Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#26 V70 2,4i 125kw

Příspěvek od hajnej »

zdar.
spotřeby here https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/468-V70.html?constyear_s=2000&power_s=125&power_e=125
motor držák, intervaly přesně nevím, někdo mě doplní
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Bechyně

#27 Koupě auta - rada

Příspěvek od jerguš »

Zdravím, kolegové poraďte, výhledově bych vyměnil svého volvíka za ostřejší model a potřeboval bych radu co zvolit. Moje požadavky jsou jasné: 850, kombi, do r 1995, turbo benzín, manuál, pokud možno plná výbava. A teď, co je nejlepší volba, pokud jde o takový ten klasicky český poměr cena - výkon (provozní náklady - jízdní vlastnosti - najezdím s tím ročně cca 36 000 km)? ital 155 kW, Téčko 166 kW a nebo rovnou eRko?
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

GDPR_user

#28 Koupě auta - rada

Příspěvek od GDPR_user »

jerguš píše:Zdravím, kolegové poraďte, výhledově bych vyměnil svého volvíka za ostřejší model a potřeboval bych radu co zvolit. Moje požadavky jsou jasné: 850, kombi, do r 1995, turbo benzín, manuál, pokud možno plná výbava. A teď, co je nejlepší volba, pokud jde o takový ten klasicky český poměr cena - výkon (provozní náklady - jízdní vlastnosti - najezdím s tím ročně cca 36 000 km)? ital 155 kW, Téčko 166 kW a nebo rovnou eRko?
Myslím že ideálně volvo 940 2,3 turbo :ROFL:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#29 V70 2,4i 125kw

Příspěvek od lucki »

DR_ píše:sibro: tohle by ti mělo pomoct, ale v češtině moc informací nečekej.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/PetrolEngineServiceIntervals.pdf
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/ServiceProgramme-S60.pdf
jedna míle je 1,61km, rozvoďák ve 150000km.
nie v 120 000 km?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#30 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od yoby »

Třeba mě se XC90 nelíbí :) . Spotřeba je čistě individuální věc, ale chceš velké auto a to ti za 5 jezdit nebude. Spolehlivost automatů u Volva.... jsou tu 20 a více letá auta s automatama a fungujou :)
Tady si lidé radí s problémama, proto většina příspěvků je o tom že je něco špatně.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#31 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Corek »

Garfield píše:Ahoj všem,
už dlouho přemýšlím nad koupí Volva a nejvíc se mi líbí XC90 (komu asi ne, že?), ale klasicky řeším taky spotřebu, servis atd. Možná že někdo to neřeší, ale jak jsem tady někde četl spotřeba při manuálu je 9-10 ltr/100km, v automatu může být 10-11, ale taky jsem tady u někoho zahlédl, že třeba i 15 a to už je sakra rozdíl.
Můžete mi tedy prosím sdělit jak to je? To že automat bude trochu žravější OK-beru, ale nějaký běžný průměr? jak je to se spolehlivostí aut. převodovek? Můj kámoš říkal, že automaty od roku 2005 už jsou dobrý (ale to jsme se bavili o oktávkách) je to u Volva jiné?
A další - servis - nejsem žádnej mechanik a nejraději to prostě nechávám na lidech, kteří tomu rozumí, ale abych platil ročně třeba 20tis. za servis, to se mi moc nechce... většinou si tady lidi stěžují že je něco špatně a tak mě to trochu "děsí"...
Má představa je XC90, 2004-2005, nejspíš 120kW

Díky
Petr


Moje spotreba je do 10l/100. Pocitam ze jak bude teplo, tak se dostanu i pod devet.
Pevne verim, ze kdyz se o to staras, tak musi byt spolehliva 8)
Dej si pozor na AWD, vic o tom najdes tady na foru.
V autorizaku je servis pekelne drahej :evil:

Jinak kara je to suprova :good:
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků
Bydliště: Plzeň

#32 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Zdravím všechny Volváky, jsem zde nový.
Zvažuji koupi Volva V70 roku výroby 2005/2006. Momentálně připadá v úvahu motorizace 2.4 D5 120kW, o které jsem se dočetl snad jen samou chválu. Jenomže do teď jsem měl pouze benzinové motory, se kterými nebyly problémy, takže můj dotaz bude směřovat spíše k určitým věcem týkajících se motoru, respektive přidružené techniky, než na automobil obecně (věřím, že je to celkově povedené auto). Tyto informace jsem zde nenašel, spíše jen obecné rady k vozu jako takovému.
Dotaz první: od kterého roku se montoval filtr pevných částic? Někde jsem četl, že od roku 2006 standartně. Rád bych se totiž této blbině vyhnul, přijde mi spíše na obtíž. Také jak poznám, že ho vůz má/nemá? Byl montovám podle výbavy nebo jen podle přání zákazníka, který ho buď chtěl, nebo nechtěl? Nebo ho snad mají všechny vozy?
Druhá otázka: předpokládám, že tyto vozy jsou všechny vybaveny dvouhmotovým setrvačníkem, je tedy u V70 také tak poruchový, či citlivý na styl jízdy, jako bývá u mnohých značek? Popřípadě jak nákladná je oprava/výměna. Ptám se, protože většina V70 má za sebou řádnou porci kilometrů, takže s nájezdem okolo 200 tisíc lze čekat nějaké problémy s tímto.
Ostatní věcičky, jako turbo a vstřikovače jsou již taková klasika mezi možnými poruchami dnešních turbodieselů, zrovna tak počítám s výměnou rozvodů.
Předem moc děkuji.

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#33 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Harry »

projdi trochu fórum a všechno je tu k nalezení. obecně je pravda, že DPF od 2005/6. záleží ale co jezdíš, já jsem kvůli filtru koupil starší motor, nemám šestikvalt, ale při jízdě po dálnici nad 130km/h jde spotřeba rapidně nahoru. setrvák už tady taky někdo dělal, takže cena se myslím nechá taky dohledat.
pokud můžu radit, vyčkej příchodu Daliho, to je odborník hodný rady ohledně D5.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#34 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od dali »

Noo, já jsem takovej odborník teoretik, kterej tak dlouho vybíral D5 až jsem zjistil, že na moje ježdění mi stačí to co mám.
Dotaz první: filtr pevných částic maj od modelovýho roku 2006 všechny diesely ve V70, je jedno jaká motorizace (D5/2,4D/D) a výbava. Pozná se podle toho, že auto plní Euro 4.

Bez pohledu do papírů je nejsnazší kouknout pod kapotu a černej vrchní kryt motoru = Euro3, nemá DPF
Obrázek
dvoubarevnej kryt motoru = Euro 4 má DPF
Obrázek

Dotaz druhej: všechny V70 mají dvojhmotu, vyhneš se jí jedině tak, že koupíš auto v automatu.
Pár lidí už setrvák měnilo. Možná by se za použití metody pokus- omyl dala vymyslet konfigurace s jednohmotou z 850 a pasující spojkou pro auta s pětikvaltem, u auta s 6kvaltem už bych si jistej nebyl.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků
Bydliště: Plzeň

#35 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Ok, děkuju za rychlou odpověď :good: nevěděl jsem, že lze motory s DPF a bez tak lehce rozpoznat podle krytu. To Euro 3/4 mě ani nenapadlo. Ještě jednou díky. Jinak ten dvouhmoťák ponechám náhodě, koupě ojetiny stejnak nic jinýho není, než náhoda. Jen načítám co nejvíc informací, abych byl připravenej a něco o autě věděl dopředu... Filtru pevných částic se chci vyhnout, jsou s tím jen problémy. Ještě jednou díky.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#36 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od hajnej »

nokunoka píše:předpokládám, že tyto vozy jsou všechny vybaveny dvouhmotovým setrvačníkem, je tedy u V70 také tak poruchový, či citlivý na styl jízdy, jako bývá u mnohých značek? Popřípadě jak nákladná je oprava/výměna. Ptám se, protože většina V70 má za sebou řádnou porci kilometrů, takže s nájezdem okolo 200 tisíc lze čekat nějaké problémy s tímto
ahoj. máš pravdu. setrvák jde do kytek. já mám najeto přes 300 tis a dával jsem novej. obecně se dá říct že odchází v rozmezí 200 - 300 tis km. Ted k cenám: v čr se pohybuje kolem dvaceti, já nebyl línej a pohledal jsem v cizině. nakonec jsem ho koupil za desítku a k tomu ještě pořídil komplet spojku i s ložiskem, když už se v tom marra měl hrabat tak at mám klid v duši a komplet i s prací jsem to zvládnul za 20 tis.
jinak ten motor je super. jen ta šestka mi chybí no. ale dá se s tím žít. ty už ji tam asi budeš mít
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#37 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

Ono ta šestka no nenadchla mě jel jsem v takovém autě ale když já mám při 2000ot. rychlost 100kmH šestikvalt tuším 110kmH Představoval bych si nechat svých pět kvaltů a o takový skok jaký je mezi čtyřkou a pětkou pro stě přidat šestku aby bylo při těch 2000ot. tak 130kmH. (včera jsem jen tak na chvíli zkusil 200kmH a pětikvalt točí 4000ot.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků
Bydliště: Plzeň

#38 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Jojo, šestka se u některých vozů/motorů/převodovek míjí účinkem, často je příliš blízko pětce, takže výsledná spotřeba na dálnici je vyšší, než by mohla být. U mého současného vozu, Mazdy 6, také není ideálně daleko od pětky, motor v dálničních rychlostech točí zbytečně moc.

Ještě jeden dotaz k Volvu, doufám, že ne hloupý, ale jsem nakažen od mého současného vozu: jakou má V70 antikorzní ochranu, má někde slabiny, nebo je zde poznat severský původ a vše je dokonale ošetřené? Jak říkám, jsem nakažen svým vozem, který má antikorozní ochranu mizernou snad ve všech směrech, těch slabin je zde hodně (lemy, podvozek, nosníky, nekvalitní lakování atd.). Hledám totiž bytelný vůz, který něco vydrží, kolem kterého nemusím stále lézt se strachem, kde co zase začne reznout, jako je tomu u Šestky (stačí i běžné ťukance od kamínků a je zaděláno na průser). Věřím, že u Volva to neodflákli a nejsou s tím nadměrné problémy... :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#39 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od dali »

nokunoka píše:Ještě jeden dotaz k Volvu, doufám, že ne hloupý, ale jsem nakažen od mého současného vozu: jakou má V70 antikorzní ochranu, má někde slabiny, nebo je zde poznat severský původ a vše je dokonale ošetřené? Jak říkám, jsem nakažen svým vozem, který má antikorozní ochranu mizernou snad ve všech směrech, těch slabin je zde hodně (lemy, podvozek, nosníky, nekvalitní lakování atd.). Hledám totiž bytelný vůz, který něco vydrží, kolem kterého nemusím stále lézt se strachem, kde co zase začne reznout, jako je tomu u Šestky (stačí i běžné ťukance od kamínků a je zaděláno na průser). Věřím, že u Volva to neodflákli a nejsou s tím nadměrné problémy... :good:
Myslím že u Volva můžeš bejt naprosto v klidu. Počínaje řadou 700/900 maji dospělý Volva velmi kvalitní pozink. I skoro třicetiletý auta, který nedostaly ránu můžou bejt prakticky bez koroze. Nejnovější auto u kterýho vím o typický reznoucím místě, je 850 kombi a její pátý dveře. Jinak V70I, V70II pokud nedostala ránu, neví co je koroze (moje poznatky, třeba někdo doplní, opraví). Mazda 6 je s těma lemama dost profláklá, nijak se o to nezajímám a o tom problému vím.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#40 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od pepa.paur »

dali píše: Nejnovější auto u kterýho vím o typický reznoucím místě, je 850 kombi a její pátý dveře. Jinak V70I, V70II pokud nedostala ránu, neví co je koroze (moje poznatky, třeba někdo doplní, opraví).
Tak bohužel se přidávám u V70I také s pátými dveřmi, rezne mi pod spodní lištou okna. :cry:
Jinak zespodu bez koroze, kromě nosné roury tažného zařízení.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků
Bydliště: Plzeň

#41 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od nokunoka »

Díky za odpovědi, právě ze zkušenosti se ptám, protože vím, co to znamená, když výrobce tuhle stránku odflákne. Šestky jsou tím známé, chce to daleko větší péči, jenže dle mého názoru nadměrnou a beztak to nemusí mít chtěný výsledek :o
Takže novější Volva jsou po téhle stránce ok. Což jsem rád, hledám totiž prostorné, pohodlné, spolehlivé (ač je to individuální), robustní a výkonné auto, které se mnou vydrží x let. Zatím V70 vypadá jako nejvhodnější kandidát. Nejezdím hranu, spíše na pohodu ačkoli dynamicky, takže chci výkonnovou rezervu. D5 120kW se mi zdá dostačující. Převažují u mne okresky a město, takže proto chci vůz bez DPF. Proto také podvozkově pohodlné auto, které přepluje nástrahy našich cest. Ačkoli ročně nenajezdím 50tis. km (nedojíždím do práce), ale momentálně spíše okolo 20tis km (nejčastější trasy 15, 20, 30km, delší výlety každých 14dní), není to dle mého názoru důvod kupovat benzina. Potřebuji totiž vůz s objemným zavazadelníkem, který již "něco pojme" a uveze, který se nezadýchá v prvním kopci a mám-li být upřímný, nechce se mi živit benziňáček dvanácti litry benzinu, navíc se 40-50% městského provozu, také v budoucnu počítám s daleko vyšším nájezdem. Motor netočím studený, olej a filtr měním po deseti tisících, vím, že se má turbo nechat dochladit po zastavení atd. Zkrátka dodržuju a nadále budu dodržovat mnohé "babské rady".
Proto další otázka :oops: Nebude mít tento motor problémy ani s mými současnými kratšími trasami, myslím zda se příliš dlouho neprohřívá (obzvlášť v zimních měsících) apod. jelikož převážný provoz "za studena" (a že úplné ohřátí motoru trvá déle, než ukazuje ručička teploměru) nesvědší žádnému motoru? Ještě jednou díky.

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#42 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

když D5 tak si pohlídej aby měla předehřev,bufíka a nemáš problém moto to hned ohřeje. Auta původem z itálie ho nemají tak si na to dej pozor kamoš ho v XC90 nemá a dost to chybí. Jinak mám toto auto a je to bomba žere to naftu a jede to jak benzín
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 46
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#43 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od dali »

josef.paur píše:Tak bohužel se přidávám u V70I také s pátými dveřmi, rezne mi pod spodní lištou okna. :cry:
Jinak zespodu bez koroze, kromě nosné roury tažného zařízení.
To bych řešil asi takhle: http://cgi.ebay.de/Volvo-V70-2-5-99-Heckklappe-Schwarz_W0QQitemZ170407797298QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item27ad18a232

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#44 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od pepa.paur »

dali píše:
josef.paur píše:Tak bohužel se přidávám u V70I také s pátými dveřmi, rezne mi pod spodní lištou okna. :cry:
Jinak zespodu bez koroze, kromě nosné roury tažného zařízení.
To bych řešil asi takhle: http://cgi.ebay.de/Volvo-V70-2-5-99-Heckklappe-Schwarz_W0QQitemZ170407797298QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item27ad18a232
Díky za tip, zatím to není nijak kritický, rezne to jen trochu, ale rozhodně to nebylo moc příjemný překvapení, když jsem tu lištu vyndal a vykouklo to na mě.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Pip
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4
Registrován: 14 roků
Bydliště: Plzeň

#45 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Pip »

Ahoj, chtěl bych poprosit o radu. Chystám se pořídit V70 D5, rok 2001 nebo 2002. Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s automatem v tomto voze a s tímto motorem. Zajímá mě, jestli raději zvolit manual, jaké jsou servisní náklady na automat a v neposlední řadě jaký je rozdíl ve spotřebě oproti manuálu. Díky moc za rady.
_________________
Volvo V70II, D5, 120 kW, 2003

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#46 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od hajnej »

Pip píše:Ahoj, chtěl bych poprosit o radu. Chystám se pořídit V70 D5, rok 2001 nebo 2002. Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s automatem v tomto voze a s tímto motorem. Zajímá mě, jestli raději zvolit manual, jaké jsou servisní náklady na automat a v neposlední řadě jaký je rozdíl ve spotřebě oproti manuálu. Díky moc za rady.
je to relativní...u automatu jsou vcelku dražší výměny oleje po cca 60tis km, vyjde to myslim kolem 6 tis. jestli se pletu, opravte mě...samozřejmě v neautorizovanym servise....ale zase u manuálu řešíš spojku nebo dvouhmotovej setrvačník...což je cca 20-30 tis jednou za 200-300 tis km. S automatem zkušenosti až takové nemám, ale nevím o nikom, kdo by ho musel měnit, když se o něj člověk dobře stará tak v pohodě. Jenom pozor na geartronic v roce 2001, tam byl nějakej problem. Spotřeba nepatrně vyšší, ale zase v dálničním provozu úspornější kvůli převodům.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#47 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

myslím že automat bude bát tak o litr víc záleží na stylu jel jsem jen s obyčejným automatem a jízda na okesce nic moc brzo podřazuje město pohoda ale spotřeba leze dost nahoru. Dálnice no nevím zdálo se mi že to točí moc otáček proti manuálu. Ten olej musí stát míň ne? Někde jsem četl že se stejně nepodaří všechen vypustit a přece nestojí lit 1000kč?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#48 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od Honza »

vatak píše: POkud vím, jsou tam "doživotní" náplně,
Jo a někdy to i vyjde.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#49 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od karelvolvo »

Tak s tou doživotní náplní to je pěkná sranda!? Kamoš má S80 od nova ted tam má asi 55tkm a ve 40tkm mu ho na garančce měnili. My dáváme do kamionů do automatů povertronik a do servořízení olej ATF dextron III je červený a máme ho za 150kč za litr. jinak taková převodovka v kamionu 40 litrů oleje
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 459
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#50 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-III, S60, S80, XC60/70

Příspěvek od hajnej »

že si jen tak nevymejšlim...jen tu cenu oleje jsem střílel podle autorizáku, jde to řešit za polovinu https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=19578&start=0&hilit=v%C3%BDm%C4%9Bna+oleje+automat
Vulva píše:Podle (novějších) doporučení Volva se mění olej v automatu každých 80.000 km, výměna v autorizovaném servisu přijde na cca 6.000 Kč, takže nic extrémního (je to přece jen jednou za 80t km).
Kopeček píše:Pokud jde o výměnu oleje v automatu, tak určitě měnit. Nevěř tvrzením, že je tam "doživotní" náplň. Měl bys měnit cca po 60-90000km (podle provozu, zatížení, tahání vleku atd.) Do čtyřkvaltů Aisin Warner (např. V40) použij Dexron III, do pětikvaltů (např. V70) výhradně se specifikací JWS 3309 (což. Dex.III není!). Cena je kolem 250,-/lt, takže žádná hrůza. Celková náplň je cca 7lt, ale ty nikdy nevyměníš, pokud ji nerozebereš, zhruba polovina zůstane v měniči atd. Pokud jsi olej nikdy neměnil, doporučil bych vyměnit, co vyteče a po ujetí nějakých 500km výměnu zopakovat. Filtr se mění jen při GO, ale pokud je k němu přístup a almara nemusí ven, ako u některých typů, doporučuju taky měnit, cena kolem 600,-.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“