ABS - nefunguje

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#1 ABS - nefunguje

Příspěvek od travex »

Po nastartovani kontrolka ABS normalne zhasne, jakmile se s autem rozjedu tak po par metrech (staci i velmi pomalu a ujet mene nez 50m se rozsviti kontrolka ABS a ABS samozrejme nefunguje.

Zmeril jsem impedanci na cidlech (predni obe 1,1 kOhm, zadni 0,9), podle chybovych stavu a zpusobu selftestu ABS by se melo jednat o chybu na cidelch nebo pumpe/rele. Cidla jsem po sundani prednich kotoucu ocistil, stejne jako "venecky", zkontroloval jsem vuli mezi cidlem a veneckem a zda se to byt v poradku, i kdyz venecky jiz nejsou v zrovna nejlepsi kondici - nektere zuby jsou poskozeny korozi (ne vsak v cele sirce a jejich stav neni o nic horsi nez byl v dobe, kdy jsem menil kotouce a kdy to jeste makalo)

Existuje nejaky rozumny zpusob jak precist chybove stavy z ridici jednotky ABS? (seznam chybovych kodu mam)

Nebo jiny alternativni postup identifikovat o jakou vadu se jedna jinym zpusobem? (napriklad kdy opravdu nabiha pumpa a jak ji domutit k chodu...)

Jaky ma prubeh signal z cidla na osciloskopu? Meril to nekdy nekdo?



------------------------------------------------------------------------------
A jeste jeden dotaz, u benzinovych verzi je popsan "Diagnostic Link Connector Box" pod kapotou motoru, (do roku 1992 jeden A od roku 1992 dva A / B). Kontektor pro diagnostiku ABS by mel byt v A pozice 3...ma to vsak hacek, u myho naftaku zadna pixla nebo konektory u motoru jednoduse nejsou.... kde je tedy hledat?

- odpovim si sam, DLC se objevilo u atmosferickych benzinaku (bosch i regina) v roce 1988, turbobenziny 1990. Pro diesel jsem vubec nenasel zminku,ze by nekdy neco podobneho v aute kdy melo byt. DLC je plastova "krabicka" - konektor se sesti dutinkami, kratkym kablikem, tlacitkem a ledkou. Chybove stavy se vycitaji po propojeni kabliku se spravnou pozici a stisknuti tlacitka na vice jak 1 sec. Kody jsou nasledne "vyblikany". Kod 1-1-1 je stav bez chyb. Chybu je mozne smazat nasledujicim postupem: stisknout tlacitko na 5 sec, nasledne na 3 sec uvolnit a opet na 5 sec stisknout.

A znovu se zeptam: disponuje nekdo z Vas dokumentaci jak je DLC pripojeno k jednotce ABS?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#2 ABS - nefunguje

Příspěvek od travex »

ABS uz normalne funguje - prosel jsem cely diagnosticky postup dle "MITCHEL", krom toho, ze PP cislo je na konektrou ECU na jinych svorkach nez je popsano (11 misto 23 - zlutomodry drat) a selenoidy v modulatoru maji namereny odpor 2,4 kOhm (dle dokumentace 0,7 - 1,6) tak je vsechno v kupe.

Problem byl nakonec v ukostreni motoru tlakove pumpy v modulatoru. Pro test motoru (nenasel jsem nikde popsany postup) zkuste zmerit odpor mezi svorkou 87 (konektor rele pumpy) proti kostre a nasledne zkusit zmerit proudovy odber motoru pumpy. Odber byl mel byt cca 3,5 A a motor je slyset (bzuci)..... misto mereni odberu lze jen spojit svorky 87 a 30 koiuskem dratu na dobu kratsi nez dve vteriny - motor by se mel ozvat.

- rad bych nakonec polozil otazku - lze nejak vycist chybovy stav z ECU ABS pripadne lze nejak pripojit DLC k ECU ABS? Nemate nekdo schema zapojeni DLC?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3

Příspěvek od standa »

DLC (u motorů B2x0Fx) má 8pinů: 6 a 2 jsou "datová vedení" od ECU vstřikování a zapalování, 8 je zem a 4 je +12V. Volný kablík je přes LEDku a rezistor spojen s pinem 4, tlačítko spojuje kablík s pinem 8. Od ABS nevede do DLC žádný kabel (aspoň u V240 r.v. 1991 B200F)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

travex píše:
Jaky ma prubeh signal z cidla na osciloskopu? Meril to nekdy nekdo?
Dnes som to meral na mojej 960/1992
Zadne cidlo sinus s viditelnym prechodovym skreslenim, f radovo kHz, od 40km/h 8Všš, od 80km/h 10Všš. Pod 40km/h 2 - 6Všš.
Predne cidla
Sinus, v mojom pripade na jednom cidle nakloneny na jednu stranu, na druhom menej), f radovo kHz, amplituda 4 - 6Všš, pod 40km/h 2 - 4Všš
Merane sondou 1MOhm/20pF 1:1
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

Este mala poznamka: Po odobrati jednotky ABS, prestane fungovat rychlomer, co sa tiez nepaci automatu - zacne blikat sipka na pristrojovke indikujuca rezim W. Taktiez sa automat prepne do rezimu, kedy radi len podla otacok.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#6 ABS - nefunguje

Příspěvek od travex »

Sergej píše:Este mala poznamka: Po odobrati jednotky ABS, prestane fungovat rychlomer, co sa tiez nepaci automatu - zacne blikat sipka na pristrojovke indikujuca rezim W. Taktiez sa automat prepne do rezimu, kedy radi len podla otacok.

a kdy se ti rozsviti zarovka, ze ABS ma chybu? u myho problemu to bylo tak, ze po zapnuti klicu se zarovka pro kontrolu rozsvitila, nastartoval jsem, zhasla, rozjel jsem se a jestepred prekonanim 30 kmh se opet rozsvitila... Pokud ti po nastartovani zhasne tak hledej pozkoumej taky krom cidel modulator ABS - jednotka si dela self test, koukne zda vidi cidla, pak zkusi zda vidi selenoidy (pouze kontroluje uzavreny el. okruh) a nasledne zkusi zatocit nmotorem cerpadla... mne to hnilo az na poslednim kroku.

U 744 mam ted aktualne problem s cidlem (opet), auto je bohuzel osazeno jeste starou verzi cidel trojdilnym "nosem" a dva plisky se oddeluji od feritoveho jadra... (seslost vekem). Obcas nahodne vyhodi chybu hned po rozjeti s tim, ze signal od cidla je chaoticky, ale jen nekdy... reseni je vymenit obe predni cidla za novejsi provedeni a mel by byt naveky klid nebo opet nalepit plech na feritove jadro (mezera nesmi byt vetsi nez par desetin a lepidlo to udrzi celkem spolehlive, bohuzel ne moc dlouho.....

no a to ze ti nemaka tachometr a automat se sprajcuje je jasny... drat od zadniho cidla vede do RJ ABS, z ni pak leze na jinem pinu do tachometru a taky do RJ automatu (pouze pro 960, ktera ma chytrej automat s elektrohydraulickym ovladanim... ostatni automaty v 7xx/9xx nejakej signal nezajima jsou rizeny hydraulicky a nejvyssi stupen elektroniky je spinac na volici automatu pro zpatecku a blokovani starteru :-) )

a jeste k tomu mereni osciloskopem, neni nutny takto pokrocile, dulezite je overit, ze signal je pravidelny (staci u zvednuteho auta pichnout osciloskop na cidlo a zatocit rukou kolem...). Zajimalo by mne kde jsi videl sinusovy signal, ja pri "pomalem testu" videl temer pravouhly prubeh signalu. Dulezita je hlavne pravidelnost signalu....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

a kdy se ti rozsviti zarovka, ze ABS ma chybu? u myho problemu to bylo tak, ze po zapnuti klicu se zarovka pro kontrolu rozsvitila, nastartoval jsem, zhasla, rozjel jsem se a jestepred prekonanim 30 kmh se opet rozsvitila... Pokud ti po nastartovani zhasne tak hledej pozkoumej taky krom cidel modulator ABS - jednotka si dela self test, koukne zda vidi cidla, pak zkusi zda vidi selenoidy (pouze kontroluje uzavreny el. okruh) a nasledne zkusi zatocit nmotorem cerpadla... mne to hnilo az na poslednim kroku.

