Begi:
vyjadrim se k tomu porovnani T5 a 2.4i, co mozna nejobjektivneji

T5 teoreticky muze byt i uspornejsi nez 2.4i, ale malokdy tak tomu je. Kdyz uz mam 220k, nepojedu pomalu. Pak je to hodne o sebekontrole. Samotny sestistupen neznamena uspornejsi jizdu. Zalezi jak je prevodovka udelana.
T5: mensi kompresni pomer, vetsi objem, preplnovani turbem (vice vzduchu -> vice benzinu, aby byl zachovan spravny pomer), sestistupnova prevodovka ...
2.4i: vetsi kompresni pomer, mensi objem, petistupnova prevodovka ...
Ano, dynamickou jizdou spotreba u 2.4i roste vice nez u T5, nebot je potreba vice vytacet, nebot v nizkych otackach nema 2.4i takovy vykon a kroutak jako T5, ktere pomaha turbodmychadlo. T5 je ultimatni motorizace pro S40/V50 a nesnese srovnani vlastne zadnym jinym dostupnym motorem. O vykon tu jde predevsim a v tom nema konkurenci. Ale pokud clovek chce vyuzit ten potencial, tak za to musi zaplatit nejakou kapku benzinu navic. Naproti tomu 2.4i je spise na klidnejsi jizdu s tim, ze mas dostatecnou vykonovou rezervu, kdyby se neco delo. Idealni na delsi cestovani, kdy si muze vrnet v nizsich otackach a polykat km za par kapek benzinu. Jak rikam, pri pozadavcich na dynamickou jizdu si pak veme svoje a zacne se spotrebou blizit a mozna i prekona T5

(jenze tocit to k 6000rpm nema nejak cenu, kdyz uz na dvojku pak letis 100km/h

). Jinak jak jsem psal i jinde za necely rok (zatim 12500 km) mam prumer 8.5l/100km.
Muzu se zeptat, kolik ti toci ten sestistupen na posledni rychlostni stupen pri 100 a pri 130 km/h?? U 2.4i to je necelych 2000 a pak 2700 rpm.
Jo a jedna rada. Obecne u petivalcu volvo se doporucuje nevytacet za studena (dokud se motor neohreje jet max do 3000rpm). Az se motor ohreje (10-15km), pak uz muzes. Jinak se muze stat, ze motor zacne papkat olej. T5 je na to jeste nachylnejsi, nez 2.4 a 2.4i.
Kdyz se k nemu chovas slusne, nedolivas ani kapku a slape jak hodinky 
.
P.S.: navic je super videt tu dalsi volvomotor v mensim volviku a navic benzinak. Dyt je to tu samej diesel
