V740 - B230F nestartuje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Nazdar pánové,
tak se mi poprvé za skoro 4 roky, co toto auto mám, stalo, že jsem nenastartoval :ryma: . I když se mi už dřív občas stávalo, že bylo potřeba točit startérem delší dobu, nakonec to vždy chytilo (po cca 5-10ti vteřinách startování) Byl to jev občasný, ovšem intervaly výskytu se zkracovaly. Tentokrát už se ale autí nerozjelo.
Popis závady:
Startér točí, ale motor nechytá, ani neškytne. Kromě výše zmíněného občasného výskytu podobné situace, jsem žádné jiné symptomy během předchozího provozu nezaznamenal, žádná ztráta výkonu, zvýšená spotřeba, vůbec nic.
Už jsem zkontroloval:
1. Nádrž - benzínu mám dost
2. Benzínové čerpadlo po zapnutí klíčku naběhne a vypne - jako obvykle
3. Svíčky měněny cca před 2ma měsíci
4. Řídící jednotka na pinu 2 i 6 hlásí 1-1-1
Mám motor B230F se systémem Regina (nikoliv LH...), manuál
Prosím poraďte co (a jak) bych měl zkontrolovat dál?
tak se mi poprvé za skoro 4 roky, co toto auto mám, stalo, že jsem nenastartoval :ryma: . I když se mi už dřív občas stávalo, že bylo potřeba točit startérem delší dobu, nakonec to vždy chytilo (po cca 5-10ti vteřinách startování) Byl to jev občasný, ovšem intervaly výskytu se zkracovaly. Tentokrát už se ale autí nerozjelo.
Popis závady:
Startér točí, ale motor nechytá, ani neškytne. Kromě výše zmíněného občasného výskytu podobné situace, jsem žádné jiné symptomy během předchozího provozu nezaznamenal, žádná ztráta výkonu, zvýšená spotřeba, vůbec nic.
Už jsem zkontroloval:
1. Nádrž - benzínu mám dost
2. Benzínové čerpadlo po zapnutí klíčku naběhne a vypne - jako obvykle
3. Svíčky měněny cca před 2ma měsíci
4. Řídící jednotka na pinu 2 i 6 hlásí 1-1-1
Mám motor B230F se systémem Regina (nikoliv LH...), manuál
Prosím poraďte co (a jak) bych měl zkontrolovat dál?
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 1300
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
V740 - B230F nestartuje
Odpoj váhu vzduch a zkus nastartovat, dej vědět výsledek.Jerry píše:Nazdar pánové,
tak se mi poprvé za skoro 4 roky, co toto auto mám, stalo, že jsem nenastartoval :ryma: . I když se mi už dřív občas stávalo, že bylo potřeba točit startérem delší dobu, nakonec to vždy chytilo (po cca 5-10ti vteřinách startování) Byl to jev občasný, ovšem intervaly výskytu se zkracovaly. Tentokrát už se ale autí nerozjelo.
Popis závady:
Startér točí, ale motor nechytá, ani neškytne. Kromě výše zmíněného občasného výskytu podobné situace, jsem žádné jiné symptomy během předchozího provozu nezaznamenal, žádná ztráta výkonu, zvýšená spotřeba, vůbec nic.
Už jsem zkontroloval:
1. Nádrž - benzínu mám dost
2. Benzínové čerpadlo po zapnutí klíčku naběhne a vypne - jako obvykle
3. Svíčky měněny cca před 2ma měsíci
4. Řídící jednotka na pinu 2 i 6 hlásí 1-1-1
Mám motor B230F se systémem Regina (nikoliv LH...), manuál
Prosím poraďte co (a jak) bych měl zkontrolovat dál?
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
V740 - B230F nestartuje
pokud nepomůže odpojení váhy, zkusil bych připojit váhu a odpojit lambdu, potom:
1. jde benzín až do válce
2. jde jiskra až na svíčky
1. jde benzín až do válce
2. jde jiskra až na svíčky
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Odpojil jsem váhu vzduchu a žádná změna.LUBOŠ píše:
Odpoj váhu vzduch a zkus nastartovat, dej vědět výsledek.
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Takže, provedl jsem test uvedený tady.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#ReginaFuelInjectionFaultCodes
Podle něj (3. Diagnostic Test Mode 2: System Sensor Signal Test) by měl být vadný "RPM sensor" - tedy čidlo otáček motoru umístěné na setrvačníku.
Proměřil jsem tedy odpor mezi kontakty s následujícím výsledkem:
Odpor mezi kontakty 1 a 2 - 225 ohm
Odpor mezi kontakty 1 a 3 - mimo rozsah
Odpor mezi kontakty 2 a 3 - mimo rozsah
...což podle http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#Crank_Postition_Sensor by odpor mezi prostředním pinem a krajními měl být kolem 160 ohm.
Takže otázka zní, je možné, aby můj problém způsobilo čidlo otáček?
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#ReginaFuelInjectionFaultCodes
Podle něj (3. Diagnostic Test Mode 2: System Sensor Signal Test) by měl být vadný "RPM sensor" - tedy čidlo otáček motoru umístěné na setrvačníku.
Proměřil jsem tedy odpor mezi kontakty s následujícím výsledkem:
Odpor mezi kontakty 1 a 2 - 225 ohm
Odpor mezi kontakty 1 a 3 - mimo rozsah
Odpor mezi kontakty 2 a 3 - mimo rozsah
...což podle http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#Crank_Postition_Sensor by odpor mezi prostředním pinem a krajními měl být kolem 160 ohm.
Takže otázka zní, je možné, aby můj problém způsobilo čidlo otáček?
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
V740 - B230F nestartuje
Cidlom otacok pocitac urcuje polohu piestov a dobu spravneho zapalenia zmesi. Ak tento udaj chyba, nevie kedy ma hodit iskru.Jerry píše:Takže, provedl jsem test uvedený tady.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#ReginaFuelInjectionFaultCodes
Podle něj (3. Diagnostic Test Mode 2: System Sensor Signal Test) by měl být vadný "RPM sensor" - tedy čidlo otáček motoru umístěné na setrvačníku.
Proměřil jsem tedy odpor mezi kontakty s následujícím výsledkem:
Odpor mezi kontakty 1 a 2 - 225 ohm
Odpor mezi kontakty 1 a 3 - mimo rozsah
Odpor mezi kontakty 2 a 3 - mimo rozsah
...což podle http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#Crank_Postition_Sensor by odpor mezi prostředním pinem a krajními měl být kolem 160 ohm.
Takže otázka zní, je možné, aby můj problém způsobilo čidlo otáček?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
V740 - B230F nestartuje
Jinak řečeno, pokud je snímač otáček v háji, tak si řídící jednotka myslí, že se motor netočí
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Když o tom tak přemýšlím, nezdá se mi ten odpor tolik odlišný (160 a 225 ohm není až takový rozdíl). Neměl byste někdo zdravé čidlo na vyzkoušení? Nebo je to čido opravdu v čidlovém nebi?
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
V740 - B230F nestartuje
příliš velký odpor snímače způsobuje obvykle obtížné startování pouze horkého motoru, když se chvíli počká, motor jde nastartovat
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Mě se to stávalo pouze za studena :neutral:standa píše:příliš velký odpor snímače způsobuje obvykle obtížné startování pouze horkého motoru, když se chvíli počká, motor jde nastartovat
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
V740 - B230F nestartuje
to chce zjistit jestli "dádá" impulsy a pravidelně.
buď ledkovej bargraf , nebo osciloskop, nebo vyměnit (zas tak drahé to čidlo není)
auto háže pravidelně jiskry nebo ne? pokud ne tak je v háji na 90% tohle čidlo. Pokud vím tak tento typ snímačů otáček (indukční) docela odchází (používá se i jako snímač na ABS tam taky rád odchází a mnohem dříven než na motoru) , na některých autech dříve , na některých později , na motorce mě odešlo tohle čidlo po cca 30tis km, na jiných autech to samé (myslím přesný typ) odejde třebas po 200 000km (litrovej vidlicovej dvouválec se hold třepe jak žaba v mixéru , no spíše jak mamut v mixéru )
buď ledkovej bargraf , nebo osciloskop, nebo vyměnit (zas tak drahé to čidlo není)
auto háže pravidelně jiskry nebo ne? pokud ne tak je v háji na 90% tohle čidlo. Pokud vím tak tento typ snímačů otáček (indukční) docela odchází (používá se i jako snímač na ABS tam taky rád odchází a mnohem dříven než na motoru) , na některých autech dříve , na některých později , na motorce mě odešlo tohle čidlo po cca 30tis km, na jiných autech to samé (myslím přesný typ) odejde třebas po 200 000km (litrovej vidlicovej dvouválec se hold třepe jak žaba v mixéru , no spíše jak mamut v mixéru )
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
V740 - B230F nestartuje
podotýkám že impedančně můj senzor byl v pořádku ale jak se klepal motor docházelo k výpadkům signálu a v určitých otáčkách vypadl úplně , teĎ už vím co to je a že to stojí cca 500kč tak to občas koupím
edit:
já říkám pořád kde je elektrika to nefunguje, zaplať pánbůh za karbenátky a kladívka na jednom drátu se nemá co potentovat a když jo tak to člověk opraví se šroubovákem a kouskem vázacího drátu tak jak na staré dobré jawce
edit:
já říkám pořád kde je elektrika to nefunguje, zaplať pánbůh za karbenátky a kladívka na jednom drátu se nemá co potentovat a když jo tak to člověk opraví se šroubovákem a kouskem vázacího drátu tak jak na staré dobré jawce
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Králův Dvůr
- Vůz: 740GL B230F, 1991
V740 - B230F nestartuje
Takže čidlo je vyměněno a auto startuje jako dřív
Práce to byla na 10 minut (rozpojit konektor, povolit 1 šroub, vyjmout čidlo - vložit nové čidlo, zašroubovat šroub, zapojit konektor). Cena za origo díl u Auto Hase 1360,-
Na novém čidle jsem naměřil 179 ohm (na nefunkčním bylo 225 ohm).
Díky za pomoc pánové!
Práce to byla na 10 minut (rozpojit konektor, povolit 1 šroub, vyjmout čidlo - vložit nové čidlo, zašroubovat šroub, zapojit konektor). Cena za origo díl u Auto Hase 1360,-
Na novém čidle jsem naměřil 179 ohm (na nefunkčním bylo 225 ohm).
Díky za pomoc pánové!
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5
-
Offline
- Příspěvky: 1300
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
V740 - B230F nestartuje
Hlavně, že už jezdí.Jerry píše:Takže čidlo je vyměněno a auto startuje jako dřív
Práce to byla na 10 minut (rozpojit konektor, povolit 1 šroub, vyjmout čidlo - vložit nové čidlo, zašroubovat šroub, zapojit konektor). Cena za origo díl u Auto Hase 1360,-
Na novém čidle jsem naměřil 179 ohm (na nefunkčním bylo 225 ohm).
Díky za pomoc pánové!
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
V740 - B230F nestartuje
není zač
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 153
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Loucká pošta VELVARY
V740 - B230F nestartuje
Taky mi odkráčelo do čidlového nebe....
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé