Vzduch v brzdach + abs

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Uz par tydnu honime bublinu v brzdovym okruhu a ne a ne ji vypustit. Napada me, ze by mohlo byt zavzdusnene ABS, pres ktere vedou oba okruhy ale ABS nema odvzdusnovak. Znamy mechanik nam poradil, ze pry nektere ABS se odvzdusni samo pri zapnuti klicku, ale nestalo se.. Ono to brzdi, ale brzda zabira znatelne niz, nez pred zasahem. Cili se nabizi otazka, jestli je to vubec vzduchem, ale ja bych rekl ze jo. Odvzdusnili jsme predni i zadni trmeny + hlavni brzdovy valec. Mozna to bude chtit vyslapat jeste vic kapaliny, uvidime... Kazdopadne ma nekdo zkusenost s odvzdusnovanim sedmy s ABS? :neutral:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#2 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od selap »

To máš blbý,já tam odvzdušnovák měl,tak ti nezbyde než šlapat a šlapat.Po výměně kapaliny mi to taky blblo,propadalo,musel jsem dát nový gumičky do br.válce a pak ok.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od jarek.krizan »

Je docela možné, že šlapáním se strhnou gumičky ve válci, je taky možné, že pokud je tam bezpečnostní Háčko na brzdovém potrubí ( spínač vadného okruhu ), kde by měl být taky odvzdušňovák a mohla by tam být bublina a napsal jsem blbost, vozy s ABS to asi nemají. ABS se nejlépe odzdušňuje, takovým šikovným zařízením, kdy se tlakem vzduchu plní nádobka brzdové kapaliny a pod vozem se jen povolují odvzdušňováky, čímž se nemusí šlapat na brzdový pedál. U některých typů ABS se u toho musí zapnout klíček a u některých se naopak nesmí zapnout když se šlape na pedál.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#4 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

A ted babo rad :D No, tak zkusim si opsat z abs nejake cislo/typ a googlit podle nej zpusob odvzdusneni ;-)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#5 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od travex »

Drtic píše:A ted babo rad :D No, tak zkusim si opsat z abs nejake cislo/typ a googlit podle nej zpusob odvzdusneni ;-)

hele a co si takhle rucne zapnout cerpadlo v ABS, povolit odvzusnovaky - pak uz jen stihat dolejvat kapalinu..... funguje to bajecne
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#6 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Vyzkousim :palec:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

GDPR_user

#7 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
Drtic píše:A ted babo rad :D No, tak zkusim si opsat z abs nejake cislo/typ a googlit podle nej zpusob odvzdusneni ;-)

hele a co si takhle rucne zapnout cerpadlo v ABS, povolit odvzusnovaky - pak uz jen stihat dolejvat kapalinu..... funguje to bajecne
A jak se zapíná čerpadlo v ABS?

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#8 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
travex píše:

hele a co si takhle rucne zapnout cerpadlo v ABS, povolit odvzusnovaky - pak uz jen stihat dolejvat kapalinu..... funguje to bajecne
A jak se zapíná čerpadlo v ABS?
celkem jednoduse:

kdyz sundas kryt modulatoru ABS (to je ta cerna krabice co k ni vedou brzovy trubky a je na ni napsano ABS - u starsich modelu je v PZ podbehu u novejsich (od 86) je k nalezeni bezne v motorovem prostoru na LP nebo PP podbehu podle motorizace) tak uvidis jednak el. motor cerpadla a take tri elmag. ventily. Vsechny tyhle el. hracky ovlada ridici jednotka (umistena na sloupku rizeni nad pedalem spojky). A ted jak to zapnout:

odpojit svazek elektroinstalace od odkryteho modulatoru, najit na konektrou kabel vedouci k motoru cerpadla (na konektor vede jeden, druhy vyvod motoru je ukostren u starsich typu pres teleso modulatoru u novejsich cernym kabelem). Na nalezeny kabel privest +12V a hle: cerpadlo jede :-) a tlaci kapalinu a brzdy brzdi.... pro odbrzdeni je nekdy nutne sepnout elmag. ventil. Dva ventily (zapojene paralelne) ovladaji kazdy zvlast po jednom "prednim kole" a treti je pro "zadni kola".

pro dalsi info doporucuji k cetbe dokumentaci k protiblokovacim systemum BOSCH . Na internetu se ji da najit vic nez dost.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#9 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od GDPR_user »


pro dalsi info doporucuji k cetbe dokumentaci k protiblokovacim systemum BOSCH . Na internetu se ji da najit vic nez dost.
Takže pokud jsem to pochopil správně,tak stačí doplňovat kapalinu a hurá na odvzdušňování celého systému??? :palec:

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#10 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od travex »

martinopel píše: Takže pokud jsem to pochopil správně,tak stačí doplňovat kapalinu a hurá na odvzdušňování celého systému??? :palec:
ne tak docela, doplnovat je samozrejme nutno - nebudes stihat, je to fofr... :-) ale predtim si na povolene odvzdusnovaky nasat na kazdy aspon metr pruhledne hadice aby sis to nezavzdusnil po vypnuti cerpadla nez je stihnes utahnout. Je lepsi to delat ve dvou....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#11 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
martinopel píše: Takže pokud jsem to pochopil správně,tak stačí doplňovat kapalinu a hurá na odvzdušňování celého systému??? :palec:
ne tak docela, doplnovat je samozrejme nutno - nebudes stihat, je to fofr... :-) ale predtim si na povolene odvzdusnovaky nasat na kazdy aspon metr pruhledne hadice aby sis to nezavzdusnil po vypnuti cerpadla nez je stihnes utahnout. Je lepsi to delat ve dvou....
Já myslel dolít nádobku,zapnout čerpadlo,jít povolovat odvzdušňováky.Nebo je to špatně???

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#12 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
travex píše:
ne tak docela, doplnovat je samozrejme nutno - nebudes stihat, je to fofr... :-) ale predtim si na povolene odvzdusnovaky nasat na kazdy aspon metr pruhledne hadice aby sis to nezavzdusnil po vypnuti cerpadla nez je stihnes utahnout. Je lepsi to delat ve dvou....
Já myslel dolít nádobku,zapnout čerpadlo,jít povolovat odvzdušňováky.Nebo je to špatně???

nestihnes, usmazis cerpadlo.... psal jsem ze s nim mas vrcet 20 sec maximalne.... za tu dobu k odvzusnovaku ani nedojdes - proto ty hadice
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Tak jsem pustil ruco cerpadlo, cerpadlo se toci ale netlaci kapalinu :shock: kdyz pripojim napeti na ostatni kontakty, nic se nedeje. Kdyz ale abs zabira pri prudkem zabrzdeni, vydava dost hlasitejsi zvuk... ted kdyz ho pustim ruco tak se jen toci ten kompresor uvnitr... no nevim. Nekde jsem na netu nasel dokonce, ze odvzdusnovat abs na volvech netreba :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od jarek.krizan »

hoši vy s tím ABS riskujete, počkejte až se vám něco hryzne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

jarek.krizan píše:hoši vy s tím ABS riskujete, počkejte až se vám něco hryzne.
Mohl by jsi nejak rozvest tve obavy? :) Zkousel jsem to naslapat a odvzdusnit se zapnutym klickem a zda se, ze to nepomohlo :(
Ja se fakt stydim, takovej lehkej ukon jako odvzdusneni brzd a porad se nedari :?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od jarek.krizan »

Drtic píše:
jarek.krizan píše:hoši vy s tím ABS riskujete, počkejte až se vám něco hryzne.
Mohl by jsi nejak rozvest tve obavy? :) Zkousel jsem to naslapat a odvzdusnit se zapnutym klickem a zda se, ze to nepomohlo :(
Ja se fakt stydim, takovej lehkej ukon jako odvzdusneni brzd a porad se nedari :?
Asi takhle, já nejsem chodící knihovna technické literatury a držím se osvědčených postupů a zatím to vychází. Co vím je, že se uvádí, že některé systémy jsou háklivé na odvzdušňování a podle údajů výrobce hrozí při neodborném postupu zaseknutí pístku v ABS. Přiznám se jsem moc líný a utahaný abych hledal a pak překládal podrobnosti. Jen je možné, že problém může být i jinde. Mohla se dostat nečistota z kapaliny pod ventilek hlavního válce, může se nafukovat některá brzdová hadička, pružit brzdový třmen na zarezlém vodítku nebo desce.
Kolik brzdovky si při odvzdušňování vyšlapal ? litr ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#17 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

No, dohromady jsem cca litr vyslapal - vsechna stara sla ven a doplnil jsem novou. Ja nerikam, ze jsi knihovna :D ..Jen se snazim nasavat zkusenosti ostatnich :pij:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#18 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Tak jsme to zkusili pomoci kompresoru - na stare vicko od nadrzky na brzdovku jsem nasrouboval ventilek a nadrzku natlakoval cca na 1,5-2 bar. Pak uz jsme jenom povolovali odvzdusnovaky - nejdriv zadni a pak predni kola, jak jsem se docetl v dokumentaci. Zajimave je, ze vzadu vysel jeste zbytecek (panak) stare brzdovky, ktera pri predchozim odvzdusnovani uz netekla. Nicmene z kazdeho kola cca 200ml bzrdovky vyslo a stale se to chova stejne...V sobotu jedu k Marrovi, tak se uvidi
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#19 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Pavel V »

Hmm zajímavé....
Zase brzdy ale jinak. Hřeje se mi pravé zadní kolo :? . Zjistil jsem to dneska a co stím :?: , pravděpodobně se zasekl pístek brzdy (dlouho tao stálo v bazaru) nebo je přirezlý nebo bůhvíco :roll: Víte někdo?? Já kotouče nikdy nedělal prostě je ruský auta nemaj, bubny jsou hračka 8) .
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#20 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Jo je mozny, ze se ti zasekl pistek.. Sundej trmen a zkus pod tu tesnici gumicku okolo pistku natlacit specialni vazelinu, t komu urcenou...nekde ji urcite sezenes. Teda ne primo pod gumicku (ne pod pistek) ale dovnitr aby zustala v te gumicce..na to prijdes. Zarezle pistky rozhybat nejlepe tak, ze se je pokusis zatlacit nejvetsima sikovkama, co najdes ( v mem pripade 60 cm a stejme mas co delat :) ) a doporucuju to brat pres neco, at si pistek neozvejkas..kdyz to nepude, nezbyte ti nez trmen odpojit od hadicky, pistek vytahnout, ocistit, namaznout brzdovkou a znova ho tam dat zpatky..ovsem tohle uz nemusi vydrzet ty gumicky, takze bys je musel vymenit - k sehnani u kucery..
Ono samo od sebe to nezatuhlo, je mozne ze ta gumicka bude v haji a proto to zatuhava - muj pripad repase brzdicu..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

GDPR_user

#21 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od GDPR_user »

Pavel V píše:Hmm zajímavé....
Zase brzdy ale jinak. Hřeje se mi pravé zadní kolo :? . Zjistil jsem to dneska a co stím :?: , pravděpodobně se zasekl pístek brzdy (dlouho tao stálo v bazaru) nebo je přirezlý nebo bůhvíco :roll: Víte někdo?? Já kotouče nikdy nedělal prostě je ruský auta nemaj, bubny jsou hračka 8) .
Osobně si myslím,že budou přibržďovat pakny ruční bubnové brzdy.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#22 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

Taky moznost
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#23 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Pavel V »

martinopel píše:
Pavel V píše:Hmm zajímavé....
Zase brzdy ale jinak. Hřeje se mi pravé zadní kolo :? . Zjistil jsem to dneska a co stím :?: , pravděpodobně se zasekl pístek brzdy (dlouho tao stálo v bazaru) nebo je přirezlý nebo bůhvíco :roll: Víte někdo?? Já kotouče nikdy nedělal prostě je ruský auta nemaj, bubny jsou hračka 8) .
Osobně si myslím,že budou přibržďovat pakny ruční bubnové brzdy.
Tak a co stím martineople, nějak rozebrat někde něco utáhnout, a co?
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#24 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od jarek.krizan »

Nebo prostě a jednoduše přirezly desky ke třmenům.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#25 Vzduch v brzdach + abs

Příspěvek od Drtic »

k paknam rucky se dostanes sundanim brzdovyho kotouce...vevnitr jsou normalni bubny, t uz znas 8)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“