Univerzalni lambda - zkusenosti?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Mate zkusenosti s univerzalnimi lambda sondami? Jaka je jejich zivotnost? Kupoval jsem univerzal na Ford Ka, a spokojenost po cca 2 letech zatim maximalni...stala asi 400 i s postou oproti cca 2500 origo ;-) Ted planuju na krabici koupit tuhle coz opet vychazi na cca 450 korun. Dokonce je to od stejneho prodejce jako pred dvemi lety na forda. Ale stejne se radsi zeptam jestli to nekomu nedelalo problemy..
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#2 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

Koukám, řešíme podobný problém :D
Ty tam máš 4drát sondu? To mně dost překvapuje :shock:
Na tom obr. vypadá dost podobně jako univerzál od Magneti Marelli. Co jsem se pídil tak se vždycky najde někdo, komu ten univerzál nemaká jak má, ale myslim, že je to dost výjimka.
Taky se spekuluje o tom, že při pájení může dojít k poškození, ačkoli nikdo nevysvětlil proč :cry:Esli otrava sondy díky výparům při pájení(řešitelný), nevim :? V každym případě bude jistota to spojit pomoci těch mačkacích spojek, jak doporučuje výrobce a zatáhnout samosmršťovačkou.
Jinak MM na vyfukyonline.cz za cca 1100,-
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Jo, mam 4drat, ma to samostatny vyhrivani.
Jinak draty se u nekterych aut (ford) pajet daji, neb jsou z medi, u jinych (moje) nedaji, kabely jsou z oceli ci z ceho...samotne pajeni by tomu mohlo uskodit leda nakapanim kalafuny do vstupnich otvoru, nijak jinak..
Ja to taky resil mackacimi trubickami, a smrstovacky na konec je klasika...
A ve fordu uz to je dva roky a v pohode, takze do toho asi pujdu znova.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#4 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

OK i já mám vyhřívání, ale jen se 3drátama. Tak to bude navíc asi sólo kostra.
Chlape koukám, že si šikula přes tyhle ebaye :D Mohl bys vzít i pro mně ten 3drát. Koukám, že ho má ten prodejce taky. Já jsem na tohle obchodování krapet blbej.
Jen bych ještě zkouknul ten závit.
Naposledy upravil(a) tompo dne 27 úno 2009 10:30, celkem upraveno 1 x.
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Neni problem ;-)
jinak dneska jsem psal tomu chlapkovi s katalyzatorama ohledne slevy pri objednavce vice kusu...pokud bys mel zajem, muzu ti pak objednat i ten kat.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#6 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

Jasan. Jen mi dej ještě den dva, než se mi podaří zalézt pod auto. Včera mně totiž vzaly záda a sotva lezu :evil:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#7 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

Tak já do toho univerzálu z ebaye nejdu. Cena je super, ale je to na mně až moc univerzál. Chybí mi tam alespoň údaje o vyhřívání nebo schoda s nějakým univerzálem od Bosche. Takhle by se mohlo stát, že po chvíli odejde vyhřívání a můžu to zahodit.
U tý tvojí mně taky zarazilo, že tam zdůrazňujou, že je zirkoniová a ne titaniová :roll: a když jsem juknul do katalogu, vychází mi tam stejná(3 drát) jako u mně :shock: Takže nechápu, kde je chyba.
Zítra skočim do Kelly pro tu univerzálku od Bosche (0258986504) a dám vědět, jak to maká a zda půjdu i do toho katu.
Měl bych jí mít po slevě za cca 1600,-
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

tompo píše:Tak já do toho univerzálu z ebaye nejdu. Cena je super, ale je to na mně až moc univerzál. Chybí mi tam alespoň údaje o vyhřívání nebo schoda s nějakým univerzálem od Bosche. Takhle by se mohlo stát, že po chvíli odejde vyhřívání a můžu to zahodit.
U tý tvojí mně taky zarazilo, že tam zdůrazňujou, že je zirkoniová a ne titaniová :roll: a když jsem juknul do katalogu, vychází mi tam stejná(3 drát) jako u mně :shock: Takže nechápu, kde je chyba.
Zítra skočim do Kelly pro tu univerzálku od Bosche (0258986504) a dám vědět, jak to maká a zda půjdu i do toho katu.
Měl bych jí mít po slevě za cca 1600,-
Ok, je to tvoje vec...ja jsem zatim bral dve, obe uz jezdej pres dva roky a absolutne bez problemu... navic pokud odejde vyhrivani, akorat jde hur start pri studenym motoru, jak se to ohreje od vyfukovych splodin uz je to ok...ale ani v jedny teda vyhrivani neodeslo...
Ale rikam, jak chces ;)
S tim katem se pak domluvime ;)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#9 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

Jukni se ještě pořádně na to, co tam máš mít. Ať hledám jak hledám, všude udávaj na tvojí káru jenom ten samej 3drát co na mojí. :shock:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

tompo píše:Jukni se ještě pořádně na to, co tam máš mít. Ať hledám jak hledám, všude udávaj na tvojí káru jenom ten samej 3drát co na mojí. :shock:
pokud tam ma byt 3dratova, da se klidne pouzit 4 dratova a jeden drat se nezapoji ;-) nicmene myslim ze 4dratova je tam z toho duvodu, ze auto jezdi i na plyn, a prave ten ctvrty drat je tam jako zdroj signalu pro ridici jednotku lpg ;-)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

tompo píše:...mně zarazilo, že tam zdůrazňujou, že je zirkoniová a ne titaniová
Jo, to je spravne, zirconiovy generujou napeti, zatimco titaniovy meni odpor, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sen ... nia_sensor
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#12 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

tomasss píše:pokud tam ma byt 3dratova, da se klidne pouzit 4 dratova a jeden drat se nezapoji
To je sice pravda, ale pořád je nutná schoda v elektro parametrech :?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#13 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

tomasss píše:.. nicmene myslim ze 4dratova je tam z toho duvodu, ze auto jezdi i na plyn, a prave ten ctvrty drat je tam jako zdroj signalu pro ridici jednotku lpg ;-)
Tak tohle pravda rozhodně neni. Neslyšel jsem, že by se při instalaci plynu musela dávat jiná lambda :? Signál z lambdy využívá benzinová ŘJ nebo plynová ŘJ.

4.drát je podle mně kostra-je to jistější než z katu.
Já si prostě myslim, že tady bohužel zasáhnul nějakej kutil
:mad:
Hledal jsi tu lambdu už někde v katalogu podle svý káry?? Já jo a máš tam mít 3drát stejnej jako já :D
Mrkni na to, ať nevyhodíš zbytečně prašule z volvovokna 8)
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Ono vzhledem k tomu ze obe stojej stejne tak je mi to celkem sumak :lol:
ale jinak ten ctvrty je uzemneni, viz odkaz, a vzhledem k tomu v jakym stavu jsou svody (tj. ta zem z nich prilis spolehliva asi nebude), tak budu nahrazovat urcite opet 4dratovou...
Ale jinak mas pravdu, origo tam ma byt 3-drat.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#15 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

tomasss píše:..ale jinak ten ctvrty je uzemneni, viz..
No dyť na tom se schodnem :D
Jinak s tou zirkoniovou máš recht. Nějak jsem si je v hlavě prohodil.
No tak snad ti bude makat. :palec:
Mě prostě jenom vadí, že tam ten prodejce neuvede alespoň základní parametry. U 3 i 4 drátu se totiž vyskytuje jak 12V / 6 ohmů tak i 18V / 4 ohmů :(
Já jsem včera pořídil ten univerzál od Bosche za 1540,-. Byly tam super spojky s perfektní ochranou proti vodě a instalace byla brnkačka. Autí jezdí zas o chlup lépe, ale furt to není úplně to pravý vořechový. Aspoň aby ta spotřeba byla lepší :)
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

tompo píše:No dyť na tom se schodnem :D
Jo jo, mel jsi pravdu, a dokonce jsi me donutil abych si to sam nasel :pij:
tompo píše:Mě prostě jenom vadí, že tam ten prodejce neuvede alespoň základní parametry. U 3 i 4 drátu se totiž vyskytuje jak 12V / 6 ohmů tak i 18V / 4 ohmů :(
Ha, tak to jsem teda netusil :prace: ale urco by stacilo mu napsat a zeptat se ;-)
tompo píše:Já jsem včera pořídil ten univerzál od Bosche za 1540,-. Byly tam super spojky s perfektní ochranou proti vodě a instalace byla brnkačka.
Tak to bylo u ty univerzalni taky :prace: a instalace je asi vzdycky stejna...
tompo píše:Autí jezdí zas o chlup lépe, ale furt to není úplně to pravý vořechový. Aspoň aby ta spotřeba byla lepší :)
A zkousel jsi tu starou dat na osciloskop nez jsi ji vyndal?

Jinak at jezdi :palec: a co ten katalyzator, koukal jsi na to?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#17 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

tomasss píše:A zkousel jsi tu starou dat na osciloskop nez jsi ji vyndal?
Jo. Sinusoida zubatá, roztáhlá a líně nabíhající :lol:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#18 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tompo »

Ještě malá poznámka k tomuto:
tomasss píše:... navic pokud odejde vyhrivani, akorat jde hur start pri studenym motoru, jak se to ohreje od vyfukovych splodin uz je to ok...
Pokud lambda není ve svodech, ale dál, třeba až u katu jako to mám já, zvyšuje se sice její životnost, ale vyhřívání je potom nutné i při zahřátém motoru a to hlavně při jizdě "na sporo" v chladném počasí, kdy by mohlo docházet k nedostatečnému ohřevu od vejf.plynů.
Tak to jen tak pro upřesnění. Nechci machrovat. Jen jsem to někde čet :mrgreen:
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Tak jsem lambdu nakounec koupil univerzal 3drat, vysla me na 495 korun, do katalyzatoru sla jak ulita, jinak auto ted subjektivne jede lip, otacky mam o cca 50 vyssi. Uvidim jak se hne spotreba, to bude asi hlavni ukazatel.
K puvodni sunde vedly fakt 4 draty, coz me mirne vyvedlo z miry, ale pak jsem promeril kostru na vyfukovym potrubi, a vzhledem k tomu ze signalova zem se zdala byt stabilni, puvodni zem jsem nechal nezapojenou a nova lambda je ted uzemnena primo pres vyfuk.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 Univerzalni lambda - zkusenosti?

Příspěvek od tomasss »

Sonda je mrtva :o
Takze vydrzela zhruba 2 mesice...
Zmetek jeden :P
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“