Směr otáčení pneumatiky-vyřešeno
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
Směr otáčení pneumatiky-vyřešeno
Ahoj, přezul jsem disky na nové letní pneu. Je to asymetrická pneumatika (Hankook K105 Ventus Prime 205/50). Internetový dodavatel tvrdí, že je jedno jaký bude směr otáčení (na pneumatice to není vyznačeno). Je to opravdu jedno?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) rain dne 11 kvě 2010 15:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 2159
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Směr otáčení pneumatiky
Jedno to myslím nebude ale bude označeno kde je venkovní a kde vnitřní strana a nebo pak můžou být i levé a pravé pneu.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
- Bydliště: Kolín
Směr otáčení pneumatiky
Presne takkarelvolvo píše:Jedno to myslím nebude ale bude označeno kde je venkovní a kde vnitřní strana a nebo pak můžou být i levé a pravé pneu.
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V 70 III
- Bydliště: Děčín
Směr otáčení pneumatiky
Je to tak,na pneu máš inside(vnitřní) a outside(venkovní) stranu pneu.
_________________
ex-V70 II 2004 D5 120kW Summum,geartronic
V70 III 2009 D5,Momentum,geartronic.
V70 III 2011 D5 151kW AWD Summum,geartronic
ex-V70 II 2004 D5 120kW Summum,geartronic
V70 III 2009 D5,Momentum,geartronic.
V70 III 2011 D5 151kW AWD Summum,geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
Směr otáčení pneumatiky
Ahoj, strany otočení na disku vnitřní a vnější jsou jasné - to je OK (je to napsáno na pneu). Jde mi o směr otáčení - tj. jestli dát kolo na pravou stranu nebo levou. Označení na pravou či levou jsem také nenašel - tak možná bude opravdu jedno kam se bude otáčet, ale jistý si nejsem, protože je asymetrická.
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 79
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo V50 a V70
- Bydliště: Bratislava
Směr otáčení pneumatiky
Dunlop SP Sport 01 su podobne, maju oznacenie OUTSIDE smerom von, vejariky su vzdy vnutri auta
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 679
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
- Bydliště: Praha
Směr otáčení pneumatiky
A máš všechny stejný nebo dvě a dvě? Jde zejména o to, kam směřují ty stromečky na levé části.
Já osobně si myslím, že tyto pneumatiky nejsou směrové (viz zrcadlově symetrické směry dezénu na pravé a levé straně) a tak bych je dal tak, aby byly namontovány stejnou stranou ven/dovnitř. A to je všechno.
Já osobně si myslím, že tyto pneumatiky nejsou směrové (viz zrcadlově symetrické směry dezénu na pravé a levé straně) a tak bych je dal tak, aby byly namontovány stejnou stranou ven/dovnitř. A to je všechno.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
-
Offline
- Příspěvky: 120
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: V70 D5 04´ černá
- Bydliště: Náchodsko
Směr otáčení pneumatiky
Mohu ti potvrdit, že Hankooky mají značení OUTSIDE a INSIDE a toho se drž. Mám je jako zimní. V pneuservisu jim to musí být jasné. Promiň, doufám že si gumy nepřezouváš sám doma. Montajzna a liťáky - moc to nejde dohromady.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Směr otáčení pneumatiky
Na směru otáčení nezáleží. Záleží na tom jak je pneu obutá na disku. Jak píšou kluci víše. Inside dovnitř, Outside ven.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
Směr otáčení pneumatiky
Ahoj,
díky všem za reakci - jsem už klidnější. Mám už je na autě. Projel jsem je jen kousek, ale zatím to vypadá nadějně. Neboj - na disky jsem si to nechal přezout v pneuservisu. OUTSIDE a INSIDE je správně - tam problém nebyl. Potřebval jsem se podívat na brzd. destičky tak jsem přehazoval kola až sám. Jenom se mi nezdálo, že směřují stromečky na levé straně na opačnou stranu než na pravé - a divné mi to přijde stále. (Všechny pneu jsou stejné a váhal jsem zda nemá být pravá a levá - při koupi jsem to neřešil a objednal jen 4 ks).
díky všem za reakci - jsem už klidnější. Mám už je na autě. Projel jsem je jen kousek, ale zatím to vypadá nadějně. Neboj - na disky jsem si to nechal přezout v pneuservisu. OUTSIDE a INSIDE je správně - tam problém nebyl. Potřebval jsem se podívat na brzd. destičky tak jsem přehazoval kola až sám. Jenom se mi nezdálo, že směřují stromečky na levé straně na opačnou stranu než na pravé - a divné mi to přijde stále. (Všechny pneu jsou stejné a váhal jsem zda nemá být pravá a levá - při koupi jsem to neřešil a objednal jen 4 ks).
