Caute vsetci,
mam taky problem rozdiel v reakcii tempomatu v S70 a C70..
V S ked ho stlacim reaguje okamzite, ci plus alebo Resume, to najviac pouzivam, bez problemu.
Ale v C ked stlacim napr. + tak ako keby na 2-3 sekundy hlucho, nic sa nedeje a az potom zacne motor reagovat a zrychlovat. To iste sa stane ked pribrzdim a stlacim Resume - opat 2-3 sekundy nic, auto spomaluje a az potom sa tempomat spamata a motor zacne tahat.
Neviete cim to moze byt, nestalo sa Vam to niekomu?
Dik za rady.
Lachtan píše:Rozdílný tempomat - pracuje na úplně jiném principu
ako?
1) elektronicky plyn - pod plynovym pedalem je potenciometr (zapojeny jako napetovy delic), ktery rika ridici jednotce kolik slapes a motor je rizen po drate (vstrikovaci cerpadlo ma el. ovladany presuvnik predvstiku i davku paliva). Tempomat po zapnuti jenom virtualne "slape za tebe"... tzn posila napeti na ECU a dal to funguje jako kdyz slapnes sam...
2) mechanicky plyn, kdy je plynovy pedal spojen se skrtici klapkou (benzinak) nebo ovladaci pakou pro davku paliva na vstrikovacim cerpadle (naftak). Tempomat ma svoji el. vyvevu, ktera je pres ovladaci ventil spojena s podtlakovou membranou, ktera taha mechanicky za plynove lanko....
druhy princip je ten pomalejsi....
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
A preco na novej S80 benzin tempomat zabera okamzite a na starsej C70 T5 pomalsie...?
Nerozumiem tomu...S70 1997 elektronicky plyn
C70 1998 mechanicky plyn
S 80 2007 elektronicky plyn (?)
To nemohli robit vsetky rovnakym systemom..? Nezda sa mi to. Radsej ho nebudem pouzivat.
pedro5585 píše:A preco na novej S80 benzin tempomat zabera okamzite a na starsej C70 T5 pomalsie...?
Nerozumiem tomu...S70 1997 elektronicky plyn
C70 1998 mechanicky plyn
S 80 2007 elektronicky plyn (?)
To nemohli robit vsetky rovnakym systemom..? Nezda sa mi to. Radsej ho nebudem pouzivat.
A co se ti na tom nezdá? TDI je motor a motormanagement od VW, které v té době už drive-by-wire používalo. T5 je volví motor s lankovým plynem. Měl jsem to možnost zkusit v autě, co má teď Karlos a v první chvíli mě to taky překvapilo (chová se to letargicky a tempomat není schopen udržet úplně přesnou rychlost, kolísá v rozmezí +- 5 km/h). Největší šok byl v první sekundě plynový pedál, který mi uhnul zpod nohy k podlaze, to jsem nečekal, netušil jsem, že T5 není drive-by-wire. Ale zdůvodnil jsem si to velmi rychle a přestalo mi to vadit. S80 je nový model a logicky tedy došlo k jistému vývoji, jehož součástí je patrně i drive-by-wire.
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
jo a da se na to bez problemu zvyknout - holt resume trva tak 3-5 secund, ale vo co gou? s kolisanim rychlosti jsem problem nikdy nemel a automat jiz tuplom asi ne (bo si i podradi)
_________________ '01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl '08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD