitnímu navigátorovi - manželce) méně problémů v centru Helsinek, než "poprvé v Praze". Na parkování se dají najít neplacená místa s parkováním od 1/2 do 2 hodin (je nutné mít za oknem hodiny s časem příjezdu). Prošli jsme si Helsinky, nakoupili nezbytnosti a vyrazili na další - menší okruh po přátelích rozstrkaných po Finsku.
Tento malý okruh tvořila města Helsinky, Joensuu a Lappeenranta (a samozřejmě zpět do Helsinek). Tento okruh měřil skoro 1000km (ve Finsku není malých vzdáleností), ale na tuto cestu jsme měli 3 dny.
Po všech návštěvách a saunách jsme se vrátili do Helsinek, dokoupili poslední suvenýry a v pátek večer jsme vše elegantně naložili do auta. V sobotu ráno jsme vyrazili do přístavu na trajekt Tallink směřující, jak asi uhádnete, do Talinu. Za asi 2 hodiny se otevřely vrata trajektu v talinském přístavu. Jelikož jsme si mysleli (podle google maps), že máme málo času, s lítostí jsme vynechali prohlídku Talinu (který jsem již dříve navštívil a jeho prohlídka stojí za pár hodin času). Celou dobu jsme jeli po E67 - neboli "Via Baltica", místní označení se měnilo v závislosti na státu (Estonsko, Litva, Lotyšsko), ale E67 zůstalo stejné v podstatě až do Česka (i když v Polsku jsme se občas odklonili). Silnice jsou v pobaltských státech pěkné, nezřídka opravené s podporou EU (i když co si pamatuji tak i v roce 2004 byly více než ucházející). Po cestě doporučuji zastavit se v Litvě na odpočívadlech u moře s písečnými plážemi (pokud si pamatuji dobře, bylo několik km za estonsko-litevskou hranicí). Svítilo sluníčko a byla to velice příjemná zastávka. Cílem tohoto dne byl polský Augustów, kde jsme měli zarezervované ubytování. Nechtěli jsme jet non-stop, obzvláště když jsme měli dostatek času (prodloužený víkend díky Velikonocům). Tento hotel nám doporučili známí. Za dobrou cenu, se snídaní a hlavně s hlídaným parkovištěm (za poplatek) - což s plně naloženým autem je velká výhoda.
Dalšího dne po snídani jsme vyrazili na asi nejhorší úsek cesty - přes celé Polsko až domů. Nakonec to nebylo tak špaté (jak si vzpomínám na rok 2004). Spousta cest je nových, opravených s podporou EU. Ovšem ty kousky starých cest stojí za to. Naštěstí rozkopané silnice z důvodu jejich opravy a objížďky vedoucí po polích jsou již minulostí. Varšavou jsme projeli bez problémů díky důkladné přípravě (často je Varšava jediným místem bloudění). Varšavě se dá i vyhnout, objet ji ze severu, ale myslím že s dostatečnou přípravou se není třeba obávat průjezdu Varšavou i bez navigace (postačí kvalitní navigátor na místě spolujezdce .
Domů jsme dorazili v neděli večer s pocitem skvěle strávené dovolené a s předsevzetím jezdit na sever častěji.
Na závěr musím poděkovat našemu autí, že nás s takovým komfortem a bez zaváhání dopravilo tam a zase zpátky. Poděkování taky patří T6R, za předcestovní kontrolu a opravu vadných motůrků klapek topení - bez tohoto by spolujezdec asi (určitě) zmrznul.
Trochu statistiky:
Celkově najeto: 6370km
Celková spotřeba: 375.49 l nafty
Průměrná spotřeba: 5.89 l/100km
Cesta Praha-Rostock: 608km, 6:00 h jízdy
Rostock-Trellebor Trajekt 7:30 h
Cesta Trelleborg-Stockholm: 636km, 6:55 h jízdy
Stockholm-Turku Trajekt 11:25 h
Cesta Turku-Espoo: 165km, 2:00 h jízdy (cca)
Cesta Espoo-Saariselkä: 1091km, 14:45 h jízdy
Cesta Espoo-Joensuu: 452km, 6:05 h jízdy
Cesta Joensuu-Lappeenranta 231km, 2:49 h jízdy
Cesta Lappeenranta-Espoo 240km, 2:51 h jízdy
Cesta Helsinky-Praha 1576km
Helsinky-Talin Trajekt 2:00 h
Talin-Augustów 714km, 8:00 h jízdy (cca)
Augustów-Praha 847km, 12:14 h jízdy
Zároveň jsme chtěli dojet až do Laponska, nazout běžky, nahodit batoh na záda a vyrazit po bílé stopě do "divočiny" (divočina je to jiná než ta naše, jednak jsou tam připravené stopy, druhak je to cca 300km za polárním kruhem).
Před dvěma lety jsme koupili naši V70, ale teprve tento rok se šance na naplnění této cesty stala reálnou. Po zvažování různých možností jak do Finska dojet, jsme se domluvili na "velkém okruhu" - tedy cesta do Finska, přes Německo a Švédsko, cesta z Finska přes Pobaltí a Polsko. Cesta přes Německo měla několik variant, nakonec nezvítězila ani nejkratší, ani nejrychlejší, ale nejkomfortnější.
V sobotu 28.dubna odpoledne jsme tedy naložili auto (hlavně pivem pro kamarády) a vyrazili směr Rostock. Cesta ubíhala příjemně a dostatečně rychle i když jsme se drželi českých dálničních rychlostních limitů (popř. lehce nad nimi). V Rostocku jsme se nalodili na trajekt Scandlines, který nás přes noc dopravil do Trelleborgu na Švédském břehu. Cesta byla o "hodinu kratší" protože se ze soboty na neděli měnil čas na letní. To jsme si dobře uvědomovali abychom nepřijeli o hodinu později do Stockholmu na další trajekt.
Cesta z Trelleborgu do Stockholmu ubíhala klidně s jednou zastávkou v Jönköpingu v Ikea na masové kuličky. Jelikož jsme ale přijeli akorát v 10 dopoledne, nepodávali se masové kuličky, ale snídaně - vaječina, párečky, pečené brambory. Po ranném obědě jsme pokračovali do Stockholmu. Přijeli jsme s dostatečným předstihem, zaparkovali jsme tedy auto na parkovišti pro check-in a šli na 3 hodiny prozkoumávat staré město Stockholmské.
Trajekt Viking line ze Stockholmu do Turku byl větší a překvapivě kajuta stála daleko méně než na trajektu z Rostocku do Trelleborgu - jen 12 EUR (za nejlevnější kajutu). Jelikož tento trajekt plul přes 11 hodin, přišla postel vhod. Ráno nás interkom probudil asi hodinu před příjezdem do Turku. Akorát abychom si stihli dát kafe + snídani na přídi a nostalgicky zavzpomínat na "staré časy" při pohledu na spoustu ostrůvků nedaleko Turku, kterými se trajekt proplétal.
Po vylodění jsme měli radostný pocit, že jsme opět ve Finsku. Cesta šla až překvapivě hladce, ani se nezdálo, že jsme na ní strávili skoro 2 dny. Cesta z Prahy a průjezd Německem trval asi 6 hodin, cesta přes Švédsko asi 7 hodin (čistého času). Toto navíc rozdělené do dvou dnů, takže si opravdu člověk připadal jako kdyby jel na nedělní odpolední výlet (skoro). Do cíle této etapy zůstávaly asi 2 hodiny cesty do Helsinek, či přesněji Espoo, kde bydlí naši známí. Tři samostatná města Helsinky, Espoo a Vantaa během let srostla v jednu oblast, které se říká "oblast Helsinek" (Helsinginalue). Pro jednoduchost se na toto souměstí budu dále odkazovat jako na Helsinky.
Další částí naší cesty byla etapa na sever - do Laponska. Poté co jsme se vyspali, doplnili zásoby a vyložili zavazadla nepotřebná v Laponské divočině, jsme kolem 20:00 vyrazili směr sever. Po cestě začalo hustě sněžit, což za tmy nebylo nic příjemného. Dálková světla vytvářela "bílou zeď" a potkávací v té vánici daleko nedosvítily. Kolem 2 hodiny ranní se dostavila nutná potřeba spánku (i přes střídání řidičů) a tak jsme na 2.5 hodiny zaparkovali na benzince v okolí Jyväskylä. Probudili jsme se, až když zima byla větší než potřeba spánku, a tak jsme se kolem půl páté vydali dále na sever. Kolem poledne jsme projeli severní polární kruh v Rovaniemi, zastavili jsme se ve vesničce Santa Clause, abychom se vyfotili s cedulí "Napapiiri" a jelo se dál. Za další 3 hodiny jsme dojeli do vesničky Kiilopää a dále do městečka Saariselkä. Tam jsme po zjištění informací o stavu tras a počasí nechali naše věrné auto a vydali se na cestu po svých. Dlouhá cesta a husté sněžení zanechalo na aute své stopy. Za prvé bylo auto neuvěřitelně špinavé, za druhé jsme měli "druhý nárazník" ve formě ledu o síle asi 5 cm. Ledové pokrytí se rozrůstalo i na masku a dálková světla. Na druhou stranu, myslím že to byla dobrá ochrana před všudypřítomnými radary na finských silnicích .
Celkem 3 noci jsme strávili v Laponské "divočině" ve volně přístupných chatičkách a na běžkách jsme se pohybovali od jedné k druhé. Lidí bylo kolem městečka Saariselkä více než dost, ale s každým kilometrem jich ubývalo. Jelikož tady už začínal polární den, teprve kolem 22 hodiny se udělalo jakési "šero", celé to umocňoval sníh který odrážel i to málo světla, takže subjektivně bylo světla stále dost. Počasí nám přálo - krom prvního zataženého dne (kdy lehce sněžilo) svítilo sluníčko a teploty se pohybovaly kolem -5°C přes den a -20°C v noci.
Cesta zpět probíhala klidně, po asi 13 hodinách jízdy jsme přijeli zpět do Helsinek. Už po několikáté jsem byl opravdu rád že sedím ve Volvu - v kterém jiném autě by člověk vylezl po 13 hodinách řízení jen lehce otupělý neustálým pozorováním cesty vpřed, ale bez jakýchkoliv nepříjemných pocitů v zádech nebo v místech o něco níže Prostě komfort se vším všudy (ještě ten tempomat by se hodil ).
Jelikož MHD je ve Finsku docela drahé (obzvlášť pokud se přejíždí hranice "trojměstí" - např. z Espoo do Helsinek), rozhodli jsme se, že se budeme pohybovat autem. Orientace v Helsinkách je relativně bez problémů. Rozhodně jsem měl (díky kvalitnímu navigátorovi - manželce) méně problémů v centru Helsinek, než "poprvé v Praze". Na parkování se dají najít neplacená místa s parkováním od 1/2 do 2 hodin (je nutné mít za oknem hodiny s časem příjezdu). Prošli jsme si Helsinky, nakoupili nezbytnosti a vyrazili na další - menší okruh po přátelích rozstrkaných po Finsku.
Tento malý okruh tvořila města Helsinky, Joensuu a Lappeenranta (a samozřejmě zpět do Helsinek). Tento okruh měřil skoro 1000km (ve Finsku není malých vzdáleností), ale na tuto cestu jsme měli 3 dny.
Po všech návštěvách a saunách jsme se vrátili do Helsinek, dokoupili poslední suvenýry a v pátek večer jsme vše elegantně naložili do auta. V sobotu ráno jsme vyrazili do přístavu na trajekt Tallink směřující, jak asi uhádnete, do Talinu. Za asi 2 hodiny se otevřely vrata trajektu v talinském přístavu. Jelikož jsme si mysleli (podle google maps), že máme málo času, s lítostí jsme vynechali prohlídku Talinu (který jsem již dříve navštívil a jeho prohlídka stojí za pár hodin času). Celou dobu jsme jeli po E67 - neboli "Via Baltica", místní označení se měnilo v závislosti na státu (Estonsko, Litva, Lotyšsko), ale E67 zůstalo stejné v podstatě až do Česka (i když v Polsku jsme se občas odklonili). Silnice jsou v pobaltských státech pěkné, nezřídka opravené s podporou EU (i když co si pamatuji tak i v roce 2004 byly více než ucházející). Po cestě doporučuji zastavit se v Litvě na odpočívadlech u moře s písečnými plážemi (pokud si pamatuji dobře, bylo několik km za estonsko-litevskou hranicí). Svítilo sluníčko a byla to velice příjemná zastávka. Cílem tohoto dne byl polský Augustów, kde jsme měli zarezervované ubytování. Nechtěli jsme jet non-stop, obzvláště když jsme měli dostatek času (prodloužený víkend díky Velikonocům). Tento hotel nám doporučili známí. Za dobrou cenu, se snídaní a hlavně s hlídaným parkovištěm (za poplatek) - což s plně naloženým autem je velká výhoda.
Dalšího dne po snídani jsme vyrazili na asi nejhorší úsek cesty - přes celé Polsko až domů. Nakonec to nebylo tak špaté (jak si vzpomínám na rok 2004). Spousta cest je nových, opravených s podporou EU. Ovšem ty kousky starých cest stojí za to. Naštěstí rozkopané silnice z důvodu jejich opravy a objížďky vedoucí po polích jsou již minulostí. Varšavou jsme projeli bez problémů díky důkladné přípravě (často je Varšava jediným místem bloudění). Varšavě se dá i vyhnout, objet ji ze severu, ale myslím že s dostatečnou přípravou se není třeba obávat průjezdu Varšavou i bez navigace (postačí kvalitní navigátor na místě spolujezdce .
Domů jsme dorazili v neděli večer s pocitem skvěle strávené dovolené a s předsevzetím jezdit na sever častěji.
Na závěr musím poděkovat našemu autí, že nás s takovým komfortem a bez zaváhání dopravilo tam a zase zpátky. Poděkování taky patří T6R, za předcestovní kontrolu a opravu vadných motůrků klapek topení - bez tohoto by spolujezdec asi (určitě) zmrznul.
Trochu statistiky:
Celkově najeto: 6370km
Celková spotřeba: 375.49 l nafty
Průměrná spotřeba: 5.89 l/100km
Cesta Praha-Rostock: 608km, 6:00 h jízdy
Rostock-Trellebor Trajekt 7:30 h
Cesta Trelleborg-Stockholm: 636km, 6:55 h jízdy
Stockholm-Turku Trajekt 11:25 h
Cesta Turku-Espoo: 165km, 2:00 h jízdy (cca)
Cesta Espoo-Saariselkä: 1091km, 14:45 h jízdy
Cesta Espoo-Joensuu: 452km, 6:05 h jízdy
Cesta Joensuu-Lappeenranta 231km, 2:49 h jízdy
Cesta Lappeenranta-Espoo 240km, 2:51 h jízdy
Cesta Helsinky-Praha 1576km
Helsinky-Talin Trajekt 2:00 h
Talin-Augustów 714km, 8:00 h jízdy (cca)
Augustów-Praha 847km, 12:14 h jízdy
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bučovice
- Vůz: V50 2.0D Momentum + RTI, r. v. 2006
#40 Cestování a výlety
to Raadjek: cestu přes Polsko na Finsko mám natrénovanou, když jsem byl 2x ve Finsku na rally (Jyvaskyla). Jojo, hodně se to zlepšilo za poslední dobu, ale stejně jsou to v Litvě zmetci. V 2005 tam ještě asi neexistovaly dopr. značky, takže se mi v noci stalo, že při cca 140 km/h na té jejich highway to hell vletěl do části, která byla vyfrézovaná. Což o to, skok do díry byl gut, to se sice kámoši probudili, horší bylo, že než jsme se z toho vzpamatovali, přišel zase výskok na silnici... při tom přestalo hrát rádio, otevřela se palubní přihrádka a já sem jen čekal, kdy ze stropu vypadnou dýchací přístroje jak v Boeingu... hnus... Je to očistec cesta, ale málo provozu, Lotyšsko už je lepší a Estonsko je paráda, ty pláže kolem cest nemají chybu... Zatím jsem to jel vždy v bývalým autě (Zafira 2.0 DTi), ale příští rok, až se tam zase pojede Mistrovství světa, tak už to bude s Volvem... ale tvůj článek mi tak nějak připomněl tu cestu, takže jsem to musel napsat... Před Varšavou mě všichni varovali, že tam hodiny bloudili (to je těžký, když chlap z Ivanovic byl nejdál v Brně, ten má pak strach kdekoliv). Takže tito "srábci" jeli transitem pro kamiony (sice to měli pohodlný, ale o cca 250 km do Talinu delší a hlavně nestihli trajekt, hehe). Varšava je v klidu i bez navigace, jen polský dálnice jsou pro milovníky adrenalinu...