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
Směr otáčení pneumatiky
Článek k asymetrickým plášťům z rajpneu (kupoval jsem však jinde, levněji):
"Asymetrické pláště
V současném trendu asymetrických plášťů jsou pneumatiky konstruovány s označením montáže na stranu vnitřní a stranu vnější a nerozlišují se na levé a pravé. To, že na vozidle jedna strana vypadá jako by jela v "protisměru" je v pořádku. Takto jsou konstruovány všechny dezény s asymetrickým vzorkem, ať už jde o letní nebo zimní variantu - např. Goodyear UG Performance, Continental TS810, Michelin Energy E3A, Nokian NRVi, Bridgestone ER300 apod. - příkladů jsou desítky a všichni výrobci tento druh pneu vyrábí obdobným způsobem. Možná to na vozidle vypadá trochu nelogicky, ale je to skutečně v pořádku.
Zimní asymetrický běhoun spojuje nejlepší ovladatelnost vozidla s dobrou přilnavostí na mokrém povrchu a bezpečnými jízdními vlastnostmi na zasněžených silnicích. Tuhé rameno pneumatiky má vynikající vodící vlastnosti při jízdě v zatáčkách a snižuje tím opotřebení pneu, protože zvýšený tlak na běhoun při průjezdu zatáčkou kompenzuje plnější blok dezénu. Pásový dezén s asymetrickým žebrem připomínající letní pneumatiky zajišťuje kratší brzdnou dráhu na suché vozovce a zároveň snižuje hlučnost pneu na nejnižší možnou úroveň. Lepší ovladatelnost vozidla na zimní vozovce zajišťují šikmo postavené lamely na blocích vnitřní strany pneumatiky. Je to dobrý kompromis mezi jízdním komfortem, který chcete a funkčností, kterou potřebujete."
"Asymetrické pláště
V současném trendu asymetrických plášťů jsou pneumatiky konstruovány s označením montáže na stranu vnitřní a stranu vnější a nerozlišují se na levé a pravé. To, že na vozidle jedna strana vypadá jako by jela v "protisměru" je v pořádku. Takto jsou konstruovány všechny dezény s asymetrickým vzorkem, ať už jde o letní nebo zimní variantu - např. Goodyear UG Performance, Continental TS810, Michelin Energy E3A, Nokian NRVi, Bridgestone ER300 apod. - příkladů jsou desítky a všichni výrobci tento druh pneu vyrábí obdobným způsobem. Možná to na vozidle vypadá trochu nelogicky, ale je to skutečně v pořádku.
Zimní asymetrický běhoun spojuje nejlepší ovladatelnost vozidla s dobrou přilnavostí na mokrém povrchu a bezpečnými jízdními vlastnostmi na zasněžených silnicích. Tuhé rameno pneumatiky má vynikající vodící vlastnosti při jízdě v zatáčkách a snižuje tím opotřebení pneu, protože zvýšený tlak na běhoun při průjezdu zatáčkou kompenzuje plnější blok dezénu. Pásový dezén s asymetrickým žebrem připomínající letní pneumatiky zajišťuje kratší brzdnou dráhu na suché vozovce a zároveň snižuje hlučnost pneu na nejnižší možnou úroveň. Lepší ovladatelnost vozidla na zimní vozovce zajišťují šikmo postavené lamely na blocích vnitřní strany pneumatiky. Je to dobrý kompromis mezi jízdním komfortem, který chcete a funkčností, kterou potřebujete."
_________________
V40, 2000, 1,8 GDI
V40, 2000, 1,8 GDI
-
Offline
- Příspěvky: 79
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo V50 a V70
- Bydliště: Bratislava
Směr otáčení pneumatiky
kvoli tomuto co si sem napisal som zobral aj letne aj zimne asymetricke,
ked som mal smerove, tak dopredu dozadu aj zaberali aj brzdili dobre, ale do zataciek sama sranda,
a do istej miery sa k tomu podpisal motor vzadu nahon vzadu na bejvalke
ked som mal smerove, tak dopredu dozadu aj zaberali aj brzdili dobre, ale do zataciek sama sranda,
a do istej miery sa k tomu podpisal motor vzadu nahon vzadu na bejvalke
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 roků
- Vůz: Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S)
- Bydliště: Dačice
Směr otáčení pneumatiky
Mám na zadku taky tyhle pneu (Hankook K105 Ventus Prime) ikdyž se mi to zezačátku taky moc nezdálo, jsem s nimi vcelku spokojený. Ikdyž se mi zdá, že se sjíždí docela rychle.
_________________
Je:Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S - 1731cc), 85kW, 5-man, klima, kůže, dřevoplast, Sekačka Husqvarna R152 SV - moji švédi
Citrón Berlingo Multispace 1,6i 110k, r.v. 2009
Bylo: Daewoo Espero 2.0MPi - skvělý auto, vzpomínáme...
Je:Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S - 1731cc), 85kW, 5-man, klima, kůže, dřevoplast, Sekačka Husqvarna R152 SV - moji švédi
Citrón Berlingo Multispace 1,6i 110k, r.v. 2009
Bylo: Daewoo Espero 2.0MPi - skvělý auto, vzpomínáme...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé