xc90 a neorigo xenony

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#1 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od xSam »

Ahoj,
kamarád má xc90 r.v. 2005 a chtěl by tam nainstalovat hid sadu xenonů...
Ale od roku 2005 je tam nějaký problém, v nějakém pulsním napětí světel, či co a nějak to nejde...

Respektive tam zkusil nějakou hid sadu nainstalovat, dal tam i nějaký zařízení, které by mělo proud stabilizovat, ale i přes to to blbne... Světla poblikávají...

Nemáte náhodou nějaký nápad jak na to? Nesetkal se s tím někdo?
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5098
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#2 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lachtan »

Jediné co mě napadá: nebastlit co tam nepatří :roll:

ale to jsi určitě nechtěl slyšet...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#3 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od xSam »

Lachtan píše:Jediné co mě napadá: nebastlit co tam nepatří :roll:

ale to jsi určitě nechtěl slyšet...

Tak v tom máš určitě pravdu:-)
Ale jakmile si jednou zvykneš na xenony, tak se zase blbě zvyká na halogen:-/
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#4 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od mirdaman »

Zase jeden v*u*l co bude ostatni oslnovat, boze muj kdy konecne zacne fungovat neco jako STK :?:
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#5 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od xSam »

mirdaman píše:Zase jeden v*u*l co bude ostatni oslnovat, boze muj kdy konecne zacne fungovat neco jako STK :?:
K Tvému příspěvku asi nemá moc smysl se nějak vyjadřovat, ale jen drobnost.
Pokud se použije vhodná výbojka (se stínítkem) a dobře se světla seříděj, tak oslňování rozhodně nehrozí.
Jsou jiní adepti, kteří oslňují i s normálníma parabolama...
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#6 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od mirdaman »

Nezalezi na typu vybojky, ale na optice svetlometu a hlavne na dynamickem AUTOMATICKEM serizovani sklonu svetel za jizdy. V neposledni rade ostrikovace svetel ktere MUSI byt spolecne s xenony nebot svetlo z vybojky ma jinou vlnovou delku nez z zarovky a pres zaspinene sklo oslnuje 2x tolik. Vetsinu z toho nema auto s halogeny. Chapu ze kdo dneska nema xenony ve stare shnile felicii neni IN, ale ze se to tyka i majitelu volvocars kteri si volvo kupuji hlavne kvuli BEZPECNOSTI - to mi hlava nebere. Klidne at si je tam da, verim tomu, ze patri mezi ten typ lidi kteri najdou penize na HID ale na HF sadu uz ne - ale tak to u nas v Kocourkove uz chodi :evil:
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#7 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od jou81 »

Hezky napsáno a máš samozřejmě pravdu, pokut za telefonování je bohužel málo. Jestli není lepší vyčistit a seřídit světlomet a za ušetřený peníze si koupit třeba BT HF ;-) Tak jako tak, každý na to jednou dojde až bude mít bloček :mrgreen:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#8 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od xSam »

mirdaman píše:Nezalezi na typu vybojky, ale na optice svetlometu a hlavne na dynamickem AUTOMATICKEM serizovani sklonu svetel za jizdy. V neposledni rade ostrikovace svetel ktere MUSI byt spolecne s xenony nebot svetlo z vybojky ma jinou vlnovou delku nez z zarovky a pres zaspinene sklo oslnuje 2x tolik. Vetsinu z toho nema auto s halogeny. Chapu ze kdo dneska nema xenony ve stare shnile felicii neni IN, ale ze se to tyka i majitelu volvocars kteri si volvo kupuji hlavne kvuli BEZPECNOSTI - to mi hlava nebere. Klidne at si je tam da, verim tomu, ze patri mezi ten typ lidi kteri najdou penize na HID ale na HF sadu uz ne - ale tak to u nas v Kocourkove uz chodi :evil:

Myslím, že jsi trochu offtopic, ne?

Ale docela by mě zajímalo, z čeho máš komplex, že tak pliveš kolem sebe hnusy a děláš soudy o někom koho neznáš... Ale každého věc...

