Ahoj!
Mé muzeum dospělo do stavu, kdy se jednotlivé kusy nepohnou vlastní silou, a z nedosatku ploch a potřeby aspoň zběžné reprezentativnosti prostoru (stavební firma) je potřebuju uklidit někam do kouta (a ideálně nechat zarůst psím vínem, to přijde.)
Takže mám takovou delikátní otázku - jak nejlépe "napíchnout" 744 a 945 na vidle? (Myšlen vysokozdvih.) Neboli, otázka směřuje na těžiště:
- Je rozdíl zleva nebo zprava, když zanedbáme hmotnost volantu a obsahu nádrže?
- Předpokládám, že u obou variant karoserie je rozhodující hmotnost motoru, reálně vidím dvě možnosti:
- jedna vidle hned za předním kolem, druhá pod zadními dveřmi. (945?)
- jedna vidle před předním kolem, druhá pod dveřmi řidiče / spolujezdce. (744?)
Vidle mám dlouhé 120 cm a nemůžu je narvat celé pod auto, abych ho zboku neorval (ačkoliv...), takže funkčně tak 110. Na vidle volně položím fošny, které projdou pod celým autem. Nebo pak mě ještě napadlo zhotovit a pod auto nasunout rám, aby auto sedělo jen na heverovacích bodech, ale nechci si to zas zbytečně komplikovat, aby zas nebylo jednodušší ty auta rozebrat a odnosit je tam ručně... Nosnost vysokozdvihu je 5 t a náklad je výborně zajištěný proti převrácení (boční vysokozdvih Transporta Chrudim YB)
Kdo máte zkušenostě a praktický nápady? (Zprovoznění neberu, říkám PRAKTICKÝ nápady.)
Ď!
H.
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 129
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
- Bydliště: Semily
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Naposledy upravil(a) Hektolitr dne 14 pro 2025 14:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3839
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Ma to kola? Vzit partu kamaradu a odtlacit to nejde? prijde mi to nejsetrnejsi. KOupis pivko, maso a bude z toho fajn odpoledne s grilem 
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 129
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
- Bydliště: Semily
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Ale jo, kola to má, ale potřebuju to strčit do kouta, kam se to nedá takto vmanipulovat, finální pohyb je do boku. Taky strašně nerad otravuju lidi, dneska má každej svýho dost a úplně blízko to ke mně kamarádi zas nemaj. 744 má utrženou přední nápravu (drží jen na jedné straně), jedna 944 má asi přirezlou ruční brzdu. Navíc to budu chtít někdy vytáhnout, no zase vysokozdvihem...
Naposledy upravil(a) Hektolitr dne 14 pro 2025 14:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Příspěvky: 220
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
V ideálním případě sežeň prodloužení na vidle a trámek na celou délku prahů.
První vidli dej co nejblíž motoru a druhou co nejdál kam vyjde.
První vidli dej co nejblíž motoru a druhou co nejdál kam vyjde.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Paťa dne 14 pro 2025 14:31, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3839
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
co finale vyresit necim takovym?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 129
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
- Bydliště: Semily
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Nemám v tom koutě ani asfalt ani beton... 'Si navymejšlím, viď 
Přidáno za 1 hodina 2 minuty 33 sekund:
Přidáno za 1 hodina 2 minuty 33 sekund:
Sakra dobře, ta fotka mně povzbudila. Nechal sis od zrcátka dobrou rezervu. Dneska už není světlo, ale v týdnu jdu na to a podám zprávu.Paťa píše: 14 pro 2025 14:09 V ideálním případě sežeň prodloužení na vidle a trámek na celou délku prahů.
První vidli dej co nejblíž motoru a druhou co nejdál kam vyjde.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Příspěvky: 571
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Co? Že bude 744 brzy na díly? 
-
Offline
- Příspěvky: 129
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B200FT M90 MY97
- Bydliště: Semily
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
744 není moje, je tu pouze uskladněná, je to zde v klubu legendární vozidlo s přezdívkou "Plameňák" - původně červená, dost vyspravená základovkou. Když sem parkovala, normálně jela, ale to je už nevím asi pět let, TK už tehdy neměla. Občas jsem ji projížděl, ale běžně mě nechávala mě stát i jen pár set metrů od firmy a zpátky jsem ji táhl (sám) druhým volvem na laně. Původně byla v hale, ale jak se rozšiřovala výroba, musela ven, a teď už to mám s místem na štíru i venku, tak musí dozadu do kouta.
945 má motor B230FK s Turo-kit-plus a zajímavou výbavu, bohužel jí úplně uhnily prahy a je dva roky bez TK. Párkrát do roka jsem ji přesto projel kolem firmy, pak na to přišly kuny a auto znehybnily. Po výměně svíček, kabelů i obsahu nádrže už auto nenastartovalo. Jedenáct let ale jezdilo naprosto spolehlivě a nikdy mě nenechalo stát, chci ho nechat vyvařit a doufám, že ještě pojede jako zamlada, a že ty dva roky na špalkách nebudou znát. Když jsem ji před dvěma lety parkoval, jela naprosto normálně.
Druhá 945 snad nastartuje a odjede sama, motor obvykle vydrží běžet na dva tři válce nepravidelně tři minuty a pak umře, posledně už ale nenaskočil vůbec. Má zachovalou karoserii, ale trpí na všechno ostatní, je tam toho na práci dost, sám to neudělám a ještě není úplně moje, tak ji nechci dávat do servisu, bude to ranec. Tož ak.
Nakonec na firmu jezdím na elektrokole a občas si půjčuju manželčin VW a jsem nakonec šťastnej, ale 945 je skvělej transportér lodí, bez ní je většina našich letních expedic nemyslitelná, a i jako transportér stavebního materiálu je nepostradatelná.
945 má motor B230FK s Turo-kit-plus a zajímavou výbavu, bohužel jí úplně uhnily prahy a je dva roky bez TK. Párkrát do roka jsem ji přesto projel kolem firmy, pak na to přišly kuny a auto znehybnily. Po výměně svíček, kabelů i obsahu nádrže už auto nenastartovalo. Jedenáct let ale jezdilo naprosto spolehlivě a nikdy mě nenechalo stát, chci ho nechat vyvařit a doufám, že ještě pojede jako zamlada, a že ty dva roky na špalkách nebudou znát. Když jsem ji před dvěma lety parkoval, jela naprosto normálně.
Druhá 945 snad nastartuje a odjede sama, motor obvykle vydrží běžet na dva tři válce nepravidelně tři minuty a pak umře, posledně už ale nenaskočil vůbec. Má zachovalou karoserii, ale trpí na všechno ostatní, je tam toho na práci dost, sám to neudělám a ještě není úplně moje, tak ji nechci dávat do servisu, bude to ranec. Tož ak.
Nakonec na firmu jezdím na elektrokole a občas si půjčuju manželčin VW a jsem nakonec šťastnej, ale 945 je skvělej transportér lodí, bez ní je většina našich letních expedic nemyslitelná, a i jako transportér stavebního materiálu je nepostradatelná.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13323
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Hele ani nevíš, jak to znám... někam to postavíš a zareznou brzdy a to už ani parta kamarádů nepomůže.
Nicméně ještěr má dost síly z toho udělat sáně.
A abych odpověděl, tak jedna vidle hnedka za přednim kolem a druhá nejdál kam ti vyjde. Těžiště podélně bývá zhruba pod zadkem řidiče, u etalonu pod pinďourem
Nosníky dole jsou celkem blízko sebe, takže když budeš míst štěstí, tak ti to vyjde, s fošnama určitě. Pochroumáš tak akorát vejfuk a možná utrhneš silentblok na převodovce, což nic neni.
Kvůli prodloužení vidlí jsem kupoval profily ve "feroně", stojí to nic a mam teď vidle 2,5m. Jen si musíš naměřit vidle a podle toho koupit jekl, jen bacha, má šev, takže když si to naměříš moc přesně, tak budeš půl dne brousit vnitřní svar, se kterym si nepočítal
Nicméně ještěr má dost síly z toho udělat sáně.
A abych odpověděl, tak jedna vidle hnedka za přednim kolem a druhá nejdál kam ti vyjde. Těžiště podélně bývá zhruba pod zadkem řidiče, u etalonu pod pinďourem
Nosníky dole jsou celkem blízko sebe, takže když budeš míst štěstí, tak ti to vyjde, s fošnama určitě. Pochroumáš tak akorát vejfuk a možná utrhneš silentblok na převodovce, což nic neni.
Kvůli prodloužení vidlí jsem kupoval profily ve "feroně", stojí to nic a mam teď vidle 2,5m. Jen si musíš naměřit vidle a podle toho koupit jekl, jen bacha, má šev, takže když si to naměříš moc přesně, tak budeš půl dne brousit vnitřní svar, se kterym si nepočítal
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: pralesy u Brna
- Vůz: Eska s trojkoleckem
The end: Jak to nabrat vysokozdvihem?
Nakládal a skládal jsem na náves a dolu takhle Volvo 245 Transfer diesel. Na vidlici prodloužení co nejdál od sebe, vozíky cca 2,5 t- možná i menší, bráno cca uprostřed. Žádné škody nenastaly, auto jezdí, o svátcích zkusím najít foto.
_________________
Cca 20x Volvo
Cca 20x Volvo
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé