závada na servačníku 2,5TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

#1 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od AldaAlan »

Ahoj všem,

zničeho nic mi začal vycházet z motoru rachotivý zvuk, jakoby se motor začal potkávat,dělá to v různých režimech otáček motoru v mírném tahu motoru zvuk zmizí a někdy i na volnoběh. Nyní mám auto v sevisu v Modřanech, kontrolovali rozvody ty jsou v pořádku, další podezření je na dvouhmotu už je vymontovaná ,ale není na ní žádné poškození patné. Prosím máte se závadou na setrvačníku někdo zkušenost. Prosím pište... nevím co mám dělat, riziko je že namontuji dvouhmotu a bude to ještě něčím jiný. Slyšel jsem od jiného mechanika že podobné rachocení meli v VW transportéru s 2,5TDI a bylo to setrvákem přesto že na něm nic nenašli.

Předem díky za příspěvky Alda
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od hajnej »

já jsem vyměnil dvouhmotu a nebylo na ní znát nic jiného než lehké obroušení okolo šroubů, které ji drží
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od hajnej »

a dvouhmoták klepal při volnoběhu a potom při rozjezdu. šlo to komplet nový i s celou spojkou
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#4 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od Zeb »

Na to existuje nějaký přípravek, kterým se zjistí, zda je v pořádku, nebo ne. Nějak se měří, jak jsou uvnitř unavené péra. Říkal mi to mechanik ve Volvu, když jsem si odvážel auto po geometrii.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od jarek.krizan »

Dvouhmot je několik druhů. Rozhodně nesmí mít po obvodu větší krok jak 10 mm a axiální vůle nesmí být žádná. Kolikrát stačí s tím pootočit do určité polohy a vůle se zvětší mnohonásobně. Dvouhmota je svinstvo a vymysleli ji jen kvůli tomu, aby vytahali prachy z řidičů. Pokud je náhrada v klasickém provedení spojky, tak tam nenech dávat dvouhmotu, ale klasiku. Na funkci se to rohodně nijak nepozná a příští výměna spojky bude za 1/3 nákladů s dvouhmotou.
Je to celkem běžná závada a na fóru se o tom už mnoho psalo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od dali »

jarek.krizan píše:Dvouhmota je svinstvo a vymysleli ji jen kvůli tomu, aby vytahali prachy z řidičů. Pokud je náhrada v klasickém provedení spojky, tak tam nenech dávat dvouhmotu, ale klasiku. Na funkci se to rohodně nijak nepozná a příští výměna spojky bude za 1/3 nákladů s dvouhmotou.
Je to celkem běžná závada a na fóru se o tom už mnoho psalo.
Existuje, ale vůbec to neni levný, zvlášť metodou pokus-omyl. Pracuju na tom.
Jednohomota Audi 200 turbo + přítlačák Audi 200 turbo + lamela Volvo 850R.
Totéž by mělo jít u jakýhokoli benzínovýho 5válce s tím rozdílem že:
Setrvák 850R (teoreticky jakákoli jednohmota z 850, která má komplet plochu rovnou tak aby tam pasovala 240mm lamela), lamela 850R, přítlačák Audi 200 turbo. U setrváku z 850 bude možná nutný překolíkování, aby pasoval ten přítlačák z Audi.
Tady k tomu je nějaký čtení, který pojednává o benzínový verzi:
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=123615

Neumí někdo sehnat spojkový komponenty Sachs Race Engineering s nějakou zajímavou slevou?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od jarek.krizan »

Valeo dokáže celou sadu, ale blbě se shání.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od dali »

jarek.krizan píše:Valeo dokáže celou sadu, ale blbě se shání.
Tím myslíš: jednohmota +lamela + přítlačák? Na TDI nebo benzín? Na benzína tomu věřím, ale na poměrně okrajovou kombinaci Audi motoru a Volvo převodovky bych byl překvapenej. Dokázal bys sehnat číslo dílu?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od jarek.krizan »

Právě že na TDI. Číslo dílu zkusím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

#10 závada na servačníku 2,5TDI

Příspěvek od AldaAlan »

Abych dopsal jak to dopadlo.
Bylo to tím dvouhmoťákem, docela drahá sranda......
Bohužel musím konstatovat že v T6R nic levného a navíc jsem po opravě zjistil nedotažené- volné a vypadlé některé šrouby upevńující převodovku na motoru!!! a volné šrouby horního závěsu motoru po té co se mi zdály nestandartní vibrace při chodu :o(. Chápu že to byla náročnější oprava, ale na druhou stranu za ty peníze celkem zásadní nedostatky..Ale už to bude rok, tak mě zlost přešla a vše jsem si překontroloval a podotahoval sám.
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“