Mne svieti ABS stale, vymena RJ nepomohla - ibaze by boli obe zle. Diagnostika je sice na DLC privedena, ale nefunguje

U 744 mam ted aktualne problem s cidlem (opet), auto je bohuzel osazeno jeste starou verzi cidel trojdilnym "nosem" a dva plisky se oddeluji od feritoveho jadra... (seslost vekem). Obcas nahodne vyhodi chybu hned po rozjeti s tim, ze signal od cidla je chaoticky, ale jen nekdy... reseni je vymenit obe predni cidla za novejsi provedeni a mel by byt naveky klid nebo opet nalepit plech na feritove jadro (mezera nesmi byt vetsi nez par desetin a lepidlo to udrzi celkem spolehlive, bohuzel ne moc dlouho.....

no a to ze ti nemaka tachometr a automat se sprajcuje je jasny... drat od zadniho cidla vede do RJ ABS, z ni pak leze na jinem pinu do tachometru a taky do RJ automatu (pouze pro 960, ktera ma chytrej automat s elektrohydraulickym ovladanim... ostatni automaty v 7xx/9xx nejakej signal nezajima jsou rizeny hydraulicky a nejvyssi stupen elektroniky je spinac na volici automatu pro zpatecku a blokovani starteru :-) )
Ze automat bez tacha nefacha je celkom jasne. Co ma vsak trochu poplietlo bol fakt ze tacho nefunguje bez RJ ABS. Ta totiz uzemnuje jeden koniec cidla a na prepojenie s tachom uz staci len jeden drat, teda pripojenie tacha je len 3 vodicove +,- a S+ (pin S- je nezapojeny, v tomto schema trochu klame)

a jeste k tomu mereni osciloskopem, neni nutny takto pokrocile, dulezite je overit, ze signal je pravidelny (staci u zvednuteho auta pichnout osciloskop na cidlo a zatocit rukou kolem...). Zajimalo by mne kde jsi videl sinusovy signal, ja pri "pomalem testu" videl temer pravouhly prubeh signalu. Dulezita je hlavne pravidelnost signalu....
Nie je to nic zlozite, najzlozitejsie bolo 50cm hlboku obludu napchat aj s menicom do auta :D Tvar signalu zavisi od vyhotovenia cidla, pripadne zatazenia signalu pripojenymi komponentami (taka zenerka ti hned spravi zo sinusu obdlznik) Ja som meral aj s pripojenym a odpojenym tachom a to iste s RJ ABS, signal sa nezmenil a bol vzdy sinus, na vsetkych cidlach
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

Este udaje o DC odpore cidiel: zadne 1200 Ohm, obe predne 1000 Ohm.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#9 ABS - nefunguje

Příspěvek od travex »

Sergej píše: Nie je to nic zlozite, najzlozitejsie bolo 50cm hlboku obludu napchat aj s menicom do auta :D Tvar signalu zavisi od vyhotovenia cidla, pripadne zatazenia signalu pripojenymi komponentami (taka zenerka ti hned spravi zo sinusu obdlznik) Ja som meral aj s pripojenym a odpojenym tachom a to iste s RJ ABS, signal sa nezmenil a bol vzdy sinus, na vsetkych cidlach
ja meril na odpojenych cidlech, vzdyt to pisu a zadna zenerka ani cokoliv jineho zapojeneho v merenem obvodu nebylo....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

travex píše:
Sergej píše: Nie je to nic zlozite, najzlozitejsie bolo 50cm hlboku obludu napchat aj s menicom do auta :D Tvar signalu zavisi od vyhotovenia cidla, pripadne zatazenia signalu pripojenymi komponentami (taka zenerka ti hned spravi zo sinusu obdlznik) Ja som meral aj s pripojenym a odpojenym tachom a to iste s RJ ABS, signal sa nezmenil a bol vzdy sinus, na vsetkych cidlach
ja meril na odpojenych cidlech, vzdyt to pisu a zadna zenerka ani cokoliv jineho zapojeneho v merenem obvodu nebylo....
Tak potom je to cidlami...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

To blikanie sipky (spinanie rezimu W) na automate, nie je sposobene odpojenim rychlomera. Bohuzial.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 ABS - nefunguje

Příspěvek od Sergej »

travex píše:...a selenoidy v modulatoru maji namereny odpor 2,4 kOhm (dle dokumentace 0,7 - 1,6) tak je vsechno v kupe.
[/b]
Ohmy by stacili, ja som nameral prave okolo 1 Ohmu.
ABS je znova funkcne, problemom boli zjavne prechodove odpory v paticiach rele, spinajucich stavu selenoidom, cerpadlu, pripadne v patici pre konektor z RJ - tj tie co su umiestnene pod krytom s napisom ABS.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“