Extrémní mrazy - vyndat baterku?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj všichni,

má smysl při této neskutečné kose, co už nebyla alespoň 5 roků, vyndat při parkování venku baterii? S autem nepojedu min. 3 dny a přes noc má být až -20. Baterka je zcela nové.

Díky za radu. Dan
_________________
S90 B5

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5067
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Lachtan »

-20°C není teplota která vy mohla baterku jakkoliv ohrozit - za předpokladu že je v pořádku (nebo nová). jediné co se stane je, že poklesne kapacita.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2613
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od ok2ucx »

Lachtan píše:-20°C není teplota která vy mohla baterku jakkoliv ohrozit - za předpokladu že je v pořádku (nebo nová). jediné co se stane je, že poklesne kapacita.
... za předpokladu, že JE nabitá. Po návratu teplot se snad vrací i větší část takto ztracené kapacity.

Vybitá má kyselinu "slabou", může zmrznout a baterku roztrhat. Ale to je asi extrém.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1179
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od VanThomas »

Rozhodně jí přenesenim do tepla neublížíš, takže jestli se ti chce... :) Jako plus bych taky viděl, že prohřátá baterka se pak při jízdě nabije a máš rezervu pro další startování. Zmrzlá baterka se začne pořádně nabíjet teprve až se prohřeje od motoru, což může nějakou dobu trvat... (třeba u š1xx i hodně dlouhou dobu :twisted: )
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Extrémní mrazy - vyndat baterku? Pomalé otáčky startéru.

Příspěvek od Daniel Kout »

Baterka je nová, zatím nejnižší extrém -25°C přežila.

První start je nicméně hodně vláčný, otáčky startéru o cca. 50% pomalejší než standardně. Může to být "zvýšení viskozity oleje v motoru" vlivem nízké teploty?

Dan
_________________
S90 B5

Dural8
Offline
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Dural8 »

Vliv to na to má samozřejmě taky, ale je to jedna z příčin, ne jediná.
_________________
V60 D4

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Daniel Kout »

Dural8 píše:Vliv to na to má samozřejmě taky, ale je to jedna z příčin, ne jediná.
A můžeš to trochu rozvést - alespoň rámcově.

S autem není kromě mých subjektivních pocitů (klepu na dřevo) nic. Kamarád co mi dělá běžné mechanické opravy mě ze servisu "vyhodil", ať přijedu, až s tím něco opravdu bude.

Díky.
_________________
S90 B5

Dural8
Offline
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Dural8 »

Rámcově je to samotná baterie a ne její kapacita, ale startovací proud, který je rozhodující. V okamžiku, kdy je takováhle klendra, tak se kapacita může snížit klidně i na polovinu a to v případě, který nastal = zatuhlý olej v motoru, V PŘEVODOVCE ( moc se Tě s automatem netýká :razz:, byť nějak taky ), může vyvolat problém vůbec nastartovat. V tom okamžiku totiž zatočíš tak 3-4x a je KO. Jenomže motor točí pomalu a nechytne. Když máš ale baterku se zvýšeným startovacím proudem, lépe tyto technické hříčky spojené s teplotou překoná a tento problém by mohl být do nějaké míry eliminován.

takže shrnutě
- dobrá aku ( Ah + A )
- zatuhlý olej v motoru
- zatuhlý olej v převodovce ( málo lidí ví, že v zimě je lepší startovat se zmáčknutou spojkou, jistě je i spousta lidí co to tak dělá normálně i v létě - to jenom pro rejpaly )
- pozornost bych také přiložil kontaktům na aku, veškeré el. spoje mohou degradovat startovací kapacitu aku na 0.

další mě nenapadá...ale určitě by se dalo ještě vymyslet :-)
_________________
V60 D4

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5067
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Extrémní mrazy - vyndat baterku? Pomalé otáčky startéru

Příspěvek od Lachtan »

Danniel74 píše:Baterka je nová, zatím nejnižší extrém -25°C přežila.

První start je nicméně hodně vláčný, otáčky startéru o cca. 50% pomalejší než standardně.
Netrap si tím hlavu - tohle je při mínusových teplotách normální.

Důležité je, aby byla dostatečně nabitá - takže žádné couračky 5x denně po 2 km...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1921
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od st_Andy »

Tiez som zazil casy ked u nas raz udrelo - 25 so silnym vetrom, v oteplovackach som z Una Turba na noc vyberal akumlator a postavil ho doma pod radiator, bola to istota ze rano chytne :palec: Volvo garazujem, ale aj po tyzdni statia, pri -5 co je v garazi startuje ukazkovo na prvy cuk...musim pokolopat na celo...Myslim ale, ze ak auto stoji vonku v takej kose a na vetre, kazde startuje tazsie - podla toho co pocujem rano z ulice ;-) Ukazkove startovanie vyriesi bud to uplne novy akumlator (cca 1500 kacek co je na par dalsich pokojnych rokov smiesna suma) alebo ako pise Lachtan treba trochu viac pojazdit po meste (alebo sa ist posmykat na sneh :mrgreen: ) a menej startovat nech sa zahreje motorovy priestor, a ci je leto ci zima, este z MB-čky mam reflex startovat so stlacenou spojkou ani nad tym nerozmyslam.. :mrgreen: ( ..hlavne na automate :mrgreen: )

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od milanmoon »

obaval som sa tychto nizkych teplot, 5 dni auto stalo vonku. vcera som don sadol otocik klucikom
a auto nastartovalo bez problemu.
potesilo ma to
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

stepan
Offline
Příspěvky: 44
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 4

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od stepan »

no nez se prohreje baterka na S60/ V70 II tak to taky asi chvilku potrva .

nebo ma nekdo z vas zvlastni vytapeni od motoru do zavazadloveho prostoru?
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1921
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od st_Andy »

V70 II si vozi baterku v kufru :?: :oops:

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od honza_S60 »

st_Andy píše:V70 II si vozi baterku v kufru :?: :oops:
A S6O taky ;-) ...rozložení hmotnosti, více místa pro motor :-)
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od milanmoon »

a v kufru je menej zima ked auto dlho stoji ?
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1179
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od VanThomas »

Ne, ale je tam dýl zima když vyjedeš ;-)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od honza_S60 »

Z toho, že sami švédové u svých aut začali dávat baterky do kufru usuzuju, že teplota tam přestává hrát roli. Ta baterka má asi obecně dostatečnou kapacitu, aby si Olaf mohl jezdit každý ráno 2km do obchodu a zpátky v -20 mrazu :-)
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od milanmoon »

Naposledy upravil(a) milanmoon dne 13 led 2009 08:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od maxwell »

Právě dobíjím baterii. Šlo krásně vypozorovat co se dělo při změně teploty kyseliny. Když jsem ji donesl a zapojil klesl nabíjecí proud po chviličce z 4,5A eff. asi na 2,5A eff. Protože jsem ale dal baterii před krbovky tak během hodiny se to vyšplhalo zpět na 4A eff. Takže je vidět že pokud má baterie něco kolem -5°C a potom řekněme 15°C je velký rozdíl mezi možným dobitím. Jinak nabíječka dává 5A eff.
Pokud je tedy mráz, baterie oslabená krátkými jízdami, ztrácí částečně schopnost opětného nabití, právě nízkou teplotou elektrolitu. proto ten jev, v létě nic a v zimě... Ach jo.
Samozřejmě pomůže garážování, a možná by pomohla přípojka pro dobíjení, nebo spíše myslím udržování baterie, a vždy když člověk dojede dom tak tam pustit třeba 0,5 A? Nevím, má s tím někdo zkušenosti?
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

royal
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od royal »

No, nefunkcni zhaveni, tyhle mrazy a parkovani na venkovnim parkovisti - tohle baterce opravdu nesvedci. Uz podruhy jsem nenastartoval a dobijel. Sice mam na celnim okne solarni panel na "udrzovani" baterie, ale na startovani studenyho petivalce nekolikrat denne to nepomaha :-(
_________________
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5067
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Lachtan »

Zítra půjdu nastartovat Vóólvika - naposledy jsem s ním jel 25 prosince, tak jsem zvědavý jestli se mi to povede :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

killer
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 261
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od killer »

no u Volva schovavat baterku pri extremnich mrazech mne prijde naprosto zbytecne
u 440 jsem startoval i pri -22°C a chytla vzdy bezproblemu
u S60 ani nemluvim

jinak si myslim ze baterka v kufru neni kvuli mrazu ale aby zadek byl vice zatizen
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od milanmoon »

killer píše:jinak si myslim ze baterka v kufru neni kvuli mrazu ale aby zadek byl vice zatizen
zeby nejakych 10-20 kg tomu pomohlo
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5067
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Lachtan »

Lachtan píše:Zítra půjdu nastartovat Vóólvika - naposledy jsem s ním jel 25 prosince, tak jsem zvědavý jestli se mi to povede :D
-8°C, přišel, nastoupil, nastartoval - tak jednoduše by se nechal charakterizovat dnešní odjezd po x-dnech nečinnosti. A když vezmu v potaz, že baterie je ve Vóólvikovi minimálně od té doby co jsem jej koupil (09.2005) a od té doby jsem na ní nešáhl, tak jsem vcelku spokojený 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Dural8
Offline
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Extrémní mrazy - vyndat baterku?

Příspěvek od Dural8 »

honza_S60 píše:Z toho, že sami švédové u svých aut začali dávat baterky do kufru usuzuju, že teplota tam přestává hrát roli. Ta baterka má asi obecně dostatečnou kapacitu, aby si Olaf mohl jezdit každý ráno 2km do obchodu a zpátky v -20 mrazu :-)
Nebo spíš Olaf před barákem i před krámem obecně napíchne svoje Volvo na zásuvku a šušní si jenom v teplíčku ať vyráží odkudkoli. :mrgreen:
_________________
V60 D4

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]