Má prosím někdo něco k mému tématu?
Naposledy upravil(a) xSam dne 10 úno 2009 13:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#9 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od jou81 »

Ano, já. Pokud mě někdo oslňuje bastlem, rád mu to oplatím žárovkou H9 65W :mrgreen:

Nepopírám ale to, pokud je to zastavěno do čirých světlometů, není to modrá a je to seřízené, má u mě plus, viz třeba Rychlík :palec:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#10 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od mirdaman »

Kdybych mel komplex - koupil bych si SUV, tem co OPRAVDu potrebuji 4x4 se timto omlouvam. Jen jezdim hodne v noci a tak trosku mi to vadi kdyz me nekdo na uzke okrsce oslnuje. Mel jsem moznost ridit z Berlina do Brna kamaradova passata s touto ficurkou dobastlenou dodatecne a nerekl bych ze to svitilo lepe a dal nez puvodni H7 o tyden zpatky, akorat jina barva svetla, nic vic, nic min
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 296
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#11 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od dod »

myslim ze to casom dospeje k tomu ze vsetky auta budu vyuzivat xenony pretoze s nimi vidis podstatne dalej a problem s tym maju protiiduci so ziarovkami, nikdy nema problem protiiduci s xenonmi! je to ako ked perfektna parabola H7 ide oproti starej parabole Skoda 105,..ten v skode bude mat takisto problem i s tou H7...tot si myslim ze sa postupne udeje ale mozno ze sa to otoci a vratime sa spet k lampasom :lol:
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#12 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od mirdaman »

Mas pravdu, ORIGINAL xenony nebo nejlepe bi-xenony obvykle sviti lepe a dale nez halogen ale neni to pravidlem, specialne V70 II sviti i s H7 krasne a to i na tlumeny. Kdysi otiskly v Autotipu srovnavaci test z laboratori hella kde porovnavali kvalitu svetla ve svetelnem tunelu u stejnych modelu s klasikou i xenonem a byla tam i auta ktera s H dopadla lepe nez s X
http://www.autobild.de/artikel/25-schei ... 52968.html
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 296
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#13 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od dod »

mirdaman píše:Mas pravdu, ORIGINAL xenony nebo nejlepe bi-xenony obvykle sviti lepe a dale nez halogen ale neni to pravidlem, specialne V70 II sviti i s H7 krasne a to i na tlumeny. Kdysi otiskly v Autotipu srovnavaci test z laboratori hella kde porovnavali kvalitu svetla ve svetelnem tunelu u stejnych modelu s klasikou i xenonem a byla tam i auta ktera s H dopadla lepe nez s X
http://www.autobild.de/artikel/25-schei ... 52968.html
no moze byt...a neskusal si si len tak na jeden vecer osadit HID co to bude robit s tvojimi svetlami? mozno by si to mal vyskusat a potom si podla mna urcite budes zhanat pravdepodobne origo xenonove svetla na tvoju V70 II lebo hidky predpokladam nevezmes....proste zvecsa je to tak ze uz potom to nikto naspet na ziarovky dat nechce...i na ukor toho obcasneho oslnenia... inak ked je aj osadena HID sada a su dorobene poriadne clonitka a zuzeny prechod svetla z vybojky cez clonitko tak to oslnuje menej ako xenon v novej ochcafke s cockou! tym tuzerom ktory tam supnu hidky a nechaju tam povodne alebo ziadne clonitka by som i ja ruky polamal...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#14 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od mirdaman »

Zkusil jsem HID na Passatu a nejak me to nepresvedcilo. Ted jezdim obcas sluzebne s Insignii ktera ma AFL bi-xenony, ktere sviti v deviti rezimech, dokazou regulovat vykon vybojky podle rychlosti a pocasi od 30 do 37W a tomu rikam svetla, ne ten bastl kterej je z nejakeho duvodu bez homologace. Predevsim, ale nejsem zastancem toho, ze nekde za svetlometem mam plastovyma paskama pridelany vysokonapetovy trafo Made In China ktery pri sebemensi kolizi muze zpusobi peknou paseku v lepsim pripade jenom na zapojeni svetel, ale nikomu nebranim at si to tam da. Ja do toho nikdy nepujdu, nerad jsem oslnen a tak nechci oslnovat ostatni. Je to jen o ohleduplnosti ktere na nasich silnicich moc neni. Povazuji to u nas vice jako image zalezitost nez touhu po bezpecnosti, jinak by ty statistiky vypadaly jinak. STASTNOU CESTU vsem
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#15 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

abych byl upřímný, ani nevím jestli se mi tu vůbec něco chce psát, hodně lidí tu tlachá a vůbec neví o co jde... Vyložím karty na stůl, nejsem příznivcem ani jednoho, ale pravda je že HIDku v autě mám, nemam na výběr, jsem šeroslepý...Xenony jsem dával už do tří aut, jak origo, tak HIDky tak přestavbu z jiných origo...je to trochu můj koníček.

Popořadě:

Elektronika: na takový nesmysly jako, že kvůli HIDce vyhoří řídící jednotka v autě rovnou zapomeňtě, stejně jako cokoliv jiného. Jak už tu bylo řečeno made in china, ano to je pravda, je to pěknej shit ale jediný co může vyhořet je ten samotnej startér ( ballast nebo jak se tomu říká )...Nicméně bosh, hella atd to dělají na stejných místech, stejnými lidmi, mají jen lepší výstupní kontrolu. ( pro rejpaly - ano něco se dělá v německu, ale tak maximálně kompletace ). Ať HIDky nebo origo xenony mají výkon 35W , halogeny 45W, tzn menší zátěž alternátoru, potažmo menší spotřeba ( :-D ) . A to je taky důvod proč blbne palubní počítač, funguje na základě odporu, myslí si, že žárovka praskla...dnes už se prodávají startéry se simulací odběru 45W ale lze vyřešit i odporem s cenou do 10kč.

Oslňování: Ano souhlasím, většina chytráků to tam hodí a víc je nezajímá...Ale to, že vyměním jeden bodový zdroj světla za druhý neznamená, že musím oslňovat...Světlo je parabola, jde jen o to dostat zdroj světla do jejího ohniska...dál se taky dělají dva druhy výbojek D2S A D2R , jedny pro stíněný zdroj, druhé pro nestíněný, málokdo to ví a docela to dělá divy...Co se týká zákonné automatické regulace a odstřikovačů...no pokud si někdo do fabie kombi s H7 naloží tři pytle cementu a nešáhne na regulaci, tak bych v noci jel raději proti bastlíři s xenonama - nechápu...odstřikovače, hm vlnová délka, tou to asi nebude, vlnová délka má co do činění s barvou světla a ta je opravdu jiná, ale jsou xen. výbojky s barvou jako halogen a halogen s barvou xenonu...( problém je spíš v tom, že jedno je žárovka a to druhý je výbojka, vznik světla je teda založen na uplně jiném principu, stejně tak jako energie, kterou vyzařuje )tady jde o intenzitu a ta je opravdu větší, to je ale smysl xenonů, lom světla pak může být nepříjemný, ale osobně si myslím, že odstřikovače jsou nanic. Mě to pěkně štvalo, akorát to ušpinilo celou kapotu, když mi přistála moucha na předním skle...a nikdy sem si nevšiml že by mě zašpiněná lampa od někoho oslňovala...

Bezpečnost: Pokud je mi známo vě většině států jsou xenonová světla řazena do bezpečnostní výbavy, Češi to zřejmě ještě nepochopili...pokud si jdu koupit auto a chtějí po mě za xenony příplatek 40.000,- kč ( a taková auta stále jsou ikdyž už je to většinou míň ) půjdu si s čistou hlavou koupit HIDku za 2.000,- . Ještě jednou opakuji - NESEŘÍZENÁ halogenová světla oslňují stejně jako NESEŘÍZENÁ xenonová... O tom, že xenony mají daleko přirozenější barvu pro oči ( řidiče ) snad ani nemusím mluvit, co se týká intenzity, ano při stejném sklonu osvítí větší plochu a to jak do dálky tak do šířky...

Jinak nedávno jsem jel s nějakým starší autem, ano pochopil jsem, že všichni nadávají na lidi s xenonama, když já sám nic nevidím a jsem nalepený na předním skle a mžourám abych vůec viděl silnici v tom připadě ANO xenony oslňují, ale je jedno jestli jsou origo nebo HID

Do plusu halogenů můžu říci snad jen to, že jsou tam origo, takže je nikdo nemusí seřizovat, je to sice jediný argument pro, ale dost silný...

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 241
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobříš / Brno
Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
Bydliště: Dobříš / Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Bobes »

jen pár postřehů:
Pokud jsi skutečně šeroslepý, nezlob se namne ale imho na silnici nemáš za volantem co dělat, alespoň ne v šeru. zatím jsem nezažil ale už jsem slyšel o šeroslepém řidiči který neviděl ve dne šedivý vůz. nejsem očař, tak nevím jaký je rozsah nemoci/postižení či jak tomu říkat. Jen zastávám názor že by můj zrak neměl trpět na úkor toho že ho má někdo jiný již poškozený.

I origo halogeny je čas od času potřeba seřídit.

já jsem oslňování vyřešil brýlemi se zabarveným (ne tmavým sklem), mám dojem že mi zlepšují kontrast a i dálková světla proti mne prakticky nevadí/neoslní.
_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#17 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od wickey »

mel jsem hid, svitili hezky, pak jsem z toho vyrostl, jezdim na osram night breaker, vidim dobre a nikomu nic nedelam.
a sam jsem spokojen, ze nemam zbastlene auto :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#18 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od jou81 »

wickey píše:mel jsem hid, svitili hezky, pak jsem z toho vyrostl, jezdim na osram night breaker, vidim dobre a nikomu nic nedelam.
a sam jsem spokojen, ze nemam zbastlene auto :)
a bločky v pěněžence, problémy v zahraničí, nutnost demontáže před technickou a další problémy :palec:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#19 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od yoby »

2Lukaso: Jen mi nějak není jasné,když je to tak levné, bezpečné, neoslňující, proč v současné době snižování nákladů to nemá žádná automobilka oficiálně homologované, proč to není v každém autě od výroby a proč to nemají jako sady pro dodatečnou montáž. Že by ti inženýři a ekonomové byli tak blbý ? :twisted:
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#20 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od jou81 »

Ti ekonomové právěže nejsou tak blbí, samořejmě to je levné. Podívej se do příplatků halogen vs xenon a bude ti to jasné, jak se ze stovek dělají tisíce.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#21 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lukaso »

Bobes píše:jen pár postřehů:
Pokud jsi skutečně šeroslepý, nezlob se namne ale imho na silnici nemáš za volantem co dělat, alespoň ne v šeru. zatím jsem nezažil ale už jsem slyšel o šeroslepém řidiči který neviděl ve dne šedivý vůz. nejsem očař, tak nevím jaký je rozsah nemoci/postižení či jak tomu říkat. Jen zastávám názor že by můj zrak neměl trpět na úkor toho že ho má někdo jiný již poškozený.

I origo halogeny je čas od času potřeba seřídit.

já jsem oslňování vyřešil brýlemi se zabarveným (ne tmavým sklem), mám dojem že mi zlepšují kontrast a i dálková světla proti mne prakticky nevadí/neoslní.
Moje šeroslepost nespočívá v tom, že nevidím předměty za špatné viditelnosti :-D ale že třeba jízda v noci je pro mě daleko víc unavující, musím víc zaostřovat a podobně...a nikoho jinýho zrak netrpí, oni trpí sami, protože tam maj svíčky a nic nevidí a pak je oslní i odraz od SPZ

Ano je potřeba. A kdo to dělá? kdo to kritizuje?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#22 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lukaso »

[/quote]

a bločky v pěněžence, problémy v zahraničí, nutnost demontáže před technickou a další problémy :palec:[/quote]


Používám zásadně výbojky 4300 až 6000 kelvinů, žádné diskotéky typu fialových 12000 kelvinů ( krom toho ty mají stejný efekt jako halogen ) , v životě jsem neměl problém s policajtama, s technickou, ani zahraničím
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#23 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lukaso »

yoby píše:2Lukaso: Jen mi nějak není jasné,když je to tak levné, bezpečné, neoslňující, proč v současné době snižování nákladů to nemá žádná automobilka oficiálně homologované, proč to není v každém autě od výroby a proč to nemají jako sady pro dodatečnou montáž. Že by ti inženýři a ekonomové byli tak blbý ? :twisted:
Je to právě naopak, oni jsou moc chytří...přirovnal bych to asi k NZ v mé D5...sice ho tam mam ale nemůžu si nastavit čas kdy se mi auto zahřeje...v servisu mi řekli, že to pro mě rádi udělají, je to prý asi 5 minut práce na počítači, přehrání softwaru typuju . Cena asi 12.000,- tak to je ten důvod proč ty xenony nedávají z výroby, proč by vždy se najde nějakej moula co to zaplatí...co se týká ekonomiky provozu, to jsem zapomněl...životnost výbojky je asi 10x větší než H7, výbojka stojí 500,- , H7 na pumpách tak 120,- chceš kalkulačku? :-D :-D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 241
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Dobříš / Brno
Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
Bydliště: Dobříš / Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Bobes »

Lukaso píše:Ano je potřeba. A kdo to dělá? kdo to kritizuje?
mám zato že světla seřízená mám, přiznávám že bych silnější uvítal, ale to zkusím vyřešit watáží žárovky.
ad oslnění, mám zato že natom jak svítí moje světla závisí jen do určité míry. oslní jakékoliv špatně seřízené světlo. nicméně xenony mají větší intenzitu, proto se používá aktivní naklápění, ostřik... což pokud vím HID sady nezahrnují.
já nemám problém s HID jako takovým, ale s neseřízenými světly obecně a případně nepříjemnýni barvami světla.
_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#25 xc90 a neorigo xenony

Příspěvek od Lukaso »

mám zato že světla seřízená mám, přiznávám že bych silnější uvítal, ale to zkusím vyřešit watáží žárovky.
ad oslnění, mám zato že natom jak svítí moje světla závisí jen do určité míry. oslní jakékoliv špatně seřízené světlo. nicméně xenony mají větší intenzitu, proto se používá aktivní naklápění, ostřik... což pokud vím HID sady nezahrnují.
já nemám problém s HID jako takovým, ale s neseřízenými světly obecně a případně nepříjemnýni barvami světla.
Jestli ti můžu dobře poradit tak hlavně to neřeš watáží žárovky!!! To jsou právě ty problémy o kterých všichni mluví, xenon má tu výhodu že při teplotě světla 6000 K ( tzn asi 5700°C ) je výboj fyzicky "studený" , žárovka funguje jako rozžhavené vlákno...tzn dej si tam 100 W žárovku, když budeš mít štěstí spálíš si obvody, když menší tak se ti horkem zkroutí světlo, parabola ( nevěřil jsem, viděl jsem ). Co se týká dynamického naklápění...no nejsem si jistej jestli teď nekecám, ale mám za to, že auto před startem vyhodnotí zatížení nápravy, nebo prostě nějak spočítá náklon auta a podle toho upraví náklon světlometu, nicméně pak už se nákon nemění, není to tak že vlítneš do díry a ono to v tý sekundě změní sklon...je to uplně to samý jako když sedneš do auta a na tom kolečku to nastavíš...a pak už se opakuje story s fabii a pytlema cementu...ale to zřejmě nikomu nevadí....co se týká ostřiku, to už jsem taky psal..vůbec nechápu...

něco sem hodím...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“