Přepážka pro N1
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 616
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#1 Přepážka pro N1
Ahoj,
nejdřív jen trošku mimo, S40 už je vyměněna za Focuse kombi (viz. topic v prodeji).
Ale on je koupen loni v říjnu s odpočtem DPH, kdy ještě musel mít přepážku a být v kategorii N1.
Jelikož ta debilní přepážka celkem degraduje variabilitu získanou verzí kombi, chci zjistit co se s tím vším dá udělat
Můj záměr samozřejmě je, přepážku vyhodit
A teď, jak nejlépe, aby nebyl problém s těmi chlapíky, co tak rádi "pomáhají a chrání"
Jelikož jsou boční okna kufru černá neprůhledná, chci tuhle folii vyměnit za sice hodně tmavou, ale přeci jen zevnitř průhlednou (zbytečně omezuje výhled šikmo vzad a při parkování mezi chodci dělá nebezpečné slepé úhly). To by takový problém ještě být nemusel, jelikož znám i auta N1, která mají okna v kufru zevnitř průhledná přímo od prodejce.
Ale postačí strážce zákona zmást místo mříze jen síťkou nad zadními sedadly, která na pohled vypadá jako mříž?
Máte někdo zkušenosti už s tímhle?
Případně nevíte, jaké sankce za to vůbec hrozí?
A potom je tu možnost, že tohle celé se může hodit do koše a vklidu jezdit, jelikož od 1. dubna (tuším) už se dá koupit s odpočtem DPH jakékoliv auto a bez přepážky a mříže...
Ale to předpokládám v našich končinách nebude ošetřené tak inteligentně, aby se týkalo i lidí před touhle novelou, kteří by si ji tak mohli z auta vyhodit...
Nevíte?
Díky
nejdřív jen trošku mimo, S40 už je vyměněna za Focuse kombi (viz. topic v prodeji).
Ale on je koupen loni v říjnu s odpočtem DPH, kdy ještě musel mít přepážku a být v kategorii N1.
Jelikož ta debilní přepážka celkem degraduje variabilitu získanou verzí kombi, chci zjistit co se s tím vším dá udělat
Můj záměr samozřejmě je, přepážku vyhodit
A teď, jak nejlépe, aby nebyl problém s těmi chlapíky, co tak rádi "pomáhají a chrání"
Jelikož jsou boční okna kufru černá neprůhledná, chci tuhle folii vyměnit za sice hodně tmavou, ale přeci jen zevnitř průhlednou (zbytečně omezuje výhled šikmo vzad a při parkování mezi chodci dělá nebezpečné slepé úhly). To by takový problém ještě být nemusel, jelikož znám i auta N1, která mají okna v kufru zevnitř průhledná přímo od prodejce.
Ale postačí strážce zákona zmást místo mříze jen síťkou nad zadními sedadly, která na pohled vypadá jako mříž?
Máte někdo zkušenosti už s tímhle?
Případně nevíte, jaké sankce za to vůbec hrozí?
A potom je tu možnost, že tohle celé se může hodit do koše a vklidu jezdit, jelikož od 1. dubna (tuším) už se dá koupit s odpočtem DPH jakékoliv auto a bez přepážky a mříže...
Ale to předpokládám v našich končinách nebude ošetřené tak inteligentně, aby se týkalo i lidí před touhle novelou, kteří by si ji tak mohli z auta vyhodit...
Nevíte?
Díky
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bučovice
- Vůz: V50 2.0D Momentum + RTI, r. v. 2006
#2 Přepážka pro N1
Zdar,
no toto rozhodně není jednoduché téma. Dost se píše tady https://www.novinky.cz/ekonomika/166219-mrizky-z-aut-mohou-podnikatele-zahodit.html
Určitě vím to, že pokud auto bylo přímo jako N1 vyrobeno, tak má z výroby znehodnocené úchyty bezp. pásů na sedadle, které se "odebírá". To je známá věc, určitě máš Focuse psaného jako 4-místného ne? To bys teoreticky přestavbu mohl udělat, ale už z něj neuděláš 5ti místné.
Já jsem měl podobný problém: koupil jsem z Itálie Zafiru, která měla tu mříž a byla vedená jako N1. Nejsem podnikatel, ale mám velkého psa, tak jsem to tak chtěl. To, že auto nebylo 7mi místné, ale 4 jsem neřešil, prostě jsem max. jezdil ve čtyřech a hotovo. Ptal jsem se, jaká je možnost přepisu/přestavby zpět na tuším M1 (osobní automobil). Přímo od importéra mi přišlo vyrozumnění, že pokud je auto už vyrobeno jako N1, NELZE ho zpětně přestavět, resp. Opel toto nepovoluje. A mám pro tebe špatné tušení, že ani Ford, protože mě odkázali pro jistotu na jednu firmu, která konkrétně pro Opel a Ford dělá homologace a tam mi bylo řečeno: NO WAY.
Pokud máš mříž, tak je vedena jako pevná součást vozu (podle vyhlášky máš možnost ji pouze v autě přemístit, tzn. měl bys mít i úchyty za předníma sedačkama, aby se dala mříž dát tam, ale v žádném případě ji nemůžeš vydělat, tím pádem auto přestává splňovat technické předpisy a přijdeš o techničák + pokuta a body).
Co znám policajty, tak toto hodně pečlivě kontrolují, protože se s tím snaží hodně lidí vydrbat, proto bych to se síťkou moc nezkoušel. A hlavně, v případě nehody, kdy ty nebudeš mít namontovanou mříž, tak auto nesplňuje podmínky pro provoz na silnici a pojišťovna pak NEPLNÍ krytí (což je pochopitelné, auto není způsobilé) a veškerá škoda jde na řidiče.
Při pravidelné STK se to kontroluje taky, pokud máš v papírech N1 a nemáš mříž, nedostaneš STK.
Být tebou, zjistím si u Importéra, zdali je něco takového možné (i když i po novele se tomu některé automobilky brání). Určitě to bude stát nějaké kačky, u Zafiry mi řekli, že pokud by to vůbec bylo možné, tak by přestavba byla kolem 30 tisíc.
Do V50 jsem chtěl taky kvůli psovi mříž, ale je tam naštěstí ta vysunovací síťka, která pro oddělení psa od lidí vyhovuje, takže je to super.
Určitě dej vědět, co jsi zjistil a jak to celé dopadlo, zajímá mě to, protože už jsem to také řešil a nevyřešil. Jinak sorry za dlouhou slohovku, ale není to jednoduchá záležitost, to mi věř.
no toto rozhodně není jednoduché téma. Dost se píše tady https://www.novinky.cz/ekonomika/166219-mrizky-z-aut-mohou-podnikatele-zahodit.html
Určitě vím to, že pokud auto bylo přímo jako N1 vyrobeno, tak má z výroby znehodnocené úchyty bezp. pásů na sedadle, které se "odebírá". To je známá věc, určitě máš Focuse psaného jako 4-místného ne? To bys teoreticky přestavbu mohl udělat, ale už z něj neuděláš 5ti místné.
Já jsem měl podobný problém: koupil jsem z Itálie Zafiru, která měla tu mříž a byla vedená jako N1. Nejsem podnikatel, ale mám velkého psa, tak jsem to tak chtěl. To, že auto nebylo 7mi místné, ale 4 jsem neřešil, prostě jsem max. jezdil ve čtyřech a hotovo. Ptal jsem se, jaká je možnost přepisu/přestavby zpět na tuším M1 (osobní automobil). Přímo od importéra mi přišlo vyrozumnění, že pokud je auto už vyrobeno jako N1, NELZE ho zpětně přestavět, resp. Opel toto nepovoluje. A mám pro tebe špatné tušení, že ani Ford, protože mě odkázali pro jistotu na jednu firmu, která konkrétně pro Opel a Ford dělá homologace a tam mi bylo řečeno: NO WAY.
Pokud máš mříž, tak je vedena jako pevná součást vozu (podle vyhlášky máš možnost ji pouze v autě přemístit, tzn. měl bys mít i úchyty za předníma sedačkama, aby se dala mříž dát tam, ale v žádném případě ji nemůžeš vydělat, tím pádem auto přestává splňovat technické předpisy a přijdeš o techničák + pokuta a body).
Co znám policajty, tak toto hodně pečlivě kontrolují, protože se s tím snaží hodně lidí vydrbat, proto bych to se síťkou moc nezkoušel. A hlavně, v případě nehody, kdy ty nebudeš mít namontovanou mříž, tak auto nesplňuje podmínky pro provoz na silnici a pojišťovna pak NEPLNÍ krytí (což je pochopitelné, auto není způsobilé) a veškerá škoda jde na řidiče.
Při pravidelné STK se to kontroluje taky, pokud máš v papírech N1 a nemáš mříž, nedostaneš STK.
Být tebou, zjistím si u Importéra, zdali je něco takového možné (i když i po novele se tomu některé automobilky brání). Určitě to bude stát nějaké kačky, u Zafiry mi řekli, že pokud by to vůbec bylo možné, tak by přestavba byla kolem 30 tisíc.
Do V50 jsem chtěl taky kvůli psovi mříž, ale je tam naštěstí ta vysunovací síťka, která pro oddělení psa od lidí vyhovuje, takže je to super.
Určitě dej vědět, co jsi zjistil a jak to celé dopadlo, zajímá mě to, protože už jsem to také řešil a nevyřešil. Jinak sorry za dlouhou slohovku, ale není to jednoduchá záležitost, to mi věř.
Naposledy upravil(a) Lumpy dne 14 črc 2009 11:31, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3745
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#3 Přepážka pro N1
jestli to u vas bude tak jak u nas (u nas uz prepazky zrusili), tak to bude platit jen pro auta koupen PO ucinnosti novely zakona. takze vsichni, co uz auto s prepazkou maji, ji tam musi nechat. Coz ma IMHO ovsem take logiku.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 179
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
#4 Přepážka pro N1
2 Schumi_01: Pokud u Focuse nedošlo ke změně osaditelnosti ( z 5 míst na 4) tak zpětná přestavba z N1 na M1 je možná, koukni např sem: http://www.tomcar.cz/index.php?id=723&lang=CZ , dají se tam najít i nějaké informace.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 616
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#5 Přepážka pro N1
Tak díky za postřehy
Ten Tom-Car vypadá, že toho moc nevyřeší, udělat přestavbu a dát do auta mříž posuvnou nebo pevnou nepotřebuju... A co jsem pochopil, tak přestavbu z N1 zpětně na M1 mají povolenou jen pro Alfy, MB, VW...
No kontaktuju je a uvidíme Za to díky!
Jinak tam mříž při nejhorším zůstane no. Aspoň že nevrže!
A holt se pokaždé vyndá jen když bude potřeba sklopit sedadla no...
Ale ty folie na zadních oknech si asi změním tak jako tak...to by nikomu moc extra vadit nemělo...
Ten Tom-Car vypadá, že toho moc nevyřeší, udělat přestavbu a dát do auta mříž posuvnou nebo pevnou nepotřebuju... A co jsem pochopil, tak přestavbu z N1 zpětně na M1 mají povolenou jen pro Alfy, MB, VW...
No kontaktuju je a uvidíme Za to díky!
Jinak tam mříž při nejhorším zůstane no. Aspoň že nevrže!
A holt se pokaždé vyndá jen když bude potřeba sklopit sedadla no...
Ale ty folie na zadních oknech si asi změním tak jako tak...to by nikomu moc extra vadit nemělo...
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 36
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: V50 2.0D MY08
- Bydliště: Trenčín, Slovensko
#6 Přepážka pro N1
Ja mam N1. Zadne okna su uplne priehladne, a mam sietku, nie kovovu mrezu. Cize stymi sklami by problem byt nemal.
_________________
V50, r.v. 2008, momentum, 2.0D, manual, farba: 446
V50, r.v. 2008, momentum, 2.0D, manual, farba: 446
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 24
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Sever Čech
- Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007
#7 Přepážka pro N1
Zdravím, nevíte prosím, jak je to s přepážkami dnes? Zakoupil jsem XC90 s mřížkou vedenou v technickém průkazu (N1) a nejsem si jist, zda ji můžu demontovat (a nevozit s sebou) aniž bych riskoval nějaký postih např. při silniční kontrole. Hledal jsem a bohužel jednoznačné info nenašel. Díky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: V50
#8 Přepážka pro N1
Taky mě to zajímá... Taky jsem koupil V5O a je označené jako N1,nicméně po přečtení nějakých článků že od nějakého roku být nemusí,dokonce mám i psáno že je pro pět osob,tak by to mělo být teoreticky jedno. Jen co třeba uvést do povinného ručení,na STK nic neřikali...
Má někdo nějaké zkušenosti?
Má někdo nějaké zkušenosti?
_________________
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V60 D4 2,4 AWD
#9 Přepážka pro N1
Taky mám V50 N1 a přepážku jsem demontoval.
Byl jsem se zeptat na dopravním inspektorátu a opravdu už dnes tam být namontovaná nemusí ! ! !
To samé Vám řeknou na každé STK.
Byl jsem se zeptat na dopravním inspektorátu a opravdu už dnes tam být namontovaná nemusí ! ! !
To samé Vám řeknou na každé STK.
_________________
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
Volvo V60 D4 2,4 AWD
bylo Volvo V50 D5 160kW VolvoTune
476 perleťová Brilliant Blue
MOMENTUM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 24
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Sever Čech
- Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007
#10 Přepážka pro N1
Super zpráva, díky! O víkendu budu demontovat .
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 812 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krtek850