2. sundat servo a držák hadic klimy pro lepší přístup
3. obě ozubená kola na vačkách aretovat v poloze "rysky nahoře", doporučuji si udělat barvou i značky proti hliníkovému držáku pod rozvodovými koly (stačí kus pásoviny příslušné délky a dvěma šrouby stáhnout
4. na klice levá ryska na rozv. kole (jsou tam 2 vedle sebe) proti rysce na bloku
5. povolit napínák kladky
6. sundat starý řemen a spočítat zuby - dělá se 142 a 148 (můj případ) zubů
7. vyměnit kladky a event. i vodní pumpu
8. nasadit řemen
9. napínák postupně stlačovat ve svěráku (je v něm pero a olej, podobně jako v tlumiči, tak to nejde stlačit silou najednou) a prostrčit ocel. drát nebo hřebíček do aretační dírky (prům. 1,5mm), aby držel stlačený
10. namontovat napínák
11. zkontrolovat postavení kol na vačkách a klice - dole levá ryska, nahoře rysky v horní úvrati a 19 dílků řemene od rysky k rysce (18 zubů mezi ryskami)
12. vytáhnout aretaci napínáku a motor protočit (lepší bez svíček) za kliku (klíč 30mm)
13. znovu zkontrolovat, jestli sedí rysky
14. zadeklovat, vše namontovat zpět, nastartovat a doufat, že se to nepotká

Po upozornění Jardy S40 (nechápu, proč S a nekoupí si radši kombajna


Pozn. Pokud budete současně měnit i plochý řemen k altíku a servu, napínák a kladka se dají repasovat, stačí na každém odbrousit 3 nýty, vyměnit ložiska a znovu snýtovat. Práce asi na půl hoďky a rozdíl - nové kladky 1.200,-, staré s novými ložisky 106,- + 6 ocel nýtů (ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)