Výměna lambda sondy

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 920
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Výměna lambda sondy

Příspěvek od Vizibable »

Nebyl to uplne volnobeh, prvni a posledni dilek je proste jen ustaleni na konstatni otacky. A psalo to same ECM4801

Ted se ta zadni aspon hybe, stara na zadny rezim nereagovala nebo jsem meril spatne.

Tak ja nevim co je spatne ale samo se to urcite neopravilo 🫡

midloch
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 P3 2.5FT

Výměna lambda sondy

Příspěvek od midloch »

Ty hodnoty Long term fuel trim (dlouhodobá adaptace) máš skoro vzorové, takže se dá vyloučit, že by jsi měl v sání falešný vzduch. Přední lambda sonda také reaguje. Zadní lambda se neopakuje podle první ale také se netváří přesvědčivě. Buď někde ve svodech výfuku přisává nebo nemá vyhřívání, nevím.
Můžeš ještě zkusit v diagnostice vyčíst zmrazené hodnoty, kdy ta chyba naskočila. U chybového kódu, jsou údaje tuším description, detail a timeline. V záložce Details, jsou uložené některé parametry, kdy se chyba stala (Zatížení motoru, otáčky, úhel předstihu atd.). Ten chybový kód naskočí, kdy? Např. když jedeš do kopce a motor tlačí a na vrcholu zatížení motoru klesne a chyba naskočí?
Také by se dala udělat ještě jedna zkouška, kdy při zahřátém motoru na volnoběh, budeš ve VIDA sledovat zase hodnoty napětí zadní lambda sondy, přední lambdu poměr paliva a vzduchu tak jako na posledním obrázku ale přidáš ještě Engine speed (otáčky). Křivky necháš ustálit a pak jim dáš šok odpojením podtlakové hadice na sání. Čím větší-lepší. Vznikne hodně chudá směs, první lambda vyskočí nahoru, někam k 1.3, zadní bude mít také hodně vzduchu, takže půjde někam k 0,1 V a obě křivky by se měly postupně srovnávat do původních hodnot. Necháš to dvě tři minuty srovnávat a pak ten podtlak připojíš zpět. Přední lambda spadne např. k 0,75, zadní se vyšplhá nahoru k 0,85 V a zase se obě křivky budou vracet k normálu. Pokud to tak bude, tak je systém kontroly emisí OK z pohledu managementu motoru.
Pak ještě můžeš sledovat přes VIDA misfire counter, zapni si tento parametr pro všechny válce a jdi se projet 3-10km. Pokud zůstanou všechny parametry na 0, tak můžeš vyloučit i vynechávání zápalů, které tuto chybu též způsobují.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JirkaC009