Já příští týden beru sobíka na výlet do Bruselu a Antverp, tak pak hodím fotky, toto je hodně zajímavý a poučný téma... ještě letos plánujem Rakousko a pak na podzim San Marino, takže si cestování užijem až moc...
Já příští týden beru sobíka na výlet do Bruselu a Antverp, tak pak hodím fotky, toto je hodně zajímavý a poučný téma... ještě letos plánujem Rakousko a pak na podzim San Marino, takže si cestování užijem až moc...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 133
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD
- Bydliště: Pelhřimov
#41 Cestování a výlety
Rad bych sem frkl taky nejakej ten prispevek z letosni letni dovolene v Rakouských Alpách. Volvicek jezdil krasne za prumernych 8 litru a najezdil pres 2300km. S tim ze byl celou nasi dovolenou takovym nasim domeckem. (pokud bylo tedy krasne spali jsme s pritelkyni pod sirakem). Byla to moje prvni cesta do zahranici s mym volvem a nedam na neho dopustit na krasavca
Tady nejake fotecky
Tady nejake fotecky
- Přílohy
-
- P1060124-800.jpg (62.07 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- P1060121-800.jpg (30.08 KiB) Zobrazeno 1155 x
-
- Kraska s Krasavcem :)
- P1060117-800.jpg (54.79 KiB) Zobrazeno 1155 x
-
- P1060116-800.jpg (29.48 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- P1060113-800.jpg (32.53 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- Kdyby mel nekdo nekdy problem u zell am see - tak tam maj Volvo Servis :D i se servisnim vozem (:
- P1050997-800.jpg (51.9 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- P1050994-800.jpg (37.07 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- Jak se nám v zadu pěkně spalo (:
- P1050893-800.jpg (65.17 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- P1050734-800.jpg (48.18 KiB) Zobrazeno 1156 x
-
- U jezera Traunsee (Gmunden)
- P1050731-800.jpg (39.19 KiB) Zobrazeno 1157 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#42 Cestování a výlety
rekl bych ultimativni spztka pro sibra
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#43 Cestování a výlety
tjn To je znamení! 744 si musim nechat
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 294
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#44 Cestování a výlety
Uplynulý velikonoční víkend jsem s paní prožili v Maďarsku v termálních pramenech. Na to, že podle prognóz je HUNGARY ekonomicky v koudeli, tam jezdí toliko Volva, že mi z toho šla hlava kolem. Co potkám u nás za týden, to jsem tam potkal v jednom dni. A byli to místní borci, žádní zahraniční cajzli! A to jsem byl jenom v okolí Sárváru, což je malé provinční městečko.
Naposledy upravil(a) Newman dne 09 dub 2010 12:42, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#45 Cestování a výlety
jj to mi rikali kamaradi, ze v budapesti je tolik volv, ze je nestihli ani sledovat.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 294
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#46 New York 7.av. 34.ul.
No toho dobře znám, to je starýho SHUBRTA syn.kanafasik píše:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#47 Cestování a výlety
Tak jsem malinko planoval letosni trasu.. zatim tam mam zahrnuto umyslne: Laerdal tunel, Orli + trolli cesta, Nordkapp...
Nejake tipy, kam vylet nasmerovat, popr. protahnout?
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s_d&saddr=Praha&daddr=Silnice+150+to:Silnice+50+to:L%C3%A6rdalstunnelen%2FE16+to:Tonningsgata%2FSilnice+15+to:Silnice+63+to:Teglverkvegen+to:E136+to:Innherredsveien%2FE6+to:E6+to:Nezn%C3%A1m%C3%A1+silnice+to:Silnice+93+to:59.361195,18.027191+to:praha&hl=cs&geocode=FYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA%3BFZLIkgMdcuSjAA%3BFVDnnAMdBLl-AA%3BFcRBoQMdwBxuAA%3BFfCXsAMdgJtmAA%3BFeK2swMdzsVtAA%3BFS6lugMdFjN1AA%3BFSLatAMdYjiDAA%3BFeTmxwMdzsOfAA%3BFVDUEwQd0N4JAQ%3BFab1PQQdVGuJAQ%3BFVi6GwQdfo5gAQ%3B%3BFYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA&mra=dpe&mrcr=1&mrsp=12&sz=10&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12&sll=59.211094,18.91571&sspn=0.650233,2.113495&brcurrent=5,0,0&ie=UTF8&ll=61.559342,8.536377&spn=2.420233,8.453979&t=p&z=8
Nejake tipy, kam vylet nasmerovat, popr. protahnout?
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s_d&saddr=Praha&daddr=Silnice+150+to:Silnice+50+to:L%C3%A6rdalstunnelen%2FE16+to:Tonningsgata%2FSilnice+15+to:Silnice+63+to:Teglverkvegen+to:E136+to:Innherredsveien%2FE6+to:E6+to:Nezn%C3%A1m%C3%A1+silnice+to:Silnice+93+to:59.361195,18.027191+to:praha&hl=cs&geocode=FYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA%3BFZLIkgMdcuSjAA%3BFVDnnAMdBLl-AA%3BFcRBoQMdwBxuAA%3BFfCXsAMdgJtmAA%3BFeK2swMdzsVtAA%3BFS6lugMdFjN1AA%3BFSLatAMdYjiDAA%3BFeTmxwMdzsOfAA%3BFVDUEwQd0N4JAQ%3BFab1PQQdVGuJAQ%3BFVi6GwQdfo5gAQ%3B%3BFYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA&mra=dpe&mrcr=1&mrsp=12&sz=10&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12&sll=59.211094,18.91571&sspn=0.650233,2.113495&brcurrent=5,0,0&ie=UTF8&ll=61.559342,8.536377&spn=2.420233,8.453979&t=p&z=8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#48 Cestování a výlety
jóóóóó super ,v podstatě jsme jeli v loni to samé,doporučuji Preikestolen který tam asi nemáš,trolli cesta úžasná,dávej si pozor na velké množství komárů opravdu je jich tam hodně,když budeš chtít o něčem pokecat tak brnkni,kurva ale závidím tiDrtic píše:Tak jsem malinko planoval letosni trasu.. zatim tam mam zahrnuto umyslne: Laerdal tunel, Orli + trolli cesta, Nordkapp...
Nejake tipy, kam vylet nasmerovat, popr. protahnout?
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s_d&saddr=Praha&daddr=Silnice+150+to:Silnice+50+to:L%C3%A6rdalstunnelen%2FE16+to:Tonningsgata%2FSilnice+15+to:Silnice+63+to:Teglverkvegen+to:E136+to:Innherredsveien%2FE6+to:E6+to:Nezn%C3%A1m%C3%A1+silnice+to:Silnice+93+to:59.361195,18.027191+to:praha&hl=cs&geocode=FYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA%3BFZLIkgMdcuSjAA%3BFVDnnAMdBLl-AA%3BFcRBoQMdwBxuAA%3BFfCXsAMdgJtmAA%3BFeK2swMdzsVtAA%3BFS6lugMdFjN1AA%3BFSLatAMdYjiDAA%3BFeTmxwMdzsOfAA%3BFVDUEwQd0N4JAQ%3BFab1PQQdVGuJAQ%3BFVi6GwQdfo5gAQ%3B%3BFYNH_AId7AncACmLeXAJnJMLRzGQQBZmD68ABA&mra=dpe&mrcr=1&mrsp=12&sz=10&via=1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12&sll=59.211094,18.91571&sspn=0.650233,2.113495&brcurrent=5,0,0&ie=UTF8&ll=61.559342,8.536377&spn=2.420233,8.453979&t=p&z=8
Naposledy upravil(a) neuman zdenek dne 04 čer 2010 06:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#49 Cestování a výlety
- Přílohy
-
- Snímek 2665.jpg (126.62 KiB) Zobrazeno 905 x
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#50 Cestování a výlety
Trolllí cesta
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny