Kroucení auta při brždění - servis neví....

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Daniel Kout »

Zdravím, poslední dobou pozoruji, že při brždění nějak divně ujíždí předek auta (V70 I). Táhne to na stranu spolujezdce, při razantnějším brždění dojde k částečné ztrátě stability a chování auta je nutno korigovat volantem. Při opravdu razantním brždění tahá za volant. Při záběru se nic podobného neděje.

V servisu hledali, hledali a nic nenašli. Nikde prý není žádná vůle, tlumiče jsou ok. Asi už nevěděli, vzali mě pod zvedák, kde na přední nápravě se vším rajblovali, mlátili, ale nikde nic. Nestalo se někomu něco podobného, netušíte "na dálku" co by to asi tak mohlo být??

Díky Dan
_________________
S90 B5

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#2 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Lukaso »

No něco bych k tomu napsal ale je třeba to brát s odstupem :green: Protože nejsem žádnej mechanik...ale čistě z logiky věci pokud je vše tuhé a při brždění ti to táhne pouze na jednu stranu nezávisle na okolních podmínkách a s větší razancí brždění to táhne víc tak bych hledal problém v brzdách...Jakoby různá účinnost brzdy na pravé a levé straně...možná to je blbost...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#3 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Daniel Kout »

Tak jsem dostal tip - uvavené silentboky rámu. Po jejich výměně došlo k rapidnímu zlepšení. Radu jsem dostal jako SZ, po schválení to hodím sem.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#4 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Daniel Kout »

vkládám zprávu - původně SZ (se svolením autora)
Dle mého jde o cenné info řešící součástky, které se také musí měnit, ale asi ne každý o nich ví.

Ahoj, dej nový silenbloky rámu. U Márra mni je včera dal na moji žádost, i když mí říkal že jsou v pořádku.
Výsledek je nezkutečnej Auto je jak nový, subjektivně mám pocit jak když jsou tam nový tlumiče, všechny neduhy které zůstaly i když jsem dal nová ramena zmizely.
Auto mi třeba při akceleraci na nerovném pohybu, tahalo ze strany na stranu, nechalo se strhnout do kolejí (to mi potvrdil i Marek, sám si toho všiml)
Také mi přijde že je auto pevnější a nekroutí se. Otřesy způsobené nerovnostmi a přenášené do karoserie a interiéru jsou ta tam.
Přitom po vyndaní říkal že vypadali dobře až na to že byli trochu vyrezlé.
Já je podezříval už dlouho, protože jsem už netušil čím to může být.
Ale Marek mi to vždy rozmluvil že při kontrole třeba tyčí nebo pajcrem jsou v pořádku. A že si vymýšlím blbosti.
Celá sranda i s laserovou geometríí vyšla na cca 6-7k. Silenbloky jsou 4, 3 a 1.
Myslím že by to mohlo být řešení tvých problémů, každopádně tím nic nezkazíš, minimálně tomu pomůžeš alespoň při některých neduhách.
Já mám na autě najeto 160k km a už tak od 140-150k byli určo v háji. Rok 2002...
S pozdravem Pepa
_________________
S90 B5

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#5 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Sibr »

Sorry za ty hrubky a nesmysli v textu :oops: Psal jsem to v noci lehce zmatlanej snusem. :D
Třeba pohyb m á být povrch... :o :pardon:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#6 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Marcus »

Mám podobné příznaky. Auto při malých rychlostech ve městě při brzdění citelně táhne doprava. Naopak při jízdě 50+ táhne při brzdění doleva. Dost musím vyrovnávat volantem. Při jízdě třeba jen v mírných kolejích se auto nedá udržet v přímém směru.
Bylo mi řečeno, že musím vyměnit ramena, ale teď nevím jestli mi to pomůže. Představa, že je vyměním a výsledek se nedostaví a budu měnit i silentbloky na rámu mě docela děsí. Nemluvě o tom, že na výměnu čekají kotouče, tlumiče a vákuovka:-))
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#7 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Daniel Kout »

Marcus píše:Mám podobné příznaky. Auto při malých rychlostech ve městě při brzdění citelně táhne doprava. Naopak při jízdě 50+ táhne při brzdění doleva. Dost musím vyrovnávat volantem. Při jízdě třeba jen v mírných kolejích se auto nedá udržet v přímém směru.
Bylo mi řečeno, že musím vyměnit ramena, ale teď nevím jestli mi to pomůže. Představa, že je vyměním a výsledek se nedostaví a budu měnit i silentbloky na rámu mě docela děsí. Nemluvě o tom, že na výměnu čekají kotouče, tlumiče a vákuovka:-))
Alespoň slabá útěcha - nejsi v tom sám. Mám přesně to samé, ramena vyměněna, ale myslím že to nestačí, vydím to na silentbloky na rámu, tlumiče. Vakuovku snad pořeším v rámci přátelské výpomoci doma v Liberci. Na zbytek bychom zasloužili skupinovou slevu. Přes kamaráda mám nějakou slevu v Elitu, ale i tak je to pěkná pálka.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#8 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od Daniel Kout »

Sibr píše:Sorry za ty hrubky a nesmysli v textu :oops: Psal jsem to v noci lehce zmatlanej snusem. :D
Třeba pohyb m á být povrch... :o :pardon:
V pohodě, všichni rozumí. Myslím, že ten Tvůj příspěvek je dost dobrej, minimálně napoví, že takové věci v autech vůbec máme. Jasnej popis problému, řešení a výsledek. Tak to má být.
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od dali »

2 Sibr: trochu v tvým popisu nacházím chování mýho auta. Stejně jako ty mám tendenci veškerý nesportovní a nestandartní chování hned házet na FSDčka :green: Ouha! Po výměně jednoho ramena a tyček stabilizátoru začalo do zatáček opět jezdit jak po kolejích... ale v tom tahání za volant se taky nacházím... v týhle souvislosti mě napadá eště:
http://www.vivaperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=78_84&products_id=775
Kdyby si někdo pochytal rozměry z montážních bodů, myslím že by nebyl problém to vyrobit za zlomek tý jejich ceny (neni přemrštěná, pokud sedneš ke kompu a za dva dny to máš doma, ale nechat si takovejch pár trubiček posílat ze států by přinejmenším vzbudilo posměch u kámošů co umí se svářečkou :green: )

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 907
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Kroucení auta při brždění - servis neví....

Příspěvek od marra »

nevim nevim ale zkus se podivat někdy na podvozek a všimni si kolikrat jsi o něco štrejchnul a pak uber na světle vyšce o cca 2cm přiznam na mym voze už by nebylo místo :crazy